Εναλλακτικές Προσεγγίσεις στο Εργαστήριο του Φαρμακείου

Εναλλακτικές προσεγγίσεις της υγείας…

Είναι μία νέα τάση, μόδα, ένα πιστεύω;

Η εναλλακτική προσέγγιση δεν μπορεί να αποτελεί μονοδιάστατη προσέγγιση της υγείας, μια και αυτό όχι σαν έννοια, αλλά με τη βαθύτερη ιπποκρατική φιλοσοφία, δεν μπορεί να είναι μονοδιάστατο.

Ας φέρουμε λίγο στο μυαλό μας τον ορισμό της ιδανικής υγείας, έτσι όπως κάποτε τον διατύπωσε ο κ.Βυθούλκας, ένας από τους μεγαλύτερους θεραπευτές.

Η ιδανική υγεία λοιπόν προκύπτει από τριών ειδών ελευθερίες:

1.Ελευθερία από τον πόνο σε σωματικό επίπεδο, που οδηγεί σε μία κατάσταση Σωματικής ευεξίας.

2. Ελευθερία από τα πάθη σε συναισθηματικό επίπεδο, που οδηγεί σε μία κατάσταση Δυναμισμένης ηρεμίας και

3. Ελευθερία από τον εγωισμό σε διανοητικό επίπεδο, που οδηγεί σε μία κατάσταση Ενοποίησης με την αλήθεια.

Όταν μιλούμε για εναλλακτικές προσεγγίσεις, αναφερόμαστε σε μία αναπτυσσόμενη σύγχρονη τάση των ανθρώπων προς μία πιο δυναμική προσέγγιση στη φύση και αναζήτηση πιο αγνών λύσεων για την υγεία τους.

Η εναλλακτική προσέγγιση στην καθημερινότητα μας, είναι ικανή να μας βοηθήσει να δούμε τον άνθρωπο από διαφορετική οπτική γωνία, να δούμε τον πελάτη μας σαν άνθρωπο και όχι σαν καταναλωτή, να τον αντιμετωπίσουμε ολιστικά και να τον βοηθήσουμε να αποκτήσει καλύτερη υγεία.

Μια τέτοιου είδους προσέγγιση, που όμως διακρίνεται από την ειλικρίνεια και όχι από την τάση τη μόδα ή την κερδοσκοπία, είναι ικανή να οδηγήσει και εμάς τους ίδιους σε μια εσωτερική αναδιοργάνωση και συνεχή πρακτική εξάσκηση της συναισθηματικής μας νοημοσύνης.

Το σημαντικότερο δε όφελος όλου αυτού του εγχειρήματος είναι η απόκτηση πιστών πελατών που βασίζονται στο ποιόν και όχι στο ποσόν.

Παράλληλα, θα πρέπει να δούμε φαινόμενα «πώλησης» εναλλακτικών γνώσεων και προϊόντων με βαθύτερο σκοπό το καθαρό και ατομικό όφελος και όχι τον εν γένει πλούτο.

Η εναλλακτική προσέγγιση της υγείας οφείλει να εμπεριέχει συνολικό όφελος τόσο για τον θεραπευτή, όσο και για τον θεραπευόμενο, με απώτερο σκοπό το όφελος της ίδιας της κοινωνίας.

Ο λόγος της τριπλής αυτής προσέγγισης των εναλλακτικών θεραπευτικών προσεγγίσεων είναι ότι ο άνθρωπος δεν είναι μονοδιάστατος ώστε να προσεγγίζεται μόνο ως προς την συμπτωματολογία, αλλά πρέπει να προσεγγίζεται και ως προς την ολότητά του.

Στο χώρο του Φαρμακείου ο κατεξοχήν τομέας εναλλακτικής προσέγγισης είναι το εργαστήριο και η φυτοθεραπεία.

Ας δούμε μαζί 4 απλά βήματα οργάνωσης και ανάπτυξης αυτού του τομέα.

1. Στρατηγική

Σε όλα τα επιτυχημένα εγχειρήματα ο όρος που κυριαρχεί και πρέπει πριν απ’ όλα να μας έρχεται στο μυαλό είναι η στρατηγική.

Το βασικό μας βήμα είναι να προσδιορίσουμε στρατηγικά τι ακριβώς θέλουμε να αναπτύξουμε, εν προκειμένω το εργαστήριο.

2. Μάθηση

Η οργάνωση του τμήματος θα πρέπει να χτιστεί πάνω σε γερές βάσεις.

Τι άλλο θα μπορούσε λοιπόν να φανταστεί κανείς πέρα από την γνώση και μάθηση σε βάθος των εννοιών αλλοπαθητική και εναλλακτική προσέγγιση;

Η αδιάκοπη μελέτη σε παλαιότερες έννοιες που μας είναι άγνωστες, αλλά και η συνεχής παρακολούθηση των εξελίξεων του χώρου της υγείας πανελλήνια αλλά και σε διεθνή κλίμακα, κρίνονται απαραίτητα, τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ομάδας -συνεργατών.

Πιο ειδικά, θα πρέπει να είμαστε επιστημονικά καταρτισμένοι για κάθε τι που έχουμε στα χέρια μας, ειδικά όσον αφορά φυτικά προϊόντα, να γνωρίζουμε τις φαρμακευτικές ενδείξεις τους, τυχόν παρενέργειες ή συνέργειες τους με οποιαδήποτε άλλη φαρμακευτική αγωγή ή πάθηση.

Ας κάνουμε μια μικρή παρένθεση εδώ για να θυμηθούμε, ή μάλλον καλύτερα να τονίσουμε, πως οτιδήποτε φυτικό δεν συνεπάγεται ότι είναι και αβλαβές, επιβάλλεται να χορηγείται μόνο δια χειρός Φαρμακοποιού.

Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα εξής: το αρπαγόφυτο είναι ένα εξαιρετικό βότανο με αντιρρευματικές ιδιότητες, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε προβλήματα δυσπεψίας και εντερικές ενοχλήσεις.

Ωστόσο η χρήση του σε νεφρολιθιάσεις ή με παράλληλη χορήγηση αντιπηκτικών φαρμάκων, δεν είναι επιτρεπτή.

 Εναλλακτικές Προσεγγίσεις στο Εργαστήριο του Φαρμακείου

Η βαλεριάνα, επίσης, είναι μια θεραπευτική ρίζα που καταπολεμά συμπτώματα άγχους, έντονου στρες και αϋπνίας.

Ωστόσο, απαγορεύεται η χρήση του βοτάνου με παράλληλη φαρμακευτική αγωγή με παρόμοιες δράσεις καθώς και αντιϊσταμινικά φάρμακα.

3. Οργάνωση του Χώρου

Με βασικό άξονα την μάθηση, το επόμενο στρατηγικό βήμα είναι η αναβάθμιση του χώρου μας και η λειτουργία του με βάση προδιαγραφές και κανόνες GLP (Good Laboratory Practice).

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα προϊόντα του εργαστηρίου να παράγονται μέσα σε έναν ασφαλή, ελεγχόμενο και πιστοποιημένο χώρο, ώστε να αυξάνονται οι πιθανότητες διατήρησης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Πότε όμως μια υπηρεσία ή μια ικανότητα χαρακτηρίζεται ως εν δυνάμει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;

Όταν πολύ απλά καλύπτει τα τέσσερα σημεία του μοντέλου VRIO:

• Valuable, δηλαδή να δίνει αξία στην επιχείρηση και την δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε μια ευκαιρία.

• Rare, δηλαδή εν δυνάμει ξεχωριστό και σπάνιο όσο αφορά τον εξοπλισμό αλλά κυρίως την τεχνογνωσία και εξειδίκευση που υπάρχει από πίσω.

• Imitate, δηλαδή σχετικά δύσκολο να μιμηθεί από κάποιον.

• Exploited by the organization, δηλαδή κατά πόσο η ίδια η επιχείρηση μπορεί να «εκμεταλλευτεί» αυτή την δύναμη και να οργανωθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αποκτά μόνιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον χώρο.

4. Προβολή

Η εσωτερική οργάνωση και εργασία θα πρέπει με κάποιο τρόπο να προβληθεί προς τα έξω.

Φανταστείτε να υπήρχε ένας καθρέφτης που θα αντικατοπτρίζει όλες τις μικρές ή μεγάλες διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα μέσα στο εργαστήριο σας.

Ακόμη καλύτερα σκεφτείτε πόσο όμορφο θα ήταν το εργαστήριο σας να βρισκόταν σε εμφανή χώρο προς τους πελάτες, όπως συμβαίνει σε διάφορες χώρες του εξωτερικού που η νομοθεσία το επιτρέπει.

Μέχρι όμως να ανοίξουν οι δρόμοι για κάτι τέτοιο υπάρχουν λύσεις ακόμη και στα πιο δύσκολα προβλήματα.

Σκεφτείτε στρατηγικές προβολής και marketing με απλά σταθερά βήματα.


• Καθημερινή, αδιάκοπη επικοινωνία με το πελατειακό σας δυναμικό, εξερεύνηση των αναγκών του και πάντα μια εναλλακτική πρόταση και συμβουλή.

• Συνεχή ενημέρωση του κοινού σας μέσω κειμένων, τόσο σε εσωτερική διανομή, όσο και με διάφορες αρθρογραφίες σας.

• Δημιουργία καταλόγου με όλα τα φυτικά προϊόντα του εργαστηρίου σας και ενημέρωση του κόσμου και τέλος

• Συντονισμένη προσπάθεια από όλους τους συνεργάτες σας για να επικοινωνούν τα φυτικά προϊόντα σας και πρακτικά, με τηνδημιουργία πχ μικρών δειγμάτων σε φυτικές κρέμες.

Πιστέψτε με, κάνει πολύ θετική εντύπωση η προσφορά ενός δείγματος, τονίζοντας το «δια χειρός φαρμακοποιού», σε αγορά κάποιων όμορων προϊόντων.

 Εναλλακτικές Προσεγγίσεις στο Εργαστήριο του Φαρμακείου

Ένα απλό παράδειγμα αποτελεί η αγορά κάποιου βρεφικού γάλατος η οποία μπορεί να συνοδεύεται από ένα δείγμα φυτικής κρέμας για το σύγκαμα του μωρού.

Επιστροφή στις Ρίζες του Επαγγέλματος

Και πολλοί θα αναρωτηθούν εύλογα: Τι μπορεί όμως πρακτικά κάποιος να κερδίσει από όλο αυτό το εγχείρημα; Αξίζει να ασχοληθεί κανείς με τις εναλλακτικές θεραπείες;

Σίγουρα η δύναμη της θέλησης και το πάθος να στραφείς κάπου διαφορετικά από τα καθιερωμένα παίζουν τον κυριότερο ρόλο.

Το να επιστρέφει ένα επάγγελμα στις ρίζες του είναι μαγευτικό.

Ίσως θα πρέπει να σκεφτούμε πως ήρθε πια το πλήρωμα του χρόνου το φαρμακευτικό επάγγελμα να αλλάξει ρότα, ακολουθώντας την νέα αυτή τάση για κάτι διαφορετικό ή καλύτερα κάτι ξεχασμένο.

Ας αφήσουμε στην άκρη την εμπορευματοποίηση των προϊόντων, αγαθών και υπηρεσιών μας και ας στραφούμε προς την φύση και την εξειδίκευση, με γνώμονα την γνώση.

Να είστε σίγουροι πως δημιουργούμε πολύ περισσότερα ποιοτικά οφέλη παρά ποσοτικά.

Η εξερεύνηση αναγκών, η προσέγγιση τους και η κάλυψη αυτών με μια εναλλακτική θεραπευτική πρόταση, δημιουργεί πιστούς και ευχαριστημένους πελάτες.

Όλη αυτή η διαδικασία μόνο εύκολη δεν είναι και απαιτεί δια βίου εκπαίδευση σε πολλούς τομείς και πάνω απ’ όλα στην συναισθηματική νοημοσύνη που προανέφερα, διαρκή συμβουλή και επιστημονικότητα σε κάθε μας πώληση καθώς και καινοτομία σε κάθε μας σκέψη, κίνηση ή πράξη.

Και το Κέρδος;

Για τα περισσότερο οικονομικά μυαλά, θα σας διαβεβαιώσω πως σε μια επιχείρηση με οργανωμένο επιχειρηματικό σχέδιο και με σταθερά βήματα, ένα τέτοιο εγχείρημα θα μπορούσε να συμβάλει με ένα ικανοποιητικό ποσοστό στις συνολικές σας πωλήσεις.

Ενδεικτικά σας αναφέρω πως μια αύξηση του μείγματος προϊόντων που αφορούν το εργαστήριο της τάξεως του 2% ανά έτος, είναι ικανό να σας αποδώσει μεικτά κέρδη κατά 6% παραπάνω.

Εν κατακλείδι, όσο δύσκολες και αν είναι οι εποχές, τολμήστε!

Τα οράματα δεν πρέπει ποτέ να λείπουν...

Τολμήστε να ασχοληθείτε με κάτι που δεν είναι η πεπατημένη, σκεφτείτε τρόπους και μέσα επιβίωσης σε ένα ιδιαίτερα δυσοίωνο περιβάλλον και λειτουργείστε με γνώμονα την επιστημονικότητα σας και τις γνώσεις σας.

Θυμηθείτε να ακολουθείτε στρατηγικά βήματα μέχρι την επίτευξη του στόχου σας και να διατηρείτε πάντα ζωντανό το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και τον ενθουσιασμό σας για αυτά που αγαπάτε στο επάγγελμά σας!

Χρυσάνθη Φετινίδου
Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.