Επενδύοντας σε Εναλλακτικές Θεραπείες

Οι εναλλακτικές θεραπείες και ότι έχει σχέση με το φυσικό για την υγεία και τη διατροφή μας, αποτελεί μια σύγχρονη τάση. Το φαρμακείο, έχοντας μια αναμφισβήτητη αξιοπιστία στο φάρμακο και στην διαχείριση της ασθένειας, έχει παράλληλα κτίσει, ή οφείλει να κτίσει, μια αξιοπιστία στον τομέα της πρόληψης.

Σχεδόν κάθε πελάτης που μπαίνει στο φαρμακείο θέλει να ασχοληθεί με την υγεία του ακόμη και πριν αρρωστήσει. Είναι μια πραγματικότητα που οφείλουμε να επενδύσουμε επάνω της σαν επιστήμονες και πρεσβευτές της πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

Οι εναλλακτικές θεραπείες εντάσσονται κυρίως στον τομέα της πρόληψης και για να είναι αποδοτικές, απαιτούν συνεχή εκπαίδευση και μια ιδιαίτερη έκθεση μέσα στον χώρο.

Δημιουργώντας μια ζώνη μέσα στο χώρο του φαρμακοπωλείου με την επωνυμία "Εναλλακτική υγεία" ή "Ενεργή και φυσική πρόληψη", μπορούμε να εκθέσουμε τις εξής υποκατηγορίες, αρχίζοντας από το χώρο κοντά στην είσοδο και πλησιάζοντας τον πάγκο εξυπηρέτησης: συμπληρώματα διατροφής για την ομορφιά (δέρμα και αδυνάτισμα), συμπληρώματα διατροφής για την υγεία, κλινική διατροφή, βιταμίνες και μέταλλα, αρωματοθεραπεία, φυτοθεραπεία και τέλος την ομοιοπαθητική.

Αυτό το τμήμα πρέπει να είναι πολύ ενεργό στο φαρμακείο, με τα κατάλληλα υλικά επικοινωνίας και τις οργανωμένες προβολές. Η σήμανση στα ράφια είναι μάλιστα πρωταρχικής σημασίας, καθώς και η οργάνωση θεματικών βιτρινών, ιδιαίτερα για τα διαιτητικά και τα συμπληρώματα διατροφής.

Σημαντικής σπουδαιότητας είναι επίσης και η ενημέρωση του πελάτη στα βασικά δραστικά συστατικά.

Ομοιοπαθητική, Αρωμαθεραπεία, Φυτοθεραπεία

Ακόμη και αν ορισμένα φαρμακεία έχουν ομοιοπαθητικά φάρμακα ή ομοιοπαθητικά προϊόντα αυτοθεραπείας, η κατηγορία αυτή δεν είναι τόσο ανεπτυγμένη στην Ελλάδα.

Γενικά δεν υπάρχει στα φαρμακεία μια εμφανής ζώνη στο χώρο πώλησης για τις εναλλακτικές θεραπείες. Η ομοιοπαθητική, η φυτοθεραπεία και η αρωμαθεραπεία απαιτούν παράλληλα και ειδικές γνώσεις με εξειδικευμένη εκπαίδευση που προσφέρει τις βάσεις όχι μόνο για την παρασκευή τους αλλά και για τη κατάλληλη συμβουλή υγείας.

Στην Ελλάδα τα εργαστήρια ή οι εταιρείες που διαθέτουν επώνυμες μάρκες με τέτοιου είδους προϊόντα δεν αναπτύχθηκαν ικανοποιητικά ακόμη. Η πρόταση εναλλακτικών προϊόντων OTC, παράλληλα με τα κλασικά φάρμακα OTC, θα δώσει μια νέα ώθηση σε αυτή την κατηγορία.

Ιδιαίτερα η φυτοθεραπεία και η αρωματοθεραπεία ταιριάζει στα φαρμακεία εκείνα που θέλουν να παρουσιάσουν μια εικόνα προσανατολισμένη στη ολιστική και φυσική θεραπευτική.

Η αρχική προσέγγιση του πελάτη χρειάζεται προσπάθεια και το κατάλληλο υλικό επικοινωνίας. Ένα ειδικό ενημερωτικό έντυπο και μια θεματική βιτρίνα θα ήταν ανεκτίμητα εργαλεία προβολής της κατηγορίας.

Η σοβαρή ενασχόληση του φαρμακοποιού με αυτή την κατηγορία, ιδιαίτερα η παρασκευή δικών του παρασκευασμάτων στο εργαστήριο, αφήνει αξιοσημείωτα κέρδη.

Διαιτητική και Συμπληρώματα Διατροφής

Η συμβουλή και πρόταση διαιτητικών προϊόντων, αλλά και ειδικών συμπληρωμάτων διατροφής, μπορεί να συνδυαστεί με κάθε θεραπεία ειδικά σε χρόνιους ασθενείς. Αλλά και η απώλεια βάρους είναι μια ανάγκη που απασχολεί πάνω από τον μισό πληθυσμό.

Μπορούν να οργανωθούν τομείς και κατηγορίες που προβάλουν την κατάλληλη πρόταση ειδικής διατροφής σε κάθε συχνή περίπτωση υγείας.

Ο διαβήτης, η χοληστερίνη, η υπέρταση, η εμμηνόπαυση, η δυσανεξία στη γλουτένη, η απώλεια βάρους... τόσοι τομείς που ο φαρμακοποιός μπορεί να επενδύσει σε προτεινόμενα προϊόντα και συμβουλές διατροφής στην καθημερινή πρακτική του!

Μάλιστα, αν κάποιο άτομο από το προσωπικό έχει και γνώσεις διατροφολογίας, όπως συμβαίνει αντίστοιχα με την αισθητική ή την κοσμετολογία, θα ήταν το ιδανικότερο.
Η γνώση των σωστών συνδυασμών και των κατάλληλων δόσεων, εξασφαλίζει μια επιστημονική συμβουλή υγείας.

Οι πελάτες τις περισσότερες φορές αναζητούν μια κατευθυνόμενη πρόταση από εμάς, αφού η προσφορά είναι πολύ μεγάλη, με τόσες μάρκες και τόσα διαφορετικά και ομοειδή προϊόντα που κυκλοφορούν!

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.