Μιλώντας για Κέρδος

Όταν μιλάμε για κέρδος, σε ποιο οικονομικό όρο αναφερόμαστε;

Η απάντηση είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αναφερόμαστε στο Καθαρό Κέρδος, το οποίο είναι ένα μέγεθος διαφορετικό από το Περιθώριο Κέρδους, το Mark-up, το Ποσοστό Μικτού Κέρδους, το Λειτουργικό Κέρδος και το Κέρδος προ Φόρων.

Περιθώριο Κέρδους:

Για να υπολογίσουμε το Περιθώριο Κέρδους αρκεί να αφαιρέσουμε από την Καθαρή Τιμή Πώλησης το Κόστος Κτήσης του προϊόντος:

Περιθώριο Κέρδους = Καθαρή Τιμή Πώλησης - Κόστος Κτήσης

(Στα μεγέθη αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ)

Profit 2

Ποσοστό Mark-up:

Περιθώριο Κέρδους διατυπωμένο ως ποσοστό (%) του Κόστους Κτήσης.

Παράδειγμα: Τιμή Αγοράς: 20 Euro, Τιμή Πώλησης: 25 Euro, Περιθώριο Κέρδους: 5 Euro
% Mark-up: 5 x (100/20 ) = 25%

Ποσοστό Μικτού Κέρδους:

Περιθώριο Κέρδους διατυπωμένο ως ποσοστό (%) της Λιανικής Τιμής Πώλησης.

Παράδειγμα: Τιμή Αγοράς: 20 Euro, Τιμή Πώλησης: 25 Euro, Περιθώριο Κέρδους: 5 Euro
Ποσοστό Μικτού Κέρδους: 5 x (100/25) = 20%

Λειτουργικό Κέρδος:

Μικτό Κέρδος - Συνολικές Δαπάνες (χωρίς αποσβέσεις και φόρους).

Κέρδος προ Φόρων:

Λειτουργικό Κέρδος - Αποσβέσεις

KERDOS

Καθαρό Κέρδος:

Κέρδος προ Φόρων - Φόροι

Σύμφωνα με τα παραπάνω, για τον υπολογισμό του Καθαρού Κέρδους είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε την Αξία των Πωλήσεων, το Κόστος Κτήσης των προϊόντων, τις Δαπάνες και τους Φόρους που επιβαρύνουν την επιχείρησή μας.

Αφού πραγματοποιήσουμε τον υπολογισμό του Καθαρού Κέρδους της επιχείρησής μας, το επόμενο βήμα είναι να διερευνήσουμε τις συνθήκες μεγιστοποίησής του.

Η παρακάτω εξίσωση φανερώνει πως μπορεί να επιτευχθεί η μεγιστοποίηση του Κέρδους:

[Πωλήσεις x Μικτό Ποσοστό Κέρδους] -

[Δαπάνες + Φόροι] = Καθαρό Κέρδος

Τερέζα Χαραμή - Φαρμακοποιός - Κοζάνη

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.