Μαγνήσιο για την Κούραση

Η Ερώτηση στο Φαρμακείο:

«Δεν μπορώ να αντέξω άλλο! Έφτασα σε τέτοιο επίπεδο άγχους που έχω πρόβλημα ύπνου.

Δεν είμαι σε φόρμα ούτε στη διάρκεια της ημέρας.

Είμαι οξύθυμη, κλαίω με το παραμικρό, δεν αποδίδω στη δουλειά μου!

Χρειάζομαι διακοπές, αλλά ως τότε τι να κάνω για να ξαναβρώ τη φόρμα μου και την ηρεμία μου;»

Η Απάντησή σας Μπορεί να Είναι:

«Τα συμπτώματα που περιγράφετε σίγουρα σχετίζονται με το άγχος σας και μια ανεπάρκεια σε μαγνήσιο.

Κάνοντας μια θεραπεία με μαγνήσιο θα επιτύχετε μια νευρική ισορροπία.

Αλλά κυρίως προσπαθήστε εσείς να χαλαρώστε για ν' ανταπεξέλθετε στις προσωπικές και επαγγελματικές σας υποχρεώσεις».

Μαγνήσιο για την Κούραση

Ο Ρόλος του Μαγνησίου

Μειώνει τη νευρωνική διεγερσιμότητα και τη νευρομυϊκή μετάδοση.

Επίσης, εμπλέκεται στη σύσπαση των μυών, το σχηματισμό αντισωμάτων, την ενζυμική δραστηριότητα...

Σημάδια μέτριας ανεπάρκειας (12-17 χλστγρ / λίτρο αίματος) αντιστοιχούν σε νευρωνική υπερδιέγερση που εκδηλώνεται με συμπτώματα όπως ελαφρό αίσθημα παλμών, κόπωση και εγρήγορση.

Μαγνήσιο και Στρες

Το στρες οδηγεί σε μια έκκριση ορμονών (κατεχολαμίνες και κορτικοστεροειδή).

Αυτό οδηγεί σε μειωμένα επίπεδα μαγνησίου στο αίμα.

Επιπλέον, έχει δειχθεί σε ζώα ότι η ανεπάρκεια μαγνησίου αυξάνει τον κίνδυνο που προκαλείται από το στρες, δηλαδή καρδιαγγειακών παθήσεων (υπέρταση, ταχυκαρδία ...).

Στη πρακτική, η πραγματική έλλειψη μαγνησίου είναι σπάνια.

Οι περιπτώσεις που συναντάμε στο Φαρμακείο είναι λόγω μείωσης μαγνησίου.

Φυσικά δεν πρέπει να το χορηγούμε σε όλο τον κόσμο, αλλά σε άτομα με συμπτώματα λόγω στρες, όπως κούραση νευρικότητα, ευερεθιστότητα.

• Αντενδείξεις: Το μόνο πραγματικό μειονεκτήματα είναι η νεφρική ανεπάρκεια στην οποία μπορεί να οδηγήσει η υπερδοσολογία μαγνησίου, όπως και η διάρροια.

• Δοσολογία: Η συνιστώμενη δοσολογία του μαγνησίου είναι 300 έως 400 mg ανά ημέρα για δυο μήνες.

Μαγνήσιο, Βιταμίνες και Φάρμακα

Ο συνδυασμός της βιταμίνης Β6 (πυριδοξίνη) και μαγνησίου είναι δικαιολογημένος επειδή η πυριδοξίνη αυξάνει τα επίπεδα του μαγνησίου στο πλάσμα και στα ερυθροκύτταρα και μειώνει την αποβολή του μαγνησίου από τα ούρα.

Μαγνήσιο για την Κούραση

Επιπλέον, η μετατροπή της πυριδοξίνης στην ενεργή μορφή της, απαιτεί την παρέμβαση του μαγνησίου.

Για παράδειγμα, ο συνδυασμός μαγνησίου και βιταμίνης Β6 είχε αυξημένη αποτελεσματικότητα στο προεμμηνορροϊκό άγχους.

Επίσης η βιταμίνη D αυξάνει την κυτταρική απορρόφηση του μαγνησίου.

Αλλά, ταυτόχρονα αυξάνει την μαγνησουρία και επάγεται υπερασβεστιαιμία.

Τα φωσφορικά άλατα και τα άλατα ασβεστίου αναστέλλουν την εντερική απορρόφηση του μαγνησίου.

Η ταυτόχρονη πρόσληψη μαγνησίου αυξάνει τη συγκέντρωση της κινιδίνης στο πλάσμα και προκύπτει κίνδυνος υπερδοσολογίας.

Η πρόσληψη μαγνησίου θα πρέπει να απέχει τουλάχιστον δύο ώρες από τη πρόσληψη τετρακυκλίνης για να αποφευχθεί η μείωση της πεπτικής απορρόφησης της τετρακυκλίνης.

Ολίνα Ηλιάδου, Φαρμακοποιός (ΜPharm), Κλινική Φαρμακολόγος (MSc Clinical Pharmacology and Therapeutics)

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.