Σταθούρος Ιωάννης - SmartWare SA

Stathouros

Γενικός Διευθυντής 
SmartWare SA

Απλοποιώντας τη Λειτουργία του Σύγχρονου Φαρμακείου

Το μηχανογραφικό σύστημα του φαρμακείου είναι αναμφισβήτητα η καρδιά της επιχείρησης. Ο Γενικός Διευθυντής της SmartWare SA κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΟΥΡΟΣ μας κάνει παρακάτω μια ενδιαφέρουσα ανάλυση της πλατφόρμας SmartPharmaSys που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τα φαρμακεία.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Ποια είναι η SmartWare και ποια τα πεδία δραστηριοτήτων της;

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΟΥΡΟΣ: H SmartWare είναι η πιο εξειδικευμένη Εταιρεία Παροχής Ολοκληρωμένων Μηχανογραφικών Λύσεων σε όλους τους τομείς της Λιανικής, όπως είναι ο χώρος των τροφίμων, της ένδυσης, των καλλυντικών και της εστίασης.

Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει δυναμική την παρουσία της και στο χώρο των Φαρμακείων.

Συνεργαζόμαστε με πολλές μεγάλες αλυσίδες στην Ελλάδα, που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους χώρους, κι έχουμε τεράστια εμπειρία στα συστήματα που εξυπηρετούν τον πελάτη στην διάρκεια της πώλησης αλλά και μετά από αυτήν.

Το Shopping Experience γίνεται ολοένα και πιο ισχυρό κίνητρο για τον καταναλωτή, πέραν της τιμής και της εξυπηρέτησης.

Αυτό για να το πετύχει κανείς δεν φτάνει απλά να ανακαινίσει το κατάστημά του, χρειάζεται και τα κατάλληλα μηχανογραφικά συστήματα που θα τον υποστηρίξουν στην διαδικασία αναγνώρισης των αναγκών του πελάτη του και την ικανοποίηση του και παράλληλα θα του δώσουν τα εργαλεία για να δημιουργήσουν έναν «πιστό» πελάτη.

P.M & Ε: Ειδικά για τα φαρμακεία, ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα προβλήματα και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο φαρμακοποιός στην διαχείριση της καθημερινότητας;

Ι.Σ: Δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε προβλήματα αλλά μάλλον σε προκλήσεις.

Ο Φαρμακοποιός σήμερα καλείται να ανταποκριθεί σε πολλούς και διαφορετικούς ρόλους και ανάγκες.

Εκτός από σύμβουλος υγείας, ευεξίας και ομορφιάς που οφείλει να είναι και είναι η αποστολή του, πρέπει να είναι ταυτόχρονα εμπορικός διευθυντής της επιχείρησης του, οικονομικός αναλυτής, logistics μάνατζερ και βέβαια marketing και promotion μάνατζερ.

Πείτε μου, λοιπόν, πώς θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε τόσες πολλές και διαφορετικές ανάγκες χωρίς τις κατάλληλες υποδομές, την στελέχωση και βέβαια την οργάνωση και την απαραίτητη χρηματοδότηση;

Οι αποφάσεις που πρέπει καθημερινά να πάρει γρήγορα και σωστά πρέπει να βασίζονται στην έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση που μόνο αξιόπιστα μηχανογραφικά συστήματα μπορούν να του παρέχουν όταν την χρειάζεται.

Αυτό για μένα είναι το μυστικό της επιτυχίας για έναν Φαρμακοποιό και η απάντηση στην πρόκληση της ψηφιακής εποχής που ζούμε.

P.M & Ε: Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνει η SmartWare πάνω σε αυτά τα προβλήματα;

Ι.Σ: H Smartware Α.Ε παρέχει Ολοκληρωμένες Μηχανογραφικές λύσεις στον χώρο των Φαρμακείων.

Με την πλατφόρμα SmartPharmaSys έρχεται να συμπληρώσει το κενό που δημιουργείται από την αλλαγή όλου του νομικού και θεσμικού πλαισίου στο χώρο αυτό, με Κεντρογενή και Πελατοκεντρικά συστήματα που ξεκινούν από την υποστήριξη της λιανικής πώλησης και την αδιάλειπτη λειτουργία των συστημάτων αυτών.

Διασφαλίζουν την άρτια εξυπηρέτηση των πελατών μας, την διαχείριση της αποθήκης , την αυτοματοποίηση του κύκλου της παραγγελίας , την διαδικασία συνεχών απογραφών, την διαχείριση συστημάτων Loyalty – Promotion και CRM και τέλος στην Κεντρικοποιημένη διαχείριση όλων των επιχειρηματικών μας μονάδων από ένα σημείο (φυσικά καταστήματα, E-Shops κλπ).

Αυτή η αρχιτεκτονική επιτρέπει στον «Επιχειρηματία Φαρμακοποιό» να μπορεί ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε γεωγραφικό χώρο βρίσκεται, να έχει 100% έλεγχο της λειτουργίας του/ων Φαρμακείου/ων του και να μπορεί να αποφασίζει και να ενεργεί σαν να ήταν ο ίδιος παρών.

Θεωρώ ότι με αυτό τον τρόπο και με αυτά τα εργαλεία ο ρόλος του Φαρμακοποιού επαναπροσδιορίζεται και διαμορφώνεται σε αυτόν του manager μιας πολυσχιδούς δραστηριότητας, χωρίς όμως να χάνει την πραγματική του επιστημονική αξία, η οποία είναι αυτή του συμβούλου Υγείας που όλοι θέλουμε να έχουμε δίπλα μας και είχαμε τόσα χρόνια.

P.M& Ε: Μιλήστε μας λίγο για την κάρτα πιστότητας και τις προωθητικές ενέργειες που με την εφαρμογή SmartPharmaSys® μπορεί να διαχειριστεί ο φαρμακοποιός.

Ι.Σ: Εμείς στην Smartware πιστεύουμε, μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας στο περιβάλλον της Λιανικής Πώλησης, πως η αναγνώριση και η ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη μας είναι το Α και το Ω στην σχέση αυτή.

Η δημιουργία της σχέσης πιστότητας της επιχείρησης με τους πελάτες της ξεκινάει από εκεί και γι’ αυτό πρέπει να την χτίσουμε σωστά και με κανόνες.

Το να δώσουμε άλλη μια πλαστική κάρτα στον τελικό πελάτη μας, που δεν χωράει στο πορτοφόλι του από τις τόσες που έχει, δεν μας λέει κάτι.

Εμείς δίνουμε στον Φαρμακοποιό τα εργαλεία για να σχεδιάσει και να εκτελέσει την στρατηγική του σχετικά με την σχέση που θέλει να έχει με την πελατειακή του βάση.

Κατόπιν του δίνουμε τα εργαλεία να παρακολουθεί και να διορθώνει ανά πάσα στιγμή την πορεία αυτής της στρατηγικής και τέλος να αποτιμά και να μετράει το όφελος από τις ενέργειες που σχεδίασε.

Άρα μιλάμε για μια συνολική και ολιστική προσέγγιση στο θέμα που λέγεται Customer Relationship Management.

Όλα αυτά που σας ανέφερα υλοποιούνται χρησιμοποιώντας το Loyalty and Promotion Module της πλατφόρμας μας SmartPharmaSys που, πέραν όλων όσων είπα, δίνει ατέλειωτες δυνατότητες σχεδιασμού προωθητικών ενεργειών και τις υλοποιεί δυναμικά κατά την διάρκεια και την εξέλιξη των συναλλαγών, εύκολα, απλά και λειτουργικά για τον χρήστη αλλά και για τον τελικό καταναλωτή.

Ξέρετε, ένα σύστημα που αναγνωρίζει την ανάγκη σου και την εκπληρώνει πριν εσύ καν το σκεφτείς σαν καταναλωτής δεν είναι απλά ένα ακόμα εργαλείο πώλησης, είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εμπορική σου πολιτική.

P.M & Ε: Τι κάνετε ιδιαίτερα για την υποστήριξη και την εκπαίδευση του φαρμακοποιού πάνω στην πλήρη εκμετάλλευση του συστήματος SmartPharmaSys®;

Ι.Σ: Για μας αυτοί είναι οι δύο σημαντικότεροι παράγοντες επιτυχίας της σχέσης μας με τους φαρμακοποιούς-πελάτες μας. Όπως σας είπα και προηγουμένως, δεν εμπορευόμαστε προγράμματα σε «πακέτα» ή CD, παρ’ το – βαλ’ το και παίζει!

Η επιτυχία μας στηρίζεται στη στενή και διαρκή μας εμπλοκή με την καθημερινή δραστηριότητα και την επιχειρηματική δράση του πελάτη μας.

Είμαστε δίπλα του συνεχώς και τον διατηρούμε άρτια εκπαιδευμένο στα συστήματα μας και στις καινούργιες λειτουργίες, που τα εμπλουτίζουμε συχνά, και στηρίζουμε την καθημερινή του λειτουργία 24 ώρες το 24ώρο.

Έχουμε ειδική ομάδα εκπαίδευσης και η εκπαίδευση στο περιβάλλον SmatrtPharmaSys είναι αναπόσπαστο μέρος της υλοποίησης οποιουδήποτε έργου αναλαμβάνουμε.

Από την άλλη, οι ομάδες των τεχνικών μας συμβούλων και ιδιαίτερα του τμήματος υποστήριξης «Help Desk» δέχονται καθημερινά και επιλύουν αιτήματα που αφορούν από διαδικαστικά μέχρι λειτουργικά ζητήματα σε 2.500 σημεία πώλησης που στηρίζουμε Πανελλαδικά, σε όλο το φάσμα των αγορών που προανέφερα.

Θεωρούμε τον πελάτη των Φαρμακείων μας και δικό μας πελάτη.

Με γνώμονα αυτή την αρχή έχουμε εκπαιδεύσει και οργανώσει τις ομάδες υποστήριξης της λειτουργίας των Φαρμακείων πελατών μας.

Δεν κάνουμε συμβιβασμούς στην ποιότητα της υποστήριξης, όταν ο πελάτης είναι μπροστά στο ταμείο και θέλει να εξυπηρετηθεί.

Αυτό σημαίνει να έχεις την αίσθηση του τι σημαίνει Λιανική και να καταλαβαίνεις απόλυτα τον πελάτη σου!

P.M & Ε: Συνοπτικά τι οφέλη αποκομίζει το φαρμακείο από την εφαρμογή σας;

Ι.Σ: To περιβάλλον SmartPharmaSys παρέχει συγκεντρωμένη εμπειρία και τεχνογνωσία 25 ετών στον σχεδιασμό του, αλλά και μία φρέσκια εικόνα και άποψη, γιατί είναι ένα προϊόν που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με τα πιο σύγχρονα και μοντέρνα εργαλεία της πληροφορικής του σήμερα.

Η άρτια και ενημερωμένη βάση δεδομένων Φαρμάκων και Παραφαρμάκων, που εμπλουτίζεται καθημερινά σε συνεργασία με όλες τις εταιρείες του κλάδου, και η εξαιρετική κατηγοριοποίηση της δίνει στον Φαρμακοποιό τη δυνατότητα άντλησης στατιστικών στοιχείων, με τα εργαλεία ΒΙ και ΜΙS που διαθέτει η πλατφόρμα, που είναι καίριας σημασίας για την χάραξη της στρατηγικής του, πχ για τις συμφωνίες με τους προμηθευτές του.

Η κεντροποιημένη διαχείριση πολλών Φαρμακείων δίνει την δυνατότητα της συνολικής αποτύπωσης της απόδοσης και της λειτουργίας on line – real time και την δυναμική επέμβαση σε πραγματικούς χρόνους.

Για παράδειγμα, μια προωθητική ενέργεια που δεν πάει όσο καλά είχαμε προβλέψει στην Αθήνα, ενώ πάει καλύτερα στην Μύκονο, μπορεί να αλλάξει και να συνδυαστεί με κάποια άλλη τοπικά, χωρίς να επηρεάσει συνολικά την ροή των υπολοίπων προωθητικών μας ενεργειών.

Τα οικονομικά στοιχεία, οι αναλύσεις και η πληροφόρηση που χρειαζόμαστε είναι διαθέσιμα μέσα από το κινητό μας ή την ταμπλέτα μας, όχι μόνο για να τα βλέπουμε αλλά και για να επεμβαίνουμε, αν αυτό κρίνουμε ότι είναι αναγκαίο: για παράδειγμα, να αλλάξουμε το mark up σε ένα προϊόν ή μια κατηγορία προϊόντων που πιστεύουμε ότι πουλάμε φθηνά, από το αεροδρόμιο που βρισκόμαστε γιατί ταξιδεύουμε.

Προσπαθούμε να δώσουμε στην αγορά και στους πελάτες μας «Ολοκληρωμένα Περιβάλλοντα Λειτουργίας» και όχι απλά προγράμματα και αυτό πιστεύουμε ότι έχουμε πετύχει με την πλατφόρμα SmartPharmaSys.

Αυτό από μόνο του είναι το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που απολαμβάνουν οι πελάτες μας, θεωρώντας ότι ένα ενοποιημένο λειτουργικό περιβάλλον, φιλικό και εύχρηστο για τον χειριστή μας και κατανοητό στον καταναλωτή, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος.

Από εκεί και πέρα the sky is the limit!

PHARMACY management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, Σεπτέμβριος 2016

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.