Κερδίστε τους Περιστασιακούς Πελάτες

Περιστασιακός πελάτης είναι εκείνος που δεν αποτελεί μέρος της περιφερειακής ζώνης του Φαρμακείου.

Δεν είναι τακτικός πελάτης, είναι ένας περαστικός που επισκέπτεται κάποιο Φαρμακείο, είτε επειδή βρίσκεται κοντά στον εργασιακό του χώρο, είτε επειδή έτυχε να περνάει από εκεί σε κάποια βόλτα ή σε κάποια άλλη δραστηριότητα, είτε λόγω άλλων μεταβλητών (πχ οδικά έργα).

Επομένως, κάθε φορά που περνά αυτό το μονοπάτι, ο περαστικός πελάτης είναι δεκτικός στο να σταματήσει σε αυτό το Φαρμακείο, εφόσον αυτό μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του.

Έγκειται πλέον στο Φαρμακείο να τον προσελκύσει για να γίνουν οι σποραδικές του επισκέψεις του πιο τακτικές.

Προσελκύοντας τον Περιστασιακό Πελάτη

Τα Φαρμακεία που έχουν πολλούς περαστικούς πελάτες, είναι κατά κύριο λόγο εκείνα που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα μεγάλων πόλεων, σε αεροδρόμια και σε σταθμούς, όπως και σε νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα.

Ένας περιστασιακός πελάτης μπορεί να γίνει μόνιμος, με την προϋπόθεση ότι θα του δοθούν τα μέσα που θα τον κρατήσουν και θα τον κάνουν πιστό στο φαρμακείο σας.

Η συνταγή είναι η ίδια, όπως και με τον πελάτη που βρίσκεται κοντά σας, αλλά ο τρόπος που θα την εφαρμόσετε είναι που θα κάνει όλη τη διαφορά.

Ο «νομαδισμός», συνέπεια των αλλαγών της καταναλωτικής συμπεριφοράς των πελατών, έχει γίνει μια πραγματικότητα για την πλειοψηφία των φαρμακείων, κυρίως για την αστική και προαστιακή ζώνη.

Η φροντίδα του περαστικού πελάτη δεν πρέπει να θεωρείται μια εξαίρεση και πρέπει να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή.

Στόχος μας είναι να κάνουμε τον περαστικό πελάτη μόνιμο, γεγονός που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως, το ωράριο λειτουργίας, η αρχιτεκτονική του χώρου, το απόθεμα, οι τιμές, το επίπεδο της εξυπηρέτησης, κ.ά.

Ποια Φαρμακεία έχουν συμφέρον να κερδίσουν αυτή την πελατεία;

Κατά βάση, εκείνα που βρίσκονται σε έναν άξονα συχνής κίνησης, εύκολα στην πρόσβαση, με ένα χώρο στάθμευσης κοντά, σε ένα δρόμο εμπορικό ή στην καρδιά ενός κέντρου προσέλκυσης με σχολεία, με επιχειρήσεις ή γραφεία.

Καταγράψτε τον Περιστασιακό Πελάτη

Μην κάνετε το λάθος να αποκλείσετε τον περαστικό πελάτη σας από ενέργειες πιστότητας του Φαρμακείου σας.

Φροντίστε να κάνετε ακριβώς το αντίθετο!

Η εγγραφή του στο πελατολόγιό σας, μέσα μια κάρτας πιστότητας, ας είναι η πρώτη σας προτεραιότητα.

Ο περαστικός που βρίσκεται απέναντί σας είναι μια μοναδική ευκαιρία να τον κάνετε να γνωρίσει καλύτερα το Φαρμακείο σας.

Ενημερώστε τον για τις τρέχουσες προσφορές ή για τις καινοτόμες υπηρεσίες υγείας και ομορφιάς που προσφέρει το Φαρμακείο σας.

Αν επιθυμείτε να αναλύσετε ποιοτικά και ποσοτικά το «νομαδισμό» του φαρμακείου σας, η συλλογή πληροφοριών για να καθορίσετε την τυπολογία των περαστικών πελατών και κυρίως την εξέλιξη τους στο χρόνο, θα σας βοηθήσει στον σωστό προσανατολισμό του καθορισμού των τιμών και των υπηρεσιών που τους προσφέρετε.

Μια τέτοια ανάλυση μπορεί να πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια ενός λογισμικού διαχείρισης, ικανού να δημιουργήσει λίστες σύμφωνα με τα προσωπικά σας κριτήρια, όπως για παράδειγμα οι διευθύνσεις κατοικίας, ο ταχυδρομικός κώδικας της περιοχής κ.ά.

Ο Περιστασιακός Πελάτης Είναι Συχνά Βιαστικός

Η επικοινωνία στο Φαρμακείο απέναντι σε έναν περαστικό πελάτη είναι πολύ σημαντική.

Συχνά είναι βιαστικός, οπότε χρειάζεται ένα πιο δυνατό οπτικό ερέθισμα για να μπει στο Φαρμακείο.

Για την περίπτωση αυτή, θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα τη βιτρίνα σας και αν χρησιμοποιήσετε έντονα τα χρώματα, λογική τοποθέτηση, και, γιατί όχι, ιδιαίτερο φωτισμό και ειδικά εφέ.

Η συχνότητα και το προφίλ της περαστικής πελατείας μπορεί ακόμη να επηρεάσουν και την οργάνωση του Φαρμακείου σας.

Στις περιοχές που λειτουργούν πολλές επιχειρήσει και γραφεία, οι ώρες αιχμής του φαρμακείου είναι το πρωί ή στο τέλος της ημέρας.

Φροντίστε λοιπόν να έχετε περισσότερο προσωπικό στον πάγκο για εκείνες τις ώρες, διότι μια τέτοια ενέργεια μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Οι περαστικοί πελάτες θα ξαναέρθουν στο Φαρμακείο σας, ακριβώς επειδή ξέρουν ότι θα εξυπηρετηθούν γρήγορα και δεν θα χάσουν τον χρόνο τους.

Μια άλλη ιδέα είναι να βάλετε ένα γρήγορο ταμείο για τα παραφάρμακα.

Είναι μια σχετικά εύκολη λύση που θα επιτρέπει στους πελάτες σας να κερδίζουν τον χρόνο αναμονής στην ουρά με τις συνταγές, οι οποίες, κατά κανόνα, χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εξυπηρετηθούν.

Κάποιες φορές, βέβαια, οι περαστικοί πελάτες έχουν χρόνο στη διάθεσή τους και κοιτούν να επωφεληθούν από τις διάφορες συμπληρωματικές υπηρεσίες του Φαρμακείου, όπως για παράδειγμα το να συμβουλευτούν κάποια αισθητικό.

Σκεφτείτε λοιπόν το ενδεχόμενο να υιοθετήσετε ένα κατάλληλο ωράριο λειτουργίας, ιδιαίτερα αν το Φαρμακείο σας είναι τοποθετημένο κοντά σε σταθμό metro, κοντά σε βρεφικό σταθμό ή σχολείο ή κοντά σε ένα ιατρικό ή εμπορικό κέντρο.

Να θυμάστε:
Η πιστότητα όλων των πελατών είναι ένα αναπόσπαστο στοιχείο ανάπτυξης για τα Φαρμακεία στη σημερινή εποχή.

Το μόνο που μένει είναι να βρείτε ποια είναι η κατάλληλη «δοσολογία» και να χρησιμοποιήσετε όλα τα μέσα που διαθέτετε για να έχετε ευχαριστημένους και κυρίως πιστούς πελάτες.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.