Προσμένοντας τον... Νέο Άνδρα

Αν και ο άνδρας του 21ου αιώνα αρχίζει και φροντίζει το δέρμα του, το Φαρμακείο δεν έχει ακόμη ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, παρόλο που η ποσοστιαία άνοδος αυτής της κατηγορίας τα τελευταία χρόνια είναι σημαντική.

Ίσως οι μάρκες δεν έπαιξαν ακόμη το δυνατό χαρτί τους και στα επόμενα χρόνια το μερίδιο αυτής της αγοράς να είναι πολύ πιο σημαντικό.

Σχεδόν άγνωστη η αγορά των καλλυντικών ανδρικής φροντίδας τη δεκαετία του ’90, η κατηγορία γνωρίζει τη νέα χιλιετία μια νέα πορεία.

Κανείς πλέον δεν το αμφισβητεί. Ο σύγχρονος άνδρας φροντίζει το δέρμα του, αλλά κυρίως κάνει τα πρώτα του βήματα στα καταστήματα επιλεκτικής.

Το Φαρμακείο είναι ακόμη γι’ αυτόν το κατάστημα που είναι συνδεδεμένο με τα προβλήματα στο δέρμα, όπως ευαισθησία ,ακμή, θυλακίτιδες….

Δεν του έδωσε ακόμη την εικόνα, όπως συμβαίνει με τη γυναικεία καλλυντική φροντίδα, ότι εδώ μπορεί να βρει προϊόντα και συμβουλές για την απλή καθημερινή του φροντίδα και άνεση στο δέρμα του.

Και ενώ οι μάρκες και η επικοινωνία τους παρουσιάζουν ένα νέο πρότυπο άνδρα απαλλαγμένο από προκαταλήψεις που φροντίζει πλέον την εμφάνισή του και αναζητά μια ενυδατική φροντίδα μετά το ξύρισμα ή ακόμη και μια αντιρρυτιδική κρέμα, η κατηγορία αυτή έχει ένα πολύ μικρό μερίδιο στο σύνολο αγοράς των καλλυντικών και ιδιαίτερα στο Φαρμακείο.

Γιατί ακόμη στο Φαρμακείο ή αγορά παραμένει μικρή;

Κατ’ αρχάς το Φαρμακείο είναι ένα κατάστημα που το επισκέπτονται περισσότερες γυναίκες παρά άνδρες.

Ο άνδρας μπαίνει πολύ πιο εύκολα σε ένα μεγάλο κατάστημα καλλυντικών για να αγοράσει την κολόνια του, μια συνήθεια παλιά και καθιερωμένη ακόμη και για τους άνδρες πάνω από 40 ετών και όπου τα προϊόντα ανδρικής φροντίδας είναι σε ελεύθερη πρόσβαση.

Παράλληλα σε αυτά τα καταστήματα υπάρχουν ειδικά σημεία αφιερωμένα στην ανδρική φροντίδα, όπου ο καταναλωτής αναγνωρίζει πολύ πιο εύκολα στο ράφι τα προϊόντα που τον αφορούν, λόγω του κατάλληλου merchandizing.

Τo ίδιο ισχύει και για τα καταστήματα ευρείας, τα S/M , όπου ακόμη έχουμε να προσθέσουμε και την έντονη διαφήμιση των μαρκών στα ΜΜΕ.

Αντίθετα ο άνδρας που μπαίνει στο φαρμακείο αναζητά κυρίως μια λύση για να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα στο δέρμα του: κοκκινίλες, ευαίσθητη επιδερμίδα, ακμή θυλακίτιδα από τα γένια …

Η έννοια του καλλυντικού «ευχαρίστησης», έτσι όπως υπάρχει στο μυαλό των γυναικών που αγοράζουν τα καλλυντικά τους από το Φαρμακείο, δεν είναι μέσα στα κίνητρα του ακόμη.

Παράλληλα τα προϊόντα ανδρικής φροντίδας που αρκετές μάρκες προτείνουν, δεν προβάλλονται όλα μαζί σε ένα χώρο αφιερωμένο σε αυτή τη κατηγορία με την κατάλληλη σήμανση.

Αυτά είναι σημαντικά φρένα για την ανάπτυξη αυτής της αγοράς στο Φαρμακείο, που ενώ δείχνει τάσεις ανόδου, «υποτιμάται» μέσα στο χώρο πώλησης.

Όπως και να έχει όμως είναι δεδομένο ότι ο καταναλωτής, άνδρας ή γυναίκα-ένα μεγάλο μέρος των αγορών, σχεδόν το 50% γίνεται από τη σύντροφο του άνδρα- αναζητά στο φαρμακείο μια φροντίδα για το ευαίσθητο δέρμα.

Αγοράζει κυρίως προϊόντα για το ξύρισμα, λιγότερο για μετά το ξύρισμα και πολύ λιγότερο μια φροντίδα, ενυδατική ή αντιρρυτιδική, παρόλο που η τελευταία υποκατηγορία έχει μια σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια.

Με αυτά τα δεδομένα είναι εμφανές ότι το φαρμακείο «δεν είπε ακόμη τη τελευταία του λέξη» σε αυτή την κατηγορία και έχει ακόμη προοπτική ανόδου, την ώρα που η αγορά καλλυντικών για τη γυναικεία φροντίδα έχει ωριμάσει και δείχνει τα πρώτα σημάδια κόπωσης, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης.

Εξάλλου οι πωλήσεις των ανδρικών καλλυντικών ανέρχονται στα άλλα κανάλια διανομής, γιατί όχι και στο Φαρμακείο;

Ο σημερινός άνδρας μπροστά στη αναζήτηση της ωραίας εμφάνισης και της ευχαρίστησης να φροντίζει τον εαυτό του, απαλλάχθηκε από το κόμπλεξ απέναντι στη χρήση καλλυντικών.

Κυρίως πρόκειται για νέους άνδρες, μοντέρνους, των μεγάλων πόλεων και εδώ φυσικά δεν ανήκουν μόνο οι άνδρες της showbiz!

Βλέπουμε ότι ακόμη και από την εφηβεία, οι συνήθειες υγιεινής και περιποίησης τείνουν προς αυτή τη κατεύθυνση.

Οι νεαροί πλέον χρησιμοποιούν αποσμητικό, και ένα προϊόν styling για τα μαλλιά τους. Αυτοί οι νεαροί θα χρησιμοποιήσουν αργότερα πολύ εύκολα ένα προϊόν φροντίδας προσώπου μετά το ξύρισμα και φυσικά όχι τη παραδοσιακή λοσιόν aftershave των πατεράδων τους.

Η Πώληση «Με τη Συμβουλή του Φαρμακοποιού»

Από τα ανωτέρω ένα είναι σίγουρο:

Η πώληση «με τη συμβουλή του Φαρμακοποιού» τόσο για τη μάρκα, όσο και για το ίδιο το Φαρμακείο, έχει μια πολύ θετική ανταπόκριση στους άνδρες καταναλωτές.

Οι άνδρες φαίνεται να είναι πολύ δεκτικοί στην πληροφόρηση. Αλλά αυτό προϋποθέτει μια βαθειά γνώση από τη πλευρά της ομάδας του Φαρμακείου, όχι μόνο στα προϊόντα της κάθε μάρκας, αλλά και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ανδρικού δέρματος και τις ανάγκες του.

Η επιδερμίδα των ανδρών έχει την ίδια λειτουργία με την επιδερμίδα των γυναικών, παρουσιάζει ωστόσο ορισμένα ξεχωριστά χαρακτηριστικά:

• Είναι πιο παχιά από τη γυναικεία κατά 20%, καλύτερα ενυδατωμένη και απαιτεί περισσότερα αποθέματα ενέργειας.

• Έχει περισσότερους ενεργούς σμηγματογόνους αδένες με αποτέλεσμα να είναι πιο λιπαρή και να εμφανίζει γυαλάδα και ατέλειες ακμής.

• Είναι πολύ πιο πλούσια σε ίνες κολλαγόνου και καθυστερεί να εμφανίσει σημάδια γήρανσης, αλλά οι ρυτίδες όταν κάνουν την εμφάνισή τους, είναι πιο έντονες.

• Αποδυναμώνεται καθημερινά η επιδερμίδα τους με το ξύρισμα και γίνεται ευερέθιστη, ενώ συχνά εμφανίζονται λόγω μικροβιακών μολύνσεων θυλακίτιδες στα γένια.

Επομένως, η ανδρική επιδερμίδα χρειάζεται προϊόντα με εξειδικευμένη σύνθεση, υφή και ενεργά συστατικά.

Επίσης επιχειρήματα όπως: «υψηλή ανεκτικότητα», « αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα» και «καινοτομία σύνθεσης», φαίνεται ότι ευαισθητοποιούν τους άνδρες περισσότερο από τις γυναίκες, γιατί μάλλον οι τελευταίες έχουν βαρεθεί να τ’ ακούνε τόσα χρόνια από όλες σχεδόν τις μάρκες.

Η ανδρική φροντίδα είναι λοιπόν μια πολλά υποσχόμενη αγορά ιδιαίτερα για τη νέα γενιά, αλλά χρειάζεται ακόμη ενέργειες και από τις δύο πλευρές και από τη πλευρά της μάρκας και από τη πλευρά του Φαρμακείου.

Είναι βέβαιο ότι σε μια κοινωνία βασισμένη στην εμφάνιση και στις ικανότητες, ο άνδρας παίρνει πλέον τον έλεγχο της εικόνας του!

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.