Φαρμακείο Πέτρου Ζώτου - Πετρούπολη

To Φαρμακείο Ζώτος Πέτρος & ΣΙΑ ΟΕ, στην Πετρούπολη, αποτελεί μια λαμπρή απόδειξη ότι η μεθοδική και συστηματική δουλειά ανταμείβεται.

Δύο νέοι Φαρμακοποιοί, ο κ. Πέτρος Ζώτος και ο κ. Γιάννης Ζώτος τόλμησαν να επεκτείνουν την οικογενειακή επιχείρηση και να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο Φαρμακείο που τοποθετεί τον ασθενή-πελάτη στην κορυφή, προσφέροντάς του όχι μόνο προϊόντα, αλλά μια ολοκληρωμένη εμπειρία.

Το Φαρμακείο αυτό λειτουργεί πλήρως εδώ και 10 μήνες και αποτελεί την επέκταση των δραστηριοτήτων της οικογένειας, καθώς είναι το δεύτερο Φαρμακείο στην Πετρούπολη, μετά από μια επιτυχημένη πορεία 40 ετών του πρώτου Φαρμακείου Α. Βιτζηλαίου-Ζώτου & Ζώτος Πέτρος & ΣΙΑ ΟΕ.

Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν οι δύο Φαρμακοποιοί: «Αποτελεί μια φυσική εξέλιξη του οράματος που έχουμε για το ρόλο του φαρμακείου στην κοινωνία και συμπληρώνει τον ρόλο του ήδη υπάρχοντος Φαρμακείου μας».

Το Φαρμακείο βρίσκεται στο κέντρο της αγοράς της Πετρούπολης, πάνω στην κεντρική λεωφόρο από την οποία διέρχεται η πλειοψηφία των κατοίκων. Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Πέτρος Ζώτος

«Ο κόσμος εδώ στηρίζει τη γειτονιά του και έτσι επιτυγχάνεται μια ανακύκλωση του χρήματος από το ένα κατάστημα στο άλλο.

Όσον αφορά τις ηλικιακές ομάδες που εξυπηρετούμε, υπάρχει μια ομοιόμορφη κατανομή του πελατολογίου μας, με το 50% περίπου να είναι από 40-60 ετών, ένα 25% να είναι άνω των 60 και ένα 25% να είναι κάτω των 40.

Για αυτό το λόγο κατασκευάστηκε ο χώρος με μοντέρνο σχεδιασμό ώστε να είναι αποδεκτό και αρεστό σε κάθε ηλικία».

Πελατοκεντρική Προσέγγιση

Ο χώρος πώλησης του Φαρμακείου χωρίζεται στα εξής κύρια τμήματα: Δερμο-καλλυντικά, φυτικά καλλυντικά, μακιγιάζ, συμπληρώματα διατροφής, βρεφική περιποίηση, περιποίηση ποδιών, οδοντιατρικά, διαγνωστικά και OTC φάρμακα.

Επειδή δε, την τελευταία τριετία, την κινητήριο δύναμη και την προοπτική ανάπτυξης τη δίνει το καλλυντικό και τα συμπληρώματα διατροφής, έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στη γυναικεία φροντίδα και έχει δημιουργηθεί ένας ιδιαίτερος χώρος για το μακιγιάζ και ένας χώρος περιποίησης και ομορφιάς.

Ο χώρος του Φαρμακείου λειτουργώντας ανθρωποκεντρικά, έχει ως βασικό άξονα το γεγονός ότι ο πελάτης έχει ως τελικό προορισμό του τον πάγκο εξυπηρέτησης.

Φαρμακείο Πέτρου Ζώτου - Πετρούπολη

Έτσι έχει δομηθεί με τρόπο κατά τον οποίο ο πελάτης να διανύει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση στο κατάστημα, για να κάνει το «ταξίδι» του από την πόρτα μέχρι τον πάγκο του Φαρμακείου.

Παράλληλα όμως, να μην βρίσκει «εμπόδια» στην διαδρομή του που να του δυσχεραίνουν την πορεία προς τα εκεί, εξερευνώντας τους χώρους του Φαρμακείου και τη μεγάλη ποικιλία προϊόντων.

«Όταν ένας πελάτης μπαίνει μέσα σε ένα Φαρμακείο, τον πρώτο ρόλο έχει ο άνθρωπος και η ανάγκη του και το προϊόν είναι αυτό που θα την καλύψει.

Όταν μπαίνει ο πελάτης στο Φαρμακείο ψάχνει πρωτίστως τον άνθρωπο.

Άρα δεν θα πρέπει ποτέ το design να επισκιάζει τον άνθρωπο και το προϊόν», μας επισημαίνει ο κ. Π. Ζώτος και συνεχίζει: «Και για να μείνει ακόμα πιο ικανοποιημένος ο τακτικός πελάτης του Φαρμακείου μας επιβραβεύεται με την κάρτα προνομίων (loyalty card), με καλύτερες τιμές, συμμετοχή σε ενημερωτικά events κ.α.

Ταυτόχρονα, βάσει του CRM του λογισμικού μας και της σωστής εισαγωγής δεδομένων, μπορούμε να κατηγοριοποιούμε τους πελάτες βάσει δημογραφικών κριτηρίων και των αγοραστικών τους συνηθειών, ώστε να κάνουμε πιο επωφελείς και στοχευμένες συμπληρωματικές προτάσεις.

Επιπλέον υιοθετούμε και τις νέες τεχνολογίες με παρουσία με website, με ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά και με παρουσία στα social media, για καλύτερη και συχνότερη επικοινωνία με το κοινό μας»
.

Επένδυση στον Άνθρωπο και την Ομάδα

Για να επιτευχθεί αυτό το …κάτι παραπάνω στον πελάτη, είναι σίγουρα απαραίτητος ο όμορφος χώρος, αλλά δεν είναι αρκετός.

Οι άνθρωποι του Φαρμακείου είναι αυτοί που θα κάνουν τη διαφορά.

Μια «δυνατή» ομάδα προϋποθέτει ότι έχει γίνει επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.

Το προσωπικό του Φαρμακείου αποτελείται από 2 Φαρμακοποιούς, 2 βοηθούς φαρμακείου και 1 αισθητικό και έχει θέσει υψηλά τα στάνταρ εξυπηρέτησης.

Όπως μας ανέφερε ο κ. Π. Ζώτος, «μια σωστά δομημένη ομάδα έχει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:

• κανονισμό λειτουργίας της ομάδας,

• διαδικασίες λειτουργίας και διεκπεραίωσης κάθε εργασίας του φαρμακείου (πρωτόκολλο λειτουργίας) και 

• ξεκάθαρες και αναλυτικές αρμοδιότητες στο κάθε άτομο, για να μπορούν στη συνέχεια να αξιολογηθούν σωστά.

Ταυτόχρονα, γίνονται συχνές συναντήσεις με το προσωπικό ανά 10 με 15 ημέρες, αλλά πιστεύουμε περισσότερο στην καθημερινή παρουσία μας κοντά τους: να είμαστε κοντά στις ανάγκες τους, να ξέρουν ότι μπορούν να μας εμπιστεύονται και να μας μιλάνε ανοικτά και ελεύθερα για ό,τι τις απασχολεί στον εργασιακό χώρο».

Η αξιολόγηση των εργασιών και της απόδοσης της ομάδας γίνεται σε μηνιαία βάση με κριτήριο την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας και των διαδικασιών, την διεκπεραίωση των αρμοδιοτήτων του κάθε ατόμου, και τον στόχο πωλήσεων.

Και έχει προβλεφθεί και ένα σύστημα ανταμοιβής σχετικά με την επίτευξη στόχων και την ανάληψη πρωτοβουλιών.

Οι στόχοι είναι είτε ατομικοί, είτε ομαδικοί, αλλά όπως χαρακτηριστικά μας είπαν οι Φαρμακοποιοί, «ο κύριος στόχος είναι ο συνεργάτης να κάνει τη δουλειά του καλύτερα και από εμάς.

Και δε θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι οι στόχοι δεν είναι μόνο ποσοτικοί, αλλά επιβραβεύουμε και την προσπάθεια.

Το ανθρώπινο δυναμικό του Φαρμακείου αποτελεί την κινητήριο δύναμη, η συνεργασία και η χημεία της ομάδας των συνεργατών είναι που δίνει ένταση και διάρκεια στη δύναμη αυτή».

Παράλληλα, το προσωπικό παρακολουθεί εκπαιδευτικά σεμινάρια που είτε τα διεξάγουν οι εταιρείες για ενημέρωση σε προϊόντα, είτε γίνονται από εταιρία εκπαίδευσης προσωπικού και επικεντρώνονται στις πωλήσεις και τη διαχείριση του πελάτη.

Εμπορική και Οικονομική Πολιτική

Όσον αφορά την εμπορική πολιτική του Φαρμακείου ο κ. Γ. Ζώτος μας είπε χαρακτηριστικά: «Η φιλοσοφία που μας διέπει είναι ως Φαρμακείο να επηρεάζουμε την επιλογή του καταναλωτή και όχι να ανταποκρινόμαστε απλά στη ζήτηση, με αποτέλεσμα να καθορίζουμε εμείς στο μέγιστο δυνατό το προϊοντικό μίγμα της επιχείρησής μας.

Έχουμε ισχυρές συνεργασίες με εταιρίες-partners με τις οποίες συνεπενδύουμε για την ανάπτυξη του brand του προμηθευτή μέσω του δικού μας χώρου και της δικής μας προσπάθειας προβολής, μαζί με τη δική του.

Έχουμε υιοθετήσει την έννοια της συνεπένδυσης, γιατί και οι 2 συνεργαζόμενες πλευρές καταναλώνουμε πόρους για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.

Βασική ιδέα που ορίζει τη στρατηγική μας όσον αφορά την εμπορική διαχείριση των Φαρμακείων μας είναι οι βασικές, μακροπρόθεσμες και ισχυρές συνεργασίες.

Οι συνεργασίες μας διακρίνονται σε συνεργασίες με προοπτική ανάπτυξης και ισχυροποίησης της θέσης μέσα στο Φαρμακείο, αλλά και συνεργασίες πληρότητας, όπου τα προϊόντα του προμηθευτή υπάρχουν στο χώρο μας μόνο για την κάλυψη ζήτησης των καταναλωτών.

Σε κάθε περίπτωση, το κύριο μέλημά μας είναι η υγεία και η σωστή συμβουλή στον πελάτη εφαρμόζοντας σωστά τη φαρμακευτική πρακτική.

Όσον αφορά την οικονομική διαχείριση, αυτή γίνεται από τα εργαλεία του μηχανογραφικού συστήματος ERP.

Με τακτικά οικονομικά reports μπορούμε να έχουμε πολύ αναλυτική εικόνα και των 2 φαρμακείων μας.

Η πολιτική αγορών μας διαμορφώνεται αναλύοντας τα reports, ενώ παράλληλα επεξεργαζόμαστε πολύ αυστηρά τις παραγγελίες μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η διατήρηση μεγάλου αποθέματος επηρεάζει δυσμενώς τη ρευστότητα της επιχείρησης»

Το Δυνατό Σημείο του Φαρμακείου

«Το δυνατό σημείο του Φαρμακείου μας είναι το ίδιο το όραμά μας να αποτελούμε προορισμό υγείας και ομορφιάς, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού.

Γενικά, το Φαρμακείο θα πρέπει να λειτουργεί ως κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας, όπου θα επενδύεται χρόνος στο θέμα της προδιάγνωσης, της πρόληψης και της ενημέρωσης προς τον ασθενή.

Ο ρόλος μας βέβαια δεν είναι να κάνουμε διάγνωση και να αντικαταστήσουμε τον ιατρό.

Ο ιατρός υπάρχει και επιτελεί το έργο του. Ο δικός μας ρόλος είναι να μεταφέρουμε γνώση.

Η αγορά του Φαρμακείου είναι μια αγορά έντασης γνώσης και όχι μια αγορά έντασης κεφαλαίου.

Αν εμείς ενημερώνουμε σωστά τον κόσμο, κερδίζουμε τον πελάτη και βγαίνουμε κερδισμένοι επιχειρηματικά, αλλά και ηθικά, αφού παίρνουμε την ηθική ικανοποίηση ότι συμβάλλουμε στη βελτίωση της ποιότητας ζωής ενός ασθενή.

Για να το πετύχουμε αυτό είναι απαραίτητα: πρωτίστως η ειλικρίνεια στη διαχείριση των αναγκών του κοινού μας, η διαρκής παρουσία μας και διαθεσιμότητα προς αυτό και η καθημερινή αφοσίωση στην ποιότητα της δουλειάς μας.

Αντιμετωπίζουμε το φαρμακείο σαν μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τον καταναλωτή και όχι ως μια απλή αγορά προϊόντων. Η φιλοσοφία αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά της επιχείρησής μας», μας τόνισαν ιδιαίτερα οι δύο Φαρμακοποιοί.

Συνεχίζοντας: «Αυτή ακριβώς η έμφαση που δίνουμε στον ασθενή-πελάτη, μας κάνει να θέλουμε να διατηρήσουμε το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και για αυτόν τον λόγο δίνουμε έμφαση στην περαιτέρω αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μας.

Για αυτό η εκπαίδευσή τους αποτελεί προτεραιότητα.

Είμαστε τελειομανείς και ίσως γι’ αυτό να νιώθουμε πάντα ότι υστερούμε και χρειαζόμαστε ακόμα περισσότερη δουλειά.

Στην εποχή που διανύουμε υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες αλλά και ευκαιρίες.

Παρόλα αυτά, πιστεύουμε πως έχουμε οργανώσει με τέτοιο τρόπο την υποδομή και την τεχνογνωσία μας, ώστε να εκμεταλλευόμαστε στο μέγιστο δυνατό τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε συνεχώς την εικόνα και την επικοινωνία μας και να επενδύουμε στο έμψυχο δυναμικό μας, ώστε να μπορούμε να εξελιχθούμε, αλλά και γιατί όχι να επεκτείνουμε τη δραστηριότητα μας και σε περαιτέρω φυσικά σημεία».

Φαρμακείο Πέτρου Ζώτου - Πετρούπολη

Το Επιχειρείν ως Απάντηση στην Κρίση

Γιατί όμως, ένας Φαρμακοποιός να επενδύσει σε ένα νέο Φαρμακείο, μέσα σε ένα κλίμα γενικού αναβρασμού και συνεχούς αναμονής εξελίξεων;

Θέσαμε το ερώτημα αυτό στους δύο Φαρμακοποιούς και η απάντησή τους μας αποστόμωσε θετικά: «Κάναμε μια μεγάλη επένδυση για να μπορέσουμε να συμβαδίσουμε με τα νέα δεδομένα της αγοράς και να επιβιώσουμε.

Η κατάσταση στον χώρο των Φαρμακείων είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη, όσον αφορά την ιδιοκτησία, το καθεστώς και ωράριο λειτουργίας, το κέρδος και τη βιωσιμότητα του κάθε Φαρμακείου.

Για αυτό πρέπει να είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση και να μπορούμε με ευελιξία να προσαρμοζόμαστε στις νέες απαιτήσεις.

Οι εξελίξεις στο χώρο μας καλπάζουν, όσο ένα Φαρμακείο μένει στάσιμο στις εξελίξεις αυτές, τόσο αυξάνεται η δυσκολία ένταξης του στα νέα δεδομένα της αγοράς.

Όσο δε αυξάνεται η δυσκολία αυτή, αυξάνεται το ρίσκο βιωσιμότητας ενός Φαρμακείου.

Σημαντικό ρόλο παίζει όμως κάθε κίνηση που γίνεται με σκοπό να συμβαδίζει με τις εξελίξεις, να υλοποιείται με ένα σκοπό, βάση ενός επιχειρηματικού πλάνου.

Για να το πετύχουμε αυτό “επιχειρούμε” με έναν συγκεκριμένο τρόπο:

• Συσπείρωση της ομάδας για την επίτευξη των στόχων,

• Πιο αναλυτική εξέταση των οικονομικών στοιχείων και αξιοποίησή τους για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής κερδοφορίας και

• Εξέλιξη υπηρεσιών πάνω στην πώληση των προϊόντων, προσφέροντας προστιθέμενη αξία κατά τη διάρκεια της πώλησης και δημιουργώντας πιστότητα πελάτη.

Φυσικά για να ανταποκριθούμε σε όλες αυτές τις αλλαγές απαιτούνται αφοσίωση, επιμονή και πολλές ώρες εργασίας.

Ο ευχαριστημένος πελάτης όμως που θα βγει από το Φαρμακείο μας χαμογελαστός, είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή μας!»

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.