5 Λάθη στα Social Media στο Χώρο της Υγείας

Τα Social Media έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και προβλέπεται να γίνονται όλο και πιο σημαντικά στα χρόνια που θα έρθουν.

Σήμερα δεν νοείται επαγγελματίας της Υγείας που να μην έχει ένα επαγγελματικό προφίλ στο Linkedin και μια αξιοπρεπή σελίδα στο Facebook.

Χρειάζεται ωστόσο ιδιαίτερη προσοχή.

Το έδαφος στα Social Media είναι ολισθηρό και επικίνδυνο, αρκεί και χρειάζεται σύνεση, συνέπεια, επαγγελματισμός.

Μία λανθασμένη ανάρτηση ή κάποια λανθασμένη ενέργεια μπορεί να κοινοποιηθεί σε χιλιάδες ανθρώπους και να επηρεάσει ανεπανόρθωτα το επαγγελματικό σας προφίλ.

Πιο κάτω θα δούμε μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν στα Κοινωνικά Δίκτυα οι επαγγελματίες της Υγείας.

Social Media στο Χώρο της Υγείας

• Η Άγνοια της Κοινωνικής Πλατφόρμας

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι εύκολα στη χρήση τους και το σημαντικότερο είναι δωρεάν.

Καθημερινά αυξάνεται ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση σε αυτά, αν και στην αρχή ήταν το «κοινό μυστικό» λίγων και μυημένων.

Μην κάνετε το λάθος να φτιάξετε ένα προφίλ στο Facebook, στο Linkedin, στο Twitter χωρίς να έχετε προηγουμένως μελετήσει το Μέσο.

Μην ανοίξετε έναν λογαριασμό έτσι απλά για να υπάρχει κάπου στο Διαδίκτυο.

Το προφίλ σας στα Κοινωνικά Δίκτυα είναι η επαγγελματική σας κάρτα, αποτελεί μέρος της επαγγελματικής σας ταυτότητας και είναι απείρως πιο αποτελεσματικό από αυτή.

Είναι ένας τρόπος να επικοινωνήσετε με ένα ευρύτατο κοινό και αυτό χρειάζεται να γίνει με πολύ προσεχτικό τρόπο.

Πριν ξεκινήσετε να γράφετε, σκεφτείτε:

Για ποιο λόγο γράφετε; Ποια είναι η δική σας φιλοσοφία; Τι θέλετε να επικοινωνήσετε; Τι παραπάνω έχετε να πείτε σε αυτούς που σας παρακολουθούν;

Εννοείται ότι η κάθε σας ανάρτηση θα πρέπει να είναι άψογη από πλευράς φόρμας, γραμματικά και συντακτικά αψεγάδιαστη.

• Η Άγνοια του Κοινού σας

Τα Social Media σας επιτρέπουν κάθε φορά να επικοινωνήσετε με συγκεκριμένο κοινό.

Πρώτα από όλα, λοιπόν, χρειάζεται να σκεφτείτε ποιο είναι το κοινό με το οποίο θέλετε να επικοινωνήσετε:

Είναι συνάδελφοι; Είναι ασθενείς; Ποιο είναι το «κοινό-στόχος»;

Δεν έχει κανένα νόημα να κάνετε «φίλους» και να έχετε «followers» αν δεν τους απασχολεί το αντικείμενο της δραστηριότητάς σας.

Σκοπός λοιπόν είναι η «Κοινωνική Δικτύωση», να βρείτε και να συνδεθείτε με εκείνους τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την επαγγελματική σας δραστηριότητα.

• Η Χρονική Ασυνέπεια

Η ενασχόληση με τα Κοινωνικά Δίκτυα χρειάζεται σκέψη, χρόνο και προγραμματισμό.

Μην ανοίξετε λογαριασμούς στα Κοινωνικά Δίκτυα τους οποίους θα ενημερώνετε όποτε έχετε χρόνο –δεν θα έχετε ποτέ.

Βάλτε τα Κοινωνικά Δίκτυα στο πρόγραμμά σας και αφιερώστε τους λίγο χρόνο καθημερινά.

Κάντε ένα πλάνο και φροντίστε οι αναρτήσεις σας να έχουν μια χρονική συνέπεια.

Η συνέπεια σας είναι πολύ σημαντική και για κάποιο άλλο λόγο.

Αν η σελίδα σας δεν ενημερώνεται τακτικά δεν θα έχει την επιθυμητή «ορατότητα» στο Κοινωνικό Δίκτυο που θα εξασφαλίσει και τη σχετική αποτελεσματικότητα όταν αποφασίσετε να κάνετε μια ανάρτηση ή κάποια προωθητική ενέργεια.

Αν πραγματικά δεν έχετε χρόνο για κάτι τέτοιο, μπορείτε να απευθυνθείτε σε εξειδικευμένες εταιρείες Social Media Marketing, το κόστος δεν είναι πια απαγορευτικό.

Μπορείτε επίσης να εκπαιδεύσετε κάποιον συνεργάτη σας και να του αναθέσετε τη λειτουργία των λογαριασμών σας.

Μην ξεχνάτε: Τα Social Media αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επαγγελματικής σας ταυτότητας.

• Η Άμεση Διαφήμιση

Οι ενέργειές σας στα Social Media πρέπει να είναι προσεχτικές και στοχευμένες, να απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό.

Ωστόσο, η άμεση διαφήμιση στα Social Media μπορεί να γίνει απωθητική για κάποιους ανθρώπους.

Μια 100% προωθητική τακτική μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σας.

Αξιοποιήστε πιο έμμεσες τακτικές, αρθρογραφήστε, δημοσιεύστε μελέτες, δημιουργήστε θέματα συζήτησης με το Δίκτυο σας, συζητήστε με συναδέρφους στις διάφορες σελίδες.

Με λίγα λόγια «φτιάξτε το όνομά σας», αποκτήστε αξιοπιστία.

Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να καταφέρετε να δεσμεύσετε τους αποδέκτες των μηνυμάτων σας και να αποκτήσετε πιστό κοινό που θα σας ακολουθεί για τα όσα γράφετε.

Η αξιοπιστία δημιουργεί αξία.

Αν τα καταφέρετε, η οποιαδήποτε ενέργεια προβολής θα έχει πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Προσοχή, οι ενέργειες προβολής δεν πρέπει να ξεπερνάνε το 10% της δραστηριότητάς σας, διαφορετικά κινδυνεύετε να χάσετε όλα όσα χτίσατε με τόσο κόπο.

Λάθη στα Social Media

• Η Έλλειψη Σχεδιασμού

Θα το πούμε ξανά γιατί είναι πολύ σημαντικό: Χρειάζεται γνώση, σωστός προγραμματισμός κι ένα σωστό πλάνο ενεργειών.

Αν ξεκινήσετε «στα τυφλά» δεν θα καταφέρετε να επιτύχετε τους στόχους σας.

Το πλάνο θα σας επιτρέψει να γλυτώσετε χρόνο και χρήματα.

Πριν ξεκινήσετε να γράφετε στα Social Media, αφιερώστε λίγο χρόνο να σκεφτείτε και να ετοιμάσετε ένα πλάνο ενεργειών.

Προγραμματίστε τα βήματα της στρατηγικής σας.

Μην κάνετε άσχετες αναρτήσεις που δεν έχουν συγκριμένο στόχο.

Μην γράφετε απλώς για να γράφετε.

Κάποιο λανθασμένο post μπορεί να είναι μοιραίο για την εικόνα και την ταυτότητά σας.

Τα Social Media είναι ένα πολύτιμο όπλο στα χέρια σας.

Μελετήστε το, χρησιμοποιήστε το, αξιοποιήστε το.

Με τη συνετή χρήση και τον σωστό προγραμματισμό οι ενέργειές σας στα Κοινωνικά Δίκτυα μπορεί να είναι αποτελεσματικές και το κυριότερο να έχουν βραχυπρόθεσμα θετικά αποτελέσματα στην φήμη σας σαν επαγγελματίας υγείας.

Καλή επιτυχία!

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.