Τολμήστε τη Διαφάνεια στο Φαρμακείο σας

Η εσωτερική επικοινωνία «κινεί» τη ζωή της επιχείρησης και των συνεργατών της.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του management που είναι απαραίτητο για τη συνοχή της ομάδας.

Ο ρόλος της, ωστόσο, δεν έχει γίνει ακόμα αρκετά κατανοητός στον τομέα του φαρμακείου όπου η διαφάνεια στην επικοινωνία και τις διαδικασίες εφαρμόζονται ελάχιστα.

Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση λόγω της οικονομικής κρίσης, οι πελάτες δεν είναι πια οι μόνοι που επηρεάζουν τους δείκτες ανάπτυξης μιας επιχείρησης.

Οι managers κάθε εταιρείας έχουν επικεντρωθεί πλέον στους εσωτερικούς πόρους της επιχείρησης για να τους αξιοποιήσουν στο μέγιστο.

Διαφάνεια στο Φαρμακείο

Το ίδιο πρέπει να γίνεται και στο φαρμακείο, όπου οι υπάλληλοι παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του, όποιο και αν είναι το μέγεθος του.

Χάρη στον βαθμό συμμετοχής τους στα πλάνα της επιχείρησης, στη θέλησή τους για εργασία και στην όρεξή τους για επαγγελματική ανάπτυξη, κάνουν τη διαφορά.

Πώς θα δημιουργήσουμε λοιπόν πιστότητα, πώς θα τους κινητοποιήσουμε και πώς θα αυξήσουμε την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια ομάδα που προσπαθεί για έναν κοινό σκοπό;

Για να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό, θα πρέπει να τους κάνουμε να νιώθουν εμπιστοσύνη σε εμάς και ικανοποίηση, να νιώσουν ότι τους ακούμε και τους καταλαβαίνουμε.

Είναι πολύ απογοητευτικό το να εργάζεσαι και να νιώθεις ότι οι δυνατότητές σου μένουν ανεκμετάλλευτες και χάνονται μέσα στην καθημερινή ρουτίνα.

Η επικοινωνία σήμερα είναι το α και το ω, το αναπόσπαστο κομμάτι μιας επιχείρησης που δίνει μια άνεση και μια εργασιακή ποιότητα.

Ένα περιβάλλον που ο καθένας μπορεί να βρει τη δίκαιη θέση του και να ανθίσει μέσα στην επιχείρηση, κάνοντας και τα νούμερα της επιχείρησης να ανθίσουν.

Αλλά στην πράξη δεν είναι τόσο εύκολο.

Τα εμπόδια είναι πολυάριθμα και απαιτείται διαφάνεια και αυστηρότητα στην τήρηση των διαδικασιών.

Τι προσδοκούν οι υπάλληλοι του φαρμακείου;

Ποιες είναι οι ανησυχίες τους;

Τι περιμένει από αυτούς ο Φαρμακοποιός μάνατζερ;

Πολύ υλικό για σκέψη, προκειμένου να μάθουμε να ακούμε και να επικοινωνούμε με επιτυχία στο φαρμακείο μας.

Μια Καλά Καθορισμένη Επικοινωνία

Ποιες πληροφορίες είναι αυτές που θέλουμε να μοιραστούμε με τους συνεργάτες μας;

Πώς θα μοιραστούμε με την ομάδα μας με ξεκάθαρο τρόπο, τις πληροφορίες που αφορούν το μέγεθος της επιχείρησης, την κατάστασή της, την υγεία και το μέλλον της;

Αυτό θα γίνει κάνοντας καταρχάς έναν διαχωρισμό ανάμεσα στην επικοινωνία και την πληροφόρηση.

Στη συνέχεια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα γραπτά κείμενα αποτελούν και αυτά σημαντικό κομμάτι της επικοινωνίας και συμπληρώνουν την προφορική επικοινωνία.

Ουσιαστικά, ο κύριος ρόλος της διαφάνειας μέσα σε μια επιχείρηση είναι να δώσει νέα πνοή, να δημιουργήσει μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας και μια ενιαία εταιρική κουλτούρα, με κοινές αξίες για όλους, που θα επιτρέπουν την καλλιέργεια της σχέσης ανάμεσα στα άτομα και την επιχείρηση.

Στις μέρες μας, οι υπάλληλοι συχνά διαμαρτύρονται ότι δεν ενημερώνονται επαρκώς για τα στρατηγικά project, τους αναπτυξιακούς στόχους και τις εκάστοτε επιλογές της επιχείρησης.

Και όταν οι υπάλληλοι δεν γνωρίζουν τη στρατηγική της επιχείρησης δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν και το πόσο σημαντική είναι η εργασία τους για την επίτευξη των στόχων.

Αν λοιπόν, λάβουμε ως δεδομένο ότι οι σημερινοί υπάλληλοι είναι οι κύριοι «παίκτες» της επιχείρησης, δεν γίνεται να τους κινητοποιήσουμε χωρίς να τους κρατάμε ενήμερους για τους οικονομικούς, τους κοινωνικούς, τους πολιτικούς και τους ηθικούς στόχους της επιχείρησης.

Φυσικά, η διαφάνεια δεν σημαίνει μόνο ότι ανακοινώνουμε αριθμούς και νούμερα.

Χρειάζεται ταυτόχρονα να εξηγούμε όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με την εκάστοτε απόφαση.

Ένας Καλός Manager Οφείλει να Ξέρει και ο Ίδιος να Επικοινωνεί

Ο μόνος τρόπος για να κινητοποιήσετε τους υπαλλήλους σας είναι η διαφάνεια στην επικοινωνία.

Με την ίδια λογική που δε μπορούμε να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο με κλειστά μάτια, αν δεν μοιράζεστε με την ομάδα σας τα αποτελέσματα και την στρατηγική σας, αφαιρείτε άθελά σας κάθε διάθεση κινητοποίησης τους.

Αντιθέτως, αν τα μοιράζεστε μαζί τους, θα νιώθουν το φαρμακείο δικό τους και ο βαθμός κινητοποίησής τους θα είναι μεγαλύτερος.

Καλή επικοινωνία σημαίνει πληροφόρηση που την μοιραζόμαστε με όλους την ίδια στιγμή και φυσικά ο manager είναι ο κύριος αρμόδιος για να την εικοινωνήσει.

Όλα εξαρτώνται λοιπόν, από την θέλησή του να κινητοποιήσει την ομάδα του σε ένα νέο project (π.χ. ανακαίνιση του φαρμακείου, μεταφορά, ανάπτυξη μιας νέας κατηγορίας προϊόντων, ή υπηρεσιών …) και να μοιραστεί πρώτος μαζί τους τις σχετικές πληροφορίες.

Ο κάθε manager όμως χρειάζεται και τη στήριξη των αρμοδίων υπαλλήλων που έχει ορίσει σε κάθε θέση.

Αυτοί θα του διασφαλίσουν μια ροή πληροφόρησης σε καθημερινή βάση, δίνοντας αξία μέρα με τη μέρα στην εργασία του κάθε ένα ξεχωριστά.

Επικοινωνήστε Αποτελεσματικά με την Ομάδα σας

Η αποτελεσματική επικοινωνία στην ομάδα, περιστρέφεται γύρω από τρία σημεία:

1. Την τωρινή κατάσταση της επιχείρησης,

2. Τις φιλοδοξίες και τα μέσα που διαθέτει για να πραγματοποιήσει τους στόχους της και τέλος

3. Το τι προσδοκά από τον καθένα ξεχωριστά στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει.

Διευκολύνετε την Εσωτερική Ανταλλαγή Πληροφόρησης

Ο manager πρέπει να είναι διαθέσιμος, αντικειμενικός και να δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις, ώστε οι υπάλληλοι να μπορούν να εκφραστούν.

Οι ανοιχτοί δίαυλοι πληροφόρησης είναι ουσιώδεις, γιατί επιτρέπουν την πρόσβαση σε πολύτιμα δεδομένα για την αγορά, αλλά και για τους πελάτες.

Άλλωστε ο Φαρμακοποιός είναι αυτός που στη συνέχεια θα απευθυνθεί στους υπαλλήλους για να λάβει υπόψη του τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά τους και να τα μεταφράσει σε δράση.

Τι να Προσέξετε

Εφόσον σαν manager θέλετε να αξιοποιήσετε το… χαρτί της διαφάνειας είναι σημαντικό να είσαστε σαφής ως προς την επίτευξη ή όχι των στόχων, όσον αφορά τον τζίρο, το περιθώριο κέρδους και την απόφαση για επενδύσεις.

Αυτό είναι απαραίτητο για την ενσωμάτωση κάθε μέλους της ομάδας στο συνολικό project.

Οι υπάλληλοι σας μπορεί να νιώθουν ότι χειραγωγούνται αν δεν έχουν πραγματική γνώση της κατάστασης.

Νιώθουν την ανάγκη να τους διαβεβαιώνουν για την εργασία τους και για την ασφάλεια και την βιωσιμότητα της θέσης τους, για να έχουν μεγαλύτερο κίνητρο για εργασία.

Και είναι εξίσου σημαντικό για αυτούς να γνωρίζουν ότι ένα μέρος των κερδών θα επενδυθεί ξανά σε project ανάπτυξης.

Η διαβεβαίωση είναι ένα στοιχείο κλειδί, ειδικά σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας.

Αλλά η διαφάνεια στην επικοινωνία δεν είναι πάντα προφανής και εύκολα εφαρμόσιμη.

Ο εκάστοτε Φαρμακοποιός θα πρέπει να καταβάλει προσπάθεια.

Θέλει κουράγιο για να αποφασίσει κανείς να είναι ξεκάθαρος, ειλικρινής και ανοικτός στις ενέργειες και στις αποφάσεις του.

Πολλές φορές, θα πρέπει να βρεθείτε στην κόψη του ξυραφιού για να εξηγήσετε γιατί κάποιες «απαιτήσεις» των υπαλλήλων σας δεν ικανοποιούνται ή γιατί κάποια νέα project μένουν τελικά στα σκαριά.

Το παν είναι να είστε σίγουροι για τις επιλογές σας και να τις επεξηγείτε με ξεκάθαρο τρόπο, κάτι που απαιτεί θάρρος…

Παρ'όλα αυτά και η διαφάνεια θέλει μέτρο γιατί αν δεν ξέρετε να βάζετε όρια, μέχρι ποιο σημείο και σε ποιους θα πείτε τι, μπορεί να διαταραχθούν οι ισορροπίες στην ομάδα.

Εμπόδια Λόγω Νοοτροπίας

Το φαρμακείο αποτελεί μια επιχείρηση όπου οι νοοτροπίες εξελίσσονται αργά.

Πολλοί Φαρμακοποιοί δεν επικοινωνούν ή επικοινωνούν ανεπαρκώς για τα σχέδιά τους, είτε γιατί φοβούνται επειδή δεν πληρώνουν καλά τους υπαλλήλους τους, είτε γιατί δεν έχουν κατανοήσει την ανάγκη να το κάνουν.

Τα εμπόδια λοιπόν εδώ, προκύπτουν από την νοοτροπία και την έλλειψη εταιρικής κουλτούρας.

Έτσι ο Φαρμακοποιός νιώθει ότι είναι τελείως μόνος του και θεωρεί ότι πρέπει να αποφασίζει και τελείως μόνος του για το πώς θα επιχειρεί.

Δεν έχει την αίσθηση της ομάδας!

Φυσικά δεν όλοι στο ίδιο επίπεδο ευθυνών, και ο Φαρμακοποιός παίρνει επάνω του τελικά όλα τα προβλήματα και τις απαιτούμενες επενδύσεις και τα ρίσκα, αλλά παράλληλα θα πρέπει να νιώθει ότι δεν μπορεί να υλοποιήσει τίποτα ολοκληρωμένα και σωστά χωρίς την ομάδα του.

Η έλλειψη διαφάνειας άλλωστε σημαίνει έλλειψη αναγνώρισης της προσπάθειας των άλλων.

Πολλοί Φαρμακοποιοί σήμερα δεν είναι καθόλου πεπεισμένοι ότι μια σταθερή και πιστή ομάδα είναι συνώνυμο της απόδοσης, συνεπώς τους φαίνεται ανούσιο να επενδύσουν σε δράσεις πιστότητας των υπαλλήλων τους.

Επιπλέον, πολλοί Φαρμακοποιοί που επιχειρούν μόνοι τους, δεν γνωρίζουν τις καλές πρακτικές management, σε σχέση με όσους δραστηριοποιούνται με τη συνεχή βοήθεια από τους ειδικούς συμβούλους, είτε μέσω των δικτύων που ανήκουν, είτε με ανεξάρτητη συνεργασία.

Υπάρχει λοιπόν απομόνωση, και μόνο βλέποντας τις καλές πρακτικές συναδέλφων τους μπορούν να πάρουν έμπνευση και να αρχίσουν να επικοινωνούν πιο ανοιχτά.

Μη Αναστρέψιμες Συνέπειες

Μια κακή επικοινωνιακή πολιτική ή επικοινωνιακά εργαλεία που δεν χρησιμοποιούνται κατάλληλα, μπορεί να έχουν μη αναστρέψιμες συνέπειες, να οδηγήσουν σε παραπληροφόρηση και να δώσουν έδαφος για κακές φήμες.

Αντιθέτως, η καλή επικοινωνιακή πολιτική ευνοεί το κλίμα της εμπιστοσύνης και επιτρέπει τις άμεσες προσαρμογές σε περίπτωση κρίσης ή δυσκολιών.

Άλλωστε, ένα project υλοποιείται καλύτερα αν έχει γίνει πλήρως κατανοητό απ' όλη την ομάδα.

Πολλές ιδέες δεν προχωρούν εξαιτίας μιας κακής επικοινωνίας ανάμεσα σε όσους εμπλέκονται.

Με την καλή επικοινωνία αποφεύγονται οι παρανοήσεις, καταλαβαίνει ο ένας τον άλλον καλύτερα, όλα τα μέλη της ομάδας μιλάνε την ίδια γλώσσα και υπάρχει κοινή κουλτούρα.

Αυτό επιτρέπει στον κάθε υπάλληλο να καταλάβει ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος του στην ομάδα και να νιώθει εμπιστοσύνη.

Σε αντίθετη περίπτωση εγκαθίστανται ο φόβος και η ανησυχία για το μέλλον.

Προβλήματα στην καθημερινότητα του φαρμακείου υπάρχουν συνεχώς, μπορείτε όμως να τα προσπεράσετε και να μειώσετε τις επιπτώσεις τους, χάρη στην καλή επικοινωνία μεταξύ σας.

Το καλό management σήμερα σημαίνει την ικανότητα να μπορείτε να εντάσσετε ομαλά στο ομαδικό πνεύμα δουλειάς όλους τους συνεργάτες σας.

Τελικά, ο ακρογωνιαίος λίθος μιας καλής στρατηγικής management είναι να επιτρέπει το μοίρασμα αρμοδιοτήτων και τη διαφάνεια στις σχέσεις και στην επικοινωνία, προκειμένου ο καθένας να καταλαβαίνει τον ρόλο του μέσα από τους στόχους της επιχείρησης και να μπορεί να συμβάλει ενεργά στην επιτυχία του συνόλου.

Διαφάνεια στο Φαρμακείο

Τα Σημεία "Κλειδιά" για μια Καλή Επικοινωνία

• Βελτιώστε τη συνοχή στην ομάδα,

• Αυξήστε την κινητοποίηση και τη συμμετοχή τους,

• Ενδυναμώστε την επιχειρησιακή κουλτούρα,

• Αυξήστε το συλλογικό συναίσθημα,

• Αναγνωρίστε τον ρόλο που παίζει ο καθένας ξεχωριστά στην επίτευξη του γενικού στόχου,

• Δράστε πιο ενεργά σε περίπτωση κρίσης και

• Καλλιεργήστε τις επαγγελματικές σχέσεις ανάμεσα στο προσωπικό, αλλά και ανάμεσα στο προσωπικό και σε εσάς.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.