Η Συμβολή του Διαιτολόγου στις Υπηρεσίες του Φαρμακείου

Στην κατηγορία της διατροφής, που συνεχώς επεκτείνεται με πολλές μάρκες και μεγάλη ποικιλία συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων ειδικής διατροφής, η παρουσία ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας, όπως ο διαιτολόγος μοιάζει πλέον αναγκαία.

Είναι γεγονός πως ένα σύγχρονο Φαρμακείο δεν διαθέτει μόνο φάρμακα.

Διαθέτει καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, αδυνατιστικά προϊόντα, ακόμα και τρόφιμα, όπως γλυκαντικά, στέβια, σοκολάτες χωρίς ζάχαρη και ειδικά προϊόντα διατροφής, που απευθύνονται σε άτομα με διαβήτη, κοιλιοκάκη κ.ά.

Επομένως, υπάρχει πληθώρα προϊόντων, που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές ανάγκες πελατών σε σχέση με τη διατροφή τους.

Εδώ είναι απαραίτητος ο ρόλος του διαιτολόγου για τη δημιουργία της κατάλληλης πρότασης ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη.

Είναι ο αρμόδιος επιστήμονας για να εκπαιδεύσει τον πελάτη του φαρμακείου στη χρήση αυτών των προϊόντων (γιατί και πώς θα πρέπει να τα χρησιμοποιεί και κάθε πότε), ώστε να τα εντάξει σε ένα ολοκληρωμένο πλάνο διατροφής.

Αυτό απαιτεί βασικούς κανόνες τροποποίησης της διατροφικής συμπεριφοράς, διερεύνηση των αναγκών του και εξατομικευμένη προσέγγιση.

Είναι σημαντικό ο πελάτης να κατανοήσει, πως δεν υπάρχει ένα μαγικό χάπι ή τρόφιμο, αλλά ένας ισορροπημένος τρόπος διατροφής, στον οποίο μπορούν να ενταχθούν προϊόντα-βοηθήματα.

Για παράδειγμα, αν κάποιος προσθέσει στέβια στον καφέ του και καταναλώσει μαζί και ένα μεγάλο κρουασάν, είναι βέβαιο πως δεν θα δει μείωση στα κιλά του, αλλά μάλλον το αντίθετο.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι σημαντικό να επισημάνουμε την υπεραξία που αποκτά η διατροφική σύσταση από ένα διατροφολόγο και ότι οι οδηγίες που θα λάβει ο πελάτης για να αλλάξει το διατροφικό του μοτίβο, π.χ. για την αντιμετώπιση της χοληστερόλης, θα συμβάλει στην καλύτερη συμμόρφωση του στο κατάλληλο δοσολογικό σχήμα και του φαρμάκου και του κατάλληλου συμπληρώματος.

Συνεπώς η ορθή χρήση των προϊόντων, με βάση τις ανάγκες του πελάτη, θα οδηγήσει σε ένα καλό θεραπευτικό αποτέλεσμα και κατ’ επέκταση σε μια θετική εκτίμηση της όλης υπηρεσίας που έλαβε ο πελάτης στο Φαρμακείο.

Και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο ικανοποιημένος πελάτης, που βρίσκει λύσεις στις ανάγκες του και ξέρει ότι στο συγκεκριμένο Φαρμακείο υπάρχει μία ομάδα ειδικών που τον στηρίζει και δεν θα τη βρει αλλού, θα επιστρέψει στο φαρμακείο και θα φέρει ακόμα έναν.

Επιπλέον, ο πελάτης ίσως αγοράσει συνδυαστικά και κάποιο άλλο προϊόν που θα του συστήσει ο διαιτολόγος (συνδυαστική πώληση).

Αυτό βέβαια είναι κάτι που χρειάζεται να συμφωνηθεί από την αρχή, μεταξύ διαιτολόγου και Φαρμακοποιού, με βάση τις συνεργασίες του τελευταίου με τις μάρκες προϊόντων, ώστε ο διαιτολόγος να έχει γνώση ποια προϊόντα αποτελούν πρώτη επιλογή.

Για παράδειγμα, ανάμεσα σε δύο προϊόντα με παρόμοιο προφίλ και λειτουργία, ο διαιτολόγος πρέπει να γνωρίζει ποιο να προτιμήσει, με βάση τη συμφωνία που υπάρχει με το Φαρμακείο.

Μια σημαντική επίσης υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει ο διαιτολόγος είναι εξατομικευμένη συμβουλευτική.

Κάθε πελάτης είναι ξεχωριστός και έχει διαφορετικές ανάγκες και προφίλ.

Ο διαιτολόγος, μέσα από τη συζήτηση μαζί του, καλείται να αντιληφθεί τη διαφορετικότητά του και έρχεται να καλύψει τις ανάγκες του και να εξατομικεύσει τις συστάσεις που του δίνει.

Πέρα όμως από τον πελάτη, και ο Φαρμακοποιός είναι κερδισμένος από την παρουσία του διαιτολόγου στο Φαρμακείο.

Αυξάνονται οι πωλήσεις προϊόντων που σχετίζονται με τη διατροφή, εφόσον τα συστήνει ο αρμόδιος επιστήμονας και ας μην ξεχνάμε ότι, με τις καθυστερήσεις στις πληρωμές των ταμείων, τα προϊόντα αυτά ουσιαστικά αποτελούν σήμερα μία από τις αξιόλογες πηγές άμεσης ρευστότητας και σημαντικού περιθωρίου κέρδους για τον Φαρμακοποιό.

Παρασκευάς Παπαχρήστος, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Εύα Τσάκου, Διαιτολόγος– Διατροφολόγος

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.