Οι Φαρμακοποιοί Επενδύουν στα Διαδικτυακά Κοινωνικά Δίκτυα

Το διαδίκτυο αποτελεί σήμερα ένα απαράμιλλο μέσο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης στρατηγικής πελατοκεντρικού marketing.

Τα κοινωνικά διαδικτυακά δίκτυα όπως το Facebook, το Twitter και το Linkedin, γίνονται συνεχώς όλο και πιο διημοφιλή και για επιχειρηματικούς σκοπούς.

Αυτή η νέα διαδικτυακή λειτουργία της διαδραστικής επικοινωνίας, προσελκύει πολλές ομάδες ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα.

Τα κοινωνικά δίκτυα όλο και περισσότερο χρησιμοποιούνται για προώθηση προϊόντων, για πωλήσεις, ζήτηση και προσφορά εργασίας και για την εν γένει διάδοση πληροφοριών σε πελάτες, φίλους ή διάφορες ομάδες με ειδικά ενδιαφέροντα.

Online Social Networks

Πολλές εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει στα ως άνω δίκτυα και έχουν λογαριασμούς, παρέχοντας έτσι ένα μεγάλο «παράθυρο» για να επικοινωνούν γρήγορα, εύκολα και σχετικά ανέξοδα.

Μερικές μάλιστα κάνουν διαγωνισμούς και προβολές ή ανοίγουν θέματα συζητήσεων για καμπάνιες που αφορούν προϊόντα, υπηρεσίες ή και εκδηλώσεις τους.

Μετά την έλευση του ηλεκτρονικού εμπορίου, σειρά είχε η εμφάνιση του κινητού εμπορίου (πωλήσεις μέσω smartphone) και το σημερινό βήμα είναι το s-εμπόριο (social) ή «κοινωνικό εμπόριο», όπως μερικοί το αποκαλούν «f-εμπόριο», που στηρίζεται σε πωλήσεις σε απευθείας σύνδεση μέσω του Facebook.

Το Facebook είναι το πρώτο κοινωνικό ηλεκτρονικό δίκτυο στον κόσμο, με πάνω από ένα δισεκατομμύριο συμμετοχές.

Η φιλοσοφία αυτή της προσέλκυσης καταναλωτών είναι απλή. Μία επιχείρηση, προβάλει την επιχειρηματική δραστηριότητά της άμεσα στο ευρύτερο κοινωνικό δίκτυο και έτσι αντί να προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες μέσα πχ μόνο από το site τους, πάνε εκεί όπου βρίσκονται οι πελάτες τους και περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο internet.

Σε ένα μοντέλο του f-εμπορίου, ο καταναλωτής αρχίζει να ενημερώνεται απευθείας στο Facebook, χωρίς να φεύγει από το κοινωνικό δίκτυο.

Συνεπώς, το να δημιουργήσεις ένα «εμπορικό» περιβάλλον μέσα σε ένα «κοινωνικό» περιβάλλον είναι συγχρόνως μια δυναμική ευκαιρία, αλλά παράλληλα και ένας μεγάλος κίνδυνος.

Αυτό διότι, όταν οι χρήστες ενημερώνονται μέσα από το κοινωνικό δίκτυο για προϊόντα ή υπηρεσίες, μπορούν συγχρόνως να ζητήσουν και τη γνώμη των φίλων τους και έτσι ή να «ανεβάσουν» την εικόνα ενός προϊόντος ή να το «θάψουν»!

Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του επισκέπτη μιας ιστοσελίδας, όπου ο καταναλωτής είναι μόνος του μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ στο κοινωνικό δίκτυο υπάρχει μια διαδραστική επικοινωνία και με άλλους χρήστες, που μπορούν να σχολιάσουν θετικά ή αρνητικά την όποια επιλογή αγοράς.

Φυσικά, να τονίσουμε εδώ ότι η ενημέρωση μέσω Facebook δεν είναι ακόμη οικεία στους καταναλωτές.

Κυρίως μέχρι σήμερα οι περισσότεροι ενημερώνονται μόνο και αυτό ανεβάζει τη φήμη και την εικόνα μιας μάρκας ή εταιρείας.

Ένας Καλός Τρόπος για «Ανταλλαγή Πληροφόρησης»

Στον κλάδο των φαρμακοποιών έχουν δημιουργηθεί groups στο Facebook αλλά και σε άλλα δίκτυα, που εκφράζουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς για το μέλλον των επαγγελμάτων υγείας, για το επάγγελμα του φαρμακοποιού αλλά και για τα κοινωνικά, πολιτικά, επιχειρηματικά και προσωπικά τους δρώμενα.

Παράλληλα υπάρχουν και groups ενημερωτικών και εκπαιδευτικών φορέων όπως το PharmaManage του περιοδικού PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ και του www.PharmaManage.gr

Επίσης, βλέπουμε groups των δικτύων φαρμακείων, εταιρειών παραφαρμάκων, εξοπλισμού και άλλων υπηρεσιών, αλλά και σελίδες ατομικών φαρμακείων, με στόχο την επικοινωνία, συμβουλές, προσφορές και ενημερώσεις προς τους πελάτες τους.

Online Social Networks 2

Είναι ένας καλός τρόπος για «ανταλλαγή πληροφόρησης» με τους ασθενείς και φυσικά επιτρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα τις ανάγκες των πελατών του φαρμακείου.

Πρόκειται λοιπόν για μια μορφή υιοθέτησης του e-CRM, δηλαδή εφαρμογών CRM μέσω διαδικτύου, που δίνει νέα διάσταση στο χώρο των πωλήσεων και του μάρκετινγκ για την υλοποίηση μιας πελατοκεντρικής πολιτικής που συμβάλλει στην αύξηση της πιστότητας των υπαρχόντων πελατών, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και το επίπεδο εξυπηρέτησης και το βαθμό ικανοποίησής τους.

Εδώ αναρτούνται παράλληλα φωτογραφίες από το φαρμακείο, πληροφορίες προϊόντων, υπηρεσιών, η διεύθυνση του site του, στοιχεία επικοινωνία κτλ.

Επίσης τα δίκτυα αυτά αποτελούν και μια νέα μορφή επικοινωνίας ουσιαστικής σημασίας, για την αγορά ή πώληση ενός φαρμακείου.

Προσοχή να Τηρείται ο Κώδικας Δεοντολογίας

Όλα αυτά τα κοινωνικά δίκτυα που ευδοκιμούν στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα για την επικοινωνία των φαρμακείων με το κοινό, θα πρέπει στη συγκεκριμένη περίπτωση να λάβουμε υπ’ όψιν μας τον κώδικα δεοντολογίας, όσο αφορά τη διαφήμισή τους άμεση ή έμμεση, η οποία απαγορεύεται.

Κλείνοντας, θα πρέπει να τονιστεί ότι το ηλεκτρονικό «επιχειρείν» σε καμμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την κλασική επιχειρηματική δραστηριότητά, αλλά τη συμπληρώνει και την επεκτείνει σε νέες αγορές- στόχους.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.