Η Ομορφιά Σας Ανήκει

Με αφορμή την ετοιμασία μιας μεγαλειώδους εορταστικής εκδήλωσης «Beauty Day – Ημέρα Ομορφιάς» στις 17 - 18 και 19 Σεπτεμβρίου 2010, που θεσμοθέτησε με πρωτοβουλία του ο ΠΣΒΑΚ, συναντήσαμε τον πρόεδρο του συνδέσμου κύριο Θεόδωρο Γιαρμενίτη για να μας εκφράσει από τη δική του άποψη, τη προσφορά στην ομορφιά του σημερινού σύγχρονου φαρμακείου.

Pharmacy Management: Πείτε μας λίγα λόγια για τον ΠΣΒΑΚ και τι αντιπροσωπεύει;

Θεόδωρος Γιαρμενίτης: Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ (ΠΣΒΑΚ), είναι ο επίσημος φορέας της Βιομηχανίας Καλλυντικών στην Ελλάδα και αντιπροσωπεύει μια μεγάλη οικογένεια προϊόντων ομορφιάς και υγιεινής.

Ένα σημαντικό μέρος των προϊόντων που εμείς ονομάζουμε καλλυντικά, είναι βασικά προϊόντα προσωπικής υγιεινής και περιποίησης.

Κάθε χρόνο η Βιομηχανία καλλυντικών λανσάρει στην αγορά χιλιάδες προϊόντα με νέα βελτιωμένη σύνθεση και παρουσίαση. Οι συνεχείς καινοτομίες αποτελούν αναγκαία συνθήκη, όχι μόνο για να μπορέσει η Βιομηχανία να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της, αλλά και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τις προδιαγραφές ασφάλειας των προϊόντων της για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Απασχολώντας άμεσα ή έμμεσα πάνω από 30.000 άτομα, η Βιομηχανία Καλλυντικών παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην οικονομία του τόπου μας και είναι ένας σημαντικός παράγοντας προαγωγής πολιτισμού στην Ελληνική κοινωνία.

P.M: Το φαρμακείο θεωρείται πλέον ένα σημαντικό κανάλι διανομής των καλλυντικών;

Θ.Γ: Το φαρμακείο όχι μόνο αποτελεί σημαντικό κανάλι διανομής καλλυντικών προϊόντων αλλά κυρίως επιστημονικής συμβουλής για την ομορφιά! Εδώ θέλω ιδιαίτερα να τονίσω ότι τα δερματολογικά και φυσικά καλλυντικά «ανήκουν» στο φαρμακείο, αποτελούν μία κατάκτησή του.

Στα καλλυντικά του φαρμακείου αποδίδεται σε ένα μεγάλο βαθμό το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή αγορά διατήρησε το επίπεδο πωλήσεων της το 2008-2009, παρά την οικονομική κρίση.

Επίσης σχετικά νέες κατηγορίες εξελίσσονται στο φαρμακείο, όπως τα ανδρικά και παιδικά καλλυντικά, η φροντίδα του ευαίσθητου δέρματος, τα προϊόντα υγιεινής, η φροντίδα μαλλιών ακόμη και το μακιγιάζ, κατηγορίες που η βιομηχανία υποστηρίζει δυναμικά. Οι φαρμακοποιοί μας έχουν τελικά καταπλήξει!

Σήμερα μεταμορφώνουν τους χώρους τους σε καλαίσθητα και σοβαρά κέντρα ομορφιάς, δίνοντας νέα πνοή στα κλασσικά σημεία πώλησης φαρμάκων. Από στοιχεία που έχουμε ο συνολικός τζίρος του καλλυντικού στην Ελλάδα είναι περίπου 1,5 δις €. Το 15%-20% των καλλυντικών πωλούνται μέσα από το φαρμακείο.

P. M. KAI E.: Η οικονομική κρίση αρχίζει και επηρεάζει αισθητά τις πωλήσεις των καλλυντικών όχι μόνο στα άλλα κανάλια διανομής αλλά και στο φαρμακείο. Πώς εσείς βλέπετε τις προοπτικές στο άμεσο μέλλον;

Θ.Γ: Η οικονομία του Φαρμακείου μπαίνει σε νέους δρόμους. Οι λόγοι είναι γνωστοί και οι Φαρμακοποιοί θέλω να πιστεύω ότι το έχουν αντιληφθεί.

Το έχει αντιληφθεί η βάση των φαρμακοποιών και θέλω να πιστεύω και η κορυφή. Νέες στρατηγικές διαρθρώνονται γύρω από την ικανοποίηση του πελάτη, την εφαρμογή αντισταθμικών λύσεων οργάνωσης και διαχείρισης της επιχείρησης φαρμακείο, την εκπαίδευση του προσωπικού σε προϊόντα και υπηρεσίες υγείας με σοβαρές πρωτοβουλίες των εταιρειών καλλυντικών.

Νέα προϊόντα φροντίδας και ομορφιάς, ποικιλία προϊόντων καλλωπισμού και ευεξίας συνθέτουν την νέα εικόνα του φαρμακείου. Και μέσα σε όλα αυτά διανύουμε πράγματι μια περίοδο οικονομικής αλλά και κοινωνικής κρίσης.

Η κρίση αυτή θεωρώ ότι θα αλλάζει τελικά τον τρόπο που αγοράζει ο καταναλωτής. Θα γίνει πιο συνετός και πιο απαιτητικός και για το φαρμακείο αυτό μπορεί να είναι μια ευκαιρία για να αναδείξει τη προσφορά του σε αποτελεσματικά προϊόντα με πιο ρεαλιστική σχέση ποιότητας/τιμής.

Αλλά κυρίως επιμένω ότι το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα είναι η επιστημονική συμβουλή ομορφιάς. Ποιος είναι ο καλύτερος σύμβουλος για απαντήσεις ομορφιάς προς τον πελάτη; Ο φαρμακοποιός ή η πωλήτρια ενός καταστήματος;

Beauty Day

Ο πελάτης του φαρμακείου το έχει νιώσει. Το γνωρίζουν και οι ίδιοι οι φαρμακοποιοί με τη απόδοση των πωλήσεών τους τα τελευταία χρόνια.

Για όλους τους παραπάνω λόγους είμαι περισσότερο αισιόδοξος ότι το φαρμακείο θα ανακάμψει γρηγορότερα, αν παίξει ο φαρμακοποιός σωστά τον ρόλο του. Για μένα το μέλλον του καλλυντικού στο δίκτυο του φαρμακείου είναι ευοίωνο.

Η ευκαιρία για πρόοδο του Δικτύου στα καλλυντικά είναι στα χέρια των φαρμακοποιών με τη υποστήριξη φυσικά των εταιρειών. Η Ελλάδα κατέχει την ενδέκατη θέση μεταξύ των Ευρωπαϊκών κρατών και αντιπροσωπεύει το 1,9% της Ευρωπαϊκής αγοράς.

Αυτό σημαίνει ότι η καταναλωτική τάση στα καλλυντικά στην χώρα μας έχει προοπτικές. Η οικονομική κρίση προστατεύει το καλλυντικό του φαρμακείου, λόγω και των πολύ λογικών τιμών και της ασφαλούς πώλησής τους.

P. M. KAI E.: Ποια ιδιαίτερη κατηγορία καλλυντικών θεωρείτε εσείς ότι έχει την καλύτερη προοπτική στο κανάλι του φαρμακείου;

Θ.Γ: Θεωρώ ότι το δερματολογικό καλλυντικό είναι το «ατού» του φαρμακείου. Αυτή η κατηγορία είναι η μοναδικότητά του ή αποκλειστικότητά του και αυτή η κατηγορία και η εικόνα της πρέπει να διαφυλαχθεί!

Ασφαλώς θάλεγε κανείς ότι και άλλες κατηγορίες όπως τα φυτικά καλλυντικά ή τα βιολογικά, αναπτύχθηκαν μέσα από αυτό το κανάλι αλλά βλέπουμε ότι σύντομα πέρασαν πιο δυναμικά και στα άλλα κανάλια διανομής.

Θεωρούνται πιο καταναλωτικά καλλυντικά. Αντίθετα ο καταναλωτής που έχει ιδιαίτερες ανάγκες στο δέρμα του όπως ευαισθησία, ερεθισμούς, ατέλειες, λεκέδες κ.α πιστεύω ότι μόνο στο φαρμακείο θα βρει τα πιο εξειδικευμένα προϊόντα. Απόδειξη ότι τα αντηλιακά πολύ υψηλής προστασίας κατέχουν ηγετική θέση στο κανάλι φαρμακείο σε αντίθεση με τα άλλα κανάλια διανομής.

P. M. KAI E.: Δώστε μας λίγες σύντομες πληροφορίες σχετικά με τις εορταστικές εκδηλώσεις που θα γίνουν για τη «Beauty Day – Ημέρα Ομορφιάς».

Θ.Γ: Η «Beauty Day – Ημέρα Ομορφιάς» που θα γίνει από στις 17 - 18 και 19 Σεπτεμβρίου 2010, είναι μια πολυεπίπεδη εορταστική εκδήλωση με στόχο την ανάδειξη της ολιστικής ομορφιάς. Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν παράλληλα:

Στο Γκάζι στην Τεχνόπολη όπου θα αναπτυχθεί έκθεση περιπτέρων με προϊόντα ομορφιάς από τις εταιρείες του χώρου.

Στην αίθουσα Νίκος Γκάτσος της Τεχνόπολις όπου προγραμματίζονται παρουσιάσεις, ομιλίες και σεμινάρια ανοιχτά στο κοινό.

Σε αίθουσες της Τεχνόπολις όπου θα διεξαχθούν ενημερωτικές συναντήσεις και εξειδικευμένες ημερίδες που θα απευθύνονται στους επαγγελματίες του χώρου (φαρμακοποιοιούς, αισθητικούς, διαιτολόγους, γιατρούς πλαστικούς και δερματολόγους).
Μέσα από αυτές τις διαφορετικές εκδηλώσεις και δράσεις, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση αυτού του μοναδικού γεγονότος για την ομορφιά, έχει ως στόχους να εμπλέξει τη βιομηχανία, το εμπόριο και τους επαγγελματίες ομορφιάς, να αποκτήσει μεγάλη δημοσιότητα και να προσελκύσει κοινό για να τονωθεί ο κλάδος και φυσικά να γίνει ετήσιος θεσμός.

Παράλληλα φιλοδοξία μας είναι να εξασφαλίσουμε τη διαδραστικότητα των εκδηλώσεων και φυσικά να αναδείξουμε το κοινωνικό πρόσωπο του Συνδέσμου και γενικότερα της Βιομηχανίας μέσα από δράσεις Κοινωνικής Ευθύνης.

Υπογραμμίζεται ότι η «Beauty Day – Ημέρα Ομορφιάς» έχει και ένα κοινωνικό χαρακτήρα. Είναι μια διοργάνωση που μέσα από τον εορτασμό της σωματικής και ψυχικής ομορφιάς προτίθεται να ενισχύσει οικονομικά την προσπάθεια ορισμένων σημαντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων όπως Special Olympics, Action Aid και Κοινωνικό Φαρμακείο του Δήμου Αθηναίων.

Τέλος ας σημειωθεί ότι έχουν ξεκινήσει οι ενδεικνυόμενες για την περίπτωση ενέργειες ώστε να ανακηρυχθεί η 17η Σεπτεμβρίου, ημέρα εορτής της Αγίας Σοφίας, προστάτιδας της αισθητικής, ως Παγκόσμια Ημέρα Ομορφιάς.

P. M. KAI E.: Σε όλες αυτές τις πολύ ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις που προγραμματίζονται για τη «Beauty Day – Ημέρα Ομορφιάς» ποιο το ενδιαφέρον του φαρμακοποιού για να τις παρακολουθήσει;

Θ.Γ: Όπως σας είπα στις αίθουσες της Τεχνόπολις κυρίως το Σαββατοκύριακο θα γίνουν ενημερωτικές εκδηλώσεις που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τον φαρμακοποιό σαν σύμβουλο ομορφιάς, αλλά και σαν επιχειρηματία που επιθυμεί να διατηρήσει και να αναπτύξει τον τομέα των καλλυντικών στο φαρμακείο του.

Θάθελα ιδιαίτερα να ευχαριστήσω το Περιοδικό σας «Pharmacy management και Επικοινωνία» για τη διάθεσή του να συμβάλει σαν μέσο επικοινωνίας και ενημέρωσης των φαρμακοποιών πάνω στους στόχους αυτής της εκδήλωσης αλλά και κυρίως να τους προσκαλέσει να παρευρεθούν στις ιδιαίτερες ομιλίες που θα γίνουν και τους αφορούν για το πρόγραμμα διεξαγωγής των οποίων μπορούν να ενημερωθούν από το site www.pharmamanage.gr

Παράλληλα μπορούν να ενημερωθούν για το πρόγραμμα και από το site της Beauty Day www.beauty-day.gr

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.