Οι Κίνδυνοι από τον Ήλιο

Έφτασε η εποχή που οι πελάτες μας απευθύνονται σε εμάς για μια έγκυρη και επιστημονική συμβουλή για την αγορά των αντηλιακών τους.

Ας μην ξεχνάμε ότι φέτος περισσότερο από ποτέ οι καταναλωτές προσπαθούν να συνδυάσουν με τον πιο αποδοτικό τρόπο τη σχέση ποιότητας και τιμής, αφού από τη μια ο ήλιος μας έχει δείξει τα τελευταία χρόνια ότι δεν αστειεύεται, ενώ από την άλλη το εισόδημα των περισσότερων έχει μειωθεί αρκετά ώστε να είναι πολύ ευαίσθητοι στις τιμές των προϊόντων.

Ο φαρμακοποιός μέσα από τη συμβουλή του θα πρέπει να προτείνει το πιο κατάλληλο αντηλιακό για την κάθε περίπτωση, που ταυτόχρονα ν’ ανταποκρίνεται και στις οικονομικές δυνατότητες του πελάτη, χωρίς όμως να ξεχνάει ότι η αξία μιας επαγγελματικής και υπεύθυνης συμβουλής έχει πολλές φορές μεγαλύτερη σημασία για τον καταναλωτή από μια φθηνή τιμή του προϊόντος που θα αγοράσει.

Παρακάτω θα εξετάσουμε 3 από τις πιο συχνές περιπτώσεις που θα αντιμετωπίσουμε στο φαρμακείο, τις προτάσεις που μπορούμε να κάνουμε καθώς και συμβουλές για την επικοινωνία μας και την οργάνωση του χώρου και της βιτρίνας μας.

1η Περίπτωση: Φωτογήρανση

Ένα αντηλιακό έχει αποτέλεσμα μόνο αν εφαρμοστεί σωστά και με χρονική συνέπεια στην ανανέωση.

Ο στόχος είναι να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα των αντηλιακών με τύπο λάδι σε νερό που είναι πιο αισθητικά αποδεκτά πάνω στο δέρμα, με λιγότερο κολλώδη υφή που δεν αφήνουν λευκά σημάδια στο δέρμα.

• Τα αντηλιακά σε μορφή spray και γενικά τα “Oil-free” είναι κατάλληλα για τους άνδρες, στα σπορ, καθώς και για το λιπαρό δέρμα με ατέλειες.

• Τα πιο λεπτόρρευστα γαλακτώματα ενδείκνυνται για το σώμα.

• Οι κρέμες με τη πιο πλούσια και κρεμώδη υφή προσφέρουν καλύτερη προστασία για το πρόσωπο.

• Τα stick χρησιμοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις για τις πιο ευάλωτες περιοχές (μύτη, χείλη, μάγουλα, αυτιά, ουλές).

Πώς να Προτείνετε το Κατάλληλο Αντηλιακό

Προτού φτάσετε στο σημείο να προτείνετε κάποιο αντηλιακό πρέπει να γνωρίζετε δύο παραμέτρους:

► Το φωτότυπο και τις συνήθειες του ατόμου (προορισμός, σπορ και προτίμηση σε υφή).

► Προσδιορίστε το φωτότυπο του ατόμου σύμφωνα με το χρώμα των μαλλιών του, του δέρματός του και την παρουσία φακίδων.

Στην ίδια έκθεση στον ήλιο ο κάθε φωτότυπος θα έχει διαφορετική αντίδραση από ένα απλό μαύρισμα μέχρι ένα σοβαρό ηλιακό έγκαυμα.

Για αυτές τις διαφορές στην έκθεση στον ήλιο ευθύνονται δύο τύποι μελανίνης που υπάρχουν σε διαφορετικές αναλογίες στην επιδερμίδα μας:

Οι φαιομελανίνες, με χρώμα κίτρινο –καφέ που υπάρχουν σε αφθονία κυρίως στα ανοιχτόχρωμα δέρματα.

Οι ευμελανίννες, με χρώμα καφέ –μαύρο που υπάρχουν σε αφθονία κυρίως στα σκουρόχρωμα δέρματα.

Επίσης πολύ υψηλή επειδή η μέγιστη ακτινοβολία είναι κάθετη στην επιφάνεια της γης και το στρώμα του όζοντος είναι πολύ λεπτό.

Προτείνουμε:

• Σε υπερευαίσθητο δέρμα, υπερβολική έκθεση στον ήλιο (τροπικός, θάλασσα, βουνά), μελανώματα, ουλές, ιστορικό εγκαυμάτων και πολύ μικρά παιδιά: Ultra προστασία 50 +.

• Στις πρώτες ημέρες της έκθεσης ανάλογα με τον τύπο του δέρματος πολύ υψηλή προστασία (SPF 30 ή 40 ή 50) στο λευκό δέρμα ή υψηλή (SPF 20) στις πιο σκούρες επιδερμίδες.

• Μετά από αρκετές ημέρες έκθεσης στον ήλιο, προτείνουμε υψηλή προστασία (SPF 20) στις ανοιχτόχρωμες επιδερμίδες ή χαμηλή προστασία (SPF 10 ή 12) στις πιο σκούρες.

• Ακόμα και οι μαύρες επιδερμίδες επηρεάζονται από την ηλιακή ακτινοβολία αν και οι συνέπειές της δεν είναι τόσο ορατές.

Όμως ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις η πρόταση ενός χαμηλού δείκτη προστασίας δεν αποτελεί υπερβολική πρόταση.

Εκτός από την φυσιολογική ηλικιακή γήρανση της επιδερμίδας υπάρχουν και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες που οδηγούν σε γήρανση της επιδερμίδας.

Όταν πρόκειται για γήρανση λόγω παρατεταμένης και συνεχούς έκθεσης στον ήλιο μιλάμε για ηλιοδερμία ή ακτινική γήρανση.

Οφείλεται σε αλλοιώσεις κλινικές, ιστολογικές, και λειτουργικές του δερμικού ιστού που εμφανίζονται στα πλέον εκτιθέμενα στον ήλιο μέρη του σώματος.

Οι Κίνδυνοι από τον Ήλιο

2η Περίπτωση: Η επιχείρηση Ήλιος στα Παιδιά

Το δέρμα των παιδιών το οποίο είναι σαφώς πιο εύθραυστο από αυτό των ενηλίκων χρειάζεται ειδική προστασία.

Η ηλιακή ακτινοβολία που δέχεται κάποιος, ειδικά κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του, δρα αθροιστικά για το υπόλοιπο της ζωής του και επιβαρύνει το δέρμα του.

Λόγω της μη ολοκληρωμένης ανάπτυξης του παιδικού δέρματος , το σύστημα ρύθμισης της θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει εύκολα θερμοπληξία, μιας και η λεπτή κεράτινη στοιβάδα δεν λειτουργεί αρκετά φωτοπροστατευτικά όπως στους ενήλικες, ενώ το ανοσοποιητικό του σύστημα δεν παίζει σωστά το ρόλο του «σταθεροποιητή».

Όλες αυτές οι "ανεπάρκειες" κάνουν το δέρμα του παιδιού πολύ ευάλωτο, και η επαναλαμβανόμενη ηλιακή έκθεση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι ένας αδιαμφισβήτητος παράγοντας κινδύνου για την πρόκληση καρκίνου του δέρματος σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Επίσης τα παιδιά λόγω της υψηλής ηλιακής έκθεσης (παιχνίδια στην άμμο, θαλάσσια σπορ, κολύμπι) και της πολύωρης έκθεσης τους, από δυο έως και πέντε ώρες την ημέρα, στον ήλιο , συχνά τις θερμότερες ώρες, εκτιμάται ότι η ετήσια δόση της υπεριώδους ακτινοβολίας που λαμβάνουν είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή ενός ενήλικα.

Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι η επιδερμική επιφάνεια ενός παιδιού είναι μικρότερη από ενός ενήλικα, είναι περισσότερο διαπερατή λόγω του λεπτού πάχους της, ενώ είναι και πιο ευαίσθητη σε αλλεργικές αντιδράσεις.

Η Κατάλληλη Εκπαίδευση των Γονέων

• Η επαναλαμβανόμενη έκθεση κατά την πρώιμη παιδική ηλικία καθώς και η έντονη έκθεση κατά τη διάρκεια της εφηβείας, αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος στην ενήλικη ζωή, ιδιαίτερα με τη μορφή μελανώματος.

• Προστατέψτε το παιδί σας από τις βλαπτικές επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας για να το προστατέψετε από το ερύθημα αλλά και τη μακροπρόθεσμη βλάβη των ιστών.

Δίνοντας το σωστή πληροφόρηση κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της έκθεσης στον ήλιο για τους κινδύνους που κρύβει ο ήλιος αλλά και τρόπους προστασίας, είναι πιθανότερο μεγαλώνοντας τα άτομα να αποκτήσουν μια πιο σωστή συμπεριφορά απέναντι τον ήλιο στην ενήλικη ζωή τους.

Υφές και Δείκτες Προστασίας των Παιδικών Αντηλιακών

• Τα λευκά σημάδια (λόγω των φυσικών τους φίλτρων) που μπορεί να αφήνουν οι παιδικές κρέμες έχουν το πλεονέκτημα να μπορούμε να δούμε ότι η εφαρμογή τους ήταν ομοιογενής και καμία περιοχή δεν έχει μείνει ακάλυπτη.

• Λόγω του χρόνου που περνούν τα παιδιά στο νερό, προσφέρουν καλύτερη προστασία τα αδιάβροχα προϊόντα που δεν τσούζουν τα μάτια και είναι ανθεκτικά στην τριβή ή την άμμο.

• Όσο πιο πλούσια υφή έχει ένα προϊόν, τόσο περισσότερο θωρακίζει την υγρασία του δέρματος και περιορίζει την ξηρότητα.

Για δείκτη προστασίας ανεξάρτητα με τον φωτότυπο του παιδιού επιλέγουμε πολύ υψηλό ή υψηλό δείκτη (50+) ειδικά για τις πρώτες ημέρες έκθεσης στον ήλιο.

• Τα αντηλιακά που περιέχουν ορυκτά φωτο-προστατευτικά μέσα (οξείδιο του ψευδαργύρου, τιτανίου), αντανακλούν την ακτινοβολία και τη διαχέουν προς τα έξω, αντί να την απορροφούν, ενώ έχουν πολύ μικρή διαδερμική απορρόφηση.

Η χρήση τους εξασφαλίζει τη φωτοσταθερότητα του αντηλιακού, την βιολογική του αδράνεια, και την μη απορρόφησή του από την επιδερμίδα.

Όσο δε οι δομές αυτών των αντηλιακών φυσικών μέσων τους είναι μικροκρυσταλικές, μειώνονται τα έντονα λευκά ίχνη κατά την εφαρμογή τους.

• Τα Χημικά Φίλτρα (cinnamates, octocrylene, benzophenones, Mexoryl) παρέχουν κάλυψη για ολόκληρο το φάσμα υπεριώδους ακτινοβολίας και απλώνονται εύκολα.

Λειτουργούν με την επιλεκτική απορρόφηση της ακτινοβολίας, πριν αυτή φτάσει στην επιδερμίδα.

Σήμερα χάρη στην ύπαρξη τεχνολογίας που επικαλύπτει τα χημικά φίλτρα ή χρησιμοποιώντας χημικά φίλτρα μεγάλου μοριακού βάρους, αποτρέπεται η διείσδυση τους στο δέρμα.

woman sunscreen beach 2401

3η Περίπτωση: Ο Καρκίνος του Δέρματος

Υπάρχουν δύο τύποι καρκίνου του δέρματος: τα καρκινώματα, που επηρεάζουν τα κερατινοκύτταρα, και το μελάνωμα που επηρεάζει τα μελανοκύτταρα.

Καρκινώματα

Πάνω από το 90% των καρκίνων του δέρματος που διαγιγνώσκονται αφορούν την εξωτερική στοιβάδα του δέρματος.

Πρόκειται συνήθως για βασικοκυτταρικά καρκινώματα, που περιορίζονται μόνο στις ανώτερες στοιβάδες του δερμικού ιστού.

Εμφανίζονται σε άτομα πάνω από 40 ετών, σπάνια κάνουν μεταστάσεις και οφείλονται στην επαναλαμβανόμενη έκθεση στον ήλιο, ενώ εμφανίζονται κυρίως σε σημεία που υπήρξε ηλιακό έγκαυμα.

Αυτού του τύπου τα επιθηλιακά καρκινώματα αναρρώνουν πλήρως μετά τη θεραπεία, που συνήθως αφορά τη χειρουργική τους αφαίρεση.

Πιο σπάνια είναι τα ακανθοκυτταρικά καρκινώματα που εμφανίζονται κυρίως στους ηλικιωμένους λόγω μακροχρόνιας έκθεσης στον ήλιο.

Εμφανίζονται σε εκτιθέμενες ζώνες σε άτομα με ανοικτό δέρμα, σπάνια κάνουν μεταστάσεις και θεραπεύονται με χειρουργική αφαίρεση.

Μελανώματα

Πιο επικίνδυνη μορφή από τα καρκινώματα, είναι το μελάνωμα (από την ελληνική μέλας = Μαύρο).

Επηρεάζουν όλες τις ηλικίες και αναπτύσσονται από τον εκφυλισμό των μελανοκυττάρων.

Αυτές οι κακοήθειες μπορεί να ξεκινήσουν από έναν ήδη υπάρχοντα σπίλο ή πολύ συχνά εμφανίζονται σε υγιές δέρμα σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος.

Αν εντοπιστεί αργά, το μελάνωμα μπορεί να έχει απειλητικές συνέπειες για τη ζωή λόγω των μεταστάσεων που εύκολα κάνει.

Παράγοντες Κινδύνου

Η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο καθώς και η έκθεση σε τεχνητή υπεριώδη ακτινοβολία (Στους θαλάμους μαυρίσματος Solarium, πολλαπλασιάζεται ο κίνδυνος από 2 έως 8%) είναι οι κύριες αιτίες.

Το μελάνωμα είναι πιο πολύ συχνό σε άτομα που είχαν πολλά ηλιακά εγκαύματα κατά την παιδική ηλικία, που ασχολούνται με υπαίθρια σπορ (ιστιοπλοΐα, σερφινγκ) ή είναι οπαδοί του τεχνητού μαυρίσματος.

Ο δεύτερος παράγοντας κινδύνου ιδιαίτερα στην περίπτωση των μελανωμάτων είναι οι γενετικοί παράγοντες, αλλά και άτομα που βρίσκονται σε ανοσοκαταστολή όπως επίσης και τα άτομα που βρίσκονται στις ομάδες υψηλού κινδύνου με χαρακτηριστικά:

• Ανοιχτόχρωμα ή κόκκινα μαλλιά, λευκή επιδερμίδα, φακίδες.

• Μαυρίζουν πολύ δύσκολα, ενώ έχουν τάση να παθαίνουν ηλιακά εγκαύματα.

• Έχουν μεγάλο αριθμό σπίλων στο σώμα (για τους ενήλικες άνω των 15 με διάμετρο μεγαλύτερη από 5 mm).

• Έχουν ιστορικό ενός περισσότερων κρουσμάτων καρκίνου του δέρματος στις οικογένειές τους.

• Υπήρξαν θύματα επαναλαμβανόμενων ηλιακών εγκαυμάτων κατά την παιδική ηλικία.

Αν υπάρχουν ένα ή περισσότερα σημεία τα οποία σας αφορούν θα πρέπει να επισκέπτεστε τον δερματολόγο σας τουλάχιστον μια φορά το χρόνο.

Τα Σημεία «Κλειδιά» της Επικοινωνία σας

Η αγάπη για τον ήλιο και την ηλιοθεραπεία είναι πάντα μεγάλη σε όλους τους ανθρώπους για τη φυσική και ψυχική ευφορία που δημιουργεί.

Είναι λοιπόν αρκετά δύσκολο για έναν επαγγελματία υγείας να αντιταχθεί και να βάλει περιορισμούς σε αυτήν την ευχαρίστηση.

Θα πρέπει λοιπόν να ενημερώσει απλά τους πελάτες σας χωρίς αυστηρότητα.

Σε καμιά περίπτωση λοιπόν δεν θα πρέπει να τους τρομοκρατήσουμε με λόγια όπως: καρκίνος του δέρματος, πρόωρη γήρανση και ηλιακά εγκαύματα, αλλά να προσπαθήσουμε με ήπιο τρόπο να τους βοηθήσουμε να κατανοήσουν τους λόγους που πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για την προστασία τους από τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου.

Οι Απαραίτητες Πληροφορίες:

• Υπενθυμίστε τους κινδύνους από την παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο, κυρίως πριν τις διακοπές αλλά και σε επαγγελματίες που εκτίθενται περισσότερο στον ήλιο (αγρότες, ψαράδες, κηπουρούς).

• Εξηγήστε ότι μαύρισμα χωρίς κινδύνους δεν υπάρχει.

• Προτρέψτε τους σε σταδιακό μαύρισμα με μικρή διάρκεια ηλιοθεραπείας.

• Ευαισθητοποιήστε τους γονείς με μικρά παιδιά για την αντηλιακή προστασία με παιδικό αντηλιακό, καπέλο, μπλουζάκι.

• Απομυθοποιήστε την εσφαλμένη αντίληψη για αντηλιακά «ecran total» ή «total screen».

Ορισμένα άτομα νομίζουν ότι με αυτά δεν θα μαυρίσουν καθόλου και άλλα θεωρούν ότι θα τους προστατεύσουν όλη μέρα.

Τα αντηλιακά με υψηλούς δείκτες είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν τα πλέον ευαίσθητα στον ήλιο δέρματα και όχι να αυξάνουν τον χρόνο προστασίας και παραμονής στον ήλιο.

• Τονίστε σε όλους όσους αγοράζουν αντηλιακό: να ανανεώνουν το προϊόν κάθε 2 ώρες το αργότερο και να το εφαρμόζουν πριν την έκθεση στον ήλιο.

Οι 3 απαραίτητες ερωτήσεις διερεύνησης:

«Πόσο συχνά κάνετε ηλιοθεραπεία;»

«Παρατηρείτε κάποια ιδιαίτερη αντίδραση στο δέρμα σας κατά την έκθεση στον ήλιο;»

«Τι τύπο προϊόντων προτιμάτε;»

Οι ερωτήσεις αυτές σας επιτρέπουν να κάνετε τη πλέον σωστή και εξατομικευμένη πρόταση αντηλιακού.

Μέσα από μια ολοκληρωμένη συμβουλή υγείας, το φαρμακείο μπορεί για ακόμη μια φορά να γίνει σύμμαχος στο πλευρό των καταναλωτών, μέσα από την παροχή επιστημονικής γνώσης και ποιοτικής εξυπηρέτησης με κέντρο τον άνθρωπο και τις ιδιαίτερες ανάγκες του.

Η Οπτική σας Επικοινωνία

Ιδέες για τη Βιτρίνα σας

Κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών του καλοκαιριού θα πρέπει να αφιερώσουμε μια βιτρίνα στην πρόληψη και την προστασία από τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου.

Μιας και η βιτρίνα συμπίπτει με τις καλοκαιρινές διακοπές, τίποτα δεν θα πρέπει να τρομάζει.

Αντιθέτως θα πρέπει να δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα και με ήπιο τρόπο να μεταφέρει τα σωστά μηνύματα πρόληψης.

Για την υλοποίηση της δεν χρειάζεστε τίποτα περισσότερο από πράγματα που μπορεί να έχετε στην αποθήκη σας όπως, πετσέτες θαλάσσης, φουσκωτά στρώματα, μια ομπρέλα ηλίου, μια αιώρα, κουβαδάκια, κοχύλια και άμμο.

Με συνθήματα όπως «Ασφαλές μαύρισμα!», «Προστασία από τον ήλιο , ο φαρμακοποιός σας γνωρίζει» ή «Καλοκαιρινές διακοπές χωρίς ηλιακά εγκαύματα!» μπορείτε να στήσετε το καλοκαιρινό σκηνικό εντός και εκτός του φαρμακείου.

Συμβουλές για τον εσωτερικό σας χώρο

Η όλη οργάνωση του χώρου σας και η προβολή των αντηλιακών που διαθέτετε πρέπει να στηρίζεται στο να πείσουν τον πελάτη για προστασία με ασφάλεια στον ήλιο.

Εξ’ άλλου αυτό είναι το Νο1 κριτήριο της αγοράς αντηλιακών από το φαρμακείο, σε αντίθεση με τα άλλα κανάλια διανομής που προβάλουν κυρίως το «μπρούτζινο χρώμα»!

Όταν Κάνετε τις προμήθειες σας σκεφτείτε «τον πελάτη»

Οι πελάτες σας προτιμούν το φαρμακείο για να βρουν προϊόντα υψηλότερης ποιότητας και μεγαλύτερης προστασίας.

Ειδικά σε περιπτώσεις ευαισθησίας, δυσανεξίας ή μικρών παιδιών, το φαρμακείο είναι ο πρώτος προορισμός για την αγορά αντηλιακών.

Δεύτερο κριτήριο, είναι η ευκολία χρήσης.

Τα αντηλιακά σε μορφή σπρέι ή τζελ, κατά τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη λόγω της ευχάριστης υφής τους και της ευκολίας στη χρήση, ενώ τα αδιάβροχα προϊόντα προσελκύουν εκείνους τους καταναλωτές που ασχολούνται με θαλάσσια σπορ ή οικογένειες με παιδιά.

Sunscreen Copyright Kraska on Fotolia

Μια Προβολή Ελκυστική και Οργανωμένη

Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ένα φαρμακείο της πόλης ή ενός τουριστικού προορισμού, η προστασία από τον ήλιο πρέπει να προβληθεί από το Μάιο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, αφιερώνοντας το χώρο των εποχιακών προβολών στα αντηλιακά, στη φροντίδα μετά τον ήλιο και στα αντίστοιχα συμπληρώματα διατροφής.

Στο χώρο προβολής μπορούν να τοποθετηθούν όλα τα προϊόντα ανά κατηγορία (πρόσωπο, παιδιά, μαλλιά) και όχι ανά μάρκα ώστε να είναι πιο εύκολη η αναζήτηση του κατάλληλου προϊόντος.

Στο ύψος του ματιού θα μπουν οι κωδικοί πρώτης προτεραιότητας, ενώ δείκτες ραφιών και σηματοδότηση με την κατηγοριοποίηση των προϊόντων θα βοηθήσουν τους πελάτες σας.

Γραπτές σημάνσεις με κατηγοριοποιήσεις όπως : «Ευαίσθητα στον ήλιο δέρματα», «Προστασία προσώπου», «Αντηλιακά για παιδιά», «Αντηλιακά για λιπαρά δέρματα με ατέλειες», βοηθούν στην επιλογή του πελάτη.

Μαζί με τα αντηλιακά προϊόντα μην ξεχάσετε να βάλετε και τα συμπληρώματα διατροφής που αφορούν το μαύρισμα και την προστασία από τον ήλιο.

Ειδικά η αρχή του καλοκαιριού είναι η κατάλληλη εποχή για εκδηλώσεις και προσφορές.

Μπορείτε να ορίσετε μια χρονική περίοδο στην αρχή της σεζόν όπου οι καταναλωτές με την αγορά αντηλιακών θα έχουν μια έκπτωση ή κάποιο δώρο με την αγορά δύο προϊόντων.

Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και στις αρχές του Αυγούστου που το μεγαλύτερο μέρος των εκδρομέων ετοιμάζει βαλίτσες.

Μην αμελείστε να ανακοινώστε αυτές τις ειδικές προσφορές σε μια καρτολίνα πάνω από τη γόνδολα ή τη ραφιέρα των αντηλιακών, αλλά παράλληλα και στη βιτρίνα σας και σε μια οθόνη ή έναν πίνακα ανακοινώσεων μέσα στο χώρο του φαρμακείου.

Εάν η προσφορά είναι ελκυστική, και οι υπηρεσίες και οι συμβουλές που προσφέρονται ολοκληρωμένες, τότε η τιμή δεν είναι η κύρια κινητήρια δύναμη για την αγορά ενός αντηλιακού από το φαρμακείο.

Δώστε έμφαση στις υπηρεσίες που μπορείτε να προσφέρετε φτιάχνοντας ένα ‘’ηλιακό‘’ ερωτηματολόγιο, μέσα από τις απαντήσεις του οποίου θα μπορείτε να ορίσετε το φωτότυπο του πελάτη σας, τις προτιμήσεις του καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες αυτού ή της οικογένειάς του.

Το ερωτηματολόγιο θα πρέπει να είναι σε ένα χώρο κοντά στα σταντ των αντηλιακών για να μπορούν να το συμπληρώσουν μόνοι τους οι πελάτες όση ώρα περιμένουν την σειρά τους.

Αυτή η ενέργεια θα βοηθήσει και εσάς να προτείνετε το κατάλληλο προϊόν ανά περίπτωση, ενώ θα εκτιμηθεί και από τους πελάτες σας.

Κάνετε ερωτήσεις που αφορούν τον προορισμό των διακοπών (βουνό ή θάλασσα), τις ώρες έκθεσης στον ήλιο (πρωινές ή μεσημέρι), τον τύπο των προϊόντων που προτιμούν (γαλάκτωμα ή σπρέι) καθώς και ερωτήσεις που αφορούν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας (αν υπάρχουν παιδιά ή άτομα με φωτοευαισθησία).

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.