Ψηφιακή Στρατηγική για το Φαρμακείο του Αύριο

Δεν είναι και πολύ δύσκολο, αν παρακολουθεί κανείς τις εξελίξεις στην αγορά, νακαταλάβει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο κάθε χρόνο αυξάνει το μερίδιο του επί του συνόλου των αγορών των καταναλωτών.

Στην Ελλάδα πιο συγκεκριμένα το 2016 αυξήθηκε συνολικά κατά 1.5% σε σχέση με το 2015, αλλά ειδικά σε κάποιες αγορές ξεπέρασε και το 10%.

Ο χώρος του Φαρμακείου ακολουθεί και αυτός το μοντέλο της αύξησης αυτής, με αποτέλεσμα σήμερα που μιλάμε, ούτε λίγο ούτε πολύ να δραστηριοποιούνται στον τομέα των on line Φαρμακείων στην Ελλάδα πάνω από 1000 επιχειρήσεις-Φαρμακεία.

Ψηφιακή Στρατηγική για το Φαρμακείο του Αύριο

Η αλήθεια είναι ότι ο κανόνας του 80/20 ισχύει σχεδόν παντού και έτσι βλέπουμε τελικά, ότι ένας μικρός σχετικά αριθμός on line Φαρμακείων να διεκδικεί την μερίδα του λέοντος των διαδικτυακών πωλήσεων.

Στρατηγική και σωστές επιλογές

Η απόφαση του να μπει κανείς σε αυτόν τον χορό ή όχι, είναι όσο απλή και όσο σύνθετη μπορεί να είναι μια επιχειρηματική απόφαση.

Όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει κανείς να εξετάσει παραμέτρους οι οποίες ξεφεύγουν από το γνωστικό αντικείμενο του Φαρμακοποιού-Επιχειρηματία.

Όροι όπως E-commerce, digital marketing, google adwords, omni-channel sales, google analytics κλπ, πέφτουν στο τραπέζι βροχή και κάθε μη μυημένος στο digital παιχνίδι, αισθάνεται σαν το ψάρι έξω από το νερό!

Ακολουθούν και οι αριθμοί: δημιουργία eshop, συντήρηση αυτού και καθημερινή λειτουργία, digital engagement, digital marketing και promotions.

Ποιός όμως θα τα κάνει όλα αυτά και ποιός θα τα μετράει;

Και με το logistics κομμάτι τι γίνεται, την αποθήκη και το στοκ ποιός το παρακολουθεί;

Πνιγήκαμε ενώ φαινόταν εύκολο! Μα όλοι οι άλλοι πως το κάνουν, πιο έξυπνοι είναι αυτοί από μας;

Όχι, είναι η απάντηση, δεν είναι.

Οι επιτυχημένοι στο χώρο δεν είναι πιο έξυπνοι.

Είναι απλά η νεώτερη γενιά, που αντιλαμβάνονται καλύτερα την ψηφιακή αλλαγή που επιτελείται και έχουν καταστρώσει ψηφιακή στρατηγική με άξιους συνεργάτες που τους βοηθάνε στην υλοποίηση.

Αυτή είναι η συνταγή: στρατηγική και σωστές επιλογές.

Τι θα κάναμε αν αποφασίζαμε να ανοίξουμε ένα καινούργιο κατάστημα;

Αυτό πρέπει να κάνουμε και με το ψηφιακό μας κατάστημα και όχι μόνο.

Πρέπει να το οργανώσουμε και να το στελεχώσουμε σαν να ήταν ένα ακόμη φυσικό μας κατάστημα, αλλά με διαφορετική στρατηγική και με διαφορετικούς συνεργάτες.

Δεν θα χρειαστούμε αρχιτέκτονες και μηχανικούς για να μας το χτίσουν και να το διακοσμήσουν.

Θα χρειαστούμε όμως web designers και web experts για αυτή τη δουλειά, αλλά και μια πλειάδα άλλων ειδικοτήτων πληροφορικής που θα ασχοληθούν μαζί μας για το «χτίσιμο» του νέου "μαγαζιού" μας.

Και επιπλέον χρειάζεται και κάποιος για να τους συντονίσει όλους αυτούς... βέβαια, αλλά ποιός;

Εσείς οι φαρμακοποιοί πιθανόν δεν καταλαβαίνετε καν την ορολογία με την οποία όλοι αυτοί επικοινωνούν μεταξύ τους!

Κλειδί επιτυχίας στην απόφαση αυτή είναι αυτό ακριβώς το σημείο.

Αν δεν είμαστε εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία, το σκέλος αυτό δεν μπορούμε να το εκπονήσουμε μόνοι μας, χρειαζόμαστε ειδικούς ανθρώπους, που είτε θα προσλάβουμε μέσα στην επιχείρησή μας ή θα το αναθέσουμε σε κάποια εξειδικευμένη εταιρεία να το κάνει για μας.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχουμε και τον δικό μας άνθρωπο στην επιχείρηση που θα ασχολείται με την εξέλιξη του έργου αυτού και θα συντονίζει τους εμπλεκομένους.

Το e-shop σε λειτουργία και η σημασία του Digital Marketing

Και βέβαια εδώ έρχεται το σημαντικότερο μέρος, η καθημερινή λειτουργία του eshop μας!

Και εδώ θα χρειαστούμε μια ομάδα ανθρώπων που θα παρακολουθούν τις καθημερινές λειτουργίες ,τις διαδικασίες και τα συστήματα που πρέπει να «τρέχουν» συνεχώς και αδιάλειπτα στα "παρασκήνια" του ψηφιακού μας καταστήματος.

Το Digital Marketing είναι από δω και μπρος η λέξη "κλειδί"που μπαίνει στην καθημερινότητα μας για να προσελκύσουμε κόσμο στο "νέο μας κατάστημα".

Συνεπώς κάποιος από το φαρμακείο μας πρέπει να ασχολείται καθημερινά.

Είτε μόνοι μας είτε με τη βοήθεια ειδικών στο κομμάτι αυτό, πρέπει να εντρυφήσουμε και να αντιλαμβανόμαστε το ρόλο του.

Το Digital Marketing είναι ζωτικής σημασίας για να αναπτυχθεί η καινούργια μας δραστηριότητα που δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς στρατηγική στο κομμάτι αυτό.

Ψηφιακή Στρατηγική για το Φαρμακείο του Αύριο 2

Τι είναι όμως αυτό το digital marketing;

Αντιγράφω και μεταφράζω από την Wikipedia: Digital marketing (ή data-driven marketing) είναι ένα όρος ομπρέλα για το marketing προϊόντων και υπηρεσιών χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες, κυρίως μέσω Internet, αλλά επίσης χρησιμοποιώντας κινητά τηλέφωνα, display advertising, και οποιοδήποτε άλλο ψηφιακό μέσο.

Η προβολή μας λοιπόν μέσα από το google, το facebook, το Instagram, το twitter και όλες τις υπόλοιπες διαδεδομένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αποκτά στρατηγικής σημασίας πλεονέκτημα και πρέπει να καταλαβαίνουμε πως ακριβώς γίνεται αυτό.

Just in time (JIT) λύσεις από τη Smartware

Στη Smartware προσφέρουμε στον Φαρμακοποιό ολοκληρωμένες λύσεις για να μπορέσει να υλοποιήσει το όραμα και τη στρατηγική του.

Με εργαλείο τα μηχανογραφικά μας συστήματα, του δίνουμε τη δυνατότητα να υλοποιήσει την ψηφιακή του στρατηγική σε όλες του τις δραστηριότητες που ξεκινούν από την εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία του φυσικού του καταστήματος, μέχρι την παρακολούθηση και την απρόσκοπτη λειτουργία του ηλεκτρονικού του καταστήματος.

Η πολυκαναλική εμπειρία (omni channel) δεν υλοποιείται μόνο μέσα από το όραμα μας, αλλά μέσα από καλοσχεδιασμένα και σωστά υλοποιημένα πληροφορικά συστήματα που χρειάζονται γνώστες και ειδικούς να τα παρακολουθούν και να τα ευθυγραμμίζουν με τους επιχειρηματικούς μας στόχους.

Οι πλατφόρμες της Smartware όχι μόνο υλοποιούν και παρακολουθούν τις omni channel πρακτικές, αλλά δυναμικά επεμβαίνουν για να ρυθμίσουν και να εξασφαλίσουν την υλοποίηση της στρατηγικής μέσα από την καθημερινή λειτουργία των συστημάτων μας.

Ένα απλό παράδειγμα είναι η διαθεσιμότητα ενός προϊόντος στο e-shop.

Όταν παραγγέλνω on line, το προϊόν που βάζω στο καλάθι μου πρέπει να είναι διαθέσιμο και δεσμευμένο στην αποθήκη του e-shop για να μπορέσει να πουληθεί.

Εάν δεν είναι διαθέσιμο στο e-shop, αλλά βρίσκεται σε κάποιο άλλο φυσικό μου κατάστημα δεν θα φαίνεται διαθέσιμο στο e-shop, άρα δεν θα μπορεί να πουληθεί.

Λάθος μέγα!

Εφόσον το έχω και κάθεται στο ράφι μου πρέπει να μπορώ να το πουλήσω στον πρώτο πελάτη που μου το ζητάει, από όπου και αν αυτός βρίσκεται.

Με την πλατφόρμα SmartPharmaSys όλα τα συστήματα στο eshop μου, στο Φαρμακείο ή στην αλυσίδα Φαρμακείων μου είναι ενοποιημένα με τόσο έξυπνο τρόπο, που παρακολουθούν και αυτόματα ρυθμίζουν τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, έτσι ώστε πρακτικά το προϊόν που θέλει ο καταναλωτής, να βρίσκεται πάντα διαθέσιμο, χωρίς να είναι overstocked η αποθήκη μου.

Just in time (JIT) λέγεται η πρακτική και είναι ασφαλώς υλοποιημένη μέσα στα συστήματα μας.

Είναι γεγονός ότι η ταχύτητα που εξελίσσεται η τεχνολογία καθημερινά αυξάνει και είναι αδύνατον για ένα επαγγελματία-Φαρμακοποιό να την παρακολουθεί.

Αυτό που πρέπει όμως να κάνει, για να μην κοιτάει την πλάτη του ανταγωνισμού του τα επόμενα χρόνια, είναι να αποφασίσει ότι ο Ψηφιακός κόσμος είναι εδώ για να μείνει και να εξελιχθεί και μπορεί να τον χρησιμοποιήσει προς όφελος του.

Η κατάστρωση Επιχειρηματικού Ψηφιακού Πλάνου και η επιλογή άξιων συνεργατών για την υλοποίηση του είναι απόλυτη ανάγκη για το Φαρμακείο και τον επιχειρηματία του κλάδου που ονειρεύεται το αύριο.

Γιάννης Σταθούρος, Διευθύνων Σύμβουλος της Smartware

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.