Επιλεκτικότητα και Σύνεση στις Επιλογές Νέων Προϊόντων

Είναι δεδομένο ότι η επιλογή μιας μάρκας με καινοτόμα τεχνικά χαρακτηριστικά και εικόνα, προσφέρει ευκαιρίες συμβουλευτικής προσέγγισης προς τον πελάτη και αναβαθμίζει την επιστημονική εικόνα του φαρμακείου.

Η επιλογή αυτή πρέπει να γίνεται παράλληλα με βασικό κριτήριο τη στρατηγική ανάπτυξης του φαρμακείου, σύμφωνα με τη γεωγραφική του περιοχή, το είδος της πελατείας και την προσωπική προτίμηση του φαρμακοποιού για την προώθηση μίας μάρκας έναντι μίας άλλης.

Εάν το φαρμακείο είναι μικρό σε χώρο και τζίρο και το προσωπικό του αφιερώνει όλο του το χρόνο στην εκτέλεση συνταγών, ο φαρμακοποιός δεν έχει ενδιαφέρον για να επενδύσει σε πολλές μάρκες, που θέλουν χώρο και χρόνο για ενημέρωση του πελάτη.

Σ' αυτή την περίπτωση, το καλύτερο, που μπορεί να κάνει ο φαρμακοποιός είναι να επιλέξει ορισμένες μάρκες παραφαρμακευτικών προϊόντων και καλλυντικών με μεγάλη φήμη, που ο καταναλωτής τις ζητά από μόνος του και ανακυκλώνονται γρήγορα, παρ' όλο που δεν αφήνουν ιδιαίτερα μεγάλα περιθώρια κέρδους, ούτε διαφοροποιούν το φαρμακείο από τα κοντινά του φαρμακεία.

Αν όμως το φαρμακείο έχει σημαντικό χώρο πώλησης, μεγάλη πελατεία και προσωπικό που έχει το χρόνο να ασχοληθεί με τον πελάτη, τότε μπορεί να επενδύσει σε περισσότερες μάρκες και να συμπεριλάβει στα προϊόντα του ακόμη και μερικές όχι τόσο γνωστές μάρκες, που θα το διαφοροποιούν στην περιοχή του από τα άλλα φαρμακεία.

Και εδώ όμως χρειάζεται προσοχή στην επιλογή, ώστε να διατηρηθεί μια ισορροπία όσον αφορά στο "profile" των καταναλωτών στους οποίους απευθύνονται οι διάφορες μάρκες, με στόχο να προσεγγίσουν διαφορετικούς τύπους πελατείας.

Παράλληλα, θα πρέπει να μπορούν να συνδυάζονται μεταξύ τους, σαν προϊόντα και σαν επιθυμητό αποτέλεσμα, αλλά και σαν εικόνα και τιμές.

Χρειάζεται, λοιπόν, προσοχή όταν επιλέγεται μία νέα μάρκα, καθώς θα πρέπει να απευθύνεται σε μία ιδιαίτερη κατηγορία πελατών με ιδιαίτερες ανάγκες.

Αντίθετα, αν η νέα μάρκα δεν έχει κάτι το διαφορετικό, απλά θα "πάρει τη θέση" μίας άλλης μάρκας, μεταφέροντας τις πωλήσεις από τη μία μάρκα στην άλλη, χωρίς ιδιαίτερο τελικό κέρδος για το φαρμακείο.

Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι μάρκες ή προϊόντα που διατίθενται παράλληλα και σε άλλα καταστήματα ή φαρμακεία, που βρίσκονται στην ίδια περιοχή, δεν παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για σημαντική επένδυση χώρου και χρόνου στο φαρμακείο, γιατί συνήθως δεν είναι ανταγωνιστικά στις τιμές.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.