Μάθετε να Επιβραβεύετε την Προσπάθεια

Μπράβο... Ευχαριστώ!

Ιδού οι δύο λέξεις που ακούμε τόσο σπάνια από τους διευθυντές επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στην Ελλάδα.

Φαινόμενο που άπτεται της κουλτούρας, της εκπαίδευσης ή της έλλειψης επικοινωνίας;

Οι περισσότεροι φαρμακοποιοί διατάζουν να απευθύνουν ένα «ευχαριστώ» και ένα «μπράβο» στο προσωπικό τους. «Για να μην πάρουν θάρρος» όπως λένε.

Ο φόβος αυτός της επιβράβευσης αποκρυσταλλώνεται σε πολλά επίπεδα:

Φόβος απώλειας κύρους του ανώτερου προς τους κατώτερους;

Εντύπωση ότι, το να δουλεύει κάποιος σωστά είναι μια φυσιολογική κατάσταση, που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αναγνώριση;

Έλλειψη γνώσης και πρακτικής για το πότε πρέπει και πως πρέπει να γίνει;

Εγωισμός ή έλλειψη κουλτούρας μέσα σε μία κοινωνία που κυριαρχεί ο ατομικισμός και όχι το ομαδικό πνεύμα;

Η επιβράβευση είναι ένας θετικός μοχλός κινητοποίησης των ατόμων.

Είναι γεγονός ότι ο φαρμακοποιός-επιχειρηματίας, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, ελάχιστα και πολύ περιορισμένα, εφαρμόζει την τακτική της επιβράβευσης, λεκτικής ή χρηματικής. Ίσως γιατί δεν έχει εκπαιδευτεί να είναι επιχειρηματίας!

Παρ’ όλο που αρκετοί φαρμακοποιοί πλέον αρχίζουν και κατανοούν, αλλά και να εφαρμόζουν ένα σύστημα εμπορικής διαχείρισης των προϊόντων τους, όσον αφορά τις αγορές, τις πωλήσεις και το stock, θα έλεγε κανείς ότι σπανίζουν αυτοί που έχουν ασχοληθεί σοβαρά με την σωστή διοίκηση, επικοινωνία και κινητοποίηση των υπαλλήλων τους.

Και όμως οι υπάλληλοι και η διάθεσή τους απέναντι στον φαρμακοποιό και στην επιχείρησή του, είναι το ίδιο σημαντικοί όσο και οι πελάτες του φαρμακείου!

Ο ρόλος του φαρμακοποιού απέναντι στους υπαλλήλους του, συνήθως περιορίζεται στην πίεση εκτέλεσης καθηκόντων και στις παρατηρήσεις πάνω σε σφάλματα εργασίας.

Αυτή η συμπεριφορά που δικαιολογείται από την έλλειψη και πίεση του χρόνου, τις πολλές αρμοδιότητες που συνήθως έχει και τις «κρατά» για τον εαυτό του, καθώς και από την δυσκολία που αντιμετωπίζει να «σπάσει» την ρουτίνα και να ξεπεράσει το στάδιο του «εγώ».

Μάθετε να Επιβραβεύετε την Προσπάθεια
Η επιβράβευση είναι ένα απαραίτητο «εργαλείο» του management, ανάμεσα σε τόσα άλλα, που πρέπει να χρησιμοποιείται ως έχει.

Δεν σημαίνει ότι όταν λέμε «ευχαριστώ» ή «μπράβο», δενόμαστε συναισθηματικά με τον υπάλληλο, αλλά είναι ένας τρόπος επικοινωνίας μαζί του.

Είναι μέσα στο ρόλο του φαρμακοποιού να αναδεικνύει τις πρωτοβουλίες, να ενθαρρύνει την καλή διάθεση να ανταμείβει και να επιβραβεύει...

Να επιβραβεύει για να μπορεί να κινητοποιεί !

Αντίθετα η απουσία της επιβράβευσης απογοητεύει τους υπαλλήλους, μειώνει τις πρωτοβουλίες και την επί πλέον προσπάθεια.

Βέβαια η επιβράβευση δεν θα πρέπει να είναι μέρος της καθημερινότητας της δουλειάς, γιατί έτσι χάνει την αξία της.

Θα πρέπει να εφαρμόζεται για ένα συγκεκριμένο πλάνο ενεργειών της επιχείρησης, βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο και θα πρέπει να αναφέρεται σε μία ατομική ή ομαδική προσπάθεια.

Απαραίτητο λοιπόν είναι, να δοθούν στο καθένα αλλά και ομαδικά, ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι.

Για να φθάσει όμως ο φαρμακοποιός-επιχειρηματίας στην επιβράβευση ενός στόχου, θα πρέπει να είναι πρόθυμος να καθοδηγήσει σωστά, να παρακολουθεί και να δώσει τον απαραίτητο χρόνο για μια ενέργεια.

Χρήσιμες Συμβουλές:

Μάθετε να εφαρμόζεται πολλούς τρόπους επιβράβευσης με την ανάλογη κρίση από μέρους σας:

  • Τυπική επιβράβευση μετά από την επίτευξη καθορισμένου στόχου ατομικά ή ομαδικά.
  • Αυθόρμητη επιβράβευση, μπροστά σε ένα πελάτη, μετά από μια σωστά δομημένη συμβουλή υγείας.
  • Γραπτή επιβράβευση μέσα στο φάκελο με το μισθό του ή το bonus του. Μην συγχέεται την χρηματική επιβράβευση με την προφορική - το ένα δεν αναιρεί το άλλο, ούτε όμως και το αντικαθιστά.

Μάθετε να εφαρμόζεται την αναγνώριση:

  • Εξατομικευμένα, ανάλογα με την προσωπικότητα του κάθε υπαλλήλου και με τη σχέση σας μαζί του ή ομαδικά για μια κοινή προσπάθεια. 

Πάντα να συνοδεύετε την επιβράβευση με την αιτιολογία της:

  • Για την ικανότητα εκτέλεσης μίας εργασίας.
  • Για το αποτέλεσμα ενός πλάνου.
  • Για την προσπάθεια που έκανε.
  • Για το ενδιαφέρον και τη διάθεση που έδειξε…

Επιβράβευση: Μια έλλειψη υψηλού ρίσκου για τη σημερινή επιχείρηση!

Οι φαρμακοποιοί στη μεγάλη πλειοψηφία τους, μάλλον δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι η στάση θετικής εσωτερικής συμπεριφοράς απέναντι στους υπαλλήλους τους, δηλαδή η αναγνώριση της προσπάθειας και το να λέμε «ευχαριστώ», είναι απαραίτητος μοχλός κινητοποίησης των ατόμων για αποδοτικότερη εργασία.

Με τον ίδιο τρόπο που τόσο εύκολα παρατηρούν και λένε, πολλές φορές απότομα και αυστηρά, ότι αυτό δεν γίνεται καλά, θα μπορούσαν να λένε και μπράβο, αυτό γίνεται καλά.

Διαφορετικά, η επικοινωνία του φαρμακοποιο'υ-επιχειρηματία με τον υπάλληλο δυσχεραίνεται, βασίζεται στην κάλυψη και στο ψέμα που οδηγούν σε συγκρούσεις.

Η αδιαφορία από μέρους του υπαλλήλου ή η έλλειψη προθυμίας ή ακόμη και η άρνηση για δουλεία, οφείλονται τις περισσότερες φορές στο ίδιο τον επιχειρηματία και στον τρόπο επικοινωνίας του μαζί του.

Για να έχουμε λοιπόν τον υπάλληλο ή τους υπαλλήλους στο φαρμακείο, ικανούς να εξυπηρετήσουν σωστά και με χαμόγελο τους πελάτες στον πάγκο και να τους μεταδώσουν τον ενθουσιασμό και τη διάθεση να αγοράσουν παραφαρμακευτικά προϊόντα, πρέπει ο φαρμακοποιός να φροντίσει να έχει κινητοποιημένους και ευχαριστημένους υπαλλήλους.

Πρέπει ο φαρμακοποιός να θεσμοθετήσει μία εσωτερική θετική επικοινωνία προς τους υπαλλήλους του, αφού κατανοήσει πρώτα βαθιά, ότι το προσωπικό του είναι σκεπτόμενοι άνθρωποι και ότι έχουν και αυτοί από την μεριά τους κρίση.

Δεν είναι σωστό να λέτε μόνο «μπράβο» και «ευχαριστώ» συνέχεια, χωρίς καμιά οικονομική επιβράβευση.

Επειδή είναι απαραίτητο να αναγνωρίζουμε την επιτυχία, τη σωστή πρωτοβουλία και προθυμία του υπαλλήλου, δεν είναι σωστό να το κάνουμε συνέχεια, χωρίς κάποτε, μέσα στο χρόνο, να του αποδώσουμε με χρήματα σαν bonus,το τίμημα της προσπάθειάς του.

Ακόμη και ένας διαγωνισμός προώθησης προϊόντων και επίτευξης στόχων με χρηματικά έπαθλα από τις εταιρείες-προμηθευτές, δεν αναιρεί την υποχρέωση του επιχειρηματία να επιβραβεύσει χρηματικά τον υπάλληλο.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.