Έλεγχος του Διαβήτη

Ο έλεγχος του διαβήτη από τον ίδιο τον ασθενή είναι ένα αποτελεσματικό μέσο αντιμετώπισης της χρόνιας αυτής πάθησης και συμβάλλει στην καλή ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου.

Οι εταιρείες με μετρητές σακχάρου και αναλώσιμα εξελίσσονται συνεχώς, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, και δίνουν μάχη για την «καινοτομία».

Είναι ευκαιρία, λοιπόν, για τον Φαρμακοποιό να αναδείξει το σημαντικό ρόλο του στη δημόσια υγεία και σε αυτό το πεδίο.

Με μεγάλες πωλήσεις σε μετρητές και αναλώσιμα (check strips, βελόνες, tests ούρων και tests κετόνης), η αγορά των μετρητών σακχάρου θεωρείται αρκετά σημαντική και κυρίως φαίνεται να παρουσιάζει ευοίωνες προοπτικές.

Εδώ, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το κόστος για το χρήστη είναι σημαντικό. Μόνο για μία μέτρηση την ημέρα το κόστος ανέρχεται γύρω στα 25 ευρώ το μήνα και απαιτούνται τουλάχιστον δύο μετρήσεις ημερησίως για ένα σωστό αυτοέλεγχο σύμφωνα με τις συνήθεις συστάσεις των γιατρών.

Βέβαια είναι γνωστό ότι το κόστος του μετρητή δεν επιβαρύνει το χρήστη, γιατί συνήθως του παρέχεται δωρεάν από τον ιατρό ή το φαρμακοποιό του.

Εάν σήμερα εκτιμάται, χωρίς επίσημα στοιχεία, ότι οι διαγνωσμένοι διαβητικοί είναι περίπου 700.000-1.000.000 στην Ελλάδα, μόνο οι 470.000 είναι συστηματικοί χρήστες μετρητών σακχάρου και από αυτούς μόνο το 30% επιτυγχάνει καλή ρύθμιση του σακχάρου του.

diabetes control

Επομένως, η ενημέρωση και η εκπαίδευση του χρήστη έχουν ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουν!

Όσον αφορά στη μέτρηση της κετόνης, είναι γνωστό ότι υπάρχουν μέθοδοι γρήγορης και αξιόπιστης μέτρησης στο αίμα ή πιο οικονομικής στα ούρα. Ωστόσο, αυτή, συγκριτικά, είναι μια μικρή αγορά.

Εν τούτοις, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι περίπου το 3-4% των εγκύων εμφανίζει διαβήτη κύησης και η μέτρηση του σακχάρου και της κετόνης είναι απαραίτητη, όπως και η ιατρική παρακολούθηση.

Πολλές εταιρείες δουλεύουν πάνω σε νέα projects, με απώτερο σκοπό να παρέχουν αναίμακτες μετρήσεις (non invasive).

Επιπλέον, σε επιλεγμένες περιπτώσεις και μόνο υπό τον έλεγχο ιατρών, υπάρχει η δυνατότητα ο ασθενής να συνδεθεί υποδόρια με ένα σύστημα συνεχούς καταγραφής μετρήσεων και παράλληλα ένα άλλο σύστημα να παρέχει τις απαιτούμενες δόσεις ινσουλίνης, για καλύτερη και σταθερότερη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Συνεχής Προσπάθεια Επικοινωνίας

Όλες οι εταιρείες δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση των ιατρών, φαρμακοποιών, αλλά και του κοινού, σε θέματα που αφορούν στο διαβήτη, με ειδικά ενημερωτικά φυλλάδια και εκπαιδευτικά σεμινάρια.

Εκπαίδευση και ενημέρωση όλων γύρω από την αξία της αυτομέτρησης, μια αξία που δυστυχώς δεν είναι ξεκάθαρη σε όλους. Απώτερος στόχος φυσικά όλων αυτών των ενεργειών είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων με διαβήτη»

Η προοπτική της αγοράς για το μέλλον και ο ρόλος του φαρμακοποιού.

Η κατηγορία των προϊόντων αυτορρύθμισης του σακχάρου αναμένεται να έχει σημαντική άνοδο στο χώρο του φαρμακείου στα επόμενα χρόνια, αφού πρόκειται για μια ασθένεια που παρουσιάζει υψηλό ρυθμό αύξησης της συχνότητας εμφάνισής της.

Ο τρόπος ζωής, η διατροφή, η παχυσαρκία και η έλλειψη άσκησης συμβάλλουν όλο και περισσότερο στην αύξηση των περιστατικών με διαβήτη ιδιαίτερα τύπου 2.

Ο ρόλος του φαρμακοποιού γίνεται πολύ σημαντικός για την πρόληψη, την αντιμετώπιση του διαβήτη, αλλά και τη γνωστοποίηση της αξίας της αυτομέτρησης.

Ο φαρμακοποιός συνειδητοποιεί σιγά-σιγά το σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει, με αποτέλεσμα να ασχολείται όλο και περισσότερο με αυτή την κατηγορία.

diabetes control 2

Οι πάσχοντες από διαβήτη αυξάνονται συνεχώς και οι εταιρείες επενδύουν σε νέους μετρητές κάθε χρόνο, με νέα χαρακτηριστικά που διευκολύνουν τόσο τον ασθενή με διαβήτη όσο και το φαρμακοποιό και τον ιατρό.

Φυσικά, αυτό θα ήταν δίχως νόημα αν δεν υπήρχε και η απαραίτητη ευαισθητοποίηση όλων των μερών (πολιτείας, ιατρών, φαρμακοποιών και εταιρειών) γύρω από την εκπαίδευση και την ενημέρωση.

Όλοι, δε, επισημαίνουν ότι οι φαρμακοποιοί θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν την αξία της κατηγορίας αυτής μέσα στο φαρμακείο τους.

Έτσι, εφαρμόζοντας τις αρχές διαχείρισης της κατηγορίας αυτής (Category Management) και δίνοντας τον ανάλογο χώρο στα συγκεκριμένα προϊόντα, αλλά και σε προωθητικές ενέργειες των αντίστοιχων στρατηγικών των εταιρειών, θα δώσουν και μεγαλύτερη ώθηση στη συγκεκριμένη αγορά.

Επίσης, θα μπορούν να προτείνουν συνοδευτικά και άλλα προϊόντα στον ασθενή, καθώς είναι γνωστό ότι ο διαβήτης έχει συνοδά προβλήματα όρασης, υπέρτασης, στυτικής δυσλειτουργίας, αργής επούλωσης των τραυμάτων κ.ά.

Με την προσέγγιση του διαβητικού ασθενή, ο φαρμακοποιός έχει μια ευκαιρία ανάδειξης της επιστημονικής του εικόνας μέσω της προσπάθειας επικοινωνίας μαζί του, αρκεί να δώσει έμφαση στην κινητοποίησή του και στο όφελος που θα έχει η ποιότητα ζωής του από τη σωστή ρύθμιση του σακχάρου του.

Αυτή είναι μία ενέργεια με πραγματική προστιθέμενη αξία!

Τα κλειδιά της Επιτυχίας

1. Οπτική Επικοινωνία

Βγάλτε τους μετρητές σακχάρου από τα συρτάρια και τοποθετήστε τους στο χώρο πώλησης, σε ράφια με τη σήμανση «Διαγνωστικά».

Μη διστάσετε να προσθέσετε μία μικρή καρτολίνα με το μήνυμα: «Ρυθμίστε εύκολα και σωστά το σάκχαρό σας».

2. Εμπιστευτικότητα

Είναι πολύ σημαντικό να ενθαρρύνετε το διάλογο με τον πελάτη και να τον ακούσετε με προσοχή, αποφεύγοντας τα αδιάκριτα αυτιά.

Οδηγήστε τον, λοιπόν, στα ράφια με τους μετρητές σακχάρου και βάλτε τον να καθίσει σε μια καρέκλα, με στόχο να δημιουργήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης.

3. Επίδειξη

Παρουσιάστε στον πελάτη ένα μετρητή βγάζοντάς τον από τη συσκευασία του και εξηγήστε του πώς λειτουργεί.

Η επίδειξη αυτή πρέπει να μπορεί να γίνει από όλα τα μέλη της ομάδας, επομένως χρειάζονται εκπαίδευση.

4. Επικοινωνία - Εκπαίδευση

Λάβετε ενεργό ρόλο στην υγεία και την πρόληψη, προσφέροντας ενημερωτικά φυλλάδια και επισημαίνοντας την αξία της αυτομέτρησης.

Οργανώστε «Θεματικές Βιτρίνες», σε συνεργασία με τις εταιρείες - προμηθευτές.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.