Η Επικοινωνία στα ΜΗΣΥΦΑ

Φαρμακοποιοί, γίνετε οι κυρίαρχοι στην επιλογή και πρόταση προϊόντων!

Το πέρασμα ορισμένων φαρμάκων στην κατηγορία των ΜΗΣΥΦΑ ανοίγει τον δρόμο προς την πιο εύκολη προβολή και επικοινωνία τους, με τη διαφήμιση στα ΜΜΕ να παίζει σημαντικό ρόλο.

Εδώ οι γνώμες διχάζονται. Άλλοι φαρμακοποιοί, οι περισσότεροι σήμερα, είναι υπέρ της έντονης διαφήμισης, διότι το προϊόν ζητείται από μόνο του χωρίς αυτοί να κάνουν την παραμικρή προσπάθεια, και άλλοι, οι πιο σκεπτόμενοι και αυτοί που βλέπουν μακριά, θεωρούν ότι η διαφήμιση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη συμβουλή του επιστήμονα υγείας.

Είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε είτε όχι, είναι η ρεαλιστική διαφορά μεταξύ του απλού διανομέα και του επιστήμονα υγείας!!

Φαρμακοποιοί, από τη στιγμή που τα ΜΗΣΥΦΑ δεν συνταγογραφούνται έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε εσείς το προϊόν και τη μάρκα που θα προτείνετε στους πελάτες σας.

Η Επικοινωνία στα ΜΗΣΥΦΑ

Μην πέσετε στην παγίδα της τηλεόρασης.

Εσείς είσαστε ο κυρίαρχος του παιχνιδιού και εσείς επιλέγετε. Και αυτό να φροντίσετε να το καταλάβουν πολύ καλά οι προμηθευτές σας!

Μελετήστε την αγορά και επιλέξτε τα προϊόντα που θα γίνουν "η δική σας πρόταση" προς τους ασθενείς-πελάτες σας.

Αν το πετύχετε αυτό θα έχετε από τις εταιρείες και τις καλύτερες εκπτώσεις και την καλύτερη μεταχείριση.

Διαφορετικά θα κυριαρχούν οι εταιρείες ωθώντας τον καταναλωτή στην επιλογή του προϊόντος μέσα από την τηλεόραση και εσείς δεν θα είστε παρά ένας απλός διανομέας.

Αυτό ενέχει τον μελλοντικό κίνδυνο να χάσετε το παιχνίδι, γιατί αποδεδειγμένα τα ΜΜΕ ωθούν τον καταναλωτή προς τα καταστήματα ευρείας διανομής και στα e-shops!!

Αυτό οδηγεί στην αναζήτηση όλων και πιο φθηνών τιμών από τον καταναλωτή σε αυτά τα κανάλια όπου τα περισσότερα φαρμακεία δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές.

Τα ΜΗΣΥΦΑ είναι και θα είναι φάρμακα, όχι εμπορεύματα ευρείας κατανάλωσης, και χρειάζονται ιδιαίτερη διαχείριση και επικοινωνία.

Η φαρμακευτική πληροφόρηση σχετικά με τις ανάλογες παθήσεις δεν είναι εύκολο να περάσει στον ασθενή μέσα από μια απλή διαφήμιση στην μικρή οθόνη.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες χρειάζεται να εμπιστευτούν τους φαρμακοποιούς οι οποίοι φαίνονται πλέον οι πιο αρμόδιοι να απαντήσουν στις ερωτήσεις των ασθενών, να τους κατευθύνουν και να προτείνουν λύση στο πρόβλημά τους.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες χρειάζεται και να επενδύσουν περισσότερο στους φαρμακοποιούς με εκπαίδευση, ενημέρωση, δημιουργία προβολών, και γενικά σε όλα αυτά τα εργαλεία του trade marketing που θα ενισχύσουν την ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΣΠΡΗΣ ΜΠΛΟΥΖΑΣ και όχι μόνο στη δύναμη της τηλεόρασης.

Η Επικοινωνία στα ΜΗΣΥΦΑ

Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική των πωλήσεων, το φαρμακείο είναι ο κατάλληλος στόχος των ΜΗΣΥΦΑ, τουλάχιστον προς το παρόν.

Το σημειώνουμε αυτό γιατί έχουμε πολλά παραδείγματα από άλλες χώρες όπου σιγά σιγά τα ΜΗΣΥΦΑ φεύγουν από το φυσικό φαρμακείο.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες αν θέλουν να λένε πραγματικά ότι υποστηρίζουν το φαρμακείο, οφείλουν να αφιερώσουν χρόνο και χρήμα για να ενημερώνουν τους φαρμακοποιούς, να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους και να διοργανώσουν καμπάνιες ενημέρωσης του κοινού μέσα στα ίδια τα φαρμακεία.

Οι στρατηγικές αυτές μπορεί να αποδειχτούν πολύ πιο αποτελεσματικές από οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια, καθώς επικεντρώνονται στα φυσικά φαρμακεία με στόχο να γίνουν σημείο αναφοράς για την αυτοθεραπεία.

Εξάλλου είναι γνωστό στον φαρμακευτικό χώρο ότι οποιαδήποτε τηλεοπτική καμπάνια είναι «χαμένη από χέρι» όταν δεν συνοδεύεται από την ανάλογη υποστήριξη των επαγγελματιών υγείας.

Ας το καταλάβουν αυτό πολύ καλά οι εταιρείες προμηθευτές!

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Αρχισυντάκτρια του Περιοδικού
PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.