Η Μη - Λεκτική Επικοινωνία στο Φαρμακείο

Η επικοινωνία με τον πελάτη στο Φαρμακείο δεν πρέπει να περιορίζεται στο κλασικό καλωσόρισμα

«Καλημέρα σας! Πώς μπορώ να σας εξυπηρετήσω;» και «Αντίο σας!».

Η σωστή επικοινωνία είναι τέχνη.

Η τέχνη της καλής ακρόασης, η τέχνη του να κάνεις τον άνθρωπο που βρίσκεται απέναντί σου να νιώθει εμπιστοσύνη και να αισθάνεται καλά όταν μιλάει.

Να νιώθει το αίσθημα της ασφάλειας.

Σκεφτείτε πως ένας άνθρωπος που έρχεται στο Φαρμακείο είναι, συνήθως, στρεσαρισμένος από κάτι που τον απασχολεί.

Χρειάζεται κάποιον κυρίως για να τον ακούσει, να τον συμβουλεύσει, να τον καθησυχάσει.

Κάθε Φαρμακοποιός θα πρέπει να καλλιεργήσει την τέχνη της επικοινωνίας.

Η επικοινωνία όμως δεν περιορίζετε μόνο στις λέξεις.

Πολύ σημαντική είναι και η μη λεκτική επικοινωνία –αν όχι, σημαντικότερη.

Ας δούμε παρακάτω τις πιο σημαντικές εκφάνσεις της μη λεκτικής επικοινωνίας:

• Η Σιωπή

Η σιωπή είναι χρυσός, λέει ο σοφός λαός.

Πράγματι, η σιωπή είναι κι αυτή ένας τρόπος να ακούσετε και να καταλάβετε.

Μικρές λέξούλες όπως «ναι», «ναι, καταλαβαίνω», «ναι, σας ακούω», «συνεχίστε, παρακαλώ» ευνοούν το διάλογο ή έστω τον μονόλογο.

Διευκολύνουν τον πελάτη σας να μιλήσει και να συνεχίσει την αφήγησή του. 

Χρειάζεται επίσης να μπορείτε να αποκωδικοποιείτε όχι μόνο τις φράσεις αλλά και τις εκφράσεις του πελάτη σας.

Χρειάζεται να είστε προσεκτικοί και να αναγνωρίζετε τις πληροφορίες που μπορεί να σας δώσει μια κίνηση ή ένα βλέμμα.

• Η Στάση τους Σώματος

Προσέξτε ιδιαίτερα τη στάση του σώματος σας η οποία μαρτυράει τον βαθμό της προσοχής και το κατά πόσο ακούτε τον συνομιλητή σας.

Παραμείνετε με το σώμα σας όρθιο και την πλάτη στητή.

Αν τον πλησιάσετε και γείρετε ελαφρά προς το μέρος του δείχνετε ότι έχετε την κατανόηση και την απόλυτη προσοχή σας.

• Η Αφή

Το άγγιγμα είναι μια μορφή επικοινωνίας χωρίς λόγια.

Είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της συναισθηματικής επικοινωνίας.

Μια καλή χειραψία δείχνει ότι είμαστε ανοιχτοί άνθρωποι, χαλαροί και καλοπροαίρετοι.

Είναι μια χειρονομία εμπιστοσύνης και καλής θέλησης από την πλευρά μας.

Μπορείτε να απλώσετε το χέρι σας και να χαϊδέψετε στοργικά ένα παιδί ή έναν ηλικιωμένο άνθρωπο που υποφέρει.

• Το Βλέμμα

Κοιτάξτε τον ασθενή σας στα μάτια όταν σας μιλάει.

Δείξτε του ότι έχει όλη την προσοχή σας.

Μην απομακρύνετε το βλέμμα σας, μην κοιτάτε σε κάποιο άλλο σημείο του καταστήματος ενώ σας μιλάει.

Μην κάνετε κάτι άλλο παράλληλα.

• Η Απόσταση

Πολλές μελέτες έχουν γίνει για τις αποστάσεις που κρατούν οι άνθρωποι μεταξύ τους στο δημόσιο χώρο.

Σύμφωνα με τους επικοινωνιολόγους, η «προσωπική» απόσταση βρίσκεται ανάμεσα στα 50 και στα 125 εκατοστά, ενώ η «κοινωνική» απόσταση ανάμεσα στα 120 και τα 360 εκατοστά.

Μην πλησιάζετε πολύ κοντά, κάποιοι θα αισθανθούν άβολα, μην απομακρύνεστε γιατί θα δείξετε ψυχρότητα και αδιαφορία.

• Εκφράσεις Προσώπου

Προσοχή στις εκφράσεις του προσώπου που μπορεί να δείξουν πολλά περισσότερα από τα λόγια, τόσο για εσάς όσο και για τον συνομιλητή σας.

Το πρόσωπο είναι ο καθρέφτης των συναισθημάτων μας, μπορεί να δείξει τη χαρά, τη στενοχώρια, τη δυσπιστία, την αποστροφή.

Να θυμάστε επίσης ότι ένα παγωμένο ανέκφραστο πρόσωπο είναι αδιάφορο και δεν ευνοεί την καλή επικοινωνία.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.