5 Νέοι Τύποι Πελατών

Πίσω από κάθε ασθενή σας υπάρχει ένας καταναλωτής, του οποίου η αγοραστική συμπεριφορά σχετικά με την υγεία του έχει μεταβληθεί.

Έχουν όμως εξελιχθεί οι Φαρμακοποιοί έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες συμπεριφορές των πελατών τους;

Ας δούμε το νέο προφίλ των πελατών μας και πώς μπορούμε καλύτερα να ανταποκριθούμε στα θέλω τους.

5 Νέοι Τύποι Πελατών

1. Ο Ηλεκτρονικός Πελάτης

Πλέον, οι πελάτες κάνουν τα ψώνια τους και στο Ίντερνετ μέσα από εφαρμογές.

Το σύστημα «Click and Collect», όπου ο πελάτης μπορεί να στείλει ηλεκτρονικά τη συνταγή και να περάσει να την παραλάβει όταν είναι έτοιμη, γνωρίζει ήδη μεγάλη ανάπτυξη σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο σύγχρονος πελάτης έχει την επιθυμία να απλοποιήσει όλες τις απαιτητικές εργασίες της καθημερινότητάς του, όπως π.χ. τα ψώνια.

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει λιγότερες επισκέψεις στα φυσικά σημεία πώλησης, χωρίς αυτό να σημαίνει λιγότερες πωλήσεις, καθώς οι επισκέψεις μπορεί να είναι λίγες αλλά πιο αποτελεσματικές.

Πώς να αντιδράσετε;

Προβάλετε προϊόντα και δώστε πληροφορίες μέσα από ψηφιακά τερματικά (απλό διαλογικό οθόνης πληροφοριών), ψηφιακά ράφια, ηλεκτρονικές ταμπλέτες κ.α.

Αφού η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του φαρμακείου κρίνεται πλέον απαραίτητη, τα φαρμακεία οφείλουν να αναπτύσσουν όλο και περισσότερο τέτοιοι είδους χρήσιμες και πρακτικές υπηρεσίες.

Διευκολύνετε τη ζωή του

Έχετε κάθε λόγο και ενδιαφέρον να επενδύσετε στην υπηρεσία της παράδοσης κατ’ οίκον ή στην υπηρεσία «click & collect».

Ο καθένας θα μπορεί να στέλνει ηλεκτρονικά τη συνταγή στον φαρμακοποιό του, να αγοράζει παραφάρμακα στο διαδίκτυο ή μέσω εφαρμογής στο κινητό, ώστε να μην χρειάζεται να επισκεφτεί το φαρμακείο, όταν αυτό δεν κρίνεται απαραίτητο.

Γίνετε προβλέψιμοι

Οι πελάτες που έχουν ανάγκη να ανανεώσουν μια συνταγή ή που αγοράζουν παραφάρμακα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες αυτόματης ανανέωσης και παράδοσης στο σπίτι.

Εσείς πρέπει να το προβλέψετε και να τους το προτείνετε.

Η πολιτική των τιμών

Από τη μια η κρίση και από την άλλη η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι τιμές έχουν μπει σε μια δίνη εκπτώσεων και είναι πάντα το φθηνότερο προϊόν που επιλέγεται συνήθως.

Η επιλογή όμως ενός προϊόντος με χαμηλότερη τιμή δεν σημαίνει ότι ο πελάτης κάνει συμβιβασμούς όσον αφορά την ποιότητα του προϊόντος.

Πολλές φορές είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα χρήματα, αν είναι σίγουρος για την ανώτερη ποιότητα και ιδιαιτερότητα.

2. Ο Παντογνώστης και τα Κοινωνικά Δίκτυα

Οι πελάτες πλέον είναι κάτι παραπάνω από ενημερωμένοι και προετοιμάζονται πριν προβούν σε μια αγορά.

Πριν φτάσουν στο σημείο αγοράς, ενημερώνονται, συγκρίνουν τιμές και φτιάχνουν μια πραγματική στρατηγική αγοράς.

Όταν έρθουν σε επαφή με τον έμπορο στο σημείο πώλησης δεν διστάζουν να εκφράσουν τη θέληση και την άποψη τους.

Η στρατηγική αγοράς διαμορφώνεται από τις κριτικές των χρηστών του διαδικτύου, είτε των ευχαριστημένων, είτε των δυσαρεστημένων.

Πώς να αντιδράσετε;

Μια ιστοσελίδα στο διαδίκτυο και μια σελίδα στο facebook είναι καλά αλλά όχι αρκετά.

Για να ενδυναμώσετε την online εικόνας σας όσον αφορά την ενημέρωση των πελατών σας για την υγεία τους, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

Επενδύστε στο μάρκετινγκ του διαδικτύου

Είτε στην ιστοσελίδα του φαρμακείου σας, είτε στη σελίδα του facebook, θα πρέπει όχι μόνο να εφαρμόζετε προωθητικές προσφορές αλλά και να δίνετε πληροφορίες και συμβουλές για ορισμένες συχνές παθολογίες, ώστε να προσελκύσετε καινούργιους πελάτες αλλά και να διατηρήσετε το ενδιαφέρον των ήδη ενεργών πελατών σας.

Εκπαιδεύστε την ομάδα σας

Η ομάδα του φαρμακείου σας θα πρέπει να έχει την ικανότητα και τις γνώσεις να αναπτύσσει και να αυξάνει τις πωλήσεις στον φυσικό χώρο του φαρμακείου με κύριο άξονα τη φαρμακευτική συμβουλή , αλλά και γιατί όχι χρησιμοποιώντας μια ταμπλέτα με πληροφορίες και εικόνες πάνω στο πρόβλημα του πελάτη.

3. Ο "Προφέσορας" της Αυτοθεραπείας

Ο καταναλωτής, για να διαχειριστεί το κεφάλαιο της υγείας, ψάχνει συνεχώς φυσικούς τρόπους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του.

Παρατηρούμε ότι ο κόσμος δείχνει όλο και λιγότερη εμπιστοσύνη στα φάρμακα, συχνά είναι καχύποπτος απέναντι στους επαγγελματίες υγείας, και αρχίζει να στρέφεται προς την αυτοθεραπεία και ιδιαίτερα σε εναλλακτικές μεθόδους και προϊόντα όπως η φυτοθεραπεία και τα συμπληρώματα διατροφής.

Όλο και περισσότεροι πελάτες θέλουν να διαχειρίζονται την υγεία τους και πηγαίνουν στο φαρμακείο για αναζήτηση προϊόντων αυτοθεραπείας .

Πώς να αντιδράσετε;

Το ενδιαφέρον που δείχνουν οι άνθρωποι ως προς τη διαχείριση της υγείας τους αντιμετωπίζεται ως ένα καλό και θετικό νέο.

Πέρα όμως από την ελεύθερη επιλογή του πελάτη, ο φαρμακοποιός πρέπει να τον συμβουλεύει και να τον ενημερώσει επιπρόσθετα σε κάθε επιλογή προϊόντων αυτοθεραπείας.

Ενδυναμώστε τη σχέση με τον πελάτη

Ο ασθενής, όταν μπαίνει στο φαρμακείο, έχει ανάγκη να νιώσει οικεία και να τον υποδεχτείτε με χαμόγελο και φιλικότητα.

Στη συνέχεια, θέλει να τον ακούσετε, να του κάνετε ερωτήσεις και να τον συμβουλέψετε.

Γνωρίστε τους πελάτες σας

Το στοίχημα είναι να μπορέσετε να μπείτε στη ζωή των πελατών σας, προσφέροντάς τους εξατομικευμένες υπηρεσίες.

Για να γίνει αυτό, ο φαρμακοποιός θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που συλλέγονται από το λογισμικό διαχείρισης και τους φαρμακευτικούς φακέλους, ώστε να προσδιορίσει τις προσωπικές ανάγκες του κάθε πελάτη.

Αναλύστε τα δεδομένα των πελατών σας

Ο φαρμακοποιός έχει συμφέρον πλέον να χρησιμοποιεί εξελιγμένα ιατροτεχνολογικά συστήματα ελέγχου ένα σύστημα (έλεγχος σακχάρου , χοληστερόλης , πίεσης…) με στόχο να αναλύσει τα δεδομένα που σχετίζονται με την υγεία και την ευεξία των πελατών του.

5 Νέοι Τύποι Πελατών 2

4. Ο Επιφυλακτικός Απέναντι στα Φάρμακα

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες που έχουν συχνά οι ασθενείς από τα φάρμακα τους έχουν δημιουργήσει μια μορφή δυσπιστίας.

Υπάρχουν ασθενείς που αρνούνται ένα φάρμακο που τους έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός γιατί δεν παίρνουν αποζημίωση από τα ασφαλιστικά ταμεία ή γιατί αμφιβάλλουν για το πραγματικό όφελος ή πιστεύουν ότι είναι επικίνδυνο με πολλές παρενέργειες.

Αλλά και τα διαφημιζόμενα OTC φάρμακα δεν ξεφεύγουν από αυτή την κρίση εμπιστοσύνης.

Πώς να αντιδράσετε;

Αυτή η καχυποψία και η απαξίωση που μπορεί να έχουν κάποιοι πελάτες σας για τα φάρμακα, μπορεί να αλλάξει χάρη σε εσάς και έτσι να αλλάξει και η εικόνα που έχουν για το φαρμακείο.

Μείνετε ηθικοί, ανιδιοτελείς, υποστηρικτικοί και μη ξεχνάτε τον επιστημονικό συμβουλευτικό σας ρόλο.

Διατηρήστε την εμπιστοσύνη

Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι οι Έλληνες πάντα δείχνουν εμπιστοσύνη στον φαρμακοποιό τους για οτιδήποτε συνδέεται με την επιστημονική συμβουλή.

Η εμπιστοσύνη όμως αυτή δεν πρέπει να θεωρείται σίγουρη και πρέπει να χτίζετε συνεχώς, με διαρκή προσπάθεια.

Ενισχύστε την ανιδιοτέλεια σας στην επιλογή ασφαλών προϊόντων

Οι φαρμακοποιοί έχουν τη δύναμη και την εμπιστοσύνη του κοινού, για να κρίνουν και να σταματήσουν να προωθούν προϊόντα, τα οποία κάθε άλλο παρά αβλαβή είναι για τον οργανισμό.

5. Αυτός που Θέλει να Μοιράζεται με τους Άλλους

Έχουμε φύγει από την εποχή της κατανάλωσης και στις μέρες μας, το σημαντικό δεν είναι να έχουμε πολλά, αλλά να είμαστε καλά και να ενεργούμε σωστά.

Ορισμένοι επιλέγουν να απαλλαγούν από οτιδήποτε είναι περιττό και να συγκεντρωθούν σε αυτό που μετράει πραγματικά: την αγάπη, την οικογένεια και τους φίλους.

Δεν πηγαίνουν στα σημεία πώλησης μόνο για να βρούνε τα προϊόντα, αλλά για να ζήσουν μια εξαιρετική ανθρώπινη εμπειρία που θα βελτιώσει τον εαυτό τους με τις συμβουλές και καινοτόμες υπηρεσίες.

Πώς να αντιδράσετε;

Όλες οι συνθήκες και καταστάσεις στο φυσικό σημείο πώλησης πρέπει να είναι έτσι ώστε να προσφέρουν στους ασθενείς μια "αγοραστική εμπειρία", ακριβώς όπως την επιθυμούν, ώστε να επιστρέψουν και να γίνουν σταθεροί πελάτες.

Στιγμές ανταλλαγής

Γνωρίζουμε, ότι το εύρος των υπηρεσιών στο φαρμακείο δεν έχει όριο: συναντήσεις για ενημέρωση και συμβουλές διατροφής και υγιεινής ζωής, πρόγραμμα για τη διακοπή του καπνίσματος, συμβουλές στους αθλητές κ.α.

Ο στόχος είναι να χτιστούν σχέσεις ανταλλαγής και εμπιστοσύνης μεταξύ των ασθενών και των ανθρώπων του φαρμακείου.

Αισθητική του χώρου

Για να ενδυναμώσετε το σημείο πώλησης, η ομάδα σας πρέπει να δώσει έμφαση στην εγκάρδια υποδοχή, την εξυπηρέτηση και τη συμβουλή.

Αλλά και η αισθητική του χώρου είναι σημαντική: καθαροί πάγκοι, ευχάριστοι και άνετοι χώροι για να κάθονται οι πελάτες και να συζητάνε περιμένοντας να εξυπηρετηθούν.

Μηνύματα ειλικρινά και ανθρώπινα

Η οργάνωση του χώρου του φαρμακείου σας πρέπει να γίνεται προς όφελος των πελατών σας και όχι των εταιρειών.

Έτσι, η έκθεση των προϊόντων δεν πρέπει να γίνεται ανά μάρκα αλλά ανά ανάγκη υγείας, ώστε να είναι πιο κατανοητή στον καταναλωτή.

Τα σύγχρονα μηνύματα στα ράφια θα πρέπει να "μιλούν " στον καταναλωτή… π.χ "Θέλω να αδυνατίσω", ή "Πώς να αντιμετωπίσω τη γρίπη" ... κ.α.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειάζεται να δώσετε μια γερή δόση ενσυναίσθησης και ανθρωπιάς στους πελάτες σας όποιος και να είναι ο τύπος τους!

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.