Βρεφική Διατροφή Οι Λόγοι για να Επενδύσετε σε αυτή την Κατηγορία

Οι σημερινές απαιτήσεις της βρεφικής διατροφής μπορούν να γίνουν εργαλείο ανάπτυξης της κατηγορίας στο φαρμακείο , κερδίζοντας όλο και περισσότερο τους νέους γονείς.

Αξίζει λοιπόν να επενδύστε σε αυτή τη κατηγορία;

Η σημαντικότητα της βρεφικής διατροφής, είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο, ότι εξασφαλίζει γερές βάσεις για όλη τη μετέπειτα ζωή του παιδιού.

Η άριστη πρόοδος του βρέφους όσο αφορά τη μεταβολή του βάρους του, του μήκους του αλλά και των άλλων μετρήσεων αξιολόγησης της ανάπτυξής του, εξαρτάται πλήρως από την διατροφή του και για αυτό πρέπει να είναι υψηλής ποιοτικής αξίας και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Ο μητρικός θηλασμός έχει επιστημονικά τεκμηριωθεί ότι αποτελεί την καλύτερη τροφή για τα βρέφη τουλάχιστον κατά τους 6 πρώτους μήνες της ζωής του, ενώ ιδανικό είναι να χορηγείται συμπληρωματικά και με άλλες τροφές μέχρι την ηλικία των 3 ετών.

Υπάρχουν, βέβαια, κάποιες περιπτώσεις όπου ο μητρικός θηλασμός δεν είναι εφικτός, είτε γιατί η μητέρα δεν έχει επαρκή ποσότητα γάλακτος, είτε λόγω άλλων σοβαρών παραγόντων.

Γι' αυτές τις περιπτώσεις, διατίθενται στην αγορά τα βρεφικά γάλατα, που είναι ειδικά τροποποιημένα, ώστε να μπορούν να “καλύπτουν” απαιτητικές περιπτώσεις.

Η σύνθεσή τους εναρμονίζεται με τις ανάγκες των βρεφών και τους προσφέρει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που έχει ανάγκη ο οργανισμός τους.

Τα βρεφικά γάλατα παρασκευάζονται με πρότυπο το μητρικό γάλα και η ομοιότητά τους με αυτό προοδεύει συνεχώς.

Το αποτέλεσμα είναι να βελτιστοποιείται η τελική τους απόδοση στον βρεφικό οργανισμό, χωρίς πρόσθετους κινδύνους από πλευράς ανοχής ή άλλων συνεπειών.

Για την πιο ορθή στόχευση των απαιτήσεων κάθε οργανισμού, τα βρεφικά γάλατα διαχωρίζονται σε τρεις βασικές ηλικιακές κατηγορίες:

Γάλατα 1ης βρεφικής ηλικίας: 0-6 μηνών

Γάλατα 2ης βρεφικής ηλικίας: 6-12 μηνών

Γάλατα 3ης βρεφικής ηλικίας: 1-3 ετών

Για την παρασκευή των βρεφικών γαλάτων 1ης και 2ης βρεφικής ηλικίας χρησιμοποιείται τροποποιημένο αγελαδινό γάλα, δηλαδή αποβουτυρωμένο γάλα αγελάδας ή ένα μίγμα αποβουτυρωμένου αγελαδινού γάλακτος με πρόσθετη πρωτεΐνη ορού.

Το λίπος του αγελαδινού γάλακτος αντικαθίσταται από μίγμα φυτικών ελαίων (σόγιας , φοίνικα, ινδοκάρυδου, αραβοσίτου), ενώ παράλληλα εμπλουτίζονται με λακτόζη, βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία.

Γάλατα 1ης βρεφικής ηλικίας

Παρασκευάζονται από αγελαδινό γάλα, ενισχυμένο με όλα τα απαραίτητα νουκλεοτίδια, πρωτεΐνες, μέταλλα, υδατάνθρακες και ιχνοστοιχεία που απαιτούνται για να καλυφθούν οι ανάγκες των βρεφών από τη στιγμή της γέννησής τους έως τους 4-6 πρώτους μήνες της ζωής τους.

Γάλατα 2ης βρεφικής ηλικίας

Διαφοροποιούνται από τα γάλατα της 1ης βρεφικής ηλικίας ως προς το γεγονός ότι περιέχουν αυξημένες ποσότητες υδατανθράκων, ανταποκρινόμενα στις υψηλές ενεργειακές ανάγκες που παρουσιάζει ένα νήπιο μέχρι να ολοκληρώσει τον πρώτο χρόνο της ζωής του.

Οι γευστικές απαιτήσεις των βρεφών, που πλέον είναι αυξημένες, καλύπτονται πλήρως από τα εύγευστα γάλατα αυτής της κατηγορίας.

Γάλατα 3ης βρεφικής ηλικίας

Μπορεί να υποκαταστήσουν τον μητρικό θηλασμό, όπου αυτός δεν χορηγείται, ή τις τροφές που κανονικά μπορούν να ενταχθούν στο διαιτολόγιο του βρέφους σε αυτή την ηλικία.

Ειδικά γάλατα

Επιπρόσθετα υπάρχουν και τα ειδικά γάλατα που λειτουργούν θεραπευτικά σε περιπτώσεις εξειδικευμένων διατροφικών αναγκών.

Πρόκειται για βρεφικά γάλατα περαιτέρω επεξεργασμένα για βρέφη με δυσανεξία στη λακτόζη, με δυσκοιλιότητα, με κολικούς, με γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση (αναγωγές), με διαταραχές στον μεταβολισμό τους, χαμηλού βάρους, με αλλεργικές ιδιαιτερότητες.

Η επιστημονική έρευνα και μελέτη, βέβαια, στο πεδίο των βρεφικών γαλάτων δεν σταματά ποτέ.

Η προσπάθεια για βελτίωση και εξειδίκευση είναι συνεχής και ως εκ τούτου εφαρμόζονται πολλές καινοτομίες σε αυτό το πεδίο.

Τα βρεφικά γάλατα που απευθύνονται σε μωρά μέχρι και τον πρώτο τους χρόνο παρουσιάζουν υψηλή περιεκτικότητα σε λακτόζη, καθώς αυτός είναι ο βασικός υδατάνθρακας στην βρεφική διατροφή (81% λακτόζη-19% μαλτοδεξτρίνες).

Μετά τον πρώτο χρόνο εμφανίζεται μια παροδική υπολακτασία, για αυτό τα ποσοστά της λακτόζης στο γάλα μειώνονται στο 46% (με 53% μαλτοδεξτρίνες).

Κατά την μελέτη βρεφικών γαλάτων, ως πρότυπο ορίζεται το μητρικό γάλα και κατ’ επέκταση η παρασκευή τους βασίζεται σε αυτή την αρχή.

Η αναλογία καζεΐνης/ορού γάλατος είναι 40/60, όμοια δηλαδή με αυτή του μητρικού γάλατος.

Επίσης τα γάλατα που απευθύνονται στα βρέφη και στα νήπια μέχρι και τον 3ο χρόνο της ζωής τους είναι εμπλουτισμένα με 5 νουκλεοτίδια (Κυτιδίνη, Ουριδίνη, Αδενοσίνη, Ινοσίνη, Γουανοσίνη) που υπάρχουν στο γάλα της μαμάς και προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη.

Τα γάλατα 1ης βρεφικής ηλικίας περιέχουν συμβιοτικά B.lactis & FOS τα οποία έχουν ως στόχο να ρυθμίσουν τη σύνθεση και/ή τη δραστηριότητα της εντερικής χλωρίδας προκειμένου να ενισχυθεί η άμυνα του οργανισμού των βρεφών, ιδιαιτέρως εάν αυτά έχουν γεννηθεί με καισαρική τομή.

Οι φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες FOS που εμπεριέχονται σε μερικά γάλατα 2ης βρεφικής ηλικίας, βοηθούν στην καλύτερη θρέψη της ωφέλιμης εντερικής χλωρίδας.

Η ολική πρωτεΐνη υπάρχει σε χαμηλά επίπεδα (1,5mg/100ml) σε όλα τα βρεφικά γάλατα, σύμφωνα με πρόσφατες οδηγίες, καθώς παρουσιάζει μεγάλη συσχέτιση με την μετέπειτα εμφάνιση παιδικής παχυσαρκίας.

Τα τελευταία χρόνια και μετά από έρευνες, τα βρεφικά γάλατα εμπλουτίστηκαν με LCPUFA’s διότι διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και της όρασης στα θηλαστικά και στη δημιουργία μαλακών κενώσεων.

Η εξέλιξη της κατηγορίας στο φαρμακείο

Παρά τις πολλαπλές καινοτομίες που σημειώνονται στο πεδίο του βρεφικού γάλατος και την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται από τον πάγκο του εργαστηρίου μέχρι το ράφι του καταστήματος για την εξασφάλιση της ανώτερης ποιότητας αυτών των προϊόντων, η αγορά του φαρμακείου παρουσιάζει σημαντικές απώλειες μετά την είσοδο του γάλατος 1ης βρεφικής ηλικίας στους χώρους των Super Markets.

Πρόκειται για κοινή, πανελλαδική διαπίστωση πως οι πωλήσεις σε αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία έχουν συρρικνωθεί σε μεγάλο ποσοστό.

Παρ’ όλα, βέβαια, τα αναμφισβήτητα γεγονότα, η κατηγορία της βρεφικής διατροφής και γενικά των βρεφικών προϊόντων παραμένει άκρως κερδοφόρα και με λαμπρές προοπτικές.

Εκτός, λοιπόν, από την άρτια εξυπηρέτηση και το ευγενικό και “ζεστό” περιβάλλον που ο φαρμακοποιός και οι εργαζόμενοι του φαρμακείου πρέπει να προσέξουν, υπάρχουν και κάποιες ακόμα ενέργειες που θα βοηθήσουν να “απογειωθούν” οι πωλήσεις σας.

Κάθε πελατολόγιο διαθέτει τις δικές του ιδιαιτερότητες και κάθε φαρμακείο είναι μοναδικό, αφού μεταχειρίζεται την πελατεία του με τον τρόπο που ο εκάστοτε επιχειρηματίας επιλέγει.

Δεχόμενοι, όμως, ότι το κοινό του βρεφικού γάλακτος είναι ένα πελατολόγιο που κατατάσσεται στις πρώτες, αν όχι στην πρώτη θέση των προτιμήσεών μας, η τήρηση των βασικών κανόνων, καθώς και η εφαρμογή εξειδικευμένου πλάνου δράσης κρίνετε επιβεβλημένη για την προσέλκυσή του.

Το βρεφικό γάλα θα φέρει τους πελάτες στο φαρμακείο σας!

Έγκειται όμως στην φιλική μας αντιμετώπιση, στο γνωστικό μας επίπεδο, στην ενημερωμένη μας άποψη για τις εξελίξεις στη βρεφική διατροφή, στο επιστημονικό μας υπόβαθρο, στην μεταδοτικότητα των γνώσεών μας, στο ταλέντο μας για επικοινωνία να τους κάνουμε φίλους του καταστήματός μας, να μας βλέπουν σαν πηγή έμπιστης, εμπεριστατωμένης και επιστημονικής πληροφόρησης και να “επενδύουν” οι ίδιοι σε μια μακροχρόνια σχέση.

Τα οφέλη της επένδυσης στα βρεφικά γάλατα

Ένας φαρμακοποιός που θα επενδύσει σε αυτή τη κατηγορία, θα διευρύνει άμεσα το πελατολόγιό του με ένα κοινό, τους νέους γονείς, που αναζητά ποικίλα (εκτός από το βρεφικό γάλα) προϊόντα, προκειμένου να κάνει πιο εύκολη τη ζωή του μωρού του.

Επιπροσθέτως, το κοινό αυτό αφορά κυρίως νέες μητέρες, οι οποίες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για φαρμακευτικά σκευάσματα για όλη την οικογένειά τους, όσο και για καλλυντικά προϊόντα, καθώς η γυναικεία φύση δεν “σβήνει” με την έλευση της μητρότητας.

Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός πως “χτίζοντας” τη σχέση του ο φαρμακοποιός με αυτό το κοινό, ουσιαστικά κάνει μια ισχυρή και μακροχρόνια επένδυση για το μέλλον της επιχείρησής του.

Δεν είναι μόνο το νεαρό της ηλικίας που χαρακτηρίζει αυτήν την κοινότητα των πελατών, αλλά κυρίως το γεγονός ότι πρόκειται για την πλέον παραγωγική ομάδα της κοινωνίας, οικονομικά πιο εύρωστη από άλλες ( π.χ. συνταξιούχους) και υπεύθυνη να φροντίσει τις ανάγκες τόσο για τις μικρότερες ηλικιακές ομάδες, δηλαδή τα παιδιά τους, όσο και για τις μεγαλύτερες, δηλαδή τους γονείς τους.

Οι συμβουλές "Κλειδιά"

Δημιουργήστε μια “γωνιά” μόνο για τις μητέρες.

Δεν χρειάζεται να διαθέσετε μεγάλο τμήμα του φαρμακείου σας, αρκεί να φροντίσετε να διαχωρίζεται νοητά και να δείχνει οικείο και αφιερωμένο στις νέες μητέρες.

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην τοποθέτηση των προϊόντων.

Αυτά που θα ξεχωρίσει πρώτα το μάτι μιας πελάτισσάς σας, είναι αυτά που βρίσκονται στο ύψος του ματιού της, δηλαδή στο 3ο-4ο ράφι (αν μετρήσουμε από κάτω προς επάνω).

Τοποθετείστε, λοιπόν, σε αυτό το ύψος τα βρεφικά γάλατα και τα προϊόντα που θέλετε να τραβήξουν κυρίως το ενδιαφέρον τους.

Οργανώστε μικρά ‘events’ στο χώρο του φαρμακείου με θεματικές ενότητες που ενδιαφέρουν αυτό το κοινό θα βοηθήσουν ακόμα περισσότερο στο να “χτιστεί” η σχέση σας.

Η συνεργασία, για παράδειγμα, με έναν κλινικό διατροφολόγο που θα βρίσκεται στο φαρμακείο μια φορά την εβδομάδα για να παρέχει συμβουλές και να δίνει απαντήσεις σε απορίες των πελατών του φαρμακείου, αποτελεί μια ιδέα που εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία.

Κατερίνα Μιχαηλίδη, Υπεύθυνη Marketing, Τμήμα Βρεφικής Διατροφής
RONTIS HELLAS Α.Ε.Β.Ε.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.