Καναδάς

canadian flag

Μια Αποκαλυπτική Μελέτη για τα ΜΗΣΥΦΑ

Μια ενδιαφέρουσα μελέτη πραγματοποιήθηκε από την ιατρική εφημερίδα "L' ACTUALITE MEDICALE" πάνω στις συνήθειες συμβουλής των γιατρών και των φαρμακοποιών για τα ΜΗΣΥΦΑ.

Αναφορικά με τους γιατρούς φάνηκε από τη μελέτη ότι προτείνουν τέτοια προϊόντα στους ασθενείς τους μόνο 1-5 φορές την εργάσιμη μέρα. Η κύρια αιτία, ισχυρίζεται το 76% αυτών, είναι ότι οι εταιρείες δεν τους ενημερώνουν επαρκώς. Είναι δε στη πλειονότητά τους πεπεισμένοι ότι οι ασθενείς τους ζητούν κυρίως για αυτά τα φάρμακα τη συμβουλή του φαρμακοποιού τους.

Σε γενικές γραμμές οι γιατροί δεν ασχολούνται πολύ με συμβουλές για τα ΜΗΣΥΦΑ και μόνο οι μισοί θα ήθελαν να τους συμβουλεύονται οι ασθενείς τους για τη λήψη τέτοιου είδους φαρμάκων, σε αντίθεση με τους φαρμακοποιούς που το 99% αυτών επιθυμούν οι ασθενείς τους να ζητούν τη συμβουλή τους για αυτά τα φάρμακα.

Όσο για τις θεραπευτικές κατηγορίες, οι μεν γιατροί βάζουν πρώτα τα αναλγητικά και τ' αντιφλεγμονώδη στη συμβουλή τους, ενώ οι φαρμακοποιοί τα προϊόντα για το αναπνευστικό.

Σα γενικό συμπέρασμα αυτής της έρευνας είναι ότι οι περισσότεροι γιατροί θεωρούν αυτά τα φάρμακα στην αρμοδιότητα συμβουλής του φαρμακοποιού.

Μια Απογοήτευση για τη Φαρμακευτική Δαπάνη

Ο προϋπολογισμός 2011-2012 δεν προβλέπει καμία αλλαγή στον τομέα της τιμολόγησης φαρμάκων όπως είχε ανακοινωθεί το προηγούμενο έτος.

Οι δαπάνες υγείας που αυξάνονται συνεχώς είναι ωστόσο αυτές που αγοράζουν υπηρεσίες και προϊόντα από ανάλογες ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Ιδιαίτερα οι τιμές των φαρμάκων συγκαταλέγονται ανάμεσα στις πιο ακριβές του κόσμου και είναι ο κύριος παράγοντας αύξησης της δαπάνης υγείας.

Ο πρόεδρος της ένωσης γιατρών του Quebec Dr Goulet, υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να ασκήσει πίεση για μείωση τιμών από τις φαρμακευτικές εταιρίες και να εξοικονομήσει με αυτό τον τρόπο εκατομμύρια δολάρια για να τα επανεπενδύσει σε άλλους τομείς υγείας.

Η Ανίχνευση των Ασθενών

Στον Καναδά η ανίχνευση των ασθενών που δε συμμορφώνονται στη θεραπεία είναι ενσωματωμένη στην καθημερινή πρακτική των φαρμακοποιών, χάρη σε ειδικά προγράμματα λογισμικού.

Το θέμα είναι τόσο εξελιγμένο εδώ και μερικά χρόνια, που πληρώνονται από τις φαρμακευτικές εταιρείες για να "στρατολογήσουν" τους ασθενείς σε αυτά τα προγράμματα συμμόρφωσης.

Μερικοί μάλιστα αναλαμβάνουν με το προσωπικό τους να τηλεφωνούν στους χρόνιους ασθενείς που αργοπόρησαν να ανανεώσουν τη συνταγή τους, ακολουθώντας σε κάθε πάθηση έναν τρόπο που τους υποδεικνύει το λογισμικό, ώστε να μη φανούνε πιεστικοί προς στους ασθενείς- πελάτες τους.

Οι μαρτυρίες δείχνουν ότι στις μισές περιπτώσεις πετυχαίνουν να κινητοποιήσουν τον ασθενή να ανανεώσει και να συνεχίσει τη θεραπεία του.

Εάν υπάρχουν αντιρρήσεις, το άτομο που τηλεφωνεί προσπαθεί να κλείσει ένα ραντεβού για τον ασθενή με το φαρμακοποιό, ώστε να ξεκαθαριστούν ορισμένες αναστολές για τη θεραπεία.

Το λογισμικό βρίσκει και προτείνει τις κατάλληλες λέξεις που κινητοποιούν τον ασθενή. Εάν βέβαια υπάρχουν ανεπιθύμητες ενέργειες που εμποδίσουν τη συνέχιση της θεραπείας, ο φαρμακοποιός επικοινωνεί με το γιατρό.

Βέβαια αυτό όλο το διάβημα έχει ένα κόστος για το λογισμικό (περίπου 1000 δολάρια το χρόνο), καθώς και για τη διάθεση του χρόνου του υπαλλήλου που θα κάνει τα τηλέφωνα, αλλά επιτρέπει στο φαρμακείο να κερδίσει μηνιαία επί πλέον 40 (κατά μέσο όρο) ασθενείς, πιστούς στη θεραπεία τους!

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.