Οι «Νέοι» Ηλικιωμένοι: Προφίλ και Συμπεριφορές

Όταν μιλάμε για πελάτες σε ώριμη ηλικία ή αλλιώς μεσήλικες, θα πρέπει καταρχάς να καθορίσουμε για ποιες ηλικίες μιλάμε σκιαγραφώντας ταυτόχρονα τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει στο παραδοσιακό τους προφίλ, όπως το γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

Δημογραφικά κάποιος θεωρείται ότι είναι ηλικιωμένος όταν είναι άνω των 60 ετών.

Παρ'όλα αυτά οι επαγγελματίες του marketing θεωρούν ότι κάποιος είναι ηλικιωμένος όταν είναι άνω των 50 ετών.

Στην ηλικία των 50 ετών παρατηρούνται μεγάλες αλλαγές στην φυσική κατάσταση αλλά και στην ψυχολογία.

Στις γυναίκες οι αλλαγές αυτές οφείλονται στην εμμηνόπαυση.

Όσον αφορά τους άντρες περίπου σε αυτήν την ηλικία χάνουν την θέση τους στην οικογένεια ως «μπαμπάδες», γιατί τότε φεύγουν τα παιδιά τους από το σπίτι και ξαναζούν μια δεύτερη εφηβεία …

Νέοι Ηλικιωμένοι Προφίλ Συμπεριφορές

Αναφερόμαστε λοιπόν, σε καταναλωτές άνω των 50 ετών και περίπου μέχρι 80 ετών, που ονομάζουμε μεσήλικες, δεν είναι ακόμη γέροι, θέλουν να συμβαδίζουν με τις τάσεις της εποχής τους και που δεν επισκέπτονται το φαρμακείο μόνο για να προμηθευτούν φάρμακα.

Η υπογεννητικότητα και η παράταση του προσδόκιμου ζωής έχουν ως συνέπεια οι μεγαλύτεροι σε ηλικία καταναλωτές να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο του πληθυσμού.

Ταυτόχρονα, έχουν και σχετικά (ανάλογα με την κοινωνικο- οικονομική τάξη) μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, σε σχέση με τους νεότερους που τους απασχολεί έντονα η ανεργία.

Το φαρμακείο, όντας ένα κατάστημα που διαθέτει όχι μόνο φάρμακα, αλλά και τόσα παραφαρμακευτικά και εναλλακτικά προϊόντα, μπορεί να ικανοποιήσει τόσες ανάγκες για αυτό το κοινό.

Παράλληλα, είναι για αυτούς τους πελάτες ένα «κοινωνικό» κατάστημα όπου αναζητούν την ανθρώπινη προσέγγιση, σε αντίθεση με τους νέους που είναι πιο ανεξάρτητοι στις αγορές τους.

Ο Φαρμακοποιός για αυτούς είναι ο επαγγελματίας υγείας που μπορούν άνετα να του παραθέσουν την ανάγκη τους για να τους δώσει συμβουλές και να τους προτείνει τα κατάλληλα προϊόντα.

Ας έχετε λοιπόν στο μυαλό σας ότι τα άτομα αυτά θέλουν να τους αφιερώσετε χρόνο, αλλά προς θεού να μην τους αποκαλέσετε σε καμιά περίπτωση ηλικιωμένους.

Πρέπει να απευθύνεστε σε αυτούς σαν να είναι νέοι, χωρίς να κάνετε καμιά αναφορά στην ηλικία τους.

Ώριμοι Καταναλωτές, Ένα Πολύ Ενημερωμένο Κοινό

Γενικά, οι ώριμοι καταναλωτές ή μεσήλικες έχουν υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων, είναι λιγότεροι ευάλωτοι στις «σειρήνες» της κατανάλωσης και είναι ιδιαίτερα ενημερωμένοι.

Επιπλέον, επειδή έχουν δοκιμάσει πολλά προϊόντα, είναι σε θέση να αποκρυπτογραφούν τα μηνύματα marketing και δεν πέφτουν τόσο εύκολα στις παγίδες της κατανάλωσης.

Αλλαγή στις Αντιλήψεις

Οι πελάτες αυτοί δεν αποκαλούνται πλέον «γέροι», ούτε είναι ενάντια σε ότι καινούργιο κυκλοφορεί.

Αντίθετα, συμβαδίζουν με την εποχή τους και θέλουν να παραμείνουν «Για πάντα νέοι».

Πλέον, έχει αλλάξει το οικογενειακό μοντέλο και οι παππούδες και οι γιαγιάδες είναι όλο και περισσότερο παρόντες στη ζωή των εγγονών τους.

Αυτή λοιπόν η συναναστροφή των γενεών, ωθεί τους γηραιότερους στο να χρησιμοποιούν τους ίδιους κώδικες με τους απογόνους τους.

Οι «νέοι» αυτοί ηλικιωμένοι, ακολουθούν την τάση της εποχής «να θέλουμε να αρέσουμε» και καταναλώνουν και αυτοί, απλώς με έναν διαφορετικό τρόπο.

Δεν υποκύπτουν στις παρορμητικές αγορές, αλλά είναι πιο σκεπτόμενοι και πιο ενημερωμένοι. Και το γεγονός ότι είναι πιο εγκρατείς και απαιτητικοί δεν σημαίνει ότι δεν τολμούν.

Ας δούμε μερικά από τα κυριότερα χαρακτηριστικά τους.

• Θέλουν να Γοητεύουν

Η θέληση να είσαι γοητευτικός δεν συγκρούεται πια με την ηλικία.

Οι χειρουργικές αισθητικές επεμβάσεις είναι πλέον αποδεκτές, ενώ ταυτόχρονα κερδίζουν συνεχώς έδαφος οι μη παρεμβατικές μέθοδοι (π.χ. γέμισμα των ρυτίδων με υαλουρονικό οξύ).

H ομορφιά δεν έχει πλέον ηλικία.

Οι ώριμες γυναίκες είναι συνήθως περήφανες για την ηλικία τους, απλώς θέλουν να εξαλείψουν τα σημάδια της γήρανσης.

Επιπλέον, και τα δύο φύλα ενδιαφέρονται για την σεξουαλικότητα τους και δεν είναι πλέον ταμπού η σεξουαλική ζωή άνω των 50 ετών.

• Έχουν Καλή Σχέση με τις Νέες Τεχνολογίες

Μπορεί την πρωτοκαθεδρία στο διαδίκτυο να έχουν οι νέοι, δεν σημαίνει όμως ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία απέχουν.

Ήταν παρόντες στη γέννηση της πληροφορικής, είναι πλήρως ενήμεροι για το διαδίκτυο και τις χρήσεις του και για αυτούς είναι ένας τρόπος να δημιουργήσουν / ή να διατηρήσουν κοινωνικούς δεσμούς με τους νεότερούς τους και ταυτόχρονα να ενημερωθούν.

Μάλιστα οι ηλικίες 50-64 φαίνεται να είναι εθισμένες στο διαδίκτυο, περνώντας καθημερινά περίπου 2 ½ ώρες, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, ενώ πλέον και οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και να εντάσσουν στην καθημερινότητά τους μικροσυσκευές τελευταίας τεχνολογίας, ενώ κάνουν και πολλές αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ο φαρμακοποιός λοιπόν μπορεί να χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα εργαλεία marketing και τις νέες τεχνολογίες για να τους προσεγγίσει.

• Δίνουν Μεγάλη Σημασία στην Υγεία τους

Παρά τις νέες προτεραιότητες και συμπεριφορές, οι πιο ηλικιωμένοι συνεχίζουν να παραμένουν προσκολλημένοι στην υγεία τους.

Είναι ανάμεσα στα κυριότερα πράγματα που εύχονται να μπορούσαν να βελτιώσουν.

Γι' αυτό εστιάζουν ιδιαίτερα στον τομέα της πρόληψης, κάτι που δεν έκαναν οι γηραιότεροι (π.χ. οι γονείς τους).

Οι νέοι «ηλικιωμένοι» δεν θέλουν να γίνουν σαν τους γονείς τους που άφηναν να έλθει η φυσική φθορά του χρόνου.

Σύμφωνα με έρευνες, το 82% πιστεύει ότι μπορεί να καθυστερήσει τα σημάδια της γήρανσης, αν φροντίζουν την υγεία τους.

Δίνουν δε μεγάλη σημασία στο ευ ζην.

Ο ύπνος και η καλή κατάσταση της μνήμης τους, αποτελούν τις δύο κύριες ανησυχίες τους και έχουν εντάξει την άσκηση στην καθημερινότητά τους για να διατηρήσουν την καλή τους φυσική κατάσταση.

• Έχουν Οικολογική Συνείδηση

Η ίδια γενιά που παλιά «μόλυνε» ολόκληρο τον πλανήτη, τώρα έχει αποκτήσει οικολογική συνείδηση, είτε λόγω ενοχών, είτε λόγω της καλής αγοραστικής της ικανότητας.

Όπως και να έχει, είναι πρόθυμοι να ανοίξουν το πορτοφόλι τους και να αγοράσουν πιο «πράσινα» προϊόντα, ίσως επειδή εμπιστεύονται τις θετικές κριτικές των νεότερων.

Νέοι Ηλικιωμένοι Προφίλ Συμπεριφορές

Αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, ακολουθούν ήπιες εναλλακτικές αγωγές και κάνουν υγιεινή διατροφή.

Οι Φαρμακοποιοί έχουν πολλά να κερδίσουν αν διαφοροποιηθούν και κάνουν ένα άνοιγμα στη φυσική εναλλακτική προσέγγιση και στον τομέα πρόληψης της υγείας.

Η γενιά αυτή που κάπνισε πολύ καθ’ όλη τη νεότητά της, τώρα θέλει να κάνει …αποτοξίνωση, με την ευρεία έννοια, δημιουργώντας ανέλπιστες επαγγελματικές ευκαιρίες στους φαρμακοποιούς.

• Δεν Νιώθουν ότι Μεγαλώνουν

Όσοι είναι στην ηλικία 50-60 δεν νιώθουν ότι γερνάνε.

Σύμφωνα με τις έρευνες υπάρχει μια απόκλιση 10-15 χρόνων ανάμεσα στην πραγματική ηλικία και την ηλικία που αισθάνονται και μόνο το 30% έχει αποδεχτεί την πραγματική του ηλικία.

Η αλήθεια είναι όμως ότι μετά τα 75, τα προβλήματα υγείας τούς κάνουν να αποδεχτούν πιο εύκολα την πραγματική ηλικία των… αρτηριών τους!

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.