Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης «Παράθυρο» Επικοινωνίας με τους Πελάτες σας

Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στην επικοινωνιακή στρατηγική του φαρμακείου, αρκεί να αξιολογήσετε το ρίσκο της συγκεκριμένης επένδυσης, αλλά και τα πλεονεκτήματα της και να κάνετε τις κατάλληλες επιλογές.

Ακολουθήστε τα 4 Βήματα προς την Επιτυχία

1. Χρησιμοποιείστε τα Συνειδητά

Παρόλο που οι περισσότεροι Φαρμακοποιοί χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για προσωπική χρήση, λίγοι έχουν παρουσία στο διαδίκτυο με την επαγγελματική τους ιδιότητα.

Σήμερα όμως, όσοι ασχολούνται με την επιχειρηματικότητα, συμπεριλαμβανόμενων και των φαρμακοποιών, αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι πρέπει να επενδύσουν και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, που παίζουν πλέον σημαντικό ρόλο και επηρεάζουν όλο και περισσότερους καταναλωτές.

Η διαδραστικότητα, η ευκολία να μοιραζόμαστε πληροφορίες και το γεγονός ότι η χρήση τους είναι φιλική προς τον καταναλωτή, έχει ως αποτέλεσμα να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των σχέσεων με τους χρήστες.

Ουσιαστικά, η δημιουργία μιας σελίδας του φαρμακείου σας στο facebook είναι σαν τη δημιουργία μιας ψηφιακής βιτρίνας στο διαδίκτυο.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι το γεγονός ότι μπορεί να γίνουν αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στα δίκτυα, γεγονός που πολλαπλασιάζει το κοινό που προσελκύουν, αυξάνει τις εμφανίσεις του φαρμακείου στο διαδίκτυο και το κάνει πιο ανιχνεύσιμο στις μηχανές αναζήτησης.

Επιτρέπει επίσης, να δώσετε πιο στοχευμένα το στίγμα της επιχείρησής σας στην αγορά και να προσελκύσετε πελατεία πέρα από την ήδη υπάρχουσα.

Άλλωστε, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνάδουν με τη νέα αποστολή του Φαρμακοποιού και την γενικότερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και είναι βέβαια απαραίτητα στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον του φαρμακείου.

Θα πρέπει βέβαια, να έχετε ισχυρά κίνητρα και να έχετε πειστεί ότι αξίζει να το κάνετε για να είστε έτοιμοι να διαθέσετε χρόνο, ενέργεια και να δεσμευτείτε «άτυπα» σε αυτήν τη μακροχρόνια νέα σχέση.

2. Επισημοποιείστε την Είσοδό σας στον Ψηφιακό Κόσμο 

Πριν ξεκινήσετε με τα social media, θα πρέπει πρώτα να σκεφθείτε τους στόχους σας, πώς θα τους πετύχετε και πώς θα μετρήσετε την απόδοση της επένδυσής σας.

Η ενασχόλησή σας με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να ενσωματωθεί πλήρως στη λειτουργία του φαρμακείου, είτε από εσάς, είτε μέσω συνεργάτη σας.

Το πιο σημαντικό όλων είναι να υπάρχει μια σταθερή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συγκεκριμένες ώρες την εβδομάδα, με συγκεκριμένες αναρτήσεις, για να πετύχετε τη μέγιστη αποτελεσματικότητα.

Φυσικά, η υπόλοιπη ομάδα του φαρμακείου θα πρέπει να είναι ενήμερη για τις αναρτήσεις και να συμμετέχει ενεργά με τις προτάσεις της.

Επίσης, είναι σημαντικό να διευκρινίσετε από την αρχή σε ποια social media θα έχετε παρουσία.

Μια σελίδα στο facebook, για παράδειγμα, είναι αναπόφευκτη, αφού οι περισσότεροι δυνητικοί πελάτες του φαρμακείου σας βρίσκονται εκεί.

Επιπρόσθετα, είναι εύκολο στην χρήση, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς, με δυνατότητα να ορίσετε διαφορετικούς διαχειριστές και να παρακολουθείτε την πορεία της σελίδας σας μέσω στατιστικών.

Ως συμπλήρωμα μπορείτε να αποκτήσετε και έναν λογαριασμό στο twitter για να μεγιστοποιήσετε το εύρος του κοινού στο οποίο απευθύνεστε και να έχετε αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μέσων.

3. Έχετε μια Στρατηγική Περιεχομένου

Η εικόνα του λογαριασμού σας σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να συνάδει με το προφίλ του φαρμακείου σας.

Το ίδιο ισχύει και για τις δημοσιεύσεις που θα κάνετε που θα πρέπει να συνάδουν με το φαρμακείο σας και το προφίλ των πελατών σας.

Θα πρέπει να κάνετε λίγο πιο προσωπικές τις δημοσιεύσεις σας προσθέτοντας μια φράση, ανάλογα με το περιεχόμενό τους, αν δηλαδή πρόκειται για μια συμβουλή υγείας ή πρακτική πληροφόρηση για τη λειτουργία του φαρμακείου, τη νομοθεσία, κ.λπ.

Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε συγκεκριμένα προϊόντα και καινοτομίες του φαρμακείου σας.

Φυσικά, πάντα θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας τη δεοντολογία του κλάδου σας και η επικοινωνία σας να γίνεται πάντα διακριτικά και με υψηλό αίσθημα ευθύνης και σεβασμού.

4. Κάντε την Παρουσία σας πιο Έντονη

Το πρώτο βήμα για να κάνετε γνωστή τη σελίδα σας ή τον λογαριασμό σας σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι να μιλήσετε για αυτό με τους πελάτες σας, παροτρύνοντάς τους να ενημερώσουν τους φίλους τους.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργείτε μια πρώτη βάση δυνητικών πελατών που οδηγεί στo να γίνει πιο ορατή η σελίδα και με μεγαλύτερη κίνηση.

Για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον των αναγνωστών - και δυνητικών πελατών σας - ώστε να υπάρχει διαδραστικότητα, μπορείτε κατά καιρούς να δημοσιεύετε φωτογραφίες, videos, κάποιες μικρές έρευνες, να δημιουργείτε εκδηλώσεις, να κάνετε δημοσιεύσεις στον «τοίχο» άλλων, κ.λπ.

Με την ίδια λογική, θα πρέπει πάντα να απαντάτε σε σχόλια, μηνύματα ή δημοσιεύσεις σε εύλογο χρονικό διάστημα, ακόμα και με χρήση προσωπικού μηνύματος, όποτε είναι απαραίτητο.

Θυμηθείτε:
Τα επαγγελματικά κοινωνικά δίκτυα, όπως το LinkedIn, θα σας αποζημιώσουν για το γεγονός ότι τα υπόλοιπα social media είναι πιο γενικά, και θα μπορέσετε να δράσετε ακόμα πιο στοχευμένα, να ανταλλάξετε απόψεις με συνεργάτες σας, εμπειρίες με συναδέλφους σας, να δημιουργήσετε ένα δίκτυο γνωριμιών, να αναζητήσετε συνεργάτες και τέλος, να χτίσετε το όνομά σας στην αγορά.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.