Αναζητώντας την Καινοτομία

Με την στρατηγική σειρά προϊόντων φαρμακείου η Apivita, αναπτύσσεται ραγδαία και καινοτομεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Με την ευκαιρία της επίσκεψης μας στο νέο The APIVITA Experience Store στην καρδιά της Αθήνας, ανακαλύψαμε όλες τις καινοτόμες ιδέες για υπηρεσίες και προϊόντα της μάρκας.

Η κ. ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ φαρμακοποιός και πρόεδρος της εταιρείας, μας μιλά για όλες τις καινοτομίες της Apivita αλλά και προτείνει στους φαρμακοποιούς, ιδέες και λύσεις για να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές που ήρθαν και θα έλθουν στο επάγγελμα.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Φέτος η εταιρεία συμπληρώνει 35 χρόνια ζωής, πώς αισθάνεστε;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Προσωπικά, σαν έφηβη!

Η APIVITA οστόσω ενηλικιώθηκε και είναι έτοιμη να ταξιδέψει παντού, σαν ένας καλός πρεσβευτής της Ελλάδας.

Είναι έτοιμη - και ήδη το κάνει - να προβάλλει τη χώρα μας, με την πιο πλούσια χλωρίδα στον κόσμο, να μιλήσει για τα μοναδικά προϊόντα του μελισσιού και να επικονοιάσει τις αρχές του Ιπποκράτη.

Τόσο εγώ, όσο και ο Νίκος, αλλά και όλοι οι άνθρωποι της APIVITA που πλέον είναι 230 στην Ελλάδα, 60 στην Ισπανία, οι 55 εργαζόμενοί μας στη νέα μας θυγατρική εταιρεία και στα 11 καταστήματα στην Ιαπωνία, όπως και οι φίλοι και οι συνεργάτες μας σε ολόκληρο τον κόσμο, είμαστε πολύ χαρούμενοι και περήφανοι αυτή τη χρονιά.

Κι αυτό γιατί 35 χρόνια μετά, έχουμε το δικό μας βιοκλιματικό εργοστάσιο, και το νέο μας κατάστημα, το the APIVITA Experience store στο κέντρο της Αθήνας.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: 35 χρόνια παρουσίας στο ελληνικό φαρμακείο! Είναι μια «σχέση» δοκιμασμένη στο χρόνο. Ποια είναι τα κυριότερα στοιχεία πάνω στα οποία χτίσατε τη σχέση σας με τους Έλληνες φαρμακοποιούς;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Κατ αρχήν σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δίνετε, μέσα απο το περιοδικό σας, να ευχαριστήσω τους συναδέλφους μας φαρμακοποιούς για τη στήριξη όλα αυτά τα χρόνια.

Θα ήθελα να θυμίσω την πορεία μας που είναι άρρηκτα δεμένη με την πορεία του κλάδου από τη δεκαετία του ‘80 μέχρι σήμερα.

Έχει νόημα να θυμόμαστε, οτι πάντα τα πράγματα είχαν τις δυσκολίες τους, όμως με σκληρή δουλειά, πάθος, μεράκι και λίγη τρέλα μπορούμε να νικήσουμε τις δυσκολίες.

Για μένα και το Νίκο το φαρμακείο ήταν και συνεχίζει να είναι το «φυσικό μας κανάλι».

Το συγκεκριμένο κανάλι έχει επίσης κάποιους πολύ συγκεκριμένους κώδικες λειτουργίας που δεν είναι άλλοι από την αλήθεια και την ειλικρίνεια.

Δεν θα μπορούσε λοιπόν και η σχέση μας με τα φαρμακεία, να μην στηριχτεί σε αυτές τις αρχές.

Η αλήθεια είναι ότι η πρόταση με την οποία πήγαμε εκείνα τα χρόνια στους φαρμακοποιούς, ήταν κάτι παραπάνω από πρωτοποριακή για την εποχή εκείνη.

Από την αρχή και όλα αυτά τα χρόνια είμασταν ειλικρινείς.

Δεν υποσχεθήκαμε ούτε πολλή διαφήμιση, ούτε φθηνά προϊόντα.

Υποσχεθήκαμε απ΄την αρχή φυσικά, αποτελεσματικά προιόντα.

Eπίσης ένα πράγμα που θεωρώ ότι συνέβαλε καθοριστικά στις σχέσεις μας, είναι το γεγονός ότι η APIVITA έφερε πολλές καινοτομίες.

Σκεφτείτε μόνο το παράδειγμα της PERSONAL.

H δημιουργία προσωπικών προιόντων περιποίησης προσώπου και σώματος, με βάση τις προσωπικές ανάγκες του καθενός αλλά και τη διάθεση!

Η δημιουργία των πρώτων μασκών σε μονοδόσεις των EXPRESS, ήταν η πιο πρωτοποριακή ιδέα τα τελευταία χρόνια στο φαρμακείο και δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σήμερα σε όλο τον κόσμο πουλάμε 1.000 μάσκες το λεπτό.

Η εναλλαγή των θρεπτικών συστατικών των μασκών EXPRESS, ανάλογα με τις ανάγκες της επιδερμίδας μας, ήταν ο προάγγελος μίας άλλης καινοτομίας που ήρθε λίγα χρόνια αργότερα.

Αυτής των serums: 4 μοναδικοί οροί για εναλλαγή, ανάλογα με τις ανάγκες της επιδερμίδας μέσα στο χρόνο.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Η καινοτομία είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που προβάλετε ιδιαίτερα. Ποιες καινοτομίες ξεχωρίζετε μέσα σε αυτά τα 35 χρόνια; Ποια είναι η πιο πρόσφατη και τι να περιμένουμε στο μέλλον;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Η πιο σημαντική καινοτομία είναι η πίστη του Νίκου στη πρόπολη!

Σε αυτό μαγικό συστατικό με τις τρομερές αντισηπτικές ιδιότητες. Και η πίστη αυτή 35 χρόνια μετά βραβεύεται.

Η APIVITA φέτος βραβεύτηκε για την καινοτομία της στην πρόπολη, στον πρόσφατο διαγωνισμό του ΣΕΒ και της Eurobank και πραγματικά είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό.

Η βράβευση αφορά στην καινοτόμο μέθοδο εκχύλισης της ελληνικής πρόπολης.

Μια-παγκοσμίως μοναδική-φυσική μέθοδος εκχύλισης της πρόπολης, φιλική προς το περιβάλλον που δίνει στο τελικό προϊόν μοναδικές αντηλιακές, προστατευτικές, αντιοξειδωτικές και εν τέλει αντιγηραντικές ιδιότητες.

Το πατενταρισμένο εκχύλισμα της ελληνικής πρόπολης, εφαρμόζεται στην αντηλιακή μας σειρά και στα προϊόντα προσώπου.

Όσο αφορά το μέλλον, το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας μας, συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με πανεπιστήμια και ερευνητές σε ολόκληρο τον κόσμο.

'Εχουμε επενδύσει πολύ στην κατασκευή, υπερσύγχρονων εργαστηρίων, στις νέες μας βιοκλιματικές εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο και σύντομα θα έχουμε θεαματικά αποτέλεσματα και καινοτομίες που θα εφαρμοστούν σε νέες σειρές προϊόντων.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Πώς τα φαρμακεία μπορούν να «εκμεταλλευτούν» το άνοιγμα του νέου "The APIVITA Experience Store" στο κέντρο της Αθήνας;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Θέλουμε οι φαρμακοποιοί να επισκεφθούν και να γνωρίσουν το νέο μας κατάστημα.

Θέλουμε να δουν τη λογική με την οποία είναι στημένο, τη λογική της λειτουργίας του, τη λογική πίσω από την εξυπηρέτηση του πελάτη, τη φιλοσοφία των προϊόντων και των υπηρεσιών της Apivita.

Το νέο μας κατάστημα βασίζεται στην ολιστική εμπειρία που έχει ο πελάτης, από το ισόγειο μέχρι τον τελευταίο όροφο, με τις πολλαπλές υπηρεσίες που προσφέρουμε.

Το APIVITA EXPERIENCE STORE είναι στην ουσία ένα ”εκπαιδευτικό κέντρο”.

Ο πελάτης μπορεί να απολαύσει θεραπείες προσώπου και σώματος μέσα από το spa μας, γνωρίζοντας έτσι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις θεραπευτικές ιδιότητες των προϊόντων μας.

Μπορεί να δοκιμάσει μέλια και βότανα από όλα τα μέρη της Ελλάδας, να μάθει συνταγές με ελληνική γύρη, να πιεί φρέσκους βιολογικούς χυμούς από το juice bar, να ακούσει συμβουλές για μια ζωή ισορροπημένη, γεμάτη υγεία και αρμονία από τη health coach και Αντιπρόεδρο της APIVITA, Σοφία Κουτσιανά, να επισκεφτεί το κομμωτήριο για να μάθει συμβουλές από ειδικούς για τα χρώματα στις βαφές μαλλιών, αλλά και μυστικά για να βάφει τα μαλλιά στο σπίτι με επαγγελματικό όμως αποτέλεσμα.

Όλη αυτή η εκπαίδευση θεωρούμε ότι βοηθάει τους φαρμακοποιούς, γιατί αναδεικνύει την ιδιαιτερότητα και τη διαφοροποίηση των προιόντων της APIVITA.

Άρα το κατάστημα είναι ένας χώρος στο οποίο ο πελάτης αγοράζει «σωστά», εκπαιδεύεται, μαθαίνει τη μάρκα σε βάθος.

Είναι ένα εργαστήριο «brand awareness».

Πιστεύουμε ότι αυτό βοηθάει τους φαρμακοποιούς, γιατί ο πελάτης μπορεί να μας μάθει στο κατάστημα μας, αλλά την επόμενη φορά σίγουρα θα μας αναζητήσει στα φαρμακεία της γειτονιάς του και του κέντρου.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Ποιες καινοτόμες πρακτικές από το "The APIVITA Experience Store" θα μεταφέρατε και στο φαρμακείο;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Σε συνέχεια της προηγούμενης απάντησης, στο κατάστημα δεν «πουλάμε» απλά προϊόντα, αλλά προβάλλουμε και προωθούμε τον τρόπο ζωής APIVITA, τον τρόπο σκέψης, και τη μοναδικότητα του brand.

Αυτή είναι και η λογική που θα θέλαμε να υπάρχει και στο φαρμακείο.

Τώρα, συγκεκριμένα, μία καινοτόμος πρακτική που θα ήθελα να ξαναεπιστρέψει στο φαρμακείο είναι η aromatotherapy.

Κοιτώντας πίσω, συχνά σκέφτομαι τα σεμινάρια που κάναμε για αυτή τη κατηγορία, τα σκευάσματα που παρασκεύασαν οι φαρμακοποιοί, τις ερωτήσεις που δεχόμαστε. Η σειρά δεν πήγε πολύ καλά τότε γιατί δεν υπήρχε ακόμη η ανάλογη κουλτούρα στο καταναλωτή, αλλά εγώ πιστεύω στην αρωματοθεραπεία, καθώς επίσης και στο γεγονός ότι το φαρμακείο μπορεί και πρέπει να φτιάχνει εξατομικευμένα καλλυντικά.

Γι αυτό και στο APIVITA Experience Store, προσπαθούμε και πάλι με τη σειρά personal και την ιδέα του Natural Pharmacy. Αν πετύχει εκεί, θα την πουλήσουμε και πάλι στα φαρμακεία.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Η καινοτομία και η διαφοροποίηση είναι πεδία δύσκολα για τον φαρμακοποιό να διαχειριστεί, με τον τρόπο που μέχρι τώρα έμαθε να δουλεύει. Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να ξεπεράσει τις νόρμες του παρελθόντος και να ξεκινήσει μια αλλαγή στο επάγγελμα;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Κατ' αρχήν για να λειτουργήσει διαφορετικά ο φαρμακοποιός, αλλά και ο καθένας από εμάς, θα πρέπει να παραδεχτεί ότι ο μέχρι τώρα τρόπος του σκέφτεται, που δουλεύει, χρειάζεται αλλαγή!

Αν το πιστέψει αυτό, θα αλλάξει πρώτα από όλα τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την επιχείρησή του.

Τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα πια και για να τα προλάβουμε πρέπει να αλλάξουμε!

Πρέπει σίγουρα ν' αρχίσει να εκπαιδεύεται περισσότερο, χρησιμοποιώντας στοιχειώδη εργαλεία του management.

Πρέπει για παράδειγμα να αλλάξει κάποιες λογικές και νοοτροπίες, όπως για παράδειγμα τον τρόπο που βλέπει το internet.

Δεν μπορεί το internet να είναι μόνο ένα εργαλείο για τον πόλεμο των τιμών.

Το διαδίκτυο μπορεί να είναι ένα μοναδικό εκπαιδευτικό, αλλά και συμβουλευτικό εργαλείο για τον φαρμακοποιό.

Μπορεί να είναι το μέσο για να επικοινωνήσει στους πελάτες του τη διαφορετικότητά του, κάποιες ξεχωριστές δηλαδή υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει.

Μπορεί να είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο που θα του δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες των πελατών του και να φροντίζει για αυτές με τρόπο γρήγορο και άμεσο.

Επίσης πιστεύω ακράδαντα πως σήμερα περισσότερο από ποτέ, ο έλληνας φαρμακοποιός πρέπει να επενδύσει στην Ελλάδα και στα μοναδικά ελληνικά προιόντα.

Προιόντα ή brands που ποιοτικά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τον ξένο ανταγωνισμό.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Τι θα συμβουλεύατε σαν επιχειρηματίας αλλά και σαν φαρμακοποιός τους συναδέλφους σας για να επιβιώσουν, αλλά και να εξελιχθούν στο νέο περιβάλλον της αγοράς της υγείας που όλοι βιώνουμε;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Όπως έγραψα και νωρίτερα, κάθε εποχή έχει τις δυσκολίες της, τις προκλήσεις, αλλά και τις ευκαιρίες της.

Εγώ πιστεύω ότι χρειάζεται το όραμα σε ένα στόχο, η επιμονή και η πίστη σ' αυτό ακόμα και όταν όλα δείχνουν ότι είναι αδύνατον.

Επίσης, σκληρή δουλειά, πάθος, τρέλα, μεράκι και κυρίως να σκέφτεσαι διαφορετικά και να καινοτομείς, να βλέπεις τις αλλαγές που έρχονται και να προσαρμόζεσαι.

Ο κόσμος αλλάζει και θα αλλάζει πολύ γρήγορα.

Για παράδειγμα: Συζητάμε συχνά για τις τιμές που μπορεί να βρει ο πελάτης στο ίντερνετ.

Αυτό ισχύει και οι τιμές αυτές είναι τρομερά ανταγωνιστικές.

Αυτό όμως που δεν μπορεί να βρει κάποιος ψωνίζοντας στο διαδίκτυο, είναι η αξία που προσθέτει και πρέπει να προσθέτει ο ίδιος ο φαρμακοποιός, σαν επιστήμονας, σαν ειδικός!

Επίσης και το φαρμακείο σαν κατάστημα, οφείλει να προσφέρει ένα περιβάλλον υψηλής αισθητικής που θα προσελκύει τον πελάτη.

Να μπορούμεδηλαδή να απευθυνόμαστε στους πελάτες, προσφέροντας μια εμπειρία, δημιουργώντας αξία πέρα και πάνω από τα προϊόντα, που εξ άλλου υπάρχουν και σε άλλα πολλά φαρμακεία.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Ποιος ο ρόλος της εκπαίδευσης σε αυτές τις αλλαγές;

ΝΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΝΑ: Εργαλείο για όλα τα παραπάνω είναι η εκπαίδευση.

Την εκπαίδευση την κάνεις για να βελτιωθείς και γιατί θέλεις να αλλάξεις.

Για εμάς η εκπαίδευση στην APIVITA είναι δια βίου, γιατί τα πράγματα δεν μένουν στάσιμα.

Εξελίσσονται και μαζί τους πρέπει να εξελισσόμαστε και εμείς.

Η APIVITA στηρίζει τους φαρμακοποιούς εδώ και πολλά χρόνια σε αυτόν τον τομέα, με εκπαιδεύσεις που αφορούν το επιχειρείν, τις πωλήσεις και τα προϊόντα και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.