Επικοινωνήστε Αποτελεσματικά με του Πελάτες σας στο Φαρμακείο

10 Χρυσοί Κανόνες

1. Κοιτάξτε, Χαμογελάστε...

Το καλωσόρισμα είναι σημαντικό για τον κάθε ασθενή-πελάτη που μπαίνει στο Φαρμακείο σας.

Η πρώτη επαφή πρέπει να είναι οπτική. Να τον κοιτάξετε. Να χαμογελάσετε.

Μετά μπορείτε να του μιλήσετε.

2. Ακούστε τον Προσεκτικά. Δείξτε Ενσυναίσθηση.

Ακούστε προσεκτικά τον κάθε πελάτη σας και προσαρμόστε ανάλογα τη συμπεριφορά σας ώστε να ανταποκριθείτε καλύτερα στις δικές του ανάγκες και στις δικές του προσδοκίες.

3. Η Εμπιστοσύνη Κερδίζεται.

Μιλήστε χαμηλόφωνα, συζητήστε με τον ασθενή σε εμπιστευτικό χώρο αν απαιτείται και κυρίως δώστε την έγκυρη επιστημονική σας συμβουλή.

Όταν αναφέρεστε σε προϊόντα και εταιρείες φροντίστε να είναι εταιρείες αξιόπιστες με προϊόντα καλής ποιότητας.

Το Φαρμακείο είναι ένας χώρος συνώνυμος της αξιοπιστίας.

Επικοινωνήστε Αποτελεσματικά με του Πελάτες σας στο Φαρμακείο

4. Να Είστε πάνω απ’ όλα Επαγγελματίας.

Όταν ένας ασθενής έρχεται στον πάγκο σας με τη συνταγή του ιατρού, οφείλετε να δείξετε όλον τον επαγγελματισμό σας.

Το Φαρμακείο δεν είναι απλώς ένα κατάστημα διανομής φαρμάκων.

Θέστε στον πελάτη σας όλες τις σημαντικές ερωτήσεις διερεύνησης για το πρόβλημα υγείας του.

5. Δώστε τη Δική σας Φαρμακευτική Συμβουλή

Μην παραλείψετε να σημειώσετε στον πελάτη την φαρμακευτική σας συμβουλή σχετικά με το φάρμακό του και τη θεραπεία του.

Είναι ένας καλός τρόπος να δείξετε την επιστημονική σας επάρκεια.

Οι πελάτες πάντοτε εκτιμούν την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.

6. Αναπτύξτε Νέες Υπηρεσίες.

Γνωρίστε την πελατεία σας και τις ανάγκες της και προσαρμοστείτε ανάλογα: διανομή φαρμάκων κατ’ οίκον, μέτρηση πίεσης, ταμείο γρήγορης εξυπηρέτησης, υπηρεσίες διαιτολόγου ή αισθητικού.

Το πεδίο των υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει το σύγχρονο φαρμακείο είναι πολύ ευρύ. Σκεφτείτε και προσαρμοστείτε ανάλογα.

7. Κερδίστε τον Νέο σας Πελάτη

Όταν ένας νέος πελάτης περνάει την πόρτα του Φαρμακείου σας, καλωσορίστε τον και επιδιώξτε να τον γνωρίσετε με μερικές απλές ερωτήσεις.

Φροντίστε επίσης να τον ενημερώσετε με συντομία για τις ξεχωριστές υπηρεσίες που προσφέρει το Φαρμακείο σας.

8. Δημιουργήστε Αρχείο για τους Πελάτες σας

Τίποτε δεν μένει σταθερό στο πέρασμα του χρόνου.

Αλλάζουν οι συνθήκες, αλλάζουν και οι ανάγκες των πελατών σας.

Διατηρήστε το αρχείο σας ενημερωμένο, φροντίστε να το ανανεώνετε συχνά.

Ένα λογισμικό CRM μπορεί πραγματικά να σας λύσει τα χέρια σε θέματα επικοινωνίας πελάτη.

9. Διατηρήστε ένα Σημειωματάριο της Καθημερινής ζωής στο Φαρμακείο

Στο τετράδιο αυτό θα πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι όσοι εργάζονται στο Φαρμακείο.

Εκεί θα σημειώνετε όλες τις πληροφορίες και τα επείγοντα θέματα που αφορούν τους πελάτες σας.

Έτσι όλοι οι υπάλληλοι θα είναι ενημερωμένοι και θα αποφύγετε τις «παρεξηγήσεις»

10. Δείξτε Ενδιαφέρον

Μην παραλείπετε να δείχνετε το ενδιαφέρον σας και να συζητάτε με όσους περνούν την πόρτα του Φαρμακείου σας.

Είναι ένας χώρος δημόσιας υγείας.

Μην διστάζετε να δίνετε την επιστημονική σας συμβουλή.

Είναι ένας από τους ρόλους-κλειδιά του σύγχρονου φαρμακοποιού.

Αποφύγετε τα λάθη στο Φαρμακείο

Οι πελάτες σας μπορεί να είναι πιστοί για χρόνια, αλλά δεν πρέπει να θεωρείτε τίποτε ως δεδομένο.

Η προσφορά πλέον είναι τόσο μεγάλη που αρκεί μια αναποδιά για να χάσετε ακόμη και τον πιστό σας πελάτη.

Να έχετε στο μυαλό σας ότι κάθε πελάτης είναι σαν τον νέο πελάτη: πρέπει να δώσετε τον καλύτερο σας εαυτό για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του και την πιστότητά του.

Δείξτε ενδιαφέρον όταν κάποιος περνάει την πόρτα του φαρμακείου, μην μιλάτε χωρίς να έχετε οπτική επαφή.

Να είστε πολύ προσεκτικός σε θέματα εμπιστευτικότητας.

Μην μιλάτε δυνατά για θέματα υγείας μπροστά σε άλλους πελάτες, κάποιοι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι με τα θέματα της υγείας τους.

Μια ασθένεια που για εσάς βρίσκεται στην καθημερινότητά σας, για έναν ασθενή όμως είναι σοβαρό προσωπικό του ζήτημα. Μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό.

• Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα τηλεφωνήματα.

Όταν σας καλεί κάποιος ασθενής με ερωτήσεις και δεν μπορείτε να του μιλήσετε, μην αφήνετε το τηλέφωνο ανοιχτό ώστε να μπορεί να ακούσει οτιδήποτε συμβαίνει στον πάγκο σας.

Βάλτε την κλήση σε θέση αναμονής με μια ευχάριστη μουσική ή κρατήστε τα στοιχεία του για να τον καλέσετε λίγο αργότερα.

Να είστε διακριτικοί τόσο με τους πελάτες σας όσο και με τους συνεργάτες σας.

Απευθυνθείτε σε όλους τους πελάτες στον πληθυντικό και μιλήστε με ευγένεια στους συνεργάτες σας, ακόμη και αν έχει γίνει κάποιο λάθος.

Τα προβλήματα δεν λύνονται μπροστά σε κόσμο. Θα έχετε την ευκαιρία να επανέλθετε.

Να είστε προσεκτικοί με τους πελάτες σας.

Το «δεν θυμάμαι πρόσωπα» δεν είναι δικαιολογία.

Συγκεντρωθείτε. Φροντίστε να αναγνωρίζετε τους βασικούς πελάτες του Φαρμακείου σας.

Όπως σας ξέρουν εκείνοι θα πρέπει να τους ξέρετε κι εσείς.

Είναι ένα βασικό βήμα για να παραμείνουν πιστοί στο δικό σας Φαρμακείο.

Επικοινωνήστε Αποτελεσματικά με του Πελάτες σας στο Φαρμακείο

• Κάποιο θέλουν να τους εξυπηρετήσετε αμέσως μόλις μπαίνουν στο Φαρμακείο.

Κάποιο άλλοι θέλουν το χρόνο τους, να ρίξουν μια ματιά, να σκεφτούν, να αποφασίσουν.

Μην «πέφτετε» πάνω τους. Δώστε τους χώρο και χρόνο.

Πείτε απλώς «αν χρειάζεστε κάποια πληροφορία, θα είμαι στη διάθεσή σας».

Κοιτάξτε τον άνθρωπο που έχετε απέναντί σας και συμπεριφερθείτε ανάλογα.

• Μπορεί κάποιους τακτικούς πελάτες να τους συμπαθείτε περισσότερο από κάποιους άλλους.

Κρατήστε τα συναισθήματά σας για εσάς. Είστε επαγγελματίας.

Μην είστε ιδιαίτερα εκδηλωτικός με πελάτες σας στο χώρο του Φαρμακείου.

Μην κάνετε κάποιους πελάτες να αισθανθούν ως πολίτες β’ κατηγορίας. Δεν θα σας το συγχωρήσουν.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.