3 Νέες Κατηγορίες Προϊόντων στο Φαρμακείο

1. Οπτικά και Υγρά Φακών Επαφής

Γυαλιά πρεσβυωπίας μαζί με προϊόντα συντήρησης φακών επαφής για περιποίηση των ματιών και οπτική άνεση, χωρίς να αποκλείουμε και τα γυαλιά ηλίου για όλη την οικογένεια, μπορούν να βρουν κάλλιστα τον φυσικό τους χώρο σε ένα κατάστημα υγείας όπως το Φαρμακείο!

Αλλά και γιατί όχι και ένα πλήρες τμήμα οπτικών.

Τα γυαλιά πρεσβυωπίας στοχεύουν σε πελάτες, συνήθως μετά τα 45, που παρουσιάζουν αυτή την οπτική διαταραχή.

Η αγορά αυτή κατανέμεται σήμερα ανάμεσα σε φαρμακεία, καταστήματα οπτικών αλλά και σούπερ μάρκετ.

Τα Φαρμακεία έχουν ένα μικρό μερίδιο, περίπου το 1/5 της αγοράς σε πωλήσεις. Εκτιμάται ότι περίπου το 30% των Φαρμακείων δουλεύουν αυτή την κατηγορία.

3 Νέες Κατηγορίες στο Φαρμακείο

Ο δε αριθμός των φαρμακείων που προσφέρουν ένα ιδιαίτερο και πλήρη χώρο οπτικών, υπό την ευθύνη ενός οπτικού, εκτιμάται να μετράται στα δάκτυλα των χεριών.

Όσο για τα γυαλιά ηλίου συνήθως τα βλέπουμε σε Φαρμακεία τουριστικών περιοχών, με μάρκες λιγότερο premium και σε προσιτές τιμές, από ό,τι στα καταστήματα οπτικών που μονοπωλούν σχεδόν τις πολύ επώνυμες και ακριβές μάρκες.

Τέλος εκτιμάται ότι τα υγρά συντήρησης των φακών επαφής κατέχουν μερίδιο στο φαρμακείο περίπου 20%, ενώ το 80% των πωλήσεων γίνονται στα οπτικά καταστήματα όπου πωλούνται και οι φακοί επαφής.

Οι Απαραίτητες Προϋποθέσεις

Για την ανάπτυξη ενός τμήματος οπτικών στο Φαρμακείο, ο Φαρμακοποιός μπορεί προσωπικά να διαθέτει μια συγκεκριμένη δεξιότητα ή να αναθέσει την ευθύνη για το τμήμα σε έναν πιο εξειδικευμένο υπάλληλο του.

Η δραστηριότητα φυσικά για ένα πλήρες τμήμα οπτικών απαιτεί έναν ιδιαίτερο χώρο στο κατάστημα επανδρωμένο με ειδικό οπτικό και η έναρξη μιας τέτοιας δραστηριότητας απαιτεί ενδελεχή μελέτη της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Το ελάχιστο που απαιτείται για να γίνει η προβολή τους είναι ένα stand, ένας καθρέφτης και ένα τεστ ανάγνωσης.

Όσο για την επιλογή του προμηθευτή, προσοχή στα προϊόντα κακής ποιότητας που μπορεί να υπονομεύσουν τη αξιοπιστία και το κύρος του φαρμακοποιού στην αγορά αυτή.

Για να αυξήσει τις πωλήσεις ο Φαρμακοποιός, δεν πρέπει να διστάσει να προσφέρει μια ποικιλία μαρκών και πολλά μοντέλα με διαβαθμίσεις όρασης, προσφέροντας παράλληλα δωρεάν την κατάλληλη θήκη και το ειδικό πανάκι καθαρισμού των γυαλιών.

Με τι Κερδοφορία;

Η μέση τιμή για ένα ζευγάρι γυαλιά πρεσβυωπίας είναι 12€, έναντι 10€ στο κατάστημα οπτικών (με γυαλιά κατώτερης ποιότητας) και 4-5€ στις υπαίθριες αγορές. Το περιθώριο κέρδους είναι συνήθως πάνω από 50%.

Τα απούλητα μοντέλα συνήθως επιστρέφονται ή ανταλλάσσονται.

Όσο για τα υγρά φακών επαφής η μέση τιμή τους είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, και ποικίλλει πολύ σημαντικά από τη μάρκα στην άλλη.

Είναι ενδιαφέροντα προϊόντα, όπου ο Φαρμακοποιός μπορεί να εφαρμόσει ένα άνετο περιθώριο κέρδους και αν κάνει απ' ευθείας αγορές από την εταιρία μπορεί να δώσει στους πελάτες του ιδιαίτερα ελκυστικές εκπτώσεις.

2. Προϊόντα και Αξεσουάρ για Κατοικίδια

Η αγορά των κτηνιατρικών μοιάζει σαν μαύρο πρόβατο για τους Φαρμακοποιούς.

Εν τούτοις η επένδυση σε αυτόν τον τομέα μπορεί να προβεί ενδιαφέρουσα κάτω από ορισμένες συνθήκες.

Η διάθεση κτηνιατρικών φαρμάκων απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις αντίστοιχα με τη διάθεση φαρμάκων για ανθρώπινη χρήση και εδώ είναι που θα πρέπει να μεριμνήσει η πολιτεία για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, γιατί ο Φαρμακοποιός δεν έχει μόνο το δικαίωμα, αλλά και την υποχρέωση να εξασφαλίσει τη σωστή χρήση των κτηνιατρικών φαρμάκων.

Σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς που σχεδόν μονοπωλείται από τα κτηνιατρικά ιατρεία και τα pet shops, το Φαρμακείο έχει τα πλεονεκτήματά του στην κατηγορία των κτηνιατρικών.

Η εύκολη προσβασιμότητα σε κάθε γειτονιά, η προσφορά της συμβουλής και η υπάρχουσα σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες του, αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της κατηγορίας της φροντίδας των ζώων συντροφιάς.

Οι Συμβουλές μας για την Ανάπτυξη της Κατηγορίας

• Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αφιερώσουμε ένα ειδικό ράφι ή ένα ειδικό σταντ με τα προϊόντα αυτά και κυρίως να ενημερώσουμε την πελατεία μας με όλα τα μέσα που διαθέτουμε.

Διαβάζοντας τα παραπάνω θα αναρωτηθεί κανείς: πως θα στοκάρει συσκευασίες τροφών που είναι ογκώδεις, όταν το φαρμακείο δεν διαθέτει παρά έναν μικρό χώρο στο φαρμακοπωλείο;

Η λύση μπορεί να είναι να επικεντρωθεί σε μικρές συσκευασίες μόνο για μικρά ζώα , όπως οι γάτες και τα μικρά σκυλάκια.

Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργήσουμε ένα τμήμα ειδικό, μία ραφιέρα ή έστω δυο-τρία ράφια ή ακόμη κι ένα όρθιο σταντ εδάφους ή μια μικρή γόνδολα προβολής, αποτελούν μία λύση.

• Μπορείτε να εμπλουτίσετε την γκάμα σας με προϊόντα για τον καθαρισμό των ματιών και των αυτιών, των δοντιών, σαμπουάν και ειδικές βούρτσες για την περιποίηση του τριχώματος.

Σκεφτείτε επίσης συμπληρώματα διατροφής με βιταμίνες, μέταλλα και προβιοτικά που μπορούν να ενισχύσουν τη διατροφή, να καταπολεμήσουν την τριχόπτωση και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του ζώου.

Επίσης, ορισμένα συμπληρώματα διατροφής που προορίζονται για ανθρώπινη χρήση, μπορούν να βοηθήσουν σε μικρότερες δόσεις σε προβλήματα αρθρώσεων ή ηπατικά.

• Η ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας απαιτεί ενημέρωση και συμβουλές με στόχο τη βελτίωση της άνεσης του ζώου και προϋποθέτει μια βασική γνώση πάνω στη φυσιολογία, τις συνήθειες και τις συχνές παθολογίες των μικρών ζώων συντροφιάς.

• Ένα άλλο σημείο που πρέπει να προσέξετε είναι το θέμα των τιμών.

3 Νέες Κατηγορίες στο Φαρμακείο

Πολλοί πελάτες σας όταν επισκέπτονται ένα pet shop, ξοδεύουν συνήθως αρκετά χρήματα σε προϊόντα εκτός της τροφής.

Αυτά λοιπόν τα προϊόντα είναι μία ευκαιρία για το φαρμακείο, αν φυσικά μπορεί να έχει ανταγωνιστικές τιμές, για να προσελκύσει και να κάνει δική του αυτή την πελατεία.

Ενημερώστε τους πελάτες σας λοιπόν ότι στο φαρμακείο σας μπορούν να βρουν όλα αυτά τα προϊόντα για την περιποίηση και τη φροντίδα για τα αγαπημένα τους ζωάκια.

• Επίσης, να γνωρίζουμε ότι ο μεγάλος τζίρος θα έρθει κυρίως από τα αντιπαρασιτικά και τα συμπληρώματα διατροφής.

Αν και το φαρμακείο στην Ελλάδα δεν είναι τόσο συνειδητοποιημένο για την ανάπτυξη αυτής της αγοράς, οι εμπειρίες συνάδελφων του εξωτερικού είναι πολύ ενθαρρυντικές.

Τα ενδιαφέροντα περιθώρια κέρδους που φθάνουν μέχρι 40% , σε συνδυασμό με την υπάρχουσα ανάγκη των πελατών μας που έχουν κατοικίδια και επισκέπτονται συχνά το φαρμακείο, αποτελούν ενθαρρυντικά στοιχεία για να επενδύσει κάποιος σε αυτή την κατηγορία.

3. Ορθοπεδικά και Φροντίδα στο Σπίτι

Σε μια Ελλάδα που ο πληθυσμός γηράσκει συνεχώς και το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται 3 με 4 μήνες κάθε χρόνο, η αγορά των προϊόντων φροντίδας ασθενών στο σπίτι και γενικά ορθοπεδικών, φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενη.

Αναμφισβήτητα ο ανταγωνισμός είναι σκληρός με τα ειδικά καταστήματα ορθοπεδικών και ιατρικού εξοπλισμού.

Όλα τα φαρμακεία μπορούν κάλλιστα να διαθέτουν καλσόν διαβαθμισμένης συμπίεσης και ορθοπεδικά βοηθήματα, όπως μπαστούνια, κολάρα, επιγονατίδες και επιαστραγαλίδες, ζώνες μέσης, θερμοφόρες.

Η απόφαση όμως για να αναπτύξετε ένα πλήρες τμήμα ορθοπεδικών αναμφισβήτητα εξαρτάται από το περιβάλλον που βρίσκεται το φαρμακείο σας (αρκετοί ηλικιωμένοι, αθλητικά κέντρα, γυμναστήρια, νοσοκομείο...) και απαιτεί ένα εξειδικευμένο άτομο.

Όταν το περιβάλλον λοιπόν είναι κατάλληλο, θα πρέπει να αφιερώσετε ένα χώρο και μια ειδική βιτρίνα με ειδικά μοντέλα για να παρουσιάσετε αυτό το ορθοπεδικό υλικό.

Φυσικά, για να εκθέσετε αναπηρικά καροτσάκια ή ιατρικά κρεβάτια ή ειδικά στρώματα, δεν υπάρχει συνήθως χώρος, εκτός αν μπορείτε να τα εκθέσετε σε κάποιο χώρο παράπλευρα στο φαρμακείο σας ή στο υπόγειο ή σε ένα άλλο κατάστημα και με ξεχωριστή εταιρική μορφή.

Αν διαθέτετε λοιπόν τις προϋποθέσεις μπορείτε κάλλιστα να δημιουργήσετε ένα τμήμα ορθοπεδικών ακολουθώντας 3 απλούς κανόνες.

Κανόνας 1ος

Επικοινωνία της Κατηγορίας

• Η ύπαρξη ενός ευέλικτου και διευρυμένου ωραρίου οπωσδήποτε βοηθάει την πελατεία σας.

• Η εμφανής προβολή του υλικού μέσα στον χώρο θα δημιουργήσει μια αυθόρμητη ανταπόκριση του πελάτη σε περίπτωση που υπάρχει η ανάγκη.

• Η ύπαρξη ενός ψηφιακού εργαλείου επίδειξης του υλικού με όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, επιτρέπει την παρουσίαση προϊόντων και υλικών που είναι ογκώδη και είναι αδύνατο να εκτεθούν στον χώρο.

• Η ύπαρξη ενός μικρού εντύπου με τα προϊόντα, τις προδιαγραφές τους και τις τιμές, επίσης βοηθάει στη επικοινωνία.

• Η συνομιλία στον πάγκο με ηλικιωμένα άτομα ή συγγενείς τους, αποτελεί μια ευκαιρία ενημέρωσης και παρουσίασης των κατάλληλων ορθοπεδικών προϊόντων ανάλογα με την πάθηση.

• Τέλος, ο φαρμακοποιός οφείλει να ενημερώσει και τους επαγγελματίες υγείας που είναι στην περιοχή του, όπως γιατρούς και φυσικοθεραπευτές, ώστε να τους πληροφορήσει για τα προϊόντα που διαθέτει και να του συστήσουν την κατάλληλη πελατεία.

Κανόνας 2ος

Συνεχής Εκπαίδευση

Είτε πρόκειται για τον τύπο του υλικού, είτε για την επιλογή του μεγέθους, είτε για τις οδηγίες χρήσης, η συμβουλή προς τον πελάτη είναι απαραίτητη.

Συνεπώς, το εξειδικευμένο άτομο του φαρμακείου που είναι υπεύθυνο για αυτήν την κατηγορία πρέπει να είναι κατάλληλα ενημερωμένο.

Κανόνας 3ος

Εμπλακείτε Ενεργά

Όταν ο φαρμακοποιός δεν είναι ο άμεσος προμηθευτής του υλικού, είναι δόκιμο ο εξειδικευμένος υπάλληλός του να συνοδεύσει τον ενδιάμεσο προμηθευτή στην οικία του ασθενή, ώστε να εξακριβώσει ότι παραδίδεται το κατάλληλο υλικό προσαρμοσμένο στις ανάγκες του ασθενή.

Ο ίδιος θα πρέπει να ενημερώσει τον ασθενή ή τους συγγενείς του ότι διαθέτουν στο φαρμακείο όλα τα μέσα που θα βοηθήσουν την ποιότητα ζωής του ασθενή στο σπίτι και θα βελτιώσουν την καθημερινότητά του.

Έτσι, χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αγορά και άλλων προϊόντων.

Η εξυπηρέτηση του ασθενή με υλικό για τη φροντίδα στο σπίτι είναι πραγματικά μια σημαντική υπηρεσία του Φαρμακείου και πρέπει να δούμε τα οφέλη στην ολότητά τους.

Εμπορικά, τα περιθώρια κέρδους είναι συνήθως γύρω στο 50% και μπορεί γι αυτούς που θα επενδύσουν σε αυτήν την κατηγορία να τους δώσει ένα αξιόλογο τζίρο, που μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 10 % του συνολικού τζίρου του Φαρμακείου.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.