Επιπλήττω τον Υπάλληλό μου

Κάποιες ενδείξεις χαλαρότητας στη συμπεριφορά των συνεργατών μας (ανεπαρκής κατάρτιση, έλλειψη καλής συνεργασίας) μπορούν να προκαλέσουν δυσλειτουργίες στο χώρο του Φαρμακείου.

Παρακάτω θα δείτε μια μέθοδο για να επιλύσετε την κατάσταση ομαλά και αποτελεσματικά.

Ένας από τους συνεργάτες σας αμελεί την συμπεριφορά του;

Είναι περιττό να περιμένετε να βελτιωθεί η κατάσταση από μόνη της.

Αντίθετα, κινδυνεύει να μονιμοποιηθεί, ζημιώνοντας έτσι την καλή λειτουργία του φαρμακείου και δημιουργώντας μακροπρόθεσμες συγκρούσεις.

Επιπλήτω τον Υπάλληλό μου

Μιλήστε Άμεσα Μαζί του

Μια επίπληξη όμως χωρίς εξομάλυνση καταλήγει σε έναν ανηφορικό δρόμο.

1. Αναλύστε τα Γεγονότα

Εξετάστε τα γεγονότα που προκλήθηκαν από τον επιμέρους υπάλληλο, σε σχέση με άλλους όπως: η ομάδα, οι πελάτες, εσείς ο ίδιος, ο μάνατζερ.

Βάζοντας τον εαυτό σας στη θέση του κάθε ένα από αυτούς τους ρόλους, αξιολογείτε με πάγιο τρόπο τα αποτελέσματα της δυσλειτουργικότητας αυτής του συνεργάτη σας.

Έτσι, ένας συνεργάτης ο οποίος τελειώνει μια δουλειά στο γραφείο αλλά αντί να εξυπηρετήσει αμέσως τον πελάτη, τον αφήνει και περιμένει, προκαλεί έναν φόρτο εργασίας στην υπόλοιπη ομάδα του πάγκου και δεν καλύπτει τις υποχρεώσεις του δικαιούχου.

2. Ερευνήστε τα Αίτια

Πίσω από τα γεγονότα κρύβονται τα αίτια!

Το να τα ανακαλύψουμε έγκειται καθαρά στην συμπτωματολογία και στο να αναπαράγουμε τους ίδιους τύπους καταστάσεων.

Ορισμένα αίτια, που έχουν άμεση σχέση με την υπόλοιπη ομάδα μπορούν να διορθωθούν.

Ας πάρουμε το προηγούμενο παράδειγμα όπου ο συνεργάτης δεν τελειώνει άμεσα την εργασία του για να εξυπηρετήσει τους πελάτες του.

Πολύ πιθανό να πρόκειται για έναν νέο εργαζόμενο, που δεν έχει ακόμα άνεση στον πάγκο και που δεν μπορεί παρόλα αυτά να μετρήσει ως βοήθεια στην ομάδα, όντας αδιάφορος για την δυσφορία που προκαλεί στα μέλη της.

Με το να είναι όμως προσεκτικός, ορισμένες δυσλειτουργίες μπορούν να εξαλείφουν, παρατηρώντας την συμπεριφορά στον πάγκο των άλλων συνεργατών του.

3. Κάντε μια κατ’ Ιδία Συζήτηση

Επιπλήττω ένα μέλος της ομάδας σημαίνει αντιμετώπιση πρόσωπο με πρόσωπο.

Το να προσεγγίσετε το πρόβλημα μπροστά σε όλη την ομάδα, έχει ως κίνδυνο να εκληφθεί ως ταπείνωση και όχι ως εποικοδομητική κριτική.

Η συζήτηση αυτή θα πρέπει να είναι μια ειλικρινής ανταλλαγή απόψεων και μπορεί να έχει διάρκεια μία ή και μιάμιση ώρα και προϋποθέτει μια μεγάλη διάθεση χρόνου από τον εργοδότη (δεν τίθεται καν θέμα διακοπής της συζήτησης σε διάφορους χρόνους).

Η καλή διάθεση να ακούσουμε δεν θα πρέπει να επισκιάσει και την αυστηρότητα με την οποία θα παρουσιάζουμε τις βασικές αξίες της επιχείρησης.

Το να αποκαλύπτουμε τα γεγονότα και να περιμένουμε και την άλλη εκδοχή, αυτή του συνεργάτη μας, μας επιτρέπει να έχουμε το ιστορικό της κατάστασης και δίνει γενικά τρόπους επίλυσής της.

4. Προβληθείτε Αντικειμενικά

Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους!

Δεν μπορείτε να βασίσετε ένα επιχείρημα στο «μου φαίνεται ότι» να είστε αντικειμενικός.

Το να παρουσιάσετε τα γεγονότα με πάγιο τρόπο επιτρέπει επίσης στο να ελαφρύνεται το βάρος των επιπτώσεων και στο να αποφευχθεί να εκληφθούν οι παρατηρήσεις σας ως προσωπική επίθεση.

Προσοχή στις κρίσεις αξιών, εντοπίστε τα γεγονότα, εξηγήστε τις αρνητικές επιδράσεις τους στην καλή λειτουργία της επιχείρησής σας και ζητήστε από τον συνεργάτη σας, πως μπορείτε μαζί να αλλάξετε την κατάσταση!

Προτείνετέ του να βρει λύσεις διασφαλίζοντάς του την πλήρη υποστήριξή σας και την βοήθειά τόσο τη δική σας όσο και της υπόλοιπης ομάδας.

Μην διστάσετε να αναδείξετε ως κύρια αξία το ενδιαφέρον προς τον πελάτη, που παραμένει η σπουδαιότερη προτεραιότητα για το φαρμακείο.

5. Προσπαθήστε να Πείσετε και όχι να Υπερισχύσετε

Η αναμενόμενη αλλαγή που περιμένουμε από κάποιον που επιπλήττουμε δεν πρέπει να επιβληθεί σε εκείνον αλλά το ακριβός αντίθετο.

Ο στόχος που δεν πρέπει να παραβλέψουμε: να δημιουργήσουμε μια εκούσια συμπεριφορά που θα ωθεί τον εργαζόμενο να καταλάβει την απαιτούμενη από εκείνον αλλαγή, να την υιοθετήσει χωρίς να αισθάνεται περιορισμένος.

Μη διστάσετε να προτείνετε μια εκπαίδευση για να μειώσει ένα χάσμα του συνεργάτη ή για να τον παρακινήσει.

Είναι εξίσου σημαντικό η εξέλιξη της υπόθεσης να παρακολουθείται συστηματικά.

Ακόμη κι έτσι, τίποτα δεν ισοδυναμεί με μια κατ’ ιδία συζήτηση για να επισημάνουμε κάτι αντικειμενικά.

Χωρίς εποικοδομητική συζήτηση, η επίπληξη θα είναι εν τέλει «μονομερής».

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.