Βοηθήστε τους Πελάτες σας να Κόψουν το Κάπνισμα

Παρ' όλο που ο αριθμός των καπνιστών στην Ελλάδα συνεχώς μειώνεται ελαφρά, η βοήθεια για τη διακοπή καπνίσματος είναι περισσότερο από ποτέ αρμοδιότητα και του Φαρμακοποιού.

Στο παρόν άρθρο θα παρουσιάσουμε ορισμένες συμβουλές για να βοηθήσετε τους καπνιστές - πελάτες σας που θέλουν να απαλλαγούν από αυτήν την κακή συνήθεια.

Τα σημεία κλειδιά για μια επιτυχημένη προσπάθεια

Βοηθήστε τους Πελάτες σας να Κόψουν το Κάπνισμα

1. Ανάδειξη Προϊόντων: Να είστε Επιθετικοί

Το να εκθέσετε τα προϊόντα για τη διακοπή του καπνίσματος με τις τιμές τους, κάνουν τη διαφορά από το ένα Φαρμακείο στο άλλο.

Οι καπνιστές που θέλουν συνειδητά να διακόψουν το κάπνισμα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι όταν βλέπουν τα προϊόντα αυτά στο ράφι.

Δημιουργώντας μία κατηγορία με προϊόντα για τη διακοπή του καπνίσματος στο τμήμα πρόληψης, όπου υπάρχουν όλα τα διαγνωστικά τεστ, οι βιταμίνες, τα τονωτικά, και τοποθετώντας εκεί προϊόντα βοηθητικά για τη διακοπή καπνίσματος, ακόμη και συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου, σίγουρα θα κινητοποιήσετε αρκετούς πελάτες σας να ανοίξουν συζήτηση μαζί σας και έτσι θα έχετε την ευκαιρία να τους παρακινήσετε να ξεκινήσουν την προσπάθεια.

2. Προβολή Προϊόντων: Βρείτε τον Σωστό Χρονικό Ρυθμό

Οι δύο κύριες περίοδοι διακοπής καπνίσματος είναι, συνήθως, στην αρχή του χρόνου και κατά τις διακοπές του καλοκαιριού.

Άλλη ημερομηνία σημαντική είναι η 31η Μαΐου, η παγκόσμια ημέρα χωρίς τσιγάρο.

Εκμεταλλευτείτε αυτές τις 3 περιόδους για να προβάλλετε τα κατάλληλα προϊόντα, αλλά και να ενισχύσετε την επικοινωνία σας με το κατάλληλο merchandising, μία ειδική βιτρίνα, μία ιδιαίτερη επικοινωνία σε οθόνες προβολής, ενημερωτικά φυλλάδια, κ.λπ..

Εκτός από αυτές τις 3 περιόδους, μπορείτε φυσικά να κάνετε και εσείς στο Φαρμακείο σας μια προβολή εναντίον του καπνίσματος, σε οποιαδήποτε περίοδο του χρόνου, για 15-20 μέρες.

3. Πληροφόρηση: Ξεκαθαρίστε τις Λαθεμένες Αντιλήψεις των Πελατών σας

Στο μυαλό του κοινού υπάρχουν πολλές λανθασμένες ιδέες και αντιλήψεις για το κάπνισμα και για τα προϊόντα διακοπής του.

Για παράδειγμα, μερικοί θεωρούν ότι τα υποκατάστατα νικοτίνης αντενδείκνυνται σε άτομα που έχουν περάσει έμφραγμα του μυοκαρδίου ή σε έγκυες γυναίκες.

Λάθος αντίληψη!

Απλά, αυτά τα άτομα πρέπει να χρησιμοποιούν τα υποκατάστατα υπό ιατρική παρακολούθηση.

Για να ενημερώσετε λοιπόν τους ασθενείς σας σε όλες τις απορίες και τις ανησυχίες τους, χρειάζεται προσπάθεια και φυσικά να αφιερώσετε λίγο χρόνο.

Πολλές εταιρείες που διαθέτουν υποκατάστατα νικοτίνης, διαθέτουν ενημερωτικά websites.

4. Συμβουλή: Υποκινήστε τους Πελάτες σας

Εκτός από την αυθόρμητη ζήτηση του ίδιου του πελάτη για τη διακοπή του καπνίσματος, πρέπει να αναλάβετε κι εσείς δράση υποκίνησης, κυρίως σε ασθενείς-καπνιστές με παθήσεις που επιδεινώνονται από το κάπνισμα (ΧΑΠ, άσθμα, καρδιοπάθειες, κ.λπ.).

Πολλές μελέτες δείχνουν ότι εάν ο επαγγελματίας υγείας θέτει στους πελάτες του την ερώτηση: «Επιθυμείτε να σταματήσετε το κάπνισμα;» , ο αριθμός των ατόμων που διακόπτουν τελικά, διπλασιάζεται μέσα στον επόμενο χρόνο.

Η ανωτέρω ερώτηση κινητοποίησης είναι η ελάχιστη συμβουλή, που μπορούμε να δώσουμε στους καπνιστές που θέλουν να σταματήσουν να καπνίζουν.

5. Υποκατάσταση: Εφαρμόστε τη Σωστή Δοσολογία

Οπωσδήποτε η κινητοποίηση του καπνιστή να πάρει την απόφαση να διακόψει είναι το πρώτο βήμα, αλλά για να το πετύχετε πρέπει να προτείνετε και το κατάλληλο προϊόν, στην κατάλληλη δοσολογία και για την κατάλληλη διάρκεια χρήσης.

Εδώ θα πρέπει αρχικά να εκτιμήσετε το μέγεθος της εξάρτησης.

Να γνωρίζετε τον αριθμό των τσιγάρων που καπνίζει ο πελάτης ημερησίως και να κάνετε το τεστ του Fagerström.

Επίσης, ένα τεστ CO επιτρέπει να εκτιμήσετε τον τρόπο που καπνίζει κάποιος, δηλαδή αν τραβάει έντονα τον καπνό μέσα του, καπνίζοντας δέκα τσιγάρα την ημέρα, ή αν καπνίζει 15-20 τσιγάρα, τραβώντας ελαφρά τον καπνό.

6. Παρακολούθηση: Παραμείνετε στη Διάθεση του Πελάτη

Αν πραγματικά θέλετε να ασχοληθείτε με τη διακοπή του καπνίσματος, γνωρίστε το στους ασθενείς σας με την κατάλληλη επικοινωνία που εντάσσεται όχι μόνο στο στάδιο της αρχικής συμβουλής, αλλά και στο στάδιο της παρακολούθησης.

Ο διάλογος με τον καπνιστή είναι μία πολύ σημαντική συνιστώσα της παρακολούθησής του.

Βοηθήστε τους Πελάτες σας να Κόψουν το Κάπνισμα

Αυτή η παρακολούθηση και η ενεργός συμβουλή απαιτεί χρόνο και έναν ιδιαίτερο χώρο εμπιστευτικότητας μέσα στο Φαρμακείο, όπου θα μπορείτε να μιλάτε με τον πελάτη πάνω στην πορεία της προσπάθειάς του.

Πολλοί είναι αυτοί, βέβαια, που σταματούν την προσπάθεια και την υποκατάσταση, και εδώ πρέπει να λάβουμε υπόψιν την ψυχολογική εξάρτηση και την εξάρτηση της συμπεριφοράς που προκαλεί το κάπνισμα.

Συνεπώς, εκτός από τα προϊόντα πρέπει πάντα να προτείνουμε στους καπνιστές, τρόπους για να ξεπεράσουν την επιθυμία καπνίσματος.

Πολλές μελέτες συνηγορούν ότι η φυσική δραστηριότητα μειώνει τη διάθεση για κάπνισμα και μειώνει όλο το σύνδρομο των συμπτωμάτων που συνοδεύουν τη διακοπή.

Σε περίπτωση έντονου στρες μετά τη διακοπή του καπνίσματος, είναι καλύτερα να πάρουμε ένα υποκατάστατο νικοτίνης παρά να καπνίσουμε ένα τσιγάρο.

Τέλος, καλό είναι να τονίσουμε ότι όπως δηλώνουν οι περισσότεροι πρώην καπνιστές, η διάθεση να ανάψουν ένα τσιγάρο δεν διαρκεί πολύ και μπορούν να το ξεπεράσουν.

Είναι συνήθως ένα πρόβλημα ψυχολογικό και συμπεριφοράς παρά μια πραγματική έλλειψη νικοτίνης.

Επίσης, σημαντικό είναι να επισημάνετε στον καπνιστή που αρχίζει την προσπάθεια ότι, εάν καπνίσει έστω και ένα τσιγάρο μετά στην υπόλοιπη ζωή του, το 99% των περιπτώσεων υποτροπιάζει και ξαναρχίζει πολύ σύντομα την παλιά του συνήθεια.

Εκτός από τα υποκατάστατα νικοτίνης υπάρχουν και άλλα βοηθητικά διακοπής του καπνίσματος σε άλλες κατηγορίες , όπως η ομοιοπαθητική και η αρωματοθεραπεία και φυσικά μια από τις πλέον διαδεδομένες λύσεις είναι και το ηλεκτρονικό τσιγάρο.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.