Νέα Δεδομένα για το Σύνδρομο του Ευερέθιστου Εντέρου

Μετά τη δίαιτα χωρίς γλουτένη, μια δίαιτα χωρίς ζυμώσιμα σάκχαρα.

Αέρια στομάχου, φουσκώματα, πόνοι..., μετά τις υποψίες για τη γλουτένη και τη λακτόζη, η διατροφική προσέγγιση κατευθύνεται προς τα Fodmaps.

Η νέα αυτή κατηγορία θα μπορούσε να επιφέρει μια δεσμευτική λύση αλλά πολύ αποτελεσματική για τα άτομα που πάσχουν από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου.

Ευερέθιστο Έντερο

Τα Fodmaps είναι το ακρωνύμιο των λέξεων «ολιγοσακχαρίτες, δισακχαρίτες, μονοσακχαρίτες και πολυόλες που ζυμώνονται από τα βακτήρια του εντέρου».

Πρόκειται για σάκχαρα βραχείας αλύσου που δεν έχουν απορροφηθεί κατά τη διαδικασία της πέψης.

Καταναλώνονται λοιπόν από τα βακτήρια του παχέος εντέρου, προκαλώντας ζύμωση με την παραγωγή αερίων και συμπτωμάτων των γαστρεντερικών διαταραχών.

Η δίαιτα Fodmaps δεν είναι ακόμη μια δίαιτα της μόδας για την απώλεια βάρους.

Έχει ως στόχο να μειώσει τα στομαχικά άλγη και τη δυσανεξία, αφαιρώντας τα δύσπεπτα σάκχαρα (FOS, GOS, λακτόζη, φρουκτόζη).

Αυτά βρίσκονται σε αφθονία στα δημητριακά, στο γάλα και σε ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, σε πολλά φυτά όπως σε αποξηραμένα φρούτα (σύκο, δαμάσκηνο), στα όσπρια (φακές, φασόλια), στα λαχανικά (πράσο, λάχανο, αγκινάρα) και σε ορισμένα φρούτα (πεπόνι, κεράσι, ακτινίδιο, μήλο).

Επίσης, πρέπει να περιοριστούν οι πολυόλες (μαννιτόλη, σορβιτόλη, ξυλιτόλη), οι οποίες είναι γλυκαντικές ουσίες που συντίθενται από υδατάνθρακες και υπάρχουν στα γλυκά, στις τσίχλες και σε κάποια φρούτα.

Ωστόσο, επιτρέπονται το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά, οι πατάτες, τα εσπεριδοειδή, το γάλα βρώμης και καρύδας, παρόλη τη ποσότητα δύσπεπτων σακχάρων που περιέχονται σε αυτά.

Μια Προοδευτική Επαναφορά

Τα άτομα που υποφέρουν από δυσανεξία, ακόμη και μια μικρή ποσότητα Fodmaps μπορεί να τους δημιουργήσει πρόβλημα.

Είναι αδύνατο να καταναλώνουν έτοιμα φαγητά, ακόμη και αν κάποια από αυτά δεν φαίνεται να είναι βλαβερά, καθώς περιέχουν προσθετικά για να διατηρηθούν, τα οποία με τη σειρά τους περιέχουν Fodmaps.

Η δίαιτα πρέπει να εφαρμόζεται και να παρακολουθείται από διαιτολόγο, καθώς πρόκειται για μείωση των δύσπεπτων σακχάρων και όχι για την απόλυτη εξάλειψη τους.

Στην πράξη, αρχικά πρέπει να περιοριστεί, για κάποιες εβδομάδες, η κατανάλωση τροφών που θεωρούνται ύποπτες μέχρι να βελτιωθούν οι γαστρεντερικές διαταραχές.

Τα Fodmaps εισάγονται εκ νέου, σταδιακά, στην διατροφή.

Η επαναφορά χρειάζεται χρόνο και πρέπει να αναγνωρίσουμε τις τροφές που δεν αντέχει ο οργανισμός.

Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η δίαιτα αυτή μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου στο 75% των περιπτώσεων.

Ευερέθιστο Έντερο

Δυσανεξία στη Γλουτένη ή στα Fodmaps;

Η αγορά προϊόντων χωρίς γλουτένη δεν είναι απαραίτητη στη δίαιτα των Fodmaps, καθώς το πρόβλημα δεν είναι η γλουτένη αλλά τα δύσπεπτα σάκχαρα που βρίσκονται στο σιτάρι και σε άλλα σιτηρά.

Στην πραγματικότητα, ορισμένα άτομα μπορεί να απαλλαγούν από τα εντερικά προβλήματα με την δίαιτα χωρίς γλουτένη, αλλά θα μπορούσαν να έχουν δυσανεξία στους υδατάνθρακες του σιταριού, άρα και στους φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες (FOS).

Με εξαίρεση τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη, τα οποία εξαλείφουν την ίδια στιγμή τα ζυμώσιμα σάκχαρα επιτυγχάνοντας μια καλή χώνεψη.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.