Κάντε το Φαρμακείο σας πιο Ελκυστικό

Εν καιρώ κρίσης θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του Φαρμακείου σας για να μπορέσετε στην συνέχεια να προβείτε σε αλλαγές που θα κάνουν το Φαρμακείο σας πόλο έλξης.

Θα πρέπει λοιπόν να εξετάσετε και:

Tην εμπιστοσύνη του καταναλωτή στο πρόσωπο του Φαρμακοποιού.

Σας ρωτούν οι πελάτες: «Μου έγραψε καλό φάρμακο ο γιατρός;» Οι περισσότεροι πολίτες δε γνωρίζουν την εταιρία που έχει το φαρμακευτικό σκεύασμα που χρησιμοποιούν, γνωρίζουν το Φαρμακοποιό που τους το έδωσε.

  • Υπηρεσίες υγείας: Ο πολίτης, θα ιεραρχήσει τις ανάγκες του και τα χρήματα που θα διαθέσει, έχοντας πάντα σε προτεραιότητα προϊόντα και υπηρεσίες υγείας.
  • Το Φαρμακείο έχει «τίμια» προϊόντα, με υψηλό value for money, αυτό που κάποιος πληρώνει αυτό παίρνει και, βεβαίως, προϊόντα σε μέσες τιμές.
  • Η επισκεψιμότητα, λίγο έως πολύ, θα διατηρηθεί, που σημαίνει ότι ο πελάτης θα μπει μέσα στο σημείο, άρα έχουμε όλη τη δυνατότητα για να προτείνουμε λύσεις (προϊόντα-υπηρεσίες) για τις ανάγκες του.
  • Το Φαρμακείο είναι απενοχοποιημένος χώρος, ο πολίτης δεν φεύγει σκεπτόμενος «μήπως ξόδεψα άδικα τα χρήματά μου».

Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Φαρμακείου πρέπει να διαμορφωθεί στην κατεύθυνση της συστηματικής παροχής συμβουλών και υπηρεσιών υγείας μέσω εξειδικευμένων και εξατομικευμένων προτάσεων προς τους πολίτες.

Η Στρατηγική του Φαρμακείου

Η στρατηγική του Φαρμακείου βασίζεται στο ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα.

Το Φαρμακείο δεν μπορεί να αντιγράψει πρακτικές από άλλους καταναλωτικούς χώρους.

Στρατηγικές προσφορών πρέπει να καταγράφονται απλά ως τακτικές στην συνεχή προσπάθεια ποιοτικής διαφοροποίησης και ενίσχυσης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Μάρκετινγκ

Στόχος του Φαρμακείου πρέπει να αποτελεί η βελτίωση του κόσμου γύρω μας, η του πολίτη σαν ολοκληρωμένη οντότητα, με μυαλό, με καρδιά και με ψυχή.

Η συμμετοχή των πολιτών στη δημιουργία των προϊόντων και των υπηρεσιών πρέπει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα στον τομέα του marketing.

Παροχή Υπηρεσιών, Παράγοντας Ανάπτυξης και Κέρδους

«Δεν πουλάμε προϊόντα», παρέχουμε υπηρεσίες υγείας, το προϊόν είναι το όχημα για την παροχή των συμβουλών.

Όσο το Φαρμακείο αυξάνει τις πωλήσεις του, τόσο προστατεύει την υγεία και το εισόδημα των πολιτών καθώς επίσης συμβάλει στην μείωση των κρατικών δαπανών.

Θα πρέπει λοιπόν, να δώσετε προσοχή στα εξής:

Στις υπηρεσίες με άμεση προϊοντική βάση.

Το προϊόν αυτό καθαυτό περικλείει μέσα του την υπηρεσία.

Η απελευθέρωσή της και η μετάδοσή της όμως, σχετίζεται άμεσα με την επικοινωνία του Φαρμακοποιού.

  • Στις υπηρεσίες εμπορικού και εκπτωτικού χαρακτήρα.
  • Στις υπηρεσίες συμβουλών με συστηματική επικοινωνία, κυρίως σε χρόνιες παθήσεις.
  • Στις απλές καθημερινές συμβουλές που ζητά ο καταναλωτής από το Φαρμακοποιό.

Σκοπός του Φαρμακείου θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη των υπηρεσιών που δημιουργεί η οικονομική κρίση:

Τις νέες ανάγκες που προκύπτουν, από την αλλαγή της συμπεριφοράς του καταναλωτή λόγω των οικονομικών δυσκολιών αλλά και τις αλλαγές στις πολιτικές marketing των εταιριών.

Το Φαρμακείο πρέπει επίσης να αποτελέσει φορέα δημιουργίας αξιών, δεν είναι μεταπωλητής και θα πρέπει να είναι σημαντικός κόμβος επικοινωνίας μεταξύ εταιρίας, προϊόντος και καταναλωτή.

Το διαδίκτυο θα παίξει και αυτό σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία και στην ισχυροποίηση των δικτύων, χωρίς να παρακάμπτουμε την προσωπική επικοινωνία που παίζει σημαντικό ρόλο στη χώρα μας.

Κατηγοριοποιήστε τις υπηρεσίες σας

Φαρμακευτικά σκευάσματα (ορθή χρήση φαρμάκων, συμμόρφωση ασθενούς)

  • Χρόνιες παθήσεις (διαβήτης, νευρικότητα, άγχος, υπέρταση)
  • Υγεία και ομορφιά (ενέργεια, ευεξία, καλλυντικά, βρεφική φροντίδα, διαχείριση και διατήρηση βάρους)
  • Διάγνωση και προδιάθεση
  • Εμπορικός και εκπτωτικός χαρακτήρας
  • Εναλλακτικές θεραπείες

Για να γίνει ελκυστικό το Φαρμακείο θα πρέπει να υλοποιηθούν συνδυαστικά και τα παρακάτω:

Εκπαιδευμένο προσωπικό (αναγνώριση ικανοτήτων προσωπικού και εκπαίδευση προσωπικού σε θέματα τεχνικών συνδυαστικών πωλήσεων, κ.α.)

  • Πλήρης μηχανογράφηση
  • Διαμόρφωση χώρου
  • Καταγεγραμμένη βάση πελατολογίου με δυνατότητα διαχείρισης
  • Σύστημα ψηφιακής σήμανσης με οθόνες στο Φαρμακείο
  • Δημιουργία ιστοσελίδας
  • Ηλεκτρονική κάρτα πελάτη
  • Συστηματική επικοινωνία με τους πελάτες, είτε μέσω εντύπων είτε μέσω διαδικτύου
  • Συνεργασία με τις εταιρίες και τους φορείς υγείας
  • Ολοκληρωμένη επιχειρησιακή & οικονομική αξιολόγηση
  • Συμμόρφωση προμηθειών & συμβάσεων
  • Βελτιστοποίηση διαχειριστικών αποθεμάτων
  • Δημιουργία οικονομικών πακέτων "bonus" και εκπτωτικού συστήματος

Κάθε Φαρμακείο χρήζει βοήθειας σε διάφορους τομείς.

Σκοπός είναι ο εντοπισμός εργαλείων που να έχουν ως στόχο την αποκατάσταση των αδυναμιών του Φαρμακείου και η εφαρμογή λύσεων με σκοπό την άμεση αποκατάσταση του όποιου προβλήματος.

Χατζέλλη Μαριάνθη-Ταξιαρχούλα
Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών
Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.