Πως να Πείτε Όχι χωρίς να Απογοητεύσετε τον Συνεργάτη σας

Από φόβο να μην απογοητεύσουμε, να μην δημιουργήσουμε εντάσεις, να μην χάσουμε έναν καλό συνεργάτη, οδηγούμαστε συχνά στο να πούμε «ναι», ενώ κατά βάθος θα έπρεπε να πούμε «όχι».

Η βοηθός σας, στο Φαρμακείο, σας ζητά μια αύξηση μισθού;

Η αισθητικός σας ζητά πολύ συχνά έκτακτες άδειες απουσίας;

Είναι μερικές φορές απαραίτητο να πείτε «όχι» στους συνεργάτες σας.

Το «όχι» είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής πραγματικότητας και η σωστή χρήση του μπορεί να ανοίξει το δρόμο προς την καλύτερη λειτουργία της επιχείρησης.

Ποια είναι, όμως, αυτή η σωστή του χρήση όταν είμαστε όλοι προγραμματισμένοι να αποκρινόμαστε σε όλα με «ναι» και πώς μπορεί ο επιχειρηματίας-φαρμακοποιός να φιλτράρει τα συναισθήματά του τη στιγμή που πρέπει να προφέρει αυτό το περιβόητο «όχι», απαντώντας σε κάποιον από την ομάδα του Φαρμακείου του;

Πώς να Πείτε ΟΧΙ χωρίς να Απογοητεύσετε τον Συνεργάτη σας

Το μεγάλο στοίχημα της αρνητικής απόκρισης είναι να διατηρηθούν οι καλές σχέσεις μεταξύ του Φαρμακοποιού και της ομάδας που πλαισιώνει την επιχείρησή του, όπως επίσης και να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον για δουλειά.

Από τη στιγμή που ο Φαρμακοποιός πάρει την απόφαση να πει «όχι» σε κάτι, πρέπει να την ανακοινώσει με σιγουριά , αλλά όχι με στάση αδιαλλαξίας.

Είναι καλό επίσης να δίνεται το περιθώριο επανεξέτασης του αιτήματος του υπαλλήλου κάποια στιγμή στο μέλλον, έτσι ώστε να μην αποθαρρύνεται.

Οι πιθανότητες, άλλωστε, λένε ότι μια αυστηρή ή αδιάλλακτη στάση από τον εργοδότη μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μειωμένη διάθεση εργασίας και παραγωγικότητας στην ομάδα.

1ο βήμα - Δικαιολογήστε το «Όχι» με Επιχειρήματα

Η άρνηση πρέπει να εκφράζεται με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε τα επιχειρήματα να είναι λογικά.

Συχνά, τα επιχειρήματα πρέπει να συνοδεύονται με αριθμούς για να είναι πιο πειστικά.

Χρειάζεται προσοχή ο τρόπος με τον οποίο εκφράζονται αυτά τα επιχειρήματα, καθώς μία αμυντική στάση του επιχειρηματία θα κάνει την ομάδα να νιώσει ανασφαλής, ενώ μία απόλυτη και αδιάλλακτη στάση, δημιουργεί ένα φορτισμένο κλίμα και ο υπάλληλος χάνει τη διάθεσή του για δουλειά.

Αντίθετα, μια σοβαρή στάση που εκφράζει τα επιχειρήματα της άρνησης με σιγουριά, πείθει.

2ο Βήμα - Κρατήστε τις Υποσχέσεις σας

Είναι σημαντικό ο φαρμακοποιός να παραμένει συνεπής σε αυτά που λέει και υπόσχεται στους υπαλλήλους του.

Όταν δεσμεύεται να κάνει κάτι, είναι καλό να το πραγματοποιεί χωρίς την υπενθύμιση κάποιου συνεργάτη του.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, δείχνει την προθυμία του να δημιουργεί ένα ιδανικό εργασιακό περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα εμπνέει σεβασμό.

Σίγουρα, ορισμένοι αναπάντεχοι οικονομικοί παράγοντες μπορεί να τον αναγκάσουν κάποια στιγμή να μην μπορέσει να ανταποκριθεί πλήρως στις υποσχέσεις και στις δεσμεύσεις του.

Και πάλι εδώ η επεξήγηση με αληθοφανή στοιχεία θα σώσει την κατάσταση.

3ο Βήμα - Μην Παραλείπετε Βήματα στην Διαδικασία της Επικοινωνίας

Να εξηγείτε τις απόψεις σας, να μοιράζεστε τα πλάνα που έχετε για την επιχείρησή σας και να αφήνετε ανοιχτά τα κανάλια της επικοινωνίας με όλα τα μέλη της ομάδας, έτσι ώστε να μπορούν να εκφράζονται με τη σειρά τους.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η δημιουργικότητα και η αποδοτικότητα τους, ακόμα και ύστερα από ένα αίτημά τους που δε βρήκε αντίκρισμα.

Είναι πολύ σημαντικό το κλίμα συζήτησης με το κάθε μέλος της ομάδας μιας επιχείρησης να είναι εποικοδομητικό.

Αυτό σημαίνει ότι πριν εκφράσει ο φαρμακοποιός την διαφωνία του στον συνεργάτη του, έχει εξαντλήσει κάθε περιθώριο να πει «ναι».

Ο επιχειρηματίας Φαρμακοποιός, αφιερώνοντας ουσιαστικό χρόνο στο να σκεφθεί την απόφασή του, έχει τη δυνατότητα να εξετάσει προσεκτικά κάθε παράμετρο της απάντησής του και να αναπτύξει τα επιχειρήματα που τον οδήγησαν σε αυτή.

Η Άρνηση από την Πλευρά του Υπαλλήλου

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που ένας υπάλληλος αρνείται να ακολουθήσει τις υποδείξεις του επιχειρηματία;

Αν πρόκειται, για παράδειγμα, για άρνηση που αφορά την ανάληψη ενός καινούργιου project, τα αίτια συνήθως είναι οικονομικά, αλλά μπορεί να είναι και θέμα χρόνου εργασίας.

Αν από την άλλη, η άρνηση αφορά υποδείξεις σε λάθη που γίνονται επανειλημμένα, τότε υπάρχει επικοινωνιακό χάσμα μεταξύ του φαρμακοποιού και της ομάδας του.

Όποια και αν είναι η φύση του «όχι», η διαφωνία μπορεί και πρέπει να λυθεί με συζήτηση για να διευκρινιστούν τα ακριβή αίτια και να «λειάνουν οι γωνίες» των δύο πλευρών.

Πώς να Πείτε ΟΧΙ χωρίς να Απογοητεύσετε τον Συνεργάτη σας 2

Πώς να Πείτε ΟΧΙ σε Αίτημα για Αύξηση Μισθού

Ένα σύνθετο χαρακτηριστικό που διέπει τις εργασιακές σχέσεις είναι οι οικονομικές συναλλαγές.

Με απλά λόγια, τι πρέπει να κάνει ο φαρμακοποιός όταν ένα μέλος της ομάδας του ζητάει αύξηση μισθού και όταν ο ίδιος δε μπορεί να τη διαχειριστεί και να την ικανοποιήσει;

1.Αν θεωρείτε ότι ο συνεργάτης σας δεν αξίζει την αύξηση μπορείτε να του πείτε:

«Η εργασία που κάνετε θεωρώ ότι είναι αυτή την οποία εξ' αρχής κάνατε.

Συνεπώς δεν κρίνω ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε το μισθό σας.

Εν τούτοις, μπορούμε να δούμε τη δυνατότητα να έχετε ένα prim κάθε εξάμηνο, αν πετύχετε αυτό και το άλλο στην εργασία σας.

Τι λέτε, είστε σύμφωνος να το προσπαθήσετε;»

2. Αν θεωρείτε ότι ο συνεργάτης σας αξίζει την αύξηση αλλά δεν μπορείτε για οικονομικούς λόγους να τη δώσετε, μπορείτε να του πείτε:

«Κατανοώ πλήρως το αίτημα σας, αλλά η σημερινή οικονομική κατάσταση του φαρμακείου δεν μου επιτρέπει να ανταποκριθώ.

Μόλις βελτιωθούν λίγο τα πράγματα θα είμαι σε θέση να σας δώσω ένα prim ή να αυξήσω τον μισθό σας.

Για αυτό πρέπει όλοι να κάνουμε μια ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια για να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας.

Τι λέτε είστε σύμφωνος να το προσπαθήσουμε;»

Όποια και αν είναι η περίπτωση, πρέπει ο φαρμακοποιός manager να καθίσει και να συζητήσει ιδιαιτέρως με το μέλος της ομάδας του, με στοιχεία και αριθμούς, εξηγώντας του την απόφασή του και τους λόγους που τον οδήγησαν εκεί.

Ομαδικότητα Πάνω Απ' Όλα

Για να είναι παραγωγική η συνύπαρξη ανθρώπων σε έναν εργασιακό χώρο, και κατά συνέπεια για να είναι ανεκτή μια άρνηση από οποιαδήποτε πλευρά, είναι απαραίτητο να διέπονται οι σχέσεις από ομαδικό πνεύμα.

Ο σεβασμός της προσωπικότητας, των θεμιτών ορίων των σχέσεων, των καθηκόντων και των ρόλων των ατόμων, είναι μία τελείως ιδιαίτερη και λεπτή υπόθεση για την ομάδα, η οποία απαιτεί χρόνο και διάθεση για καλλιέργεια.

Όταν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, το φαρμακείο μπαίνει σε τροχιά εξέλιξης, στην οποία το «όχι» δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά «στάση» για ανασυγκρότηση και επανεκκίνηση.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.