Δυναμικό Πεδίο Επικοινωνίας των Φαρμακευτικών Εταιρειών: Το Φαρμακείο και η Ομάδα του

Με το νέο τοπίο στην αγορά του Φαρμάκου, η Φαρμακευτική Βιομηχανία θα πρέπει να υιοθετήσει μια νέα στρατηγική επικοινωνίας προς έναν πιο διευρυμένο άξονα Επαγγελματιών Υγείας.

Οι Φαρμακευτικές Εταιρείες οφείλουν να αλλάξουν δραστικά την επικοινωνία τους προς νέους άξονες και να μην περιορίζονται μόνο στην επαφή τους με τον Ιατρό.

Η στρατηγική επικοινωνίας τους θα πρέπει να κατευθυνθεί στις εξής ενέργειες:

• Επιμόρφωση της ομάδας του Φαρμακείου σε ανάλογες παθολογίες με τα προϊόντα τους

• Επιμόρφωση της ομάδας του Φαρμακείου για την κατάλληλη επικοινωνία και προσέγγιση του πελάτη, σε συχνές περιπτώσεις του πάγκου που έχουν σχέση με τα προϊόντα τους

• Φροντίδα για προβολή των ΜΗΣΥΦΑ προϊόντων τους στο Φαρμακείο (μία πανκάρτα βιτρίνας, ένα stand πάγκου, ενημερωτικά φυλλάδια... κλπ).

Οι ανωτέρω ενέργειες δημιουργούν σχέσεις στρατηγικής συνεργασίας με τον Φαρμακοποιό και βελτιώνουν την εικόνα και τη φήμη της Εταιρείας.

 Δυναμικό πεδίο επικοινωνίας των φαρμακευτικών εταιρειών: Το φαρμακείο και η ομάδα του

Ας σημειώσουμε ότι η Ομάδα του Φαρμακείου τις περισσότερες φορές, ενώ γνωρίζει το προϊόν δεν γνωρίζει την Εταιρεία!

Είναι γεγονός ότι μέχρι τώρα οι περισσότεροι Φαρμακοποιοί εκτελούσαν μόνο τη συνταγή του Ιατρού ή την "αυθόρμητη ζήτηση" του προϊόντος από τον καταναλωτή λόγω διαφήμισης κυρίως στα ΜΗΣΥΦΑ.

Σήμερα φαίνεται να ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότεροι για να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο στη συμβουλή υγείας.

Έννοιες όπως η πληροφόρηση του ασθενή για την πάθησή του, η συμμόρφωση του ασθενή στη θεραπεία, η Φαρμακευτική Φροντίδα και παρακολούθηση ιδιαίτερα σε χρόνιες παθήσεις τους είναι ακόμη άγνωστες για τους περισσότερους!

Θα αναγκαστούν όμως να το κάνουν στο άμεσο μέλλον για να έχουν ένα υπερ-ικανοποιημένο ασθενή-πελάτη, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα λόγω όλων των γνωστών μέτρων μείωσης της Φαρμακευτικής δαπάνης.

Αυτό το τοπίο φαίνεται άκρως ευνοϊκό, θάλεγε κανείς μία ευκαιρία, για να αναλάβουν δράση υποκίνησης οι Φαρμακευτικές Εταιρείες. Μερικές Εταιρείες βέβαια, πολύ λίγες όμως ακόμα, έχουν δημιουργήσει τμήματα Επιστημονικών Συνεργατών για την ενημέρωση των Φαρμακοποιών πάνω στα προϊόντα τους και κάνουν σημαντικές ενέργειες επιμόρφωσής τους.

Δίνουν μεγάλη σημασία στην πληροφόρηση της Ομάδας του Φαρμακείου πάνω στη σωστή χρήση του Φαρμάκου, στη συμμόρφωση του ασθενή στη θεραπεία, στην φαρμακοεπαγρύπνηση... κλπ.

Αξιοποιώντας τα τμήματα Ιατρικών Επισκεπτών

Ας σκεφτούμε και την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, ιδιαίτερα των ομάδων Ιατρικής Επίσκεψης.

Η συμβολή των Επιστημονικών Συνεργατών στην ενημέρωση της σωστής χρήση του Φαρμάκου, δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στον Ιατρό.

Οι Συνεργάτες αυτοί πρέπει να αποτελούν το "interface" μεταξύ της Εταιρείας και των επαγγελματιών υγείας (Ιατρού + Φαρμακοποιού + Νοσηλευτή).

 Δυναμικό πεδίο επικοινωνίας των φαρμακευτικών εταιρειών: Το φαρμακείο και η ομάδα του

Σε μια περίοδο κρίσης του επαγγέλματος, η προοπτική της επίσκεψης στα Φαρμακεία για ενημέρωση σε ΜΗΣΥΦΑ και Φάρμακα, μαζί με την επικείμενη άνοδο των Γενοσήμων, αποτελούν αισιόδοξες εναλλακτικές στο άμεσο μέλλον για αξιοποίηση αυτών των Επιστημόνων-Επαγγελματιών, σε αντίθεση με τις εταιρείες πρωτοτύπων που συνεχώς μειώνουν τα δίκτυά τους.

Οι Φαρμακευτικές Εταιρείες με προϊόντα που βγήκαν από τις λίστες των Φαρμάκων και έγιναν ΜΗΣΥΦΑ, μπορούν να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη της ενημέρωσης στα Φαρμακεία από τους Επιστημονικούς τους Συνεργάτες, αλλά και με άλλες ενέργειες "below the line".

Μάλιστα πολλές Εταιρείες στο εξωτερικό δημιουργούν ένα "υβρίδιο" Ιατρικού Επισκέπτη-Συνεργάτη Φαρμακείου, ικανό ταυτόχρονα και να ενημερώνει επιστημονικά τους Ιατρούς, αλλά και να συναλλάσσεται πιο εμπορικά με τους Φαρμακοποιούς.

Πρόκειται για έναν Ιατρικό Επισκέπτη με "διπλό κασκέτο" που ονομάζεται "Συνεργάτης Προώθησης Φαρμάκων" και εκπαιδεύεται σε δύο τρόπους και τεχνικές επιχειρηματολογίας.

Αυτή για τον Ιατρό και αυτή για τον Φαρμακοποιό!

Μήπως θα πρέπει να κινητοποιηθούν ποιό μεθοδικά στην επιμόρφωση του Φαρμακοποιού και της ομάδας του ΟΛΕΣ οι Φαρμακευτικές Εταιρείες;

Χαραμή Πόπη, Φαρμακοποιός
Αρχισυντάκτρια του Περιοδικού
PHARMACY management 
ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.