Φαρμακείο Ελένης Κόφφα - Άλιμος - Αθήνα

Ένα νέο Φαρμακείο στον Άλιμο, μια τολμηρή κίνηση μέσα στην αστάθεια και την αβεβαιότητα της οικονομικής κρίσης.

Και μια επιτυχία! Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια ζωής, το Φαρμακείο της Ελένης Κόφφα βρίσκεται σε πλήρη αναδιοργάνωση: επέκταση, πρόσληψη προσωπικού, καλύτερη οργάνωση εργασίας, καλύτερη προβολή των προϊόντων.

Στόχος πάντοτε η καλύτερη επικοινωνία και η εξυπηρέτηση του ασθενή-πελάτη.

Μικρή Ιστορία Πίσω από ένα Νέο Φαρμακείο

Το Φαρμακείο στην Λ. Ιωνίας 171 στον Άλιμο, λειτουργεί με την επωνυμία Ελένη Κόφφα από τον Ιανουάριο του 2012.

Η Φαρμακοποιός εργαζόταν για περισσότερα από δέκα χρόνια στο τμήμα μάρκετινγκ μεγάλης φαρμακευτικής εταιρείας, αλλά όπως εξηγεί δεν ήταν μια απόφαση που ήρθε ξαφνικά:

«Από την αρχή της καριέρας μου εργαζόμουν σε μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες σε διάφορες θέσεις, ξεκίνησα από την ιατρική επίσκεψη και προχώρησα σε θέσεις μάρκετινγκ και εκπαίδευσης πωλήσεων.

Δεν είχα ποτέ εμπειρία με το φαρμακείο ως κατάστημα.

Ωστόσο, πάντοτε το να ανοίξω Φαρμακείο υπήρχε σαν σκέψη στο πίσω μέρος του μυαλού μου.

Ποιος Φαρμακοποιός δεν σκέφτεται το Φαρμακείο;».

Το 2011 ένιωσε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή. «Θα τολμήσω!» είπε.

«Ήταν κάτι που ήθελα πάρα πολύ, ένιωθα ότι είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου να βρεθώ σε αυτό που εγώ θεωρούσα φυσικό μου περιβάλλον. Τότε έγιναν ορισμένες αλλαγές στη νομοθεσία και δόθηκαν κάποιες νέες άδειες.

Έκανα τα χαρτιά μου και περίμενα. Είχα κάνει αίτηση για τρεις περιοχές της Αθήνας, ενώ στο μεταξύ έψαχνα για κατάστημα. Αυτή ήταν και η πρώτη μεγάλη δυσκολία.

Το να βρεθεί ένα κατάστημα κατάλληλο για να στεγάσει τα δικά μου όνειρα και τη δική μου αντίληψη για τον ρόλο του φαρμακοποιού. Η 21η Δεκεμβρίου 2011 είναι η μέρα που δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου. Ήταν η μέρα που άφησα μια ζωή για να βρω μια άλλη!»

Ο ιδανικός χώρος για την Ελένη Κόφφα βρέθηκε τελικά στην Λ. Ιωνίας 171 στον Άλιμο.

Πρόκειται για έναν κεντρικό δρόμο, ο οποίος όμως δεν ανήκει στο εμπορικό κέντρο της περιοχής.

Τα καταστήματα τριγύρω είναι λιγοστά, τα συνηθισμένα που βρίσκουμε σε μια γειτονιά, ένας φούρνος, ένα μανάβικο, πρόσφατα άνοιξε κι ένα καφέ ακριβώς δίπλα στο Φαρμακείο. Λίγο πιο κάτω βρίσκεται ένα σχολείο.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό ρόλο στην προσβασιμότητα του φαρμακείου παίζει το πάρκινγκ που υπάρχει μπροστά στο κατάστημα, καθώς πολύς κόσμος έρχεται με αυτοκίνητο.

Τριγύρω υπάρχουν άλλα δύο Φαρμακεία, που λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια.

«Επαφές με τον Άλιμο δεν είχα, χρειάστηκε να χτίσω σιγά σιγά την πελατεία μου και το όνομά μου στην περιοχή. Αυτό υπήρξε και το μεγάλο στοίχημα για εμένα».

Στο Εσωτερικό του Φαρμακείου

Το Φαρμακείο της Ελένης Κόφφα αρχικά ήταν ένα μικρό κατάστημα, μόλις 50 τμ ωφέλιμου χώρου με 50 τμ που χρησιμοποιούσε ως αποθήκη.

Φαρμακείο Ελένης Κόφφα - Άλιμος - Αθήνα

«Ξεκίνησα με μικρά και συντηρητικά βήματα. Ο χώρος ήταν καλός για ξεκίνημα και υπήρχε η δυνατότητα επέκτασης, αν τα πράγματα πήγαιναν καλά». Βέβαια, όπως η ίδια εξομολογείται, το πρώτο εξάμηνο ήταν απογοητευτικό.

Η περιοχή ήταν δύσκολη, ο δρόμος δεν ήταν πέρασμα. Πάλεψα πολύ για να δημιουργήσω την πελατεία μου» μας λέει η Φαρμακοποιός.

Λίγο μετά το Πάσχα του 2016, αποφάσισε κι έκανε το μεγάλο βήμα της επέκτασης.

Ο χώρος του καταστήματος άνοιξε, αναδιαμορφώθηκε, τα προϊόντα επανατοποθετήθηκαν σε κατηγορίες, ο χώρος της αποθήκης και το back office έγιναν μικρότερα.

Στο Φαρμακείο πλέον, τα δερμοκαλλυντικά είναι τοποθετημένα ανά εταιρείες, και σε ξεχωριστή ραφιέρα, είναι τα είδη μακιγιάζ, όπως και τα αρώματα.

Αντίθετα τα συμπληρώματα διατροφής έχουν τοποθετηθεί κατά κατηγορίες, ανάλογα με τις ανάγκες που καλύπτουν: τόνωση και ενέργεια, ενίσχυση ανοσοποιητικού, αποτοξίνωση, έλεγχος βάρους, γυναικεία φροντίδα, μαλλιά.

Ένα ιδιαίτερο τμήμα είναι αφιερωμένο στη βρεφική διατροφή και στη βρεφανάπτυξη.

Ξεχωριστές ραφιέρες είναι αφιερωμένες στις ειδικές περιποιήσεις (χέρια, πόδια), όπως και στην στοματική φροντίδα.

Υπάρχει επίσης ένα ιδιαίτερο τμήμα με ανατομικά υποδήματα και ορθοπεδικά προϊόντα.

Πίσω από τον πάγκο του φαρμακείου είναι τοποθετημένα τα παυσίπονα και τα OTC, καθώς και τα συρτάρια με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα.

Προτεραιότητα η Επικοινωνία με τον Πελάτη και η Φαρμακευτική Συμβουλή!

«Ως Φαρμακοποιός, η επικοινωνία μου με τον κόσμο ήταν και παραμένει η μοναδική μου προτεραιότητα.

Ήθελα από τις πρώτες μέρες να αποκτήσω μια καλή επαφή, μια οικειότητα με τους πελάτες.

Έβλεπα ότι και οι ίδιοι αναζητούσαν αυτήν την πιο προσωπική επαφή, όπως και τη συμβουλή μου. Πάνω σε αυτό στηρίχτηκα για να διαφοροποιηθώ από τα άλλα Φαρμακεία της περιοχής.

Όταν ερχόταν κάποιος και ζητούσε κάτι που δεν το είχα, έκανα παραγγελία αμέσως, πρώτη μου έννοια ήταν να τον εξυπηρετήσω, να μην τον αφήσω να ταλαιπωρηθεί για να βρει το φάρμακο που χρειάζεται.

Σημασία για μένα έχει πάντα το να μην φύγει ένας πελάτης απογοητευμένος. Θέλω να νιώσει ότι μπήκε στο Φαρμακείο μας και ότι κάποιος τον άκουσε και τον εξυπηρέτησε.

Πολύ συχνά, ιδιαίτερα σε πιο σοβαρές καταστάσεις, επιδιώκω την πιο συχνή επαφή, τους παίρνω τηλέφωνο και ρωτάω τα νέα τους.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό, βέβαια, έπαιξε και το πέρασμά μου από μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες. Η εργασιακή μου εμπειρία ήταν πολύ μεγάλο σχολείο.

Γνωρίζω πολλά για τις διάφορες παθήσεις, έχω εκπαιδευτεί στην επικοινωνία του ασθενή, έχω μάθει να είμαι καλός ακροατής, να διερευνώ ανάγκες και να βρίσκω λύσεις.

Γνωρίζω επίσης πολύ καλά τις τεχνικές πωλήσεων. Όλα αυτά ήταν σημαντικά στην επικοινωνία μου, γι’ αυτό και οι πελάτες μού δείχνουν εμπιστοσύνη και αναζητούν τη συμβουλή μου.

Τώρα πια, ύστερα από πέντε σχεδόν χρόνια, πιστεύω ότι μπορώ να είμαι περήφανη για την πιστή μου πελατεία.

Γνωρίζω ανθρώπους που ετοιμάζονται, για παράδειγμα, να φύγουν για διακοπές και κάνουν παραγγελία όλα τα φάρμακα που θα χρειαστούν από το Φαρμακείο μου “επειδή δεν θέλουν να πάνε σε άλλο Φαρμακείο”, όπως πολύ χαρακτηριστικά μου λένε.

Το μυστικό είναι η υπομονή, η έγνοια μου για τη φαρμακευτική τους φροντίδα, το ουσιαστικό ενδιαφέρον για τον ασθενή.

Ο συνδυασμός αυτός με την επιστημονική γνώση και τις επικοινωνιακές δεξιότητες είναι που οδηγεί στο μίγμα της επιτυχίας».

Μια Ομάδα σε Εξέλιξη

Στο Φαρμακείο εκτός από την Φαρμακοποιό εργάζονται άλλα τέσσερα άτομα.

Μας τους παρουσιάζει η κ. Κόφφα: «Η Ευδοκία είναι η πρώτη συνεργάτης του φαρμακείου, βρίσκεται εδώ σχεδόν από την αρχή. Με πτυχίο βοηθού φαρμακοποιού και ανάλογη εμπειρία, η Ευδοκία είναι το δεξί μου χέρι, εκείνη που εργάζεται πίσω από τον πάγκο και είναι υπεύθυνη για τις παραγγελίες των φαρμάκων, την εκτέλεση των συνταγών, τις συνταγές του ΕΟΠΠΥ.

Η Πόπη ήρθε στην ομάδα πριν από έξι μήνες. Με πτυχίο Γεωπονικής είναι η ήρεμη δύναμη του Φαρμακείου μας.

Πολύ γλυκιά και υπομονετική, ξέρει πώς να προσεγγίσει και να μιλήσει σε κάποιον.

Η Πόπη είναι ένας άνθρωπος που ξέρει να ακούει και έχει τον τρόπο να εξυπηρετήσει ακόμη και τον πιο «δύστροπο» πελάτη. Φυσικά και είναι η αγαπημένη των ηλικιωμένων πελατών του Φαρμακείου.

Η Πόπη ασχολείται κυρίως με το τομέα του παραφάρμακου, ενώ σημαντική είναι η συμβολή της και στο τμήμα των καλλυντικών.

Η Ειρήνη είναι το νεότερο μέλος της ομάδας μας, ήρθε εδώ μόλις πριν από δύο μήνες, όταν έγινε και η επέκταση, αλλά έχει μεγάλη εμπειρία, αφού έχει εργαστεί για 7 χρόνια ως βοηθός Φαρμακείου.

Η Ειρήνη κάνει λίγο από όλα προς το παρόν, εργάζεται και πίσω και μπροστά από τον πάγκο και ασχολείται κυρίως με την εκτέλεση των συνταγών και την εξυπηρέτηση των πελατών.

Ο Κώστας είναι χημικός και είναι ο φύλακας άγγελος της ομάδας. Είναι υπεύθυνος για όλη την back office εργασία, σε εκείνον οφείλουμε την οργάνωση και την καλή λειτουργία του Φαρμακείου.

Ο Κώστας ασχολείται με την αποθήκη, τις παραλαβές, τη μηχανοργάνωση, την αρχειοθέτηση, τα στατιστικά».

«Μόλις πριν από δύο μήνες μεγαλώσαμε τον χώρο και διπλασιάσαμε τους υπαλλήλους.

Είναι ακριβώς η στιγμή που χρειάζεται ένα διαφορετικό management, μια διαφορετική οργάνωση, ένας διαφορετικός καταμερισμός της εργασίας» εξομολογείται η Φαρμακοποιός.

Κι επειδή γνωρίζει καλά πόσο δύσκολο είναι να βρεις ικανούς συνεργάτες, αλλά και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του ανθρωπίνου παράγοντα στο Φαρμακείο, είναι ιδιαίτερα προσεκτική με τους υπαλλήλους της.

«Προσπαθώ να εμφυσήσω στην ομάδα μου το δικό μου όραμα και τις δικές μου αξίες.

Γνωρίζω από την προηγούμενη εργασία μου, ότι το πιο δύσκολο είναι η διοίκηση προσωπικού. Από την άλλη η πρόκληση είναι μεγάλη κι εγώ χρειάζομαι δίπλα μου μια “δυνατή” ομάδα.

Φροντίζω για την εκπαίδευσή τους και κάθε εβδομάδα ακολουθούμε κάποια ενημέρωση από εταιρεία προϊόντων.

Είμαι ανοιχτή για να συζητήσω οποιοδήποτε θέμα και φροντίζω να κάνουμε ένα meeting εφ’ όλης της ύλης κάθε δεκαπέντε μέρες, όπου συζητάμε όλα τα θέματα που έχουν προκύψει.

Έχω πίστη στους συνεργάτες μου, επειδή γνωρίζω ότι μόνο μαζί τους μπορώ να επιτύχω τους στόχους μου.

Η επιβράβευση των υπαλλήλων παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, όπως και η περαιτέρω εξέλιξη τους. Δίνω μεγάλη σημασία στη συνεχή τους επιμόρφωση.

Ο χώρος του Φαρμακείου είναι δυναμικός, με νέα προϊόντα, νέες τεχνολογίες, και η σωστή ομάδα πρέπει να είναι ενημερωμένη για να δώσει την πιο κατάλληλη συμβουλή».

Επιτυχημένες Ενέργειες

Σύμφωνα με την κ. Κόφφα η πιο επιτυχημένη ενέργεια που έκανε όταν πρωτοάνοιξε το Φαρμακείο ήταν να προσεγγίσει (και να κερδίσει!) τις νέες μαμάδες.

«Επειδή είχα κι εγώ δύο μωρά, ήξερα από πρώτο χέρι πόσο σημαντικό είναι για μια νέα μητέρα, που δεν μπορεί να θηλάσει, το γάλα του μωρού της.

Κάθε μητέρα θέλει το καλύτερο για το μωρό της. Αν βρίσκεται στο πρώτο μωρό, το πιθανότερο είναι να χρειαστεί συμβουλή και καθοδήγηση ή πιο απλά, κάποιον να την ακούσει.

Επειδή είχα την προσωπική εμπειρία, θέλησα να δώσω ένα χέρι βοήθειας σε αυτές τις μαμάδες που έχουν τον αμέριστο θαυμασμό μου. Τι έκανα;

Έκανα 15% έκπτωση στο βρεφικό γάλα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Φαρμακείο μου να γίνει πόλος έλξης για αυτήν την κατηγορία πελατών και σιγά σιγά να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης και μια μικρή αύξηση σε πωλήσεις σε όλα τα άλλα προϊόντα βρεφανάπτυξης αλλά και περιποίησης της μαμάς.

Η γειτονιά μας δεν έχει πολλές πολυκατοικίες, οι άνθρωποι εδώ γνωρίζονται μεταξύ τους, λειτουργεί πολύ το “από στόμα σε στόμα” και ο ένας έφερε τον άλλο».

Γνώστρια των τεχνικών πωλήσεων, προώθησης και μάρκετινγκ, η Φαρμακοποιός οργανώνει εποχιακά τις βιτρίνες, τις προβολές, και τις προωθητικές ενέργειες του Φαρμακείου της.

Το Φαρμακείο ενημερώνει με sms τους πελάτες για τις διάφορες προσφορές, τις προωθητικές ενέργειες ή κάποιο ιδιαίτερο πρόγραμμα που «τρέχει», όπως για παράδειγμα μια μέτρηση σακχάρου ή κάποια συμβουλευτική από αισθητικό.

Στο επόμενο χρονικό διάστημα έχει ήδη προγραμματιστεί ένα νέο merchandising του καταστήματος με νέες σημάνσεις και δείκτες ραφιών, ενώ η φαρμακοποιός φαίνεται και πιο κατασταλαγμένη σε ό,τι αφορά την επιλογή των προϊόντων.

«Γνωρίζω ότι το Φαρμακείο μου είναι πολύ φορτωμένο, έχει πολλά προϊόντα, τα οποία συχνά μένουν για μήνες στο ράφι μου. Μετά από πέντε χρόνια, έχω δει πράγματα, έχω κάνει πια τις επιλογές μου.

Προτιμώ να συνεργάζομαι με λίγες εταιρείες, ακόμη κι αν είναι πιο μικρές, που έχουν προϊόντα που εμπιστεύομαι και μπορώ άφοβα να προτείνω και στους πελάτες μου, αλλά και με προϊόντα που δεν βρίσκει κανείς σε όλα τα Φαρμακεία».

Με το Βλέμμα στο Μέλλον

Την ρωτήσαμε: Μετά την επέκταση του Φαρμακείου, ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις των πελατών σας;

Φαρμακείο Ελένης Κόφφα - Άλιμος - Αθήνα

«Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν μέσα σε ένα σαββατοκύριακο, ουσιαστικά δεν μείναμε κλειστοί ούτε μια ημέρα.

Τη Δευτέρα το πρωί, οι πρώτες αντιδράσεις μου έδωσαν να καταλάβω ότι, παρά το ρίσκο, επειδή κάθε αλλαγή κρύβει ένα ρίσκο μέσα της, είχα πάρει τη σωστή απόφαση.

Είχαμε πολλές και θετικές αντιδράσεις. Λάβαμε δώρα και λουλούδια, παρόλο που δεν οργανώσαμε κάτι ιδιαίτερο για την περίσταση.

Όπως φάνηκε τις επόμενες ημέρες, ο μεγαλύτερος χώρος, ο αέρας του διαφορετικού, η άνεση, η καλύτερη παρουσίαση των προϊόντων ήταν κάτι που χρειαζόμασταν όλοι, κι εμείς ως εργαζόμενοι στο φαρμακείο, αλλά και οι πελάτες μας.

Ο χώρος ανανεώθηκε, έγινε πιο όμορφος και πιο λειτουργικός!»

Ποιο είναι το επόμενο σχέδιο της Φαρμακοποιού;

«Θα ήθελα να δημιουργήσω ένα εργαστήριο όπου θα φτιάχνω ομοιοπαθητικά φάρμακα. Είναι κάτι που έχω στο μυαλό μου, αλλά είναι νωρίς ακόμη.

Ένα σωστό φαρμακευτικό εργαστήριο θέλει εκτός από τον απαραίτητο χώρο, χρόνο και βαθιά γνώση του αντικειμένου.

Είμαι τελειομανής κι όταν ασχολούμαι με κάτι, θέλω να το γνωρίζω σε βάθος και να το οργανώσω σωστά για να λειτουργήσει και σωστά.

Για την ώρα εδώ ετοιμάζουμε μόνο τις πολύ απλές συνταγές εργαστηρίου.

Συνεργαζόμαστε, όμως, με εξαιρετικά ομοιοπαθητικά εργαστήρια άλλων συναδέλφων που μας ετοιμάζουν άμεσα οποιαδήποτε φόρμουλα τους ζητήσουμε.

Το ομολογώ, η ομοιοπαθητική είναι κάτι που με ενδιαφέρει πολύ, είναι ο τομέας που θα ήθελα να αναπτύξω, ακόμη κι αν δεν είναι στο άμεσο μέλλον».

Στα πιο άμεσα σχέδια του Φαρμακείου είναι η ανάπτυξη του τμήματος με τα συμπληρώματα διατροφής και η συνεργασία με κάποιον διατροφολόγο.

«Τα συμπληρώματα διατροφής έχουν μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης.

Στη ουσία δεν υπάρχει πάθηση που να μην επιδέχεται και κάποιο συμπλήρωμα διατροφής και θέλω να συγκεντρωθώ για να δώσω στους πελάτες μου ό,τι καλύτερο μπορώ, τόσο από την άποψη προϊόντων, όσο και από την άποψη διατροφικής συμβουλής.

Όλοι ο Φαρμακοποιοί έχουμε ένα στοίχημα να κερδίσουμε: είμαστε επιστήμονες υγείας, οι άνθρωποι μας εμπιστεύονται και χρειάζεται να ακούμε τους ασθενείς, να είμαστε εκεί, να δίνουμε τη συμβουλή μας, να προσπαθούμε να καλύψουμε τις ανάγκες τους.

Το Φαρμακείο δεν είναι ένα απλό κατάστημα. Είναι χώρος υγείας. Ο Φαρμακοποιός συχνά βρίσκεται εκεί για να προλάβει καταστάσεις, να συμβουλεύσει τους πελάτες του και να τους κατευθύνει προς τους αρμόδιους γιατρούς.

Σε αυτόν τον ρόλο, ο Φαρμακοποιός είναι αναντικατάστατος. Χρειάζεται να προσπαθούμε πάντοτε για το κάτι παραπάνω, να είμαστε προετοιμασμένοι, να είμαστε μπροστά από τις καταστάσεις» καταλήγει η κ. Ελένη Κόφφα.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.