Κάνοντας το "Άλμα" στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Το να ακολουθήσετε το κύμα των διαδικτυακών πωλήσεων δεν επιτρέπει αυτοσχεδιασμούς.

Όλες οι συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε το σωστό συνεργάτη και να προσαρμόσετε τις δυνατότητές σας στις φιλοδοξίες σας...

Στις μέρες μας υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στο διαδίκτυο. Πολλοί φαρμακοποιοί σκοπεύουν να δημιουργήσουν το δικό τους site, να έχουν παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, καθώς και ηλεκτρονικό φαρμακείο για πωλήσεις.

Όμως πολύ λίγοι είναι σωστά προετοιμασμένοι. Δεν έχουν σκεφτεί τις επιπτώσεις των διαδικτυακών πωλήσεων στην όλη οργάνωσή τους, δεν έχουν πχ ερευνήσει τους τρόπους ηλεκτρονικών εισπράξεων και δεν γνωρίζουν με ποιά μέσα θα ενημερώνουν τακτικά τον κατάλογο των προϊόντων τους ή να παρέχουν υπηρεσίες μετά την πώληση.

Εάν αναγνωρίσετε τον εαυτό σας σε αυτό το πορτραίτο, είναι καλύτερα να συμβουλευτείτε μία ειδική εταιρεία που διαχειρίζεται την όλη διαδικασία δημιουργίας και παρακολούθησης όλων των ως άνω.

Δημιουργήστε Ενα Ελκυστικό Site

Μόλις πολύ προσέκτικά επιλέξετε την εταιρεία πρέπει στη συνέχεια να ασχοληθείτε με τον ορισμό των λειτουργιών και χαρακτηριστικών του site. Ο σχεδιασμός και η τεχνική υποδομή θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζεται χιλιάδες κωδικούς προϊόντων.

Θα πρέπει να παρέχει επίσης δυνατότητες μάρκετινγκ, που θα κάνουν ελκυστική τη διδικτυακή παρουσία σας, επιτρέποντας ταυτόχρονα για παράδειγμα, να αναδεικνύονται τα best-seller προϊόντα, οι επιλογές εποχιακών προϊόντων, οι προωθητικές ενέργειες , οι ειδικές προσφορές στα παραφάρμακα, οι συμβουλές του φαρμακοποιού... κλπ.

electronic commerce

Σε πιο τεχνικό επίπεδο, η επιλεγμένη πλατφόρμα πρέπει να είναι σε θέση να συνδέεται εύκολα με το μηχανογραφικό σύστημα του φαρμακείου, προκειμένου να καταγράφονται κάποιες πληροφορίες σχετικά με το προϊόν και τον πελάτη στις βάσεις δεδομένων σας .

Τέλος θα πρέπει να ξεπεραστεί η έλλειψη της φυσικής παρουσίας ενός πωλητή, με τα κατάλληλα εργαλεία που βοηθούν στην επιτάχυνση των διαδικτυακών πωλήσεων, επιτρέποντας απαντήσεις σε ερωτήματα με τηλέφωνο, e-mail, chat, skype κτλ.

Σκεφτείτε τις Αναζητήσεις από τις Μηχανές

Αλλά αυτό που θα κάνει τη διαφορά στον ανταγωνισμό του ηλεκτρονικού σας καταστήματος είναι η προνομιακή εμφάνισή του στις μηχανές αναζήτησης.

Θέλει πολλή κόπο και χρήμα η καλή θέση στο Google ή στα ψαχτήρια τιμών. Στο πλαίσιο αυτό, το καλύτερο είναι να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση μιας υπηρεσίας απόλυτα καταρτισμένης στις αναφορές στο διαδίκτυο (βελτιστοποίηση των σελίδων ή/και λέξεις-κλειδιά για να εντοπιστούν από τις μηχανές αναζήτησης).

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγονται όλες αυτές οι δελεαστικές προσφορές που σας εγγυώνται με λίγα χρήματα την κατάταξη του site σας στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης!

Στοχεύστε και στην Τοπική σας Κοινωνία

Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει σύνορα, αλλά να προτιμάτε και τους τοπικούς πελάτες. Τα κίνητρα των ηλεκτρονικών καταναλωτών, είναι η δυνατότητα να αγοράζουν από το σπίτι τους 24 ώρες το 24ωρο - 7 μέρες την εβδομάδα και να πάρουν τις καλύτερες τιμές. Μεγάλο κριτήριο που ελκύει επίσης τους χρήστες, είναι το να είναι κοντά τους το κατάστημα.

Ο φαρμακοποιός θα πρέπει να γνωρίζει ότι για τη βελτίωση της προβολής του, θα πρέπει να δημιουργήσει περιεχόμενο με άρθρα και συμβουλές στην ιστοσελίδα του, εκτός από την περιγραφή των προϊόντων. Πρέπει λοιπόν να προετοιμάσει «σελίδες» με αναλυτικές πληροφορίες για τα προϊόντα, συμβουλές, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις...

Αυτό το περιεχόμενο είναι απαραίτητο και στρατηγικής σημασίας. Πράγματι, όταν η Google προτείνει στα ευρετήρια ένα site, τείνει να βάζει αυτό με το μεγαλύτερο περιεχόμενο, που ανταποκρίνεται συγκεκριμένα στις ερωτήσεις των χρηστών.

Η Απαραίτητη Οργάνωση

Για να διαχειριστείτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι μόνο τα έξοδα κατασκευής αλλά για την υποστήριξή του είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός τουλάχιστον ατόμου για να διαχειριστεί τις παραγγελίες και τις αποστολές, να τοποθετεί τα προϊόντα με τις περιγραφές τους στο site, να απαντάει στις ερωτήσεις πελατών, να φροντίζει το στοκ, να μετράει τα στατιστικά αποτελέσματα επισκεψιμότητας, να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων πελατών για να τους ενημερώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα για τις προσφορές, να παρακολουθεί τον ανταγωνισμό... κλπ

Κτίστε την Ηλεκτρονική Φήμη σας

Το να δημιουργήστε ένα ηλεκτρονικό φαρμακείο είναι καλό. Το να αναδείξετε μέσω αυτού την εικόνα του φαρμακείου σας είναι ακόμη καλύτερο. Σήμερα το φαρμακείο δεν θα πρέπει να απέχει και από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης .

Επικοινωνώντας συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο μέσα από τον ιστότοπό σας, κτίζετε φήμη και εικόνα, δίνοντας επίκαιρη πληροφόρηση, πχ για τα εφημερεύοντα και διανυκτερεύοντα φαρμακεία, τους γιατρούς της περιοχής σας, τις υπηρεσίες σας, αλλά και στέλνοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα newsletters στην πελατεία σας.

electronic commerce 2

Ποντάρετε στο Facebook

Η e-Φήμη σας σίγουρα έγκειται και στη δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook, συμπληρωματικά με το site σας και είναι η καταλληλότερη για να προωθήσει τα δρώμενα της καθημερινότητας από τη ζωή του φαρμακείου σας.

Ορισμένοι φαρμακοποιοί αξιοποιούν και άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Twitter ώστε να κρατάνε σε πραγματικό χρόνο επαφή με τους πελάτες τους. Έτσι κτίζεται μέρα με τη μέρα η εικόνα του φαρμακείου και δημιουργείται πιστή πελατεία.

Επαγρυπνείτε στον Κυβερνοχώρο

Αρκετός χρόνος είναι απαραίτητος για να απαντάτε σε ερωτήσεις και σχόλια. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι η e- φήμη δεν είναι παρά η επέκταση του φυσικού σας φαρμακείου, γιατί κακά τα ψέματα η φήμη σας κτίζεται κυρίως στον πάγκο, πρόσωπο με πρόσωπο με την πελατεία σας.

Οι Συμβουλές μας

• Ξεχωρίστε ιδιωτική ζωή και επαγγελματική, όπως φωτογραφίες από διακοπές που ποστάρονται από φίλους, δεν θα πρέπει να βρίσκονται στη σελίδα του Facebook του φαρμακείου σας.

• Δημιουργήστε διαφορετικές ειδοποιήσεις Google για την προσωπική σας ταυτότητα και για αυτή του φαρμακείου σας.

• Τροφοδοτείτε καθημερινά το site σας και τη σελίδα του Facebook και να τη συμβουλεύεστε μια φορά τη μέρα το ελάχιστο, για να επιβεβαιώσετε τα σχόλια που έχουν αναρτηθεί.

• Μην μένετε ποτέ αδιάφορος όταν το επάγγελμα δυσφημείται στο διαδίκτυο. Συνάδει και με δική σας φήμη.

Αν τελικά αποφασίσατε να μπείτε σε αυτού του είδους τη δραστηριότητα, να είστε έτοιμοι να επενδύστε αρκετά χρήματα τουλάχιστον το πρώτο χρόνο, γεγονός που θα επηρεάσει τη ρευστότητά σας, τη ροή των αποθεμάτων σας και πιθανόν την κερδοφορία σας, αν «παίξετε» στο ταμπλό των εκπτώσεων και των χαμηλών τιμών!

Και να γνωρίζετε ότι ακόμη και ένα επιτυχημένο e-shop θα είναι κερδοφόρο στον ισολογισμό σας μετά τουλάχιστον 3 χρόνια. Και το ερώτημα παραμένει. Θα πρέπει να ξεκινήστε μια τέτοια δραστηριότητα;
Δύσκολο να απαντηθεί!

Σε ένα περιβάλλον μειώσεων των πωλήσεων και των κερδών από το συνταγογραφούμενο φάρμακο και των πιέσεων από τη μεγάλη διανομή για απώλεια μονοπωλίου σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων, η δημιουργία ενός διπλού καταστήματος, φυσικού και ηλεκτρονικού, ενδέχεται να αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για το φαρμακείο.

ΙΩΑΝΝΗΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΡΑΜΗΣ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.