Στρατηγικές Μarketing ανά Ηλικία

Τι κοινό υπάρχει ανάμεσα σε έναν δραστήριο άντρα 55 ετών και έναν ηλικιωμένο 75 ετών;

Τίποτα, παρόλο που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, δηλαδή τους ασθενείς-πελάτες ώριμης ηλικίας.

Γι’ αυτό θα πρέπει να γίνει μια υποκατηγοριοποίηση σε δύο ηλικιακές ομάδες: 50 - 64 ετών και 65 - 80 ετών.

Μετά από αυτό το όριο αναφερόμαστε πλέον στους γέρους.

Το marketing ανά ηλικία είναι μια προσέγγιση που βοηθά στο να αναγνωρίζονται οι ιδιαίτερες ανάγκες κάθε ηλικίας, αλλά παρόλα αυτά ακόμα και στην ίδια ηλικία τα αγοραστικά κίνητρα διαφέρουν, ανάλογα με τις προσωπικές τους αξίες.

Είναι λοιπόν πιθανόν σε άτομα ίδιας ηλικίας να υπάρχει ποικιλία καταναλωτικών συμπεριφορών.

Μarketing Ανά Ηλικία

50-64 χρονών: Μια Γενιά με Έντονη Όρεξη για Ζωή

Η γενιά αυτή έχει ως κύριο στόχο να επωφελείται από τη ζωή κάνοντας καλές επιλογές.

Κοινωνικό - Οικονομικό Προφίλ: Είναι ουσιαστικά η πρώτη γενιά που υπήρξαν δύο μισθοί στην οικογένεια, αφού δούλευαν και οι δύο.

Έζησαν έντονα τη ζωή τους στη δεκαετία των τριάντα και μεγάλωσαν μέσα στην καταναλωτική κοινωνία.

Είτε εργάζονται ακόμα, είτε έχουν πάρει σύνταξη, έχουν μια κάποια οικονομική άνεση και περισσότερο ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους.

Νοοτροπία: Πάντα ενήμεροι για τις τάσεις, αγοράζουν προϊόντα νέας τεχνολογίας, αξεσουάρ με ιδιαίτερο design και δίνουν μεγάλη έμφαση στην πρόληψη, ειδικά όσοι από αυτούς φροντίζουν έναν μεγαλύτερο γονιό τους.

Καταναλωτική Συμπεριφορά: Δεν κάνουν παρορμητικές αγορές.

Σκέφτονται πρώτα πριν κάνουν ένα έξοδο και δεν επηρεάζονται από τη διαφήμιση.

Κάνουν χρήση και κατάχρηση των μέσων ή του διαδικτύου για να ενημερωθούν.

Είναι απαιτητικοί καταναλωτές και ελέγχουν πάντα τη σχέση ποιότητας/τιμής.

Η Σχέση τους με το Φαρμακείο: Συνήθως δεν υποφέρουν από χρόνιες παθήσεις και δεν είναι τόσο τακτικοί πελάτες του Φαρμακείου.

Θέλουν να διατηρήσουν την καλή τους φυσική κατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερο, ενώ τους άντρες τους απασχολεί πολύ και η σεξουαλική τους υγεία.

Αυτό που επιζητούν από το φαρμακείο στον τομέα της υγείας είναι το ευ ζην.

Υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, κάνουν σπορ και γενικά ζουν την εποχή τους.

Ποια Προϊόντα τους Ενδιαφέρουν στο Φαρμακείο

• Συμπληρώματα Διατροφής: Τα προϊόντα που είναι για πρόληψη και βελτίωση της υγείας, είναι αυτά που τους ενδιαφέρουν περισσότερο.

• Εναλλακτικές Θεραπείες: Τα προϊόντα φυτοθεραπείας, αρωματοθεραπείας και τα ανθοϊάματα Μπαχ πρέπει να τα εκθέσετε σε εμφανές σημείο, ομαδοποιώντας τα ταυτόχρονα.

Αν έχετε γνώσεις ομοιοπαθητικής θα πρέπει να το πληροφορηθούν και οι πελάτες σας.

• Καλλυντικά: Ο στόχος των ώριμων πελατών σας άνω των 50 είναι να νιώσουν καλά με τον εαυτό τους, ακολουθώντας την κατάλληλη φροντίδα για το δέρμα τους.

Ψάχνουν την εσωτερική ομορφιά και η εξωτερική ομορφιά αποτελεί αντανάκλασή της.

• Βιολογικά Προϊόντα: Διαφοροποιηθείτε αυξάνοντας την προσφορά σας σε βιολογικά προϊόντα.

Πώς να τους Προσεγγίσετε

Υιοθετείστε θετική στάση.

O τόνος της φωνής σας θα πρέπει να τους εμπνέει ηρεμία και χαρά.

Δώστε προτεραιότητα στην ενημέρωση.

Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε τους τεχνικούς όρους για τα νέα σας προϊόντα και τις οδηγίες χρήσης.

Θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να τους ακούσετε και να τους εμπνεύσετε εμπιστοσύνη.

Επιπλέον, θέλουν να έχουν τη δυνατότητα επιλογής και να γνωρίζουν τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα του προϊόντος πριν το αγοράσουν, για αυτό θα πρέπει να τους προτείνετε τουλάχιστον τρία προϊόντα για να επιλέξουν.

65+ έως 80 ετών: Η Εύκολη Κατηγορία πελατών

Δεν είναι καθόλου δύσκολη κατηγορία πελατών.

Επιδιώκουν τη συμβουλή σας, για αυτό μην διστάσετε να τους προτείνετε και πιο μοντέρνες λύσεις για να ανακουφιστούν.

Θα σας είναι ευγνώμονες.

Κοινωνικο - Οικονομικό Προφίλ: Σε αυτές τις ηλικίες αντιμετωπίζουν τα πρώτα σοβαρά προβλήματα υγείας και έρχονται αντιμέτωποι πιο συχνά με θανάτους στον περίγυρό τους.

Νιώθουν μια μικρή παραίτηση όταν αρχίζουν να γερνάνε και αντιμετωπίζουν τα πράγματα πιο ήρεμα.

Έχουν γνώση του χάσματος που τους χωρίζει από τις νεότερες γενιές, αλλά ταυτόχρονα έχουν μια έντονη επιθυμία να κρατήσουν τον δεσμό με τα παιδιά και τα εγγόνια τους.

Νοοτροπία: Θέλουν να τους σέβονται και να τους ακούν.

Καταναλωτική Συμπεριφορά: Είναι πιο προσεκτικοί όσον αφορά τις αγορές τους, αλλά είναι έτοιμοι να ξοδέψουν αν πειστούν ότι το προϊόν θα τους προσφέρει καλύτερη υγεία και θα τους ανακουφίσει στην καθημερινότητά τους.

Η Σχέση τους με το Φαρμακείο: Το πρώτο και κυριότερο είναι ότι πρόκειται για πιστούς πελάτες.

Και επειδή πιθανότατα είναι και μακροχρόνιοι πελάτες, αποτελούν και την σταθερή πελατεία του Φαρμακείου.

Αντιμετωπίζουν με μεγάλο σεβασμό τους επιστήμονες υγείας και αρκεί μια ευγενική κουβέντα ή απλά η προσοχή που θα τους δείξετε για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.

Η ηλικία αυτή είναι ανοιχτή σε κάθε πρόταση που θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν ή να ελέγξουν την υγεία τους.

Μην διστάστε να προτείνετε συμπληρωματικά προϊόντα που συνδέονται με τη συνταγή που εκτελείτε.

Ποια Προϊόντα τους Ενδιαφέρουν στο Φαρμακείο

Τα σημάδια της γήρανσης σε αυτή την ηλικία είναι εμφανή, ακόμα και όταν οι άνθρωποι παραμένουν δραστήριοι.

Λένε ναι στην άνεση και στα μοντέρνα προϊόντα, αρκεί να είναι διακριτικά.

Μarketing Ανά Ηλικία

• Προϊόντα για τα Πόδια: H παραμόρφωση των ποδιών και των πελμάτων είναι αναπόφευκτη σε αυτήν την ηλικία.

Προϊόντα λοιπόν αυτής της κατηγορίας, όπως για παράδειγμα τα ορθοπεδικά υποδήματα, μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμα στις μεγαλύτερες ηλικίες.

• Τα Ακουστικά Βαρηκοΐας και τα Γυαλιά Πρεσβυωπίας: Είναι ένας τομέας όπου έχετε την δικαιοδοσία να ασχοληθείτε, αρκεί να προσλάβετε ένα εξειδικευμένο άτομο και να ελέγξετε και τον ανταγωνισμό στην περιοχή σας.

Πώς να τους Προσεγγίσετε

Ενδείκνυται ο χώρος σας να είναι φωτεινός και όλα πρέπει να είναι ευανάγνωστα.

Απαραίτητη και μια γωνιά ξεκούρασης με μια δύο πολυθρόνες ή μια ράμπα αν το Φαρμακείο σας έχει σκάλες.

Αυτό που αποζητούν από εσάς οι ηλικιωμένοι πελάτες σας είναι η ποιότητα στην υποδοχή και την εξυπηρέτηση.

Η ευγένεια θα πρέπει να υιοθετηθεί από ολόκληρη την ομάδα.

Τέλος, δεν θα πρέπει να εκμεταλλεύεστε την εμπιστοσύνη που σας δείχνουν, για αυτό και θα πρέπει να τους συμβουλεύετε με υπευθυνότητα, χωρίς να προσπαθείτε να τους πουλήσετε το οτιδήποτε.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.