Η Ιδιαίτερη Περίπτωση της Επικοινωνίας του Φαρμακείου

Το Φαρμακείο είναι ένα κατάστημα πολύ ιδιαίτερο.

Η επικοινωνία με τον πελάτη - ασθενή πρέπει να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά κριτήρια.

Από τη μια, στόχος του Φαρμακείου, όπως και όλων των καταστημάτων, είναι οι υψηλές πωλήσεις.

Από την άλλη, ο Φαρμακοποιός οφείλει να υπερασπιστεί την θέση του σαν λειτουργός στο σύστημα της δημόσιας υγείας.

Πριν από οποιαδήποτε καμπάνια ενημέρωσης λοιπόν σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Φαρμακείου προς τους πελάτες του, ο Φαρμακοποιός θα πρέπει να σκεφτεί και να καθορίσει τα μηνύματα που θέλει να περάσει στους ασθενείς και τα μέσα τα οποία θα χρησιμοποιήσει.

Ανάμεσα στην πώληση και τη Δημόσια Υγεία.

Το Φαρμακείο δεν είναι ένα συνηθισμένο εμπορικό κατάστημα, ο Φαρμακοποιός είναι επιστήμονας, "υπηρέτης" της δημόσιας υγείας.

Η Ιδιαίτερη Περίπτωση της Επικοινωνίας  του Φαρμακείου

Τα μηνύματα που θα περάσει μέσα από το Φαρμακείο του είναι δύο ειδών:

Μηνύματα Διαφήμισης και Προώθησης: τα μηνύματα αυτά μπορεί να προέρχονται είτε από τις φαρμακευτικές εταιρείες και να αφορούν καινούργια προϊόντα ή μια προωθητική ενέργεια που έχουν ετοιμάσει για κάποια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων ή ακόμη να προέρχονται από το ίδιο το φαρμακείο, βάσει των προσφορών που θέλει να κάνει και την πολιτική που έχει υιοθετήσει για τις πωλήσεις του και

Μηνύματα που Αφορούν τη Δημόσια Υγεία: στην περίπτωση αυτή μπορείτε να ακολουθήσετε το ημερολόγιο των Παγκοσμίων Ημερών και να προετοιμαστείτε ανάλογα οργανώνοντας μέσα στο Φαρμακείο σας μια εκστρατεία ενημέρωσης σχετικά με κάποιο θέμα που αφορά την κοινότητα (καρκίνος του μαστού, προστασία των δοντιών, προστασία από τη γρίπη κλπ.).

Μερικές φαρμακευτικές εταιρείες προετοιμάζουν αντίστοιχα ανάλογες εκστρατείες ενημέρωσης μέσα στα Φαρμακεία.

Επικοινωνία στον Χώρο

Η επικοινωνία των προϊόντων στο σύγχρονο Φαρμακείο μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, ανάλογα με τον χώρο που διαθέτετε και τα προϊόντα:

Η Βιτρίνα

Η βιτρίνα είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο πελάτης σας.

Θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα φροντισμένη αφού προετοιμάζει τον πελάτη γι’ αυτά που μπορεί να βρει στο Φαρμακείο σας.

Μια σωστή βιτρίνα πρέπει να είναι καθαρή, ελκυστική στο μάτι και να έχει ένα συγκεκριμένο θέμα, να περνάει δηλαδή κάποιο μήνυμα.

Για να μην γίνεται βαρετή η βιτρίνα του Φαρμακείου θα πρέπει να αλλάζει, ανάλογα με την εποχή και το μήνυμα που εσείς θέλετε να περάσετε στους πελάτες σας.

• Οι Οθόνες

Όλο και περισσότερα φαρμακεία τοποθετούν οθόνες στο εσωτερικό τους.

Το περιεχόμενο της οθόνης μπορεί να αλλάξει ανάλογα με το Φαρμακείο και το μήνυμα που θέλει να περάσει.

Έτσι μέσα από τις οθόνες μπορείτε να προβάλετε διαφημιστικά μηνύματα προς ένα πολύ στοχευμένο κοινό, να προβάλλετε τις προσφορές που έχετε.

Να προβάλετε τις καμπάνιες ενημέρωσης και διάφορα άλλα ενημερωτικά μηνύματα που αφορούν τη δημόσια υγεία.

Πολλά Φαρμακεία επίσης προβάλλουν σε οθόνες τις εφημερίες, ώστε να διευκολύνουν τους πελάτες τους στην περίπτωση που χρειαστούν Φαρμακείο σε κάποιο επείγον περιστατικό.

• Οι Ραφιέρες

Στις ειδικές ραφιέρες για τις προβολές το μήνυμα περνάει μέσα από τη θέση που έχετε αποφασίσει να δώσετε στα προϊόντα.

Μια προβολή μπορεί να καλύπτει μικρότερο ή μεγαλύτερο μέρος μιας ραφιέρας και τα προϊόντα να βρίσκονται σε ψηλά ή χαμηλά ράφια.

Ανάλογα με τη στρατηγική που έχετε επιλέξει να ακολουθήσετε, οι προβολές που θα κάνετε στις ραφιέρες σας θα είναι διαφορετικές.

Μπορείτε, για παράδειγμα, να τοποθετήσετε τις προβολές σας στις «ζεστές ζώνες» του Φαρμακείου όπου τα προϊόντα θα βρίσκονται στο ύψος των ματιών, τοποθετημένα στα δεξιά και το μήκος των προβολών θα είναι μεγάλο ή να κάνετε πιο διακριτικές προβολές (στα 60εκ. από το έδαφος και στα αριστερά ράφια).

• Οι Διάδρομοι του Φαρμακείου

Οι διάδρομοι στο Φαρμακείο δεν είναι ακριβώς χώρος επικοινωνίας.

Ωστόσο πρέπει να είναι φροντισμένοι.

Τα πολλά ράφια και τα πολλά προϊόντα δημιουργούν σύγχυση.

Καλό θα είναι να μην υπερφορτώνετε τον χώρο πώλησης.

Αν όλα βρίσκονται μπροστά στα χέρια του, ο πελάτης μπορεί αν μπει και να πάρει ό,τι θέλει χωρίς να ζητήσει την φαρμακευτική σας συμβουλή και χωρίς καλά καλά να γνωρίζει αν το συγκεκριμένο προϊόν είναι κατάλληλο για τη δική του πάθηση.

Η ισορροπία είναι λεπτή, με τον καιρό θα μάθετε καλύτερα την πελατεία σας και θα προσαρμόσετε ανάλογα τα ράφια σας.

Οι διάδρομοι πάντως είναι ιδανικοί για να τοποθετήσετε ενημερωτικό υλικό, διάφορες μπροσούρες και διαφημιστικά φυλλάδια ή κάποια εξειδικευμένα περιοδικά.

Όλα σε μικρές ποσότητες και πολύ καλά τακτοποιημένα.

Η Ιδιαίτερη Περίπτωση της Επικοινωνίας  του Φαρμακείου

Μερικές συμβουλές για πιο αποτελεσματική επικοινωνία:

• Μην τοποθετείτε ανταγωνιστικά προϊόντα στην ίδια βιτρίνα,

• Οι καρτέλες και τα μηνύματα στην πρόσοψη του Φαρμακείου ή πίσω από τον πάγκο σας να είναι απλά και σύντομα., γραμμένα έτσι ώστε να μπορεί να τα διαβάσει κάποιος,

• Να αλλάζετε τακτικά τις βιτρίνες σας, ανάλογα με την εποχή και την επικαιρότητα,

• Μην μετατρέπετε τη δική σας βιτρίνα σε χώρο διαφήμισης μιας συγκεκριμένης μάρκας.

Είναι καλύτερα να κάνετε θεματικές βιτρίνες που αφορούν τον χώρο της υγείας και της ομορφιάς,

• Μην γεμίζετε τον χώρο του φαρμακείου με διαφημιστικά μπάνερ, είναι απωθητικό για τους πελάτες σας,

• Μην αφήνετε κενά ράφια στις ραφιέρες σας. Φροντίστε τα ράφια να είναι πάντοτε γεμάτα,

• Χωρίστε τα ράφια σας σε κατηγορίες: καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικά προϊόντα, ομοιοπαθητικά κλπ. και βάλτε τις κατάλληλες σημάνσεις και

• Δοκιμάστε να ετοιμάσετε ενημερωτικά φυλλάδια για διάφορα θέματα δημόσιας υγείας που θα δίνετε δωρεάν στους πελάτες σας, ώστε να ενισχύσετε τον επιστημονικό και συμβουλευτικό σας ρόλο.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.