Η Αναγνώριση σαν Επιβράβευση

Οι άνθρωποι περιμένουν από την εργασία τους κάποιες απολαβές.

  • Θέλουν να κερδίσουνε χρήματα για τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους, τις ανέσεις τους και τις ανέσεις των παιδιών τους.
  • Θέλουν μια ανταμοιβή για την εργασία τους όπως επίσης και την σιγουριά της εργασίας.
  • Θέλουν όμως και αναγνώριση για τις προσπάθειές τους, καθώς και την αίσθηση της σπουδαιότητας.
  • Θέλουν άμεση αναγνώριση των αποτελεσμάτων τους, των επιτυχιών και της συμβολής τους στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, καθώς και ποιότητα εργασίας (αυτονομία, εξουσία της πράξης, ικανοποίηση της πραγματοποιημένης εργασίας, εικόνα, κοινωνική ανάπτυξη, ευχάριστο περιβάλλον).

Ο θεμέλιος λίθος για την επίτευξη επιδόσεων υψηλής στάθμης από τους υπαλλήλους στις πωλήσεις και γενικά στη παροχή υπηρεσιών είναι η αναγνώριση.

Η Αναγνώριση σαν Επιβράβευση

Η προσωπική αναγνώριση αντέχει στο χρόνο, γιατί μέσα από αυτήν καταξιώνονται οι έννοιες «κίνητρο» και «αξιοποίηση», που χαρακτηρίζουν τη δράση στο χώρο της εργασίας μας.

Η αναγνώριση για τον υπάλληλο σημαίνει πολύ περισσότερα πράγματα από την επιθυμία για διάκριση. Για το άτομο που έχει σαν στόχο να είναι επιτυχημένο στη δουλειά του, η αναγνώριση αποτελεί την επιβεβαίωση ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο, σ' εκείνον που οδηγεί στην κορυφή και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του.

Με λίγα λόγια, κάθε άνθρωπος θα πρέπει να αξιοποιείται από έναν επιτυχημένο μάνατζερ ο οποίος δεν αδιαφορεί για τις ικανότητές του, έστω τις ελάχιστες, αντιθέτως, του τις αναγνωρίζει, τον βοηθά να τις αξιοποιήσει πλήρως και να γευτεί την αξία της αναγνώρισης.

Για να μπορέσει να το επιτύχει αυτό ο μάνατζερ χρειάζεται καλλιέργεια σχέσεων με κάθε άτομο που ανήκει στην ομάδα του φαρμακείου του.

Απ' όλα τα κίνητρα που κατά καιρούς μπορεί να παρέχει μια επιχείρηση στους υπαλλήλους της τη μεγαλύτερη σημασία έχει η ηθική ανταμοιβή, η αναγνώριση δηλαδή.

Η δημιουργία του συναισθήματος ότι οι υπάλληλοι έχουν ηθική και επαγγελματική υποχρέωση να επιτύχουν στους στόχους που θα τους οδηγήσουν στη διάκριση, είναι η καλύτερη υποκινητική δύναμη που υπάρχει.

Και επειδή η διάκριση επαναλαμβάνεται κάθε φορά που επιτυγχάνεται ένας στόχος, έτσι επαναλαμβάνεται και η προσπάθεια για την ανάκτηση της διάκρισης, για να μπορέσει ο υπάλληλος να παραμείνει στους χώρους των επιτυχημένων.

Ο ισχυρός δεσμός αφεντικού και εργαζομένου, αποτελεί βασικό παράγοντα για να αναπτυχθεί το αίσθημα της υπερηφάνειας.

Η ανακάλυψη των ιδιαιτεροτήτων και των «κλίσεων» του υπαλληλικού προσωπικού της επιχείρησής σας, η κατανόηση των χαρακτήρων και των στόχων τους, είναι για σας τον σύγχρονο μάνατζερ - εργοδότη ένα εργαλείο διοίκησης που, συνδυαζόμενο με την παροχή υλικών κινήτρων, εδραιώνουν την καριέρα των εργαζομένων, συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της απόδοσής τους και βοηθούν τους ίδιους να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους, σ' ένα περιβάλλον άκρως απαιτητικό, όπου η ύπαρξη ενός ικανού και εκπαιδευμένου, σε πρακτική βάση, υπαλλήλου είναι πλέον πολυτέλεια.

Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον εργασίας, οι υπάλληλοι είναι αναγκαίο να αναπτύσσουν τις ιδιαίτερες κλίσεις τους και τα προτερήματά τους, εάν θέλουν να κτίσουν καριέρα.

Αν λοιπόν αυτό από την πλευρά τους αποτελεί προσωπικό μέλημα, τότε από την πλευρά του φαρμακοποιού μάνατζερ δεν είναι απλώς ένα μέλημα, αλλά καθήκον.

Τελικά, στο βαθμό που σαν μάνατζερ, έχετε την ευθύνη του προσωπικού σας, η κατανόηση και η γνώση των ιδιαιτεροτήτων του χαρακτήρα τους, είναι για εσάς εργαλείο συνεννόησης και διαχείρισης.

Το ζητούμενο είναι να εντάξετε ομαλά τους υπαλλήλους σας στο γενικότερο πλαίσιο των ενεργειών που κάνετε, για να διασφαλίσετε την επιτυχή πορεία του φαρμακείου σας.

Ασπασία Σκουφίδη - Βοηθός Φαρμακείου, Σύμβουλος Ανάπτυξης και Προώθησης Πωλήσεων

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.