Επείγουσα Αντισύλληψη Η Συμβουλή και η Προσέγγιση του Φαρμακοποιού

Προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία για τις αμβλώσεις στη χώρα μας, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που παρουσιάζουν «ανεύθυνη» σεξουαλική συμπεριφορά.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές γυναίκες κυρίως νεαρές, να βρίσκονται αντιμέτωπες με μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, την οποία θέλουν να διακόψουν σε πολλές περιπτώσεις.

Ο Φαρμακοποιός παραμένει κύριος παράγοντας αντιμετώπισης μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης, με τη πρότασή του στην επείγουσα αντισύλληψη.

Σε μια τέτοια περίπτωση λοιπόν καλείστε συχνά να αντιμετωπίσετε στο Φαρμακείο με μια νεαρή συνήθως πελάτισσα, προβληματισμένη, αγχωμένη και συχνά πανικόβλητη.

Τι Πρέπει να Γνωρίζετε για την Επείγουσα Αντισύλληψη

► Η επιλογή της επείγουσας αντισύλληψης πρέπει να είναι μόνο περιστασιακή και να παρεμβάλλεται μετά από μια επίφοβη σεξουαλική επαφή από 0-72 ώρες για τη λεβονοργεστρέλη, και μέχρι 120 ώρες (5 ημέρες) για την οξική ουλιπριστάλη.

► Η επείγουσα αντισύλληψη είναι κατάλληλη για όλες τις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαθιστά τις κλασσικές αντισυλληπτικές μεθόδους.

► Όσο πιο σύντομα από την σεξουαλική επαφή χωρίς προστασία χορηγηθεί, τόσο πιο αποτελεσματικά προλαμβάνει μια πιθανή εγκυμοσύνη.

► Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται όποια και αν είναι η περίοδος του κύκλου που έγινε η επαφή.

► Μέχρι την έναρξη της επόμενης εμμηνόρροιας, συνιστάται οι σεξουαλικές επαφές να πραγματοποιούνται με χρήση αξιόπιστης μεθόδου μηχανικής αντισύλληψης (προφυλακτικό).

► Εάν η χρήση ενός τέτοιου σκευάσματος προκαλέσει εμετό εντός 3 ωρών πρέπει να ληφθεί άλλο δισκίο.

► Τέλος, το χάπι της επείγουσας αντισύλληψης δεν μπορεί να «διακόψει» μια εγκυμοσύνη που έχει ήδη ξεκινήσει.

Urgent Βirth Control

Διευκολύνετε την Επικοινωνία και την Προσέγγιση σας

Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα για τον πελάτη αλλά και για σας στο Φαρμακείο να μιλήστε για θέματα που έχουν να κάνουν με τη σεξουαλική του ζωή.

Καλείστε όμως να παίξετε ένα ρόλο αρκετά σημαντικό για την ενημέρωση του πελάτη σε μια τόσο ευαίσθητη περίπτωση!

Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένες συμβουλές που θα διευκολύνουν την επικοινωνία σας, αλλά και θα αναδείξουν και τον ρόλο σας σαν επιστήμονα υγείας.

Εξασφαλίστε την Διακριτικότητα και την Εμπιστευτικότητα

Η ενόχληση και η ντροπή δυσκολεύουν την επικοινωνία σε τέτοιες περιπτώσεις.

Μιλάτε χαμηλόφωνα για να μην σας ακούνε οι άλλοι δίπλα ή οδηγήστε τον πελάτη σε ένα μέρος στο Φαρμακείο πιο απομονωμένο.

Βέβαια αυτό δεν είναι πάντα τόσο εύκολο, ιδιαίτερα στη περίπτωση που το Φαρμακείο έχει περιορισμένο χώρο, έχει πολύ κόσμο ή είναι σε διανυκτέρευση.

Παραμείνετε Επαγγελματίας Υγείας

Μην αφήσετε να φανεί από τη στάση σας ότι ενοχλείστε ή κατακρίνετε ηθικά που μια νεαρή 14-15 ετών, σας ζητά κάτι για επείγουσα αντισύλληψη.

Δεν είστε ο πατέρας ή η μητέρα της για υποδείξεις στη σεξουαλική της ζωή.

Παραμείνατε επαγγελματίας υγείας και ενημερώστε μόνο για την περίπτωση και το φάρμακο, με τρόπο απλό και αντικειμενικό και ύφος χαλαρό και φιλικό.

Επιλέξτε τις Κατάλληλες Φράσεις και Λέξεις

Αντί να την ρωτήσετε «Πότε είχατε την επίφοβη επαφή;» που είναι ένας τρόπος ο οποίος φέρνει κάπως σε δύσκολη θέση τον πελάτη, είναι προτιμότερο να ενημερώσετε απλά: «Η αποτελεσματικότητα αυτού του φαρμάκου περιορίζεται μέχρι Χ ώρες από την επίφοβη επαφή» (όπου Χ, 72 ώρες για τη λεβονοργεστρέλη, και 120 ώρες ,5 ημέρες, για την οξική ουλιπριστάλη).

Σε γενικές γραμμές μην προσωποποιείτε κάτι που πιθανώς θίγει ή φέρνει σε δύσκολη θέση τον πελάτη.

Είναι καλύτερα να μιλάτε γενικά για το φάρμακο.

Παρ’ όλο που συχνά ο πελάτης βιάζετε να πάρει το χάπι και να φύγει, δεν θα αρνηθεί ποτέ την πληροφόρηση από έναν επαγγελματία υγείας όπως εσείς ο Φαρμακοποιός του.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.