10 Ιδέες για να Αντισταθμίσετε την Οικονομική Κρίση

Κρίση, Κρίση, Κρίση...

Είναι το μοναδικό πράγμα που ακούμε καθημερινά και συνεχώς!

Ορισμένες φορές νιώθουμε οργή και αγανάκτηση, ορισμένες φορές φόβο και αβεβαιότητα και ορισμένες φορές θέλουμε να ξυπνήσουμε ξαφνικά και όλο αυτό που ζούμε να είναι ένας εφιάλτης που πέρασε.

Μέσα από αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε μερικές πρακτικές και άμεσα υλοποιήσιμες ιδέες, για να μπορέσετε να αντισταθμίστε τις απώλειες της κρίσης.

Αρχικά θα πρέπει να εντοπίσουμε ποια είναι τα προβλήματα που δημιούργησε ειδικά στον κλάδο των φαρμακοποιών η κρίση.

Ξεκινώντας από το πιο βασικό που είναι η ρευστότητα, για το οποίο δεν ευθύνονται μόνο η δυσκολία των ταμείων για αποπληρωμή των χρεών, αλλά και το γενικότερο τραπεζικό σύστημα που έχει πιέσει ασφυκτικά το χονδρεμπόριο περιορίζοντας το χρόνο πίστωσης.

Αποτέλεσμα είναι το φαρμακείο να βρίσκεται στη μέση, καλούμενο να πληρώνει τις φαρμακαποθήκες σε 30 ημέρες μέσο όρο και από την άλλη να εισπράττει σε 65 έως 90 ημέρες (από τον ΕΟΠΥΥ).

Δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι η μείωση της κερδοφορίας στο φάρμακο, ιδιαίτερα ύστερα από τις τελευταίες εξαγγελίες για περιορισμό του κέρδους αλλά και τη κατάργηση εκπτώσεων στα φάρμακα.

Τελευταίο αλλά πολύ σημαντικό είναι η ευρύτερη ελάττωση εισοδήματος του καταναλωτικού κοινού, που έχει ως αποτέλεσμα τόσο την πτώση του καθημερινού τζίρου όσο και της επισκεψιμότητας στα φαρμακεία.

Αντισταθμίστε την Οικονομική Κρίση

Απέναντι σε αυτά τα προβλήματα παραθέτουμε 10 ιδέες που μπορεί να εφαρμόσει άμεσα το φαρμακείο, ώστε να ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές επιπτώσεις:

1. Αναπτύξτε Σωστά το Παραφάρμακο

Επιλέξτε μάρκες και προϊόντα που αναδεικνύουν τη συμβουλή του φαρμακοποιού, κωδικούς που έχουν γρήγορη ανακύκλωση στο ράφι και μάρκες που διαφοροποιούν το σημείο πώλησης.

Παράλληλα εάν υπάρχει η δυνατότητα, προωθήστε ιδιαίτερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που από τη μία αποτελούν συμφέρουσα αγορά για τον καταναλωτή και από την άλλη ενισχύουν τη κερδοφορία και τη ρευστότητα σας.

Στόχος είναι η είσοδος περισσότερου ρευστού στο ταμείο σας.

2. Βάλτε τις Προσφορές στην Καθημερινότητά σας

Επιλέξτε συγκεκριμένα προϊόντα ή ομάδες σύμφωνα με την εποχικότητα πωλήσεων.

Προγραμματίστε τις αγορές σας από τους προμηθευτές και εκμεταλλευτείτε τυχόν υπάρχουσες προσφορές αγορών, ώστε να μετακυλήσετε την έκπτωση στον καταναλωτή.

Επικοινωνήστε την προσφορά και τον χρόνο που θα ισχύει μέσω των υπαλλήλων σας, μέσω μηνυμάτων μέσα στο χώρο αλλά και στη βιτρίνα και άλλων μορφών σύγχρονης επικοινωνίας (direct mail , sms κλπ).

Τέλος εσωτερικά «στήστε» μια προβολή με έντονο και ξεκάθαρο μήνυμα δίνοντας έμφαση στην τελική τιμή αγοράς και όχι στο ποσοστό έκπτωσης.

Στόχος είναι η προσέγγιση ενός κοινού που είτε έχει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, είτε έχει πλέον εκπαιδευτεί στην αναζήτηση προσφορών.

Στις προσφορές πρέπει να γνωρίζετε ότι «μετράει» ο όγκος πωλήσεων και όχι το κέρδος που αποφέρουν αυτές.

Έτσι όταν «τρέχει» στο φαρμακείο σας μια προσφορά, αποσκοπείτε στο να αυξήσετε τον τζίρο σας μέσω της αύξησης εισόδου του κόσμου και των τεμαχίων που πουλάτε και όχι μέσω της αύξησης του ποσοστού κέρδους σας.

3. Αναπτύξτε Συστήματα Πιστότητας Πελάτη

Η «κάρτα πελάτη» αποτελεί μια σύγχρονη μορφή συστήματος πιστότητας.

Μέσω αυτής έχετε τη δυνατότητα να προσφέρετε στο πελάτη σας περαιτέρω εκπτώσεις και δώρα με τη συλλογή πόντων κάθε φορά που τη χρησιμοποιεί.

Πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα το Νομικό θέμα που αφορά τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων και να προσπαθήσετε να εμπλουτίστε τη χρήση της όχι μόνο με δώρα, αλλά και με άλλες υπηρεσίες και προνόμια, δημιουργώντας στον καταναλωτή την εντύπωση ότι ανήκει σε μια κοινότητα.

Στόχος είναι η διατήρηση αλλά και η περαιτέρω αύξηση του πελατολογίου σας

4. Εκπαιδεύστε το Προσωπικό σας

Σε περιόδους κρίσης όλες οι εταιρίες επενδύουν ιδιαίτερα στην εκπαίδευση του προσωπικού των φαρμακείων.

Στόχος είναι τόσο η βελτίωση της συμβουλευτικής τους ικανότητας που θα αποφέρει με τη σειρά της αύξηση συνδυαστικών πωλήσεων, καθώς και αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης του πελάτη.

Προσέξτε τα θέματα της εκπαίδευσης να είναι τέτοια που να αναδεικνύουν το ρόλο του φαρμακοποιού και της ομάδας του ως σύμβουλοι υγείας και βέβαια να είναι προσαρμοσμένα στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς (ΜΗΣΥΦΑ, OTC κλπ).

5. Οργανώστε και Αξιολογήστε το Προσωπικό σας

Τη περίοδο της κρίσης δεν φτάνει να έχετε ένα «μέτριο» προσωπικό.

Επιβάλλετε να έχετε ένα «πολύ καλό» προσωπικό που να στηρίζει τις επιλογές σας.

Οργανώστε θέσεις εργασίας και αναθέστε συνολικά projects.

Κινητοποιήστε το προσωπικό σας με τακτικές συναντήσεις αλλά και με «έξυπνους» διαγωνισμούς που θα τους δίνουν κάποιο extra δώρο ανάλογα με τις πωλήσεις καθορισμένων κωδικών.

Αλλάξτε τρόπο εξυπηρέτησης του πελάτη. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στην ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση του με έμφαση στις προσωπικές του ανάγκες και στα θέλω του.

Στόχος να κάνετε τον πελάτη σας να αισθανθεί ότι είστε συνεχώς δίπλα του.

6. Διαχειριστείτε Σωστά το Stock σας

Ελέγχετε κάθε μήνα το stock σας κάνοντας απογραφή στις «επικίνδυνες» μάρκες που «κοιμούνται» στο ράφι.

Χρησιμοποιείστε και αναλύστε report πωλήσεων και αγορών που μπορεί το πρόγραμμα διαχείρισης να σας δώσει, συνυπολογίζοντας το διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στις επισκέψεις των πωλητών, ώστε να κάνετε σωστές παραγγελίες.

Εντοπίστε τους «κόκκινους» κωδικούς και προσπαθήστε να τους προωθήσετε άμεσα, είτε με ειδικές εκπτώσεις και bazaar, είτε ακόμα προσφέροντάς τους ως δώρα με συγκεκριμένες αγορές.

Δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον η πολυτέλεια «ακίνητων» προϊόντων.

Μεγάλη προσοχή στο να μην «υπερβάλλετε» και δημιουργηθούν ελλείψεις.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε πάντα το κατάλληλο stock για να ενεργοποιήσετε συνδυαστικές πωλήσεις. Στόχος σας η ρευστοποίηση του ακίνητου stock σας.

7. Εξετάστε Ξανά 'Ολες τις Εμπορικές Πολιτικές των Εταιριών

Ιδιαίτερα κάνετε συχνά έρευνα για ευνοϊκές εμπορικές πολιτικές και πιστώσεις από τις φαρμακαποθήκες καθώς και για ειδικές προσφορές που βγάζουν κατά καιρούς οι εταιρίες προμηθευτές σας.

Αγοράστε φάρμακα (κυρίως «καφέ» κουπονιών) απευθείας από τις εταιρίες με έκπτωση σε παραφάρμακα. (Προσοχή στις αλλαγές τιμών κάθε τρίμηνο μη σας βρει με stock).

Εξετάστε επίσης το ενδεχόμενο να συμπράξετε αγοραστικά με άλλα φαρμακεία, εκμεταλλευόμενοι τις κλίμακες εκπτώσεων.

Στόχος είναι η αύξηση κερδοφορίας αλλά και η δυνατότητα μεγαλύτερης έκπτωσης προς τον καταναλωτή.

8. Δώστε Ιδιαίτερο Βάρος στην Οικονομική Διαχείριση

Δημιουργήστε μορφές παρακολούθησης του cash flow.

Επιλέξτε τραπεζικά προγράμματα δανεισμού που μπορούν να «συμπτύξουν» τα διάφορα δάνεια σε ένα, ώστε να έχετε καλύτερο έλεγχο και ίσως καλύτερο επιτόκιο.

Χρησιμοποιήστε το ποσό του δανεισμού για διατήρηση της αγοραστικής δυνατότητας του Φαρμακείου σας και όχι για «κλείσιμο» παλαιών οφειλών.

Κάντε διακανονισμό πληρωμής «παλαιών» οφειλών ανάλογα με το P&L(πίνακας εσόδων- εξόδων) του φαρμακείου σας.

Προσέξτε ιδιαίτερα τις πληρωμές προς τους προμηθευτές σας.

Πολύ εύκολα πια μπορεί το σύστημα να σας «μαυρίσει» και έτσι να έχετε δυσκολίες στη έναρξη νέων συνεργασιών.

Τέλος, πάντα να ενημερώνεστε για τυχόν επενδυτικά προγράμματα ή για νέα προγράμματα επιδότησης επιχειρήσεων.

Στόχος η διευκόλυνση της ρευστότητας σας και η διατήρηση βιωσιμότητας της επιχείρησης σας.

9. Ασχοληθείτε με την Εικόνα της Επιχείρησής σας

Φροντίστε την πρόσοψη του φαρμακείου σας ώστε να ξεχωρίζει από τα διπλανά καταστήματα (Ταμπέλα – Χρώμα - Βιτρίνα).

Μεγιστοποιήστε την απόδοση της Βιτρίνας σας φτιάχνοντας «έξυπνες» βιτρίνες με παράλληλη προβολή των προϊόντων προσφοράς.

Ορίστε στο φαρμακείο σας έναν χώρο αφιερωμένο στα προϊόντα προσφοράς.
Σηματοδοτήστε τον ευκρινώς και δημιουργήστε προβολές προϊόντων επαναλαμβάνοντας πολλές φορές τον ίδιο κωδικό.

Την προβολή και τα προϊόντα αυτά της προσφοράς να τα αλλάζετε κάθε 15-20 ημέρες.

Στόχος είναι να ενισχύσετε τις παρορμητικές αγορές, προκαλώντας μεγαλύτερη ζήτηση και μεγαλώνοντας το «ταξίδι» του καταναλωτή στο κατάστημα.

Επίσης μην ξεχνάτε να επισκέπτεστε συχνά μαγαζιά άλλων κατηγοριών για να «ψωνίζετε» νέες ιδέες, ώστε να τις προσαρμόζετε στο φαρμακείο σας.

10. Ετοιμασθείτε για την Μετά-Κρίση Εποχή

Δεν πρέπει να σκέφτεστε μόνο το σήμερα. Τα μεγαλύτερα προβλήματα θα σας παρουσιασθούν μετά το πέρας της κρίσης, γιατί όχι μόνο θα έχει αλλάξει η ίδια η αγορά αλλά και ο ίδιος ο καταναλωτής.

Επενδύστε λοιπόν και σε άλλες μορφές επικοινωνίας και προσέγγισης νέων πελατών (πχ internet), αλλά πάνω από όλα προσπαθήστε να αλλάξετε το γενικότερο τρόπο σκέψης και προσέγγισης που έχετε.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Φαρμακείο μετά την κρίση θα πρέπει να είναι πιο κοντά στον καταναλωτή και ο καταναλωτής με τη σειρά του θα είναι πιο απαιτητικός σε αυτά που θα ζητάει.

Ολοκληρώνοντας τις ιδέες αυτές, θα σας πρότεινα να ενημερωθείτε για τα δίκτυα φαρμακείων που δραστηριοποιούνται στον χώρο, καθώς και να εξετάσετε οποιαδήποτε μορφή συνένωσης ή συνεργασίας.

Η συγκέντρωση δυνάμεων σε περιόδους κρίσης έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων και σε μεγιστοποίηση των οφελών που αποκομίζει το συνεργαζόμενο Φαρμακείο.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.