Έρευνα για τα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία

Υπάρχουν προοπτικές παρά τις δυσκολίες για τα e shop των φαρμακείων, σύμφωνα με τη μεγάλη Έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των ηλεκτρονικών φαρμακείων στην Ελλάδα, σε 210 ηλεκτρονικά φαρμακεία (από τα 750 που λειτουργούσαν το 2014 στην Ελλάδα).

Παρά το μέγεθος της (υπολογίζονται οι ετήσιες πωλήσεις να ξεπερνούν τα € 75 εκ.) η συγκεκριμένη αγορά χαρακτηρίζεται από μια «ανωριμότητα» αφού το βασικό εργαλείο πώλησης είναι οι μεγάλες εκπτώσεις και άρα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην κερδοφορία των περισσότερων ηλεκτρονικών φαρμακείων.

4 στους 10 Έλληνες Online καταναλωτές το 2014, αγόρασαν κάποιο προϊόν προσωπικής φροντίδας (π.χ. καλλυντικά), ενώ 3 στους 10 βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής.

eshop pharmacy

Οι δυο αυτές προϊοντικές κατηγορίες, παρότι εμφανίστηκαν πολύ πρόσφατα είναι μεταξύ των 15 μεγάλων κατηγοριών για online αγορές στην Ελλάδα, όσον αφορά τη συχνότητα αγοράς.

Σίγουρα οι τιμές και οι προσφορές παίζουν έναν σημαντικό ρόλο γιατί ήταν μέχρι τώρα το κύριο εργαλείο προώθησης, όμως, αρχίζει και εμφανίζεται σταδιακά μια σχετική ωριμότητα των online αγοραστών, οι οποίοι δίνουν σημασία στην Παράδοση (28%), Tαχύτητα στην εξυπηρέτηση (22%), Ευκολία Εύρεσης προϊόντων (21%) και στην σωστή πληροφόρηση (10%).

Δίνουν επίσης, μεγάλη έμφαση στην εξυπηρέτηση και στην υποστήριξη μετά την πώληση, αφού το 50% κάνουν αποστολές στο εξωτερικό ενώ 1/5 εξυπηρετούν άμεσα τον πελάτη από απόσταση (π.χ. άμεση τηλεφωνική επαφή). Η συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρονικών φαρμακείων έχει πληροφορίες για τα συστατικά, τα ¾ αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να βρουν και ενημερώσουν τους Online καταναλωτές και 1/3 λειτουργούν εξειδικευμένα Blogs για πιο ενεργή συμμετοχή/ εμπλοκή των αγοραστών.

Όσον αφορά τη μελέτη ανάλυσης των 210 ηλεκτρονικών φαρμακείων, καταδεικνύονται δύο αντίρροπες τάσεις.

Τουλάχιστον το 25% των Ελληνικών ηλεκτρονικών φαρμακείων λειτουργεί με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους καταναλωτές, παράλληλα όμως για το 10% υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα νόμιμης λειτουργίας, αφού δίνουν πολύ λίγα τυπικά στοιχεία της επιχειρηματικής δραστηριότητας (π.χ. ΑΦΜ, διεύθυνση κλπ), ενώ το 15% έχουν σοβαρά θέματα λειτουργίας ως ηλεκτρονικά καταστήματα.

Τέλος, πέρα από τις μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές ήδη καταγράφονται σταδιακά τρεις νέες τάσεις που ήδη είναι γνωστές σε πιο ώριμες ηλεκτρονικές αγορές άλλων προϊόντων:

• Περισσότερες εξατομικευμένες υπηρεσίες (π.χ. έλεγχος παραγγελίας), περισσότερη εξατομικευμένη πληροφόρηση και περισσότερο “engagement” των online αγοραστών.

• Ψηφιακή συνεργασία των online φαρμακείων με τους επώνυμους προμηθευτές, μέσω κοινής διαδικτυακής καμπάνιας, από κοινού αξιοποίηση των στοιχείων ψηφιακών επισκεπτών, συνεργασία στη διαχείριση blogs και άλλων προχωρημένων κοινωνικών δικτύων κλπ.

• Έξυπνη αξιοποίηση του καλά οργανωμένου φυσικού φαρμακείου στα πλαίσια της πολυκαναλικής (multi-channel) και πανκαναλικής (omni-channel) συμπεριφοράς των Ελλήνων online αγοραστών.

Πηγή: www.eltrun.gr

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.