Διακοπή του Καπνίσματος Η Ενεργός Επικοινωνία του Φαρμακείου

Μετά την εφαρμογή του νόμου της απαγόρευσης του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους, οι ερωτήσεις και οι προβληματισμοί των καπνιστών για τον περιορισμό ή και τη διακοπή του τσιγάρου έχουν πολλαπλασιασθεί στο φαρμακείο.

Η προσέγγιση και η επικοινωνία του καπνιστή με διακριτικότητα, είναι μια ευκαιρία για το φαρμακοποιό να αναδείξει το ρόλο του στην πρόληψη και πληροφόρηση υγείας και να κτίσει πιστό πελατολόγιο.

Ό φαρμακοποιός σα λειτουργός στην πρωτοβάθμια παροχή υπηρεσιών υγείας μπορεί να συμβάλει ενεργά μαζί με την ομάδα του σε αυτήν την τόσο σημαντική αντικαπνιστική εκστρατεία.

Και δεν είναι μόνο οι κατάλληλες συμβουλές αλλά και μια σειρά από κατάλληλες ενέργειες επικοινωνίας που πρέπει να οργανώσει για να γίνει ακόμη πιο αποδοτική αυτή η προσπάθεια.

Ο φαρμακοποιός και η ομάδα του παίζουν βασικό ρόλο στη διακοπή του καπνίσματος.

Τα βήματα δράσης:

1. Ανακοινώστε το φαρμακείο, σαν ένα χώρο υγείας, με απαγόρευση καπνίσματος (βάλτε το αντικαπνιστικό σήμα στο χώρο πώλησης).

2. Προσδιορίστε στην ομάδα μια κατάλληλη στρατηγική δράσης.

3. Καθιερώστε μια minimal συμβουλή στις ομάδες καπνιστών υψηλού κινδύνου και δώστε ενημερωτικά έντυπα.

4. Αρχίστε με το τεστ Fagerström.

5. Προτείνετε την κατάλληλη υποκατάσταση, εξηγώντας τα οφέλη και τη χρήση τους.

6. Προτείνετε ένα πρόγραμμα παρακολούθησης σε αυτούς που ξεκινούν την προσπάθεια.

7. Αποδραματοποιείστε την αποτυχία!

Η minimal συμβουλή:

«Καπνίζετε;» Ναι

«Προβλέπετε να το κόψετε κάποια στιγμή;» Ναι ή όχι

«Γνωρίζετε ότι υπάρχει αποτελεσματική αγωγή που θα σας βοηθήσει να το κόψετε;» Ναι ή όχι

Καθιερώστε αυτές τις απλές ερωτήσεις:

α) Σε κάθε περίπτωση υψηλού κινδύνου στον πάγκο: καρδιοπάθειες, διαβήτης, εγκυμοσύνη, έλκος, προβλήματα αναπνευστικού, λήψη αντισυλληπτικών...

β) Αλλά και σε περιπτώσεις: προβλημάτων ΩΡΛ, στη συμβουλή ομορφιάς για τη γήρανση του δέρματος, στη λεύκανση των δοντιών…

Ενημερώστε για τους κινδύνους του καπνίσματος σε κάθε περίπτωση δε θα σας πάρει πάνω από 1 λεπτό και αυξάνουν 2-5% τον αριθμό των καπνιστών πελατών σας που θα κόψουν το κάπνισμα μέσα στο χρόνο!

Αντιμετωπίστε αναστολές και εσφαλμένες ιδέες:

«Δεν ωφελεί να το κόψω σε αυτή την ηλικία. Ότι ζημιά ήταν να πάθω θα την έχω πάθει!»

Η απάντησή σας: «Ακόμη και αν η όλη αποκατάσταση στην υγεία παίρνει μερικά χρόνια, αν διακόψατε το κάπνισμα ακόμη και τώρα, θα αυξήσει το προσδόκιμο χρόνο ζωής σας»

«Εγώ καπνίζω μόνο 3-4 τσιγάρα τη μέρα και δεν κινδυνεύω!»

Η απάντησή σας: «Γνωρίζετε ότι τα άτομα που καπνίζουν 1-4 τσιγάρα τη μέρα έχουν μια θνησιμότητα 1,5 φορά μεγαλύτερη από τους μη καπνίζοντες;»

«Δεν θέλω να γίνω εξαρτώμενος από τα υποκατάστατα νικοτίνης, θα το κόψω από μόνος μου!»

Η απάντησή σας: «Η νικοτίνη που ελευθερώνετε αργά από τα υποκατάστατα δεν προκαλεί εξάρτηση, αντίθετα αυτός ο τρόπος μειώνει σταδιακά την εξάρτηση και αυξάνει στο διπλάσιο την πιθανότητα επιτυχίας στη διακοπή!»

«Εφόσον δεν καπνίζω στον ύπνο μου καλό είναι να αφαιρέσω το patch!»

Η απάντησή σας: «To patch 24h είναι σχεδιασμένο για να μείνει και κατά τη διάρκεια του ύπνου, με στόχο να σας προστατεύσει από την πρωινή επιθυμία τσιγάρου»

«Αν καίγομαι για τσιγάρο πρέπει να αφαιρέσω το patch!»

Η απάντησή σας: «Δεν πρέπει να το αφαιρέσετε. Αν πραγματικά δεν μπορείτε να αντέξετε, συνδυάστε το patch με παστίλιες νικοτίνης, για να γλύφετε όταν έχετε τέτοιες έντονες επιθυμίες»

«Είμαι έγκυος και καπνίζω μόνο 4-5 τσιγάρα τη μέρα!»

Η απάντησή σας: «Ο κίνδυνος για το έμβρυο και για σας, υπάρχει ακόμη και από το 1 τσιγάρο!»

Προσδιορίστε στην ομάδα σας μια στρατηγική δράσης!

Ο ρόλος των συνεργατών σας είναι το ίδιο σημαντικός με το δικό σας!

Ενημερώστε και κινητοποιήστε την ομάδα του φαρμακείου για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις περιπτώσεις του πάγκου.

Επισημάνετε ότι η minimal συμβουλή είναι απαραίτητη κατά την εκτέλεση συνταγών στις ομάδες υψηλού κινδύνου.

Οργανώστε μια συνάντηση εργασίας μισής ώρας για να τους καθοδηγήσετε πάνω στην επιθυμητή στρατηγική δράσης του φαρμακείου σας, για τη διακοπή του καπνίσματος.

Δώστε γραπτές οδηγίες. Μην ξεχνάτε,«πουλάμε καλά αυτό που γνωρίζουμε καλά»!

Οργανώστε το merchandizing και τις ειδικές προβολές των προϊόντων και υλικών κατά του καπνίσματος
Το φαρμακείο σα χώρος υγείας, αποτελεί το «κατάστημα εκλογής» για την αντικαπνιστική καμπάνια.

Αναρτήστε μηνύματα στο χώρο όπως:

«Το κάπνισμα βλάπτει την υγεία!» ή

«Σήμερα σταματάω το κάπνισμα!» ή

«Θέλετε να κόψετε το κάπνισμα; Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε!» ή

«Είναι καιρός να απαλλαγείτε από το τσιγάρο!»

Προβάλλετε τα ειδικά stand με τα υποκατάστατα νικοτίνης πάνω σε «ζεστά» σημεία (πάγκος, τραπεζάκι, ή γόνδολα προβολής).

Προβάλλετε και μοιράστε τα ενημερωτικά έντυπα των εταιρειών και να έχετε σε πλήρη διαθεσιμότητα έντυπα με το τεστ Fagerström, καθώς και τα φύλλα παρακολούθησης και τέλος..

Δημιουργείστε μια θεματική αντικαπνιστική βιτρίνα!

Επικεντρώστε λοιπόν την προσπάθειά σας και την ενεργό συμμετοχή σας σα λειτουργός υγείας στον αγώνα κατά του καπνίσματος με 3 ενέργειες «κλειδιά»:

1. Οπτική επικοινωνία,

2. Ενημέρωση και

3. Διαθεσιμότητα προς τον πελάτη!

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.