To Διαδίκτυο Ανεβαίνει

Στην αγορά καταγράφεται και κάτι θετικό, σύμφωνα με στοιχεία του IAB Hellas: Το Πρόσημο της Δαπάνης στο Διαδίκτυο.

Σε πείσμα των χαλεπών οικονομικών αποδόσεων που πραγματοποιεί η συνολική διαφημιστική δαπάνη στη χώρα την τελευταία πενταετία, το Διαδίκτυο αποδεικνύεται επελαύνον και πιο «απορροφητικό» μέσο από όλα, με την ελληνική επίδοση να ανακτά τον χαμένο καιρό έναντι πιο ώριμων ξένων αγορών.

Διαδίκτυο

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το δεύτερο κύμα της έρευνας ADEΧ Q1-Q3 2016 του IAΒ Hellas, η μεταβολή της διαφημιστικής δαπάνης στο ελληνικό Ιnternet αποτυπώνει και πάλι θετικό πρόσημο, με εκτόξευση κατά 38,7% το τρίτο τρίμηνο και κατά 21% το εννεάμηνο του 2016.

Θα πρέπει ωστόσο να επισημανθεί ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.

H εικόνα στις κατηγορίες

Σύμφωνα με την επίμαχη έρευνα, σε σύνολο 22 εκδοτών και δικτύων και 133 sites έναντι 126 το α΄ εξάμηνο, το 9μηνο του 2016 διοχετεύονται στα ταμεία των ψηφιακών publishers 52.620.242 ευρώ (+21% έναντι της περιόδου Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2015).

Το α' τρίμηνο του 2016 οι διαφημιζόμενοι επενδύουν 12,827 εκατ. ευρώ για την προβολή τους στο Ιnternet.

Το β' τρίμηνο του 2016 η επένδυση των διαφημιζομένων στο διαδίκτυο εκτοξεύεται στα 21,2 εκατ. ευρώ χάρη στην ένταση της επένδυσης της συντριπτικής πλειονότητας του συνόλου των κατηγοριών.

Η επίδοση του 2015

Το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2016 το ύψος της διαφημιστικής απορρόφησης ανέρχεται σε 52 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική δαπάνη το 2015 για το digital display, σύμφωνα με την ΑDEX 2015 του ΙΑΒ Hellas, είχε... σταματήσει στα 67 εκατ. ευρώ.

Θυμίζουμε ότι η επίδοση του 2015 σημείωσε πτώση κατά 13% σε σχέση με το 2014, ενώ τα στοιχεία των επιμέρους ερευνών καταδεικνύουν ότι υπήρξε σημαντική πτώση σε όλα τα τρίμηνα του έτους και κατά κύριο λόγο στο δεύτερο μισό του 2015, όταν και επιβλήθηκαν τα capital controls.

Διαδίκτυο 2

Αύξηση 120,3% από το 2007 στο 2015

Από το 2007, οπότε και καταγράφονται στοιχεία από τον ΙΑΒ Hellas, η δαπάνη για online display advertising κάλπαζε με έντονους ρυθμούς μέχρι και το 2011, όταν ξεκίνησε η πτώση, η οποία βέβαια ήταν ανεπαίσθητη εν έτη 2012 (-0,3%) και το 2013 (-1,3%), ενώ το 2014 η μεταβολή είχε θετικό πρόσημο, αγγίζοντας το +5,5%.

Από το 2007 έως το 2015, η αύξηση της δαπάνης για online display advertising ήταν πολύ μεγάλη, τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και σε ποσοστά.

Συγκεκριμένα, το 2007 έφθασε τα 30,5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 τα 67,2 εκατ. ευρώ (+120,3%).

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.