Εφαρμόστε τις Σωστές Πρακτικές στο Facebook

Με χρήστες συνεχώς αυξανόμενους που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, το Facebook αποτελεί για τα Φαρμακεία μία μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσουν το κοινό τους.

Πώς να το εκμεταλλευτείτε καλύτερα;

Τι πρέπει να κάνετε και τι να αποφύγετε;

Το Facebook είναι το πολυπληθέστερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως με περισσότερους από 1.65 δις χρήστες.

Tο 67% των ενεργών χρηστών του Facebook συμμετέχουν σε αυτό καθημερινά και μοιράζονται ψηφιακό περιεχόμενο με συγγενείς, φίλους και συναδέλφους, παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προϊόντα, brands και επιχειρήσεις.

Επιπλέον, χρησιμοποιούν το Facebook για να ενημερώνονται για την επικαιρότητα, να ζητάνε συμβουλές και να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και ο,τιδήποτε άλλο θεωρούν ότι έχει αξία.

Τα Φαρμακεία, αναρτώντας φωτογραφίες, video και άρθρα μπορούν να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και να δημιουργήσουν μία πιο βαθιά σύνδεση με τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

Η καλύτερη και πιο «ακριβή» διαφήμιση, αν λάβει κανείς υπόψη τον χρόνο και τους πόρους που απαιτείται για να δημιουργηθεί, είναι το word of mouth.

Με το Facebook, το Φαρμακείο αναδεικνύει την εικόνα του μέσω της αλληλεπίδρασης – Likes, σχόλια και κοινοποιήσεις - στα χρονολόγια των χρηστών.

Οι φίλοι του χρήστη, πελάτη του Φαρμακείου, θα ενημερωθούν για το like του φίλου τους στο δικό τους χρονολόγιο, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα του Φαρμακείου και τον βαθμό εμπιστοσύνης στις προτάσεις του.

Η Ενεργή Παρουσία του Φαρμακείου στο Facebook Δημιουργεί Κάποιες Ευκαιρίες

• Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του Φαρμακείου.

Μία δημοσίευση εμφανίζεται χωρίς κόστος σε πλήθος χρηστών που ακολουθούν τη σελίδα του Φαρμακείου.

• Μέσο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.

Το Φαρμακείο ενημερώνει του πελάτες και οι πελάτες αποκτούν ένα ακόμη μέσο επικοινωνίας με τον Φαρμακοποιό που εμπιστεύονται.

• Ανάδειξη της επιστημοσύνης.

Με την ανάρτηση συμβουλών, το Φαρμακείο μπορεί να αναδείξει την σημαντικότητα του ρόλου του στη Φαρμακευτική Φροντίδα.

• Στοχευμένη δημοσίευση/διαφήμιση.

Το Facebook διαθέτει πληροφορίες για τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών, τα ενδιαφέροντά τους κατά την περιήγηση στο δίκτυο, την εκπαίδευση τους, πού εργάζονται κ.λπ.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, έχει διαμορφώσει μία πλατφόρμα διαφήμισης, παρέχοντας την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να στοχεύουν τα τμήματα καταναλωτών που επιθυμούν.

Εφαρμόστε τις Σωστές Πρακτικές στο Facebook

Τι είναι το Μarketing
Marketing είναι να αναγνωρίζεις τις ανάγκες των πελατών και να δημιουργείς, να αναπτύσσεις και να παρέχεις, με αμφίδρομη επικοινωνία, υπηρεσίες και προϊόντα που ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες.

Τι έχει αλλάξει;
Ο «Έξυπνος» καταναλωτής αποτελεί πλέον μέλος κοινωνικών δικτύων, διερευνά και αξιολογεί την κάθε του ανάγκη πριν κάνει την οποιαδήποτε αγορά και μοιράζεται τη γνώση και εμπειρία του με τα λοιπά μέλη της κοινωνίας του.

Ενδιαφέροντα Στατιστικά για το Facebook

• Παγκόσμιοι μηνιαίοι χρήστες: 1.65 δις, 15% περισσότεροι από το 2015

• Παγκόσμιοι ημερήσιοι χρήστες 1.09 δις, εκ των οποίων 307.000.000 χρήστες στην Ευρώπη, 16% περισσότεροι από το 2015

• Πέντε (5) νέα προφίλ ανοίγονται κάθε δευτερόλεπτο

• Οι χρήστες «ανεβάζουν» 300 εκατομμύρια φωτογραφίες κάθε ημέρα

• Ο μέσος χρόνος περιήγησης είναι τα 20 λεπτά

• Κάθε λεπτό στο Facebook γίνονται 293.000 δημοσιεύσεις με 136.000 φωτογραφίες

• Οι χρήστες smartphones ελέγχουν το timeline τους 14 φορές την ημέρα

Σύμφωνα με έρευνα, το 62% των marketers αναφέρουν ότι το Facebook είναι σημαντικό για την εταιρεία τους.

Αποτελεσματική Διαχείριση της Δελίδας σας στο Facebook

Αν και το Facebook εξελίσσεται συνεχώς, υπάρχει πλέον μία κρίσιμη μάζα δεδομένων από τη χρήση του, η οποία επιτρέπει να εξαχθούν συμπεράσματα και να προταθούν κάποιες βασικές πρακτικές που σε κάποιο βαθμό εξασφαλίζουν την επιτυχημένη διαχείριση του μέσου.

Προτεινόμενες ενέργειες

• Διαχωρίστε την επαγγελματική σελίδα του Φαρμακείου από το προσωπικό προφίλ

Τo Φαρμακείο οφείλει σύμφωνα με τις αρχές χρήσης του Facebook, ως επιχείρηση, να προβάλλει την παρουσία του στο κοινωνικό δίκτυο από επαγγελματική σελίδα και όχι από προσωπικό προφίλ.

Τα προσωπικά προφίλ χρησιμοποιούνται μόνο από άτομα και όχι επιχειρήσεις.

Προσοχή! Αν χρησιμοποιείτε προφίλ αντί σελίδας, υπάρχει κίνδυνος ανά πάσα στιγμή το Facebook να σας καταργήσει το προφίλ.

• Συμπληρώστε επαρκώς το στοιχεία του Φαρμακείου σας

Το Facebook επιτρέπει στις επαγγελματικές σελίδες να έχουν σύντομο ιστορικό, το ωράριο λειτουργίας, τηλέφωνα επικοινωνίας, σύνδεσμο σε ιστοσελίδα κ.ο.κ, τα οποία και πρέπει να συμπληρώνονται επαρκώς για την πληρέστερη εικόνα του Φαρμακείου στο δίκτυο.

• Χρησιμοποιήστε αναγνωρίσιμες φωτογραφίες (για το εξώφυλλο και το προφίλ)

Οι εικόνες εξωφύλλου και προφίλ θα πρέπει να είναι αναγνωρίσιμες από τον πελάτη του Φαρμακείου, ώστε να γίνεται με ευκολότερο τρόπο η «σύνδεση» του φυσικού χώρου με την σελίδα στο Facebook.

Εφαρμόστε τις Σωστές Πρακτικές στο Facebook

Προτείνεται η χρήση του λογοτύπου του Φαρμακείου ως φωτογραφία προφίλ.

Μην ξεχνάμε ότι κάθε δημοσίευση εμφανίζεται στο χρονολόγιο των χρηστών με την φωτογραφία προφίλ και την ονομασία της σελίδας.

Όσο πιο αναγνωρίσιμα είναι, τόσο εντονότερη θα είναι η συσχέτιση με τον φυσικό χώρο.

Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι καλό να προσαρμόζεται στο ύφος της κάθε ενέργειας marketing, που υλοποιεί κατά περιόδους το Φαρμακείο, είτε ηλεκτρονικά είτε στο φυσικό χώρο.

• Προωθήστε τις επιστημονικές σας γνώσεις και τις συμβουλές σας

Ο χρήστης του Facebook είναι επαρκώς καταρτισμένος τεχνικά, ώστε να μπορεί να αναζητήσει σε διάσημες ιστοσελίδες π.χ. skroutz προϊόντα σε προσφορά.

Ως εκ τούτου, η δημοσιοποίηση προσφορών από τη σελίδα του Φαρμακείου στο Facebook δεν ενδείκνυται ως στρατηγική.

Το Φαρμακείο πρέπει να προβάλλει συμβουλές υγείας και ευεξίας και να αναδεικνύει την επιστημοσύνη του και την συμβολή του στην Φαρμακευτική Φροντίδα.

Αυτό διαφοροποιεί το Φαρμακείο από άλλα κανάλια διανομής.

• Αξιοποιήστε όλα τα στατιστικά για την καλύτερη απόδοση της σελίδας

Το Facebook παρέχει αναλυτικά στατιστικά τόσο για τους φίλους της σελίδας, όσο και για τους χρήστες του γενικά.

Αναλύοντας τα στατιστικά, ο Φαρμακοποιός έχει τη δυνατότητα να στοχεύει αποτελεσματικότερα το κοινό που επιθυμεί με το ανάλογο περιεχόμενο.

• Διαφημίστε την σελίδα και τις δημοσιεύσεις σας για να αυξήσεις την απήχηση

Το Facebook γνωρίζει τα δημογραφικά στοιχεία και τα ενδιαφέροντα των χρηστών και προσφέρει τα εργαλεία στόχευσης για τις επιχειρήσεις.

Με αυτό τον τρόπο, το Φαρμακείο προβάλλει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα του στο κοινό που επιθυμεί.

• Πρωτοτυπήστε - Χρησιμοποιήστε video, εικόνες και γραφήματα

Είναι τόσο μεγάλος ο όγκος των πληροφοριών και του περιεχομένου, που αν δεν πρωτοτυπήσει κανείς, δύσκολα κεντρίζει το ενδιαφέρον των χρηστών.

• Μπορείτε να ευχαριστήσετε το κοινό σας με διαγωνισμούς, δημοσιεύσεις με χιούμορ…

Με τον ίδιο τρόπο που επικοινωνούμε στο Φαρμακείο πρέπει να αντιμετωπίζουμε και τους φίλους μας στο Facebook.

• Απαντήστε σύντομα σε όλα τα μηνύματα και σχόλια που δέχεστε στη σελίδα του Φαρμακείου

Όπως απαντάτε σε κάθε σχόλιο και ερώτηση στο Φαρμακείο, οφείλετε να απαντάτε και στα σχόλια στη σελίδα του Φαρμακείου στο Facebook.

Ενέργειες προς αποφυγή

• Μην δημιουργείτε «θόρυβο» στο κοινό σας

Οι πολλές δημοσιεύσεις δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι το ίδιο ενδιαφέρουσες και θα «κουράσουν» τους φίλους της σελίδας, οι οποίοι τελικά θα πάψουν να την ακολουθούν.

• Μην δημοσιεύετε μόνο προσφορές και εκπτώσεις (κανόνας 90-10)

Μία σελίδα Φαρμακείου που δημοσιεύει μόνο προσφορές κουράζει με τον ίδιο τρόπο που θα κούραζε ηίδια προσέγγιση και στο Φαρμακείο.

Ο χρυσός κανόνας για το περιεχόμενο είναι μόνο 10% των δημοσιεύσεων για προσφορές, με όριο το 30%, που δεν δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα.

• Μην αναφέρεστε σε πολιτικά και θρησκευτικά θέματα

Να αποφεύγετε τις αναφορές σε θέματα που προκαλούν φανατισμό και αντιπροσωπεύονται από ακραίες θέσεις.

• Μην αναδημοσιεύετε περιεχόμενο διαρκώς που δεν είναι πρωτότυπο
Κάνοντας διαρκώς κοινοποιήσεις, δεν πρωτοτυπείτε To Facebook επιθυμεί πρωτότυπο περιεχόμενο, που ευχαριστεί τους χρήστες και ως εκ τούτου οι αναδημοσιεύσεις εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να έχουν μεγάλη απήχηση.

• Μην χρησιμοποιείτε ψεύτικα προφίλ ή αγορασμένα Likes

Το πλήθος των φίλων της σελίδας με «ψεύτικα» Likes θα είναι μεγάλο, αλλά, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν προσφέρει τίποτε απολύτως στο Φαρμακείο.

• Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις εκφράσεις, τη γραμματική και το συντακτικό Τα γραπτά μένουν και θα τα δουν χιλιάδες μάτια.

Τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη δημιουργούν άσχημη εικόνα

Μην αγνοείτε ή σβήνετε τα αρνητικά σχόλια.

Θα πρέπει να απαντάτε σε όλα, χωρίς να αγνοείτε κάποιον χρήστη.

Μόνο να θυμάστε ότι το Facebook είναι δημόσιος χώρος, θα πρέπει να δείχνετε ευγένεια και εγκράτεια.

Βασίλης Παπακώστας, MBA
Γενικός Διευθυντής ITEQ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.