Νέα Εργαλεία Προβολής μέσω του Digital Μarketing

H ταχύτητα με την οποία οι τεχνολογίες αναπτύσσονται και ιδιαίτερα η ψηφιακή διαδραστική επικοινωνία, αποτελούν για όλο το εμπόριο μια πρόκληση, αναδύοντας ένα νέο πεδίο επικοινωνίας με τον σύγχρονο καταναλωτή.

Η υψηλή τεχνολογία τείνει να ανατρέψει τη συμπεριφορά όλων στον τομέα της υγείας και μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία στα προϊόντα και στις υπηρεσίες του φαρμακείου.

Οι Φαρμακοποιοί πλέον, καλούνται να αντιμετωπίσουν μία ριζική εξέλιξη του επαγγέλματός τους και συχνά είναι αναγκασμένοι να επενδύουν για τη βελτιστοποίηση της πρακτικής τους, κυρίως στον τομέα των νέων τεχνολογιών.

Εκείνο που είναι σημαντικό είναι, μαζί με τους ειδικούς να μπορέσουν να αναδείξουν τις νέες τεχνολογίες αποτελεσματικά στο φαρμακείο τους.

Ο Φαρμακοποιός σήμερα, βρίσκεται απέναντι με την πρόκληση της χρήσης των νέων τεχνολογιών: Οθόνες προβολής μηνυμάτων με ή χωρίς διάδραση, ταμπλέτες αφής με εξατομικευμένο περιεχόμενο, εφαρμογές για smartphones, τεχνολογίες ανταλλαγής δεδομένων στο σημείο (nfc, ibeacons) κ.α.

Παράλληλα, τα social media (Facebook, twitter κ.λπ.) και η διείσδυση τους, ιδιαίτερα στις νεότερες γενιές καταναλωτών, διευρύνουν τις ανάγκες επικοινωνίας και προβολής του Φαρμακείου από την τοπική αγοραστική κοινωνία στον Παγκόσμιο ιστό του Web 2.0.

Ο όρος Web 2.0 (Ιστός 2.0), χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη νέα γενιά του Παγκόσμιου Ιστού η οποία βασίζεται στην όλο και μεγαλύτερη δυνατότητα των χρηστών του Διαδικτύου να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online.

Αυτή η νέα γενιά είναι μια δυναμική διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία μπορούν να αλληλεπιδρούν χρήστες, χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα υπολογιστών και δικτύων.

Σύμφωνα με τον guru του marketing Michael Porter: «Marketing είναι να αναγνωρίζεις τις ανάγκες των πελατών και να δημιουργείς, να αναπτύσσεις και να παρέχεις, με αμφίδρομη επικοινωνία, υπηρεσίες και προϊόντα που ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες».

Πολύ περισσότερο με τις σύγχρονες δομές της κοινωνίας είναι πολύ σημαντικό το marketing του Φαρμακείου να ικανοποιεί και τις ανάγκες κοινωνικής δικτύωσης του πελάτη και να συνδράμει στις προσπάθειες του για αφομοίωση αξιών για τη βελτίωση της υγείας του.

Ο καταναλωτής δεν είναι πλέον το «μεγάλο πορτοφόλι» που ακολουθεί ανάγκες δηλωμένες από διαφημιστικά μηνύματα.

Αποτελεί πλέον, μέλος ισχυρών κοινωνικών δικτύων που με χρήση ή όχι της τεχνολογίας αξιολογεί την κάθε του ανάγκη πριν κάνει την οποιαδήποτε αγορά και μεταδίδει την γνώση και εμπειρία του στα λοιπά μέλη της κοινωνίας του.

Τα Εργαλεία Digital Marketing

Οι ηλεκτρονικές οθόνες είναι ένα μέσον για να τραβήξουμε την προσοχή των πελατών και να έρθουμε σε επικοινωνία μαζί τους.

Από την άλλη, και οι εταιρείες έχουν ενδιαφέρον να επικοινωνήσουν τα μηνύματά τους με ηλεκτρονικές οθόνες οι οποίες, είτε θα είναι ανεξάρτητες μέσα στο χώρο ή θα είναι ενσωματωμένες πάνω σε έπιπλα παρουσίασης των προϊόντων τους.

Με αυτό τον τρόπο μπορούν να επικοινωνούν τα κατάλληλα μηνύματα και να βοηθούν έτσι τον φαρμακοποιό στην πώληση.

Όλη αυτή η ηλεκτρονική επικοινωνία δεν ανατρέπει την παραδοσιακή σχέση του φαρμακοποιού με τον πελάτη του.

Η διαδραστική πληροφόρηση του καταναλωτή εντός του χώρου του Φαρμακείου, αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες του, θα αποτελέσει τη νέα πρόκληση προσέγγισης με ολοκληρωμένες προτάσεις και λύσεις.

Οι εφαρμογές αυτές θα αναγνωρίζουν πελάτες και προφίλ καταναλωτών και θα τους παρουσιάζουν τις προτάσεις του φαρμακείου.

Έτσι θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στην επικοινωνία και το marketing του φαρμακείου.

Facebook & Social Media

Το facebook είναι το πιο διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα και αποτελεί ίσως το πλέον ενδεδειγμένο μέσο για τη δημιουργία ηλεκτρονικής «εικόνας».

Παρέχεται η δυνατότητα στο φαρμακείο να διαδρά καθημερινά με τις ειδήσεις και τα νέα του, όχι μόνο με τους πελάτες του, αλλά και με εν δυνάμει πελάτες στην ευρύτερη περιοχή δραστηριοποίησης.

Website – Ιστότοπος

Η παρουσία του φαρμακείου στο Internet συμπληρώνεται με τη δημιουργία και συντήρηση ιστότοπου (website), το οποίο συνδυαστικά με σελίδα στο Facebook μπορεί να διαμορφώσουν ένα δυναμικό μέσο επικοινωνίας και marketing.

E-shop

Εκτιμώντας ο κάθε φαρμακοποιός ξεχωριστά τις συνθήκες της αγοράς μπορεί να προβεί στη δημιουργία ηλεκτρονικού φαρμακείου και να επεκτείνει τα όρια της αγοράς του από την τοπική, στην επικράτεια.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η δημιουργία ηλεκτρονικού φαρμακείου δεν είναι απλή διαδικασία και πρέπει να θεωρηθεί ως ένα δεύτερο φαρμακείο με όλα τα συναφή έξοδα και υποχρεώσεις (φανταστείτε ένα eshop που δεν λειτουργεί τις αργίες και στη διάρκεια των απεργιών!).

Newsletter

Ο φαρμακοποιός μπορεί να συλλέξει στοιχεία των πελατών και να δημιουργήσει τακτική επικοινωνία μαζί τους μέσω e mail, ανακοινώνοντας προσφορές, τα νέα του φαρμακείου του, αλλά και εκπαιδεύοντας τους πελάτες του.

Εφαρμογή για Smartphones

Το φαρμακείο μπορεί να δημιουργήσει τη δική του εφαρμογή για smartphones και να ενημερώνει τους χρήστες για τις προσφορές, τα events και να στέλνει ειδοποιήσεις στα κινητά των χρηστών – πελατών.

Επικοινωνία με SMS

Πολλά φαρμακεία αξιοποιούν υπηρεσίες αποστολής sms στους πελάτες για τις προωθητικές ενέργειες και προσφορές από το φαρμακείο.

Μεταξύ Ενθουσιασμού και Πρακτικής

Στην παρούσα οικονομική κρίση που πλήττει ιδιαίτερα το φαρμακείο και περιορίζει την ρευστότητά του, οι επενδύσεις στα νέα αυτά projects γίνονται μετά από πολύ σκέψη, καταλήγοντας πάντα στα απολύτως αναγκαία.

Απέναντι όμως στην ανάπτυξη που μπορεί να έρθει από αυτές τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες δεν πρέπει να λείπει ο ενθουσιασμός και η τόλμη.

Οι ειδικοί λένε ότι «εάν το προϊόν δεν είναι ορατό, δεν πουλιέται».

Οι Digital τεχνολογίες αποτελούν μία καινοτομία προβολής με πολύ λιγότερο κόστος από τα παραδοσιακά υλικά προβολής (πανκάρτες βιτρίνας, σταντ πάγκου και εδάφους, ενημερωτικά έντυπα κ.λπ.), διότι μπορούμε να αλλάζουμε εύκολα τα μηνύματα στο περιεχόμενο επικοινωνίας τους.

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι είναι πολύ σημαντικό οι ειδικοί που προτείνουν αυτά τα καινοτόμα υλικά επικοινωνίας, να δουλέψουν πολύ πάνω στο περιεχόμενο το οποίο πρέπει να είναι επίκαιρο και να επιτρέπει μία διαδραστική επικοινωνία με τον πελάτη, και το οποίο περιεχόμενο πρέπει συχνά να ανανεώνεται.

Διαφορετικά είναι σαν να αφήνουμε το ίδιο σταντ πάγκου 4 και 5 μήνες στο ίδιο σημείο στο φαρμακείο μας!

Σε γενικές γραμμές οι ηλεκτρονικές τεχνολογίες εξασφαλίζουν στον φαρμακοποιό μικρότερο χώρο προβολής, αφού τα πάντα παρουσιάζονται ηλεκτρονικά και στον πελάτη που επισκέπτεται το κατάστημα, καθώς και κέρδος χρόνου στην πληροφόρηση και στην επιλογή του.

Όλα αυτά τα νέα προωθητικά εργαλεία στον χώρο πώλησης προσφέρουν νέους τρόπους δημιουργίας ενδιαφέροντος και καλύτερης επικοινωνίας με τους πελάτες.

Πρόκειται για έναν νέο τύπο προβολής και επικοινωνίας με τον σύγχρονο καταναλωτή.

Το Αδιάφορο Βλέμμα των Πελατών Οδηγεί στην Εξέλιξη 

Οι οθόνες προβολής έχουν υιοθετηθεί από αρκετά φαρμακεία μέχρι σήμερα, αλλά
σε γενικές γραμμές δεν φαίνεται να ικανοποιούν τους φαρμακοποιούς.

Οι πελάτες μπορεί να βλέπουν το μήνυμα, αλλά δεν έχει σημαντική επίδραση επάνω τους, όπως φυσικά και οι περισσότερες διαφημίσεις στην τηλεόραση.

Υπάρχει λοιπόν η ανάγκη να δουλέψουμε πάνω στο περιεχόμενο που προβάλλεται για να δημιουργήσουμε ενδιαφέρον σε αυτούς που βλέπουν τα μηνύματα.

Η μεγάλη τάση είναι να προτείνουμε ένα περιεχόμενο έτοιμο να προβληθεί, στο οποίο ο φαρμακοποιός αν θέλει μπορεί να προσθέσει και εξατομικευμένα μηνύματα για το δικό του φαρμακείο.

Η εξέλιξη αυτών των οθονών προβολής οδηγεί στη δημιουργία ενός μείγματος μηνυμάτων προβολής, προσφορών διαφήμισης, αλλά και διαφόρων πληροφοριών (καιρός, εορτολόγιο, ειδήσεις, κ.λπ.).

Η εμπειρία που υπάρχει τόσο στους φαρμακοποιούς όσο και στους παρόχους αυτών των υλικών επικοινωνίας οδηγεί σε μία νέα φάση πιο αποτελεσματικής επικοινωνίας, μέσω του digital και της διαδραστικότητας.

Το Direct Marketing με το Λιγότερο Κόστος

Οι ψηφιακές οθόνες αφής και γενικά όλα τα ηλεκτρονικά μέσα που αναφέραμε παραπάνω είναι εργαλεία του direct marketing.

Ένα από τα πλεονεκτήματά τους είναι το χαμηλό κόστος μακροπρόθεσμα σε σύγκριση με τα υλικά προβολής σε χαρτί.

Το ίδιο συνέβη όταν το email αντικατέστησε το γράμμα με το ταχυδρομείο.

Περνάμε από το χαρτί στο digital.

Οθόνες πλέον θα βλέπουμε παντού.

Ζούμε το φαινόμενο της Times Square στη Νέα Υόρκη!

Σε γενικές γραμμές η όλη πληροφόρηση και επικοινωνία που μπορεί να δοθεί στο φαρμακείο από αυτά τα νέα ηλεκτρονικά μέσα προβολής πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή, όχι μόνο για να δώσει τη σωστή πληροφόρηση, αλλά και να προκαλέσει το ενδιαφέρον του πελάτη σε ένα συγκεκριμένο θέμα υγείας, θέτοντας τις κατάλληλες ερωτήσεις και απαντώντας με σαφήνεια στον πελάτη.

Το όλο σκεπτικό δεν είναι να πουλήσουμε ένα προϊόν αλλά να δώσουμε την έγκυρη πληροφόρηση για θέματα υγείας και ομορφιάς.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι όλες οι ατομικές πληροφορίες που δίδονται από τους ασθενείς- πελάτες παραμένουν εμπιστευτικές στο φαρμακείο . Αυτή η εμπιστοσύνη που έχει χτιστεί παραδοσιακά μεταξύ του φαρμακοποιού και του πελάτη είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Και ενώ οι τεχνολογίες προχωρούν πολύ γρήγορα και εξαπλώνονται σε άλλους τύπους εμπορικών καταστημάτων, οι φαρμακοποιοί φαίνονται να απέχουν και να είναι διστακτικοί να επενδύσουν στην καινοτομία, δείχνοντας μία τάση να επιμείνουν στον παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας.

Αυτό οφείλεται αδιαμφισβήτητα στην ιδιαιτερότητα του κλάδου των φαρμακείων όπου πωλούνται τα φάρμακα και τα προϊόντα υγείας και όπου οι κανόνες επικοινωνίας είναι πολύ συγκεκριμένοι, ακολουθώντας μία διαδικασία εξέλιξης πολύ αργή.

Βασίλης Παπακώστας, MBA, Γενικός Διευθυντής της ITEQ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.