6 Βήματα Κλειδιά για μια Ανακαίνιση

Κάθε φαρμακοποιός, ιδιοκτήτης φαρμακείου, έρχεται κάποια μέρα αντιμέτωπος με την ανάγκη να ξεκινήσει κάποιο έργο ανακαίνισης στο φαρμακείο του.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια προσέγγιση μεγάλης ευθύνης, αλλά όχι και απαραίτητα συνώνυμη με εκρηκτικές δυσκολίες.

Διαβάστε παρακάτω τις συμβουλές μας.

6 Βήματα Κλειδιά για μια Ανακαίνιση

1ο Βήμα - Πλάνο Κινήσεων

Βάλτε σε ένα χαρτί ένα πλάνο που να αφορά τα απαραίτητα στάδια με όλες τις ρεαλιστικές προσεγγίσεις όσον αφορά τον προϋπολογισμό, το χρόνο και την ποιότητα της εκτέλεσης του έργου.

Αυτή η αντίστροφη μέτρηση της πλήρους αναδιάταξης του φαρμακείου σας πρέπει να ξεκινήσει αρκετούς μήνες νωρίτερα.

Από τη στιγμή που έχετε καταγράψει τις ανάγκες σας και τον αρχικό προϋπολογισμό σας, το πρώτο διάστημα πρέπει να αφιερωθεί στη μελέτη των προτάσεων και των προσφορών των εξειδικευμένων εταιρειών ανακαίνισης χώρων.

Στη συνέχεια, υπολογίστε λίγους μήνες για να καθορίσετε το πρόγραμμα και τον τελικό προϋπολογισμό με τον επιλεγμένο πάροχο, για να καταγράψετε από κοινού με τον επιλεγμένο πάροχο τα διάφορα στάδια αλλά και εμπόδια που έχετε να διαχειριστείτε.

2ο Βήμα - Επιλέξτε τους Κατάλληλους Συνεργάτες

Το προφίλ του επιλεγμένου παρόχου θα εξαρτηθεί από τα χαρακτηριστικά του έργου και του προϋπολογισμού σας.

Οι ειδικοί ανακαίνισης χώρων που έχουν κάποια εξειδίκευση στα φαρμακεία, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στους απλούς κατασκευαστές και προμηθευτές επίπλων και στους εφαρμοστές εργολάβους με πολυετή εμπειρία και εγγύηση για να υποστηρίξουν όλο το έργο από το α ως το ω.

Μην διστάσετε να δείτε τα επιτεύγματα των εταιρειών αυτών σε άλλα φαρμακεία και να ρωτήσετε τους συναδέλφους σας να σας πουν τα θετικά και αρνητικά της συνεργασίας τους με τον υποψήφιο πάροχο.

Η τιμή δεν είναι το πρωτεύον κριτήριο συνεργασίας.

Αναμφισβήτητα η φάση της εκτίμησης και σύγκρισης περιορίζεται συχνά από αδιαφάνεια και από την πολλαπλότητα των δυνατοτήτων για κάθε υπηρεσία.

3ο Βήμα - Διατηρήστε τη Δραστηριότητα του Φαρμακείου

Πρώτη επιλογή, η υλοποίηση του έργου σε κατασκευαστικές φάσεις, διατηρώντας μια ζώνη στον χώρο για να λειτουργεί η επιχείρηση φαρμακείο.

Είναι μια μέθοδος που μπορεί να εφαρμοστεί όταν ο χώρος του φαρμακείου είναι αρκετά μεγάλος αλλά όχι χωρίς δυσκολίες στη λειτουργία του.

Μερικές ενοχλητικές εργασίες (σκόνη, θόρυβος) είναι πιθανό να ενοχλήσουν τους πελάτες σας και να τους αναγκάσουν να πάνε άλλου.

Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ο χρόνος και η οργάνωση που απαιτείται για τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε άλλες θέσεις.

Ο φαρμακοποιός πρέπει να φροντίσει επίσης για την ασφάλεια των πελατών και του προσωπικού από τυχόν ατυχήματα κατά τη διάρεκια των εργασιών.

Μια άλλη εναλλακτική λύση είναι να μετατεθεί κάπου κοντά η δραστηριότητα του φαρμακείου, αν φυσικά υπάρχει διαθέσιμος χώρος.

Οι απαραίτητες μεταφορές μπορούν να γίνουν σε ένα Σαββατοκύριακο, με τη συμβολή φίλων και του προσωπικού.

Φυσικά, η καλύτερη λύση είναι να προγραμματιστούν όλα τόσο καλά ώστε να γίνουν όλες οι εργασίες σε 3-4 μέρες το πολύ, δηλαδή ένα Σαββατοκύριακο και 2 εργάσιμες, όπου το φαρμακείο φυσικά δεν θα λειτουργεί.

Αν μάλιστα αυτό προγραμματιστεί σε μια περίοδο διακοπών όπου λείπουν οι περισσότεροι πελάτες σας, οι απώλειες τζίρου δεν θα είναι τόσο μεγάλες.

6 Βήματα Κλειδιά για μια Ανακαίνιση 2

4ο Βήμα - Εξασφαλίστε την Ενεργό Συμμετοχή της Ομάδας

Η καλή λειτουργία του φαρμακείου κατά τη διάρκεια των εργασιών εξαρτάται από την κινητοποίηση των εργαζομένων της.

Εξ’ ου και η ανάγκη για τη συμμετοχή τους στο όλο εγχείρημα από την προπαρασκευαστική του φάση.

Η σωστή πληροφόρηση τους για τον σκοπό αυτής της ανακαίνισης, για τα στάδιά της και τους χρόνους των εργασιών, καθώς και η οργάνωση ενός πρωτοκόλλου δραστηριότητας σε όλες τις φάσεις, είναι απαραίτητη.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών, το προσωπικό όχι μόνο πρέπει να αφιερώνει χρόνο για να υποδεχθεί και να εξυπηρετήσει τους πελάτες, αλλά μπορεί να εμπλέκεται και στην ανακατάταξη των προϊόντων στο back office, αλλά και στη μεταφορά τους από τα ράφια ή στην τακτοποίηση τους σε νέες θέσεις.

Ο φαρμακοποιός οφείλει να προειδοποιήσει τους συνεργάτες του για αυτές τις νέες περιστασιακές φυσικά εργασίες, οι οποίες αν γίνουν πέρα των κανονικών ωρών εργασίας ή πρέπει να αποζημιωθούν σαν υπερωρία ή να τους δοθούν επί πλέον μέρες ρεπό.

Τα πάντα θα εξαρτηθούν από την καλή θέληση του προσωπικού.

5ο Βήμα - Η Φροντίδα των Πελατειακών Σχέσεων

Αν τα έργα είναι μακρόχρονα ενώ λειτουργεί το φαρμακείο ή αν γίνει μεταφορά σε άλλο κατάστημα, πρέπει να ενημερωθούν οι πελάτες όχι μόνο προφορικά, αλλά και με την ανάρτηση γραπτών ενημερώσεων για τις αλλαγές στη λειτουργία του φαρμακείου.

Μετά τη αποπεράτωση του έργου ο φαρμακοποιός σαν ιδιοκτήτης πρέπει να αφιερώσει χρόνο για να υποδέχεται προσωπικά τους πελάτες του έναν έναν κατά τις επόμενες εβδομάδες.

Η διοργάνωση μιας mini γιορτής ένα απόγευμα με ένα μικρό κέρασμα για "καλές δουλειές", είναι επίσης μια καλή ενέργεια καλλιέργειας σχέσεων με την πελατεία.

6ο Βήμα - Μείνετε Προσεκτικοί έως το Τέλος

Είναι ευθύνη του επόπτη εργασιών να εξασφαλιστεί μια εβδομάδα πριν την αρχή των έργων μια επίσκεψη των εργατών, για να εξηγηθούν με λεπτομέρειες όλες οι φάσεις των εργασιών, να καταγραφούν οι δύσκολες εργασίες και τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, για να μην έχουμε εκπλήξεις την τελευταία στιγμή.

Παράλληλα, θα δοθούν και οι κατάλληλες οδηγίες στον φαρμακοποιό και σε όλη την ομάδα, για να διευκολυνθεί το έργο και να γίνει το ταχύτερο δυνατόν.

Αν τελικά διαπιστωθούν ορισμένες κακοτεχνίες και παραλήψεις στο τέλος, αυτές θα πρέπει να αποκατασταθούν γιατί θα καλύπτονται από την εγγύηση της ολοκλήρωσης του έργου μέχρι και ένα έτος από την παραλαβή του.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.