Η Τέχνη της Συνεργασίας

Πόσο πραγματικά είναι τέχνη να συνεργάζεσαι, αλλά και πόσες φορές το εγωιστικό μας γονίδιο μας οδηγεί να πιστέψουμε ότι είμαστε πιο έξυπνοι από πολλούς μαζί και ότι οι άλλοι δεν μπορούν να κάνουν καλά τη δουλειά όσο εμείς.

Είναι όμως έτσι στο σύγχρονο κόσμο των επιχειρήσεων;

Γιατί η συνεργασία προάγει τις επιχειρήσεις, δημιουργεί νέα δεδομένα, δίνει αξία στο κάθε εργαζόμενο θεωρώντας τον σημαντικό για την διεκδίκηση του στόχου, του οράματος.

Γιατί ο δρόμος προς την διαρκή επιτυχία έχει άμεση σχέση με την συνολική συμμετοχή των εργαζομένων κάτω από την σοφή καθοδήγηση του ηγέτη τους και αποτελεί την πεμπτουσία της επιτυχίας.

Συνεργασία, Ομάδα, Κοινός Στόχος και Όραμα

Αν ρίξουμε μια ματιά γύρω μας, στην φύση, στην ζωή μας, στην κοινωνία, στον μικρόκοσμο της εργασίας μας, θα μείνουμε έκπληκτοι από το πόσο καθημερινά, ακόμη και οι φανατικοί αρνητές των συνεργασιών, συνεργάζονται αγαστά με κάποιους ή κάποιον.

Μάλιστα χωρίς προηγούμενη συμφωνία, χωρίς την παρουσία φυσικού ηγέτη, αλλά με μόνο κίνητρο το ένστικτο της επιβίωσης και της εξέλιξης.

Η Τέχνη της Συνεργασίας

Μικρά Μυστικά, Μεγάλα Βήματα

1.Ας μεγεθύνουμε τη Σκιά του Μέλλοντος

Οι άνθρωποι γενικότερα προτιμούν κατά κανόνα να αποκομίσουν ένα δεδομένο όφελος σήμερα, παρά να περιμένουν για ίδιο ή πιθανόν μεγαλύτερο όφελος αύριο.

Η συνεργασία που βασίζεται στην αμοιβαιότητα μπορεί να αποδειχθεί σταθερή και σε διαρκή εξέλιξη, εάν το όφελος στο μέλλον είναι αρκετά σημαντικό σε σχέση με το παρόν.

Έτσι απλά χτίστε όραμα με βαριά σκιά.

Δώστε στο μέλλον μεγαλύτερο βάρος σε σχέση με τον παρόν.

Κάντε το μέλλον όχι απλά πιο ελπιδοφόρο, αλλά πραγματικά κάτι το ξεχωριστό και κάντε τους συνεργάτες σας αρωγούς σε αυτό.

Δείξτε τους τα οφέλη και σταθείτε δίπλα τους στο δρόμο προς το μέλλον.

2.Αλλάξτε τις Εν Δυνάμει Αμοιβές των Συνεργατών σας

Μην ξεχνάτε, κανένας δεν θέλει να δουλεύει σε ένα περιβάλλον που δεν τον ικανοποιεί, παρά μόνο τον αμείβει οικονομικά.

Έχει ανάγκη να νοιώθει σημαντικός! Δώστε αυτή την αξία στους συνεργάτες σας. Είναι η μεγαλύτερη αμοιβή.

Ενισχύει την αυτοπεποίθηση, προάγει την εσωτερική αξία, νοιώθει την ανάγκη μέσα από την εργασία του να καλύψει καταστάσεις αξιών που άπτονται των ανώτερων βαθμίδων στην ιεράρχηση των ανθρωπίνων αναγκών.

3.Διδάξτε τους Ανθρώπους σας να Νοιάζονται ο Ένας για τον Άλλον

Μέσα από την δημιουργία εργασιακού κοινωνικού δικτύου με ενίσχυση της έννοιας του αλτρουισμού, διδάξτε τους να νοιάζονται ο ένας για τον άλλον.

Προάγετε τις φιλικές και κοινωνικές σχέσεις. Δείξτε ενδιαφέρον για τα προβλήματα τους. Σταθείτε δίπλα τους στις δύσκολες στιγμές, μοιραστείτε τις χαρές τους.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ελλοχεύει υπαρκτός κίνδυνος.

Ένας εγωιστής μπορεί να σφετεριστεί τα οφέλη του αλτρουισμού των άλλων και να μην ανταποδώσει τη γενναιοδωρία τους.

Τέτοιους ανθρώπους τους αντιμετωπίζουμε διαφορετικά, αλλιώς θα το εκμεταλλευτούν και η συνοχή θα υποστεί ρωγμές. Εδώ μπαίνει η αρχή της αμοιβαιότητας

4. Διδαχή της αμοιβαιότητας

Η αμοιβαιότητα δεν είναι σε καμία περίπτωση η καλύτερη βάση για μια ιδεώδη ηθική. Δεν είναι όμως ούτε μια απλή ηθική εγωιστών.

Διότι στην πραγματικότητα δεν βοηθά μόνο το άτομο που την χρησιμοποιεί, αλλά βοηθά και τους άλλους.

Βοηθά τους άλλους δυσκολεύοντας την επιβίωση των στρατηγικών της εκμετάλλευσης και επί πλέον δεν ζητά από τον άλλο περισσότερα από όσα είναι πρόθυμος να δώσει.

5. Βελτιώστε την Ικανότητα της Αναγνώρισης

Προκειμένου να συντηρηθεί η συνεργασία, ο κάθε εργαζόμενος πρέπει απαραίτητα να έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει τις ικανότητες, τις αξίες αλλά και τα βασικά χαρακτηριστικά της υπόλοιπης ομάδας.

Η ικανότητα της αναγνώρισης είναι πολύ πιο πολύπλοκη από ότι εδώ μπορεί να αναφερθεί.

Απαιτεί την ικανότητα της αλληλοαναγνώρισης τόσο σε παρελθούσες διαδικασίες όσο και σε μελλούμενες.

Η αλληλοαναγνώριση αυξάνει κατακόρυφα την σιγουριά του ενός ως προς τις κινήσεις του άλλου.

Manager, ο Ηγέτης του Χώρου

Από όλα όσα γράψαμε μέχρι τώρα, βασικός πρωταγωνιστής είναι ο ηγέτης του χώρου, αυτός που κινεί τα ορατά και αόρατα νήματα.

Αυτός που ξέρει να ελέγχει τα συναισθήματα του, που έχει αυτοεπίγνωση, αυτοέλεγχο, ξέρει να παρακινεί, να δείχνει διαρκή εν-συναίσθηση, αυτός που κατέχει τις κοινωνικές δεξιότητες.

Παράλληλα εκπαιδεύει διαρκώς με στόχο να μεταφέρει το μάξιμουμ της γνώσης του στους συνεργάτες του.

Επιδιώκει την συνεχή βελτίωσή τους σε όλα τα επίπεδα, απαιτώντας την διαρκή τους εξέλιξη, χωρίς φόβο ότι κάποιος μπορεί να τον ξεπεράσει.

Αντίθετα εκπαιδεύει ώστε ο κάθε ένας από τους συνεργάτες τους να είναι ένας μικρός ηγέτης στον τομέα του.

Φιλοδοξεί το "κοπάδι από βουβάλια", απόλυτα εξαρτώμενα από αυτόν, να μετατραπεί σε ένα υπέροχο "κοπάδι από χήνες" όπου ο καθένας μπορεί να το οδηγήσει με την ίδια ικανότητα.

Μέσα από την διαρκή εκπαίδευση αναθέτει ρόλους, αναθέτει ευθύνες, αναθέτει αρμοδιότητες.

Έχει όμως αρκετή αυτοσυγκράτηση ώστε απλά να εποπτεύει, αφήνοντας την ελεύθερη έκφραση και δημιουργία, έστω και εάν ο τρόπος προσέγγισης του αποτελέσματος είναι παρασάγγας διάφορος των προτιμήσεων του και των μεθόδων του.

Αρκεί να είναι σύννομος με τις αρχές τις επιχείρησης και τους ηθικούς κανόνες που διέπουν την κοινωνία που η επιχείρηση κινείται.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.