Κάνοντας μια Εποικοδομητική Κριτική στον Συνεργάτη σας

Ο χειρισμός των μη σωστών συμπεριφορών των υπαλλήλων σε ένα φαρμακείο θα πρέπει να γίνεται άμεσα, και με τον κατάλληλο τρόπο, έτσι ώστε η κριτική που θα ασκηθεί στον υπάλληλο να είναι εποικοδομητική και να αποβλέπει στη βελτίωσή του, και όχι στην «τιμωρία» του.

Η εποικοδομητική κριτική είναι μια υγιής αλληλεπίδραση στον χώρο εργασίας.

Οι εργαζόμενοι σ’ ένα φαρμακείο, χρειάζονται συνεχή ανατροφοδότηση προκειμένου να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Παράλληλα, η σωστή και εποικοδομητική κριτική μπορεί να τους βοηθήσει να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και να αναπτύξουν σωστές επαγγελματικές συνήθειες.

Για να κάνετε μια εποικοδομητική κριτική στους υπαλλήλους θα πρέπει να έχετε υπόψη σας τα κάτωθι:

Κάνοντας μια Εποικοδομητική Κριτική στον Συνεργάτη σας στο Φαρμακείο

Εποικοδομητική Κριτική στον Συνεργάτη σας

• Η εποικοδομητική κριτική είναι συγκεκριμένη (σε πληροφορίες και θέμα) και βασίζεται σε παρατηρήσεις.

Θα πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένα δεδομένα – παρατηρήσεις χωρίς γενικεύσεις, υποθέσεις και αοριστίες, βασισμένη στο «συμβάν» και όχι στο άτομο.

• Αμεσότητα του μηνύματος.

Μπείτε κατευθείαν στο θέμα χωρίς γενικότητες και προλόγους.

Η εποικοδομητική κριτική θα πρέπει να δίνεται με απλό και άμεσο τρόπο.

• Αποφύγετε φράσεις όπως «πρέπει/χρειάζεται να…».

Για παράδειγμα, «Χριστίνα, πρέπει να ολοκληρώνεις τις συνταγές νωρίτερα».

Το μήνυμα αυτό δεν είναι εποικοδομητική κριτική.

Υπονοεί ότι η Χριστίνα κάτι δεν κάνει σωστά, αλλά δεν αναφέρει επακριβώς τι.

Η εποικοδομητική κριτική θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και σαφής στο τι δεν κάνει σωστά ο υπάλληλος και γιατί.

• Να είστε ειλικρινείς και να αποφεύγετε να δίνετε αντιφατικά μηνύματα.

Ειλικρίνεια σημαίνει ότι εννοείτε αυτά που λέτε με φροντίδα και σεβασμό.

Τα μεικτά μηνύματα περιέχουν εκφράσεις «ναι, αλλά».

Για παράδειγμα, «Γιάννη, ξέρω ότι εργάζεσαι σκληρά, αλλά....».

Αυτό που ακολουθεί είναι το πραγματικό σημείο του μηνύματος, δηλαδή το τι δεν κάνει σωστά ο Γιάννης.

Η λέξη «αλλά», όπως και οι παρόμοιες του «ωστόσο» και «αν», όταν αναφέρονται στη μέση της έκφρασης, δημιουργούν αντιφάσεις ή αντιφατικά μηνύματα.

Στην ουσία, βάζοντας το «αλλά» στη μέση ο υπάλληλος παίρνει το μήνυμα «μη πιστεύεις σε αυτά που είπα πριν».

• Εκφράστε ανησυχία.

Όταν ο τόνος της φωνής σας εκφράζει ανησυχία, επικοινωνεί μια αίσθηση σπουδαιότητας και φροντίδας και παρέχει το κατάλληλο επίπεδο ειλικρίνειας στο μήνυμα.

Όταν ο τόνος της φωνής σας φανερώνει θυμό, απογοήτευση, σαρκασμό κ.λπ., η κριτική σας γίνεται αρνητική και δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, διότι το περιεχόμενο του μηνύματος χάνεται στον θόρυβο (τόνος φωνής).

• Κάντε την κριτική σας πρόσωπο με πρόσωπο και όχι μέσω απρόσωπων τρόπων πχ. e-mail.

Η φύση της εποικοδομητικής κριτικής είναι λεκτική και άτυπη.

Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τη συνομιλία ζωντανά με τον εργαζόμενο, είτε πρόσωπο με πρόσωπο - είτε μέσω τηλεφώνου, όταν φυσικά δεν μπορείτε να είστε μαζί του.

• Εκφράστε παρατηρήσεις και όχι ερμηνείες.

Οι παρατηρήσεις είναι αυτό που βλέπετε να συμβαίνει, ερμηνείες είναι η ανάλυση ή η γνώμη σας πάνω σε αυτό που βλέπετε να συμβαίνει.

Πείτε αυτό που έχετε παρατηρήσει (δει), όχι αυτό που πιστεύετε, εστιάστε στην συγκεκριμένη συμπεριφορά που παρατηρήσατε, χωρίς να την χαρακτηρίζετε.

Οι παρατηρήσεις δίνουν μια πραγματική εικόνα σε σχέση με τις ερμηνείες.

Η εποικοδομητική κριτική είναι ένα μήνυμα για έναν υπάλληλο για μια συμπεριφορά του που χρειάζεται βελτίωση.

Η εποικοδομητική κριτική γίνεται προκειμένου ο υπάλληλος να αντιληφθεί ότι κάτι δεν κάνει σωστά και χρειάζεται να βελτιωθεί.

3 Βασικές Κατευθυντήριες Γραμμές

Οι κατευθυντήριες γραμμές για την παροχή εποικοδομητικής κριτικής και γενικότερα ανατροφοδότησης για την απόδοση ενός υπαλλήλου, εμπίπτουν σε τέσσερις κατηγορίες: το περιεχόμενο, τον τρόπο, τον χρόνο και τη συχνότητα:

• Το Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο είναι αυτό που λέτε στην εποικοδομητική κριτική.

Στην πρώτη φράση σας, εντοπίστε το θέμα ή ζήτημα της κριτικής σας.

Αμέσως μετά δώστε τις λεπτομέρειες του τι συνέβη.

Ξεκινήστε κάθε βασικό σημείο σε πρώτο πρόσωπο, όπως, «έχω παρατηρήσει», «έχω δει», έτσι θα μπορέσετε να εστιάσετε στο θέμα και να παρέχετε τις λεπτομέρειες.

• Ο Τρόπος

Ο τρόπος είναι το πώς εκφράζετε την κριτικής σας.

Συχνά ο τρόπος που λέμε κάτι έχει περισσότερο βάρος από αυτό που στην ουσία έχουμε να πούμε.

Ο τρόπος που θα εκφραστείτε είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στην παροχή εποικοδομητικής κριτικής.

• Ο Χρόνος

Ο χρόνος απαντά στην ερώτηση «πότε θα πρέπει να γίνεται η κριτική;».

Η απάντηση είναι το συντομότερο δυνατό.

Η εποικοδομητική κριτική θα πρέπει να γίνεται σε πραγματικό χρόνο, όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο περιστατικό, έτσι ώστε το γεγονός να είναι πρόσφατο στο μυαλό του καθενός.

Εποικοδομητική Κριτική στον Συνεργάτη σας

Όταν η κριτική γίνεται αρκετά μετά το γεγονός, η αξία της εποικοδομητικής κριτικής ελαττώνεται.

Υπάρχουν όμως φορές, όταν ένα περιστατικό συμβαίνει, που δεν αισθάνεστε πάρα πολύ καλά γι 'αυτό, και χρειάζεται χρόνος για να ηρεμήσετε και να συγκεντρώσετε τις σκέψεις σας, ώστε να μπορέσετε να κάνετε εποικοδομητική κριτική (με τρόπο που να εμφανίζει έναν τόνο ανησυχίας).

Σε τέτοιες περιπτώσεις αναβάλετε την κριτική σας για την αμέσως επόμενη μέρα, θα εξακολουθεί να είναι επίκαιρη, και η κριτική σας θα είναι πολύ πιο εποικοδομητική.

Εποικοδομητική Κριτική στον Συνεργάτη σας στο Φαρμακείο

Η Σωστή Μεθοδολογία Συνοπτικά

• Περιγράψτε το γεγονός, «Παρατήρησα Κατερίνα ότι είσαι συχνά πάνω από το κινητό σου τηλέφωνο και μάλιστα όταν έχουμε κόσμο στο φαρμακείο»,

• Εκφράστε την ανησυχία σας «Πραγματικά αυτό με προβληματίζει πολύ»,

• Αναζητήστε την αιτία, «Πες μου τι πρόβλημα υπάρχει, γιατί συμβαίνει αυτό;»

(δύσκολη περίοδος στην προσωπική ζωή, οικογενειακά προβλήματα…),

• Αφήστε τον συνεργάτη σας να εκφραστεί και

• Συμφωνήστε από κοινού για να μην ξανασυμβεί.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.