Τα Social Media Aλλάζουν τα Media

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πώς τα social media τη σημερινή εποχή αποτελούν τον ταχύτερο τρόπο προβολής και ανάπτυξης brands και περιεχομένου.

Μια από τις ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς των media είναι τα social media, τα οποία μάλιστα αποτελούν τον σημαντικότερο, ίσως, τρόπο, μέσω του οποίου οι publishers εκθέτουν brands και περιεχόμενο σε ενεργούς χρήστες και πιθανούς μελλοντικούς πελάτες.

Πρόσφατη ειδική έκδοση της έκθεσης των FIPP Insight και World Newsmedia Network (WNMN), που εστιάζει στις τάσεις στα social media, εξετάζει πώς τα περιοδικά και οι εφημερίδες επενδύουν σε αυτή την ανάπτυξη και πετυχαίνουν διψήφια αύξηση τόσο στη social media κίνησή τους, όσο και στην επισκεψιμότητα των website τους.

Για τη σύνταξη της συγκεκριμένης έκθεσης, το WNMN χρησιμοποίησε πληροφορίες από πηγές σε όλο τον κόσμο, ανέλυσε τις συγκεκριμένες πληροφορίες και παρείχε σχολιασμό για τις τάσεις που επικρατούν στη σημερινή εποχή.

Βάσει των στοιχείων που συνέλεξε η έκθεση από τη We Are Social, η σύνδεση των κοινών με τα social media σήμερα έχει κυριαρχήσει στις περισσότερες εκφάνσεις της ζωής, καθώς 2.100 δισεκατομμύρια λογαριασμοί χρηστών έχουν εντοπιστεί σε όλες τις social media πλατφόρμες.

Οι συγκεκριμένοι λογαριασμοί αντιπροσωπεύουν το 29% του σημερινού παγκόσμιου πληθυσμού (7,21 δισεκατομμύρια), καθώς και τα 2/3 του συνόλου των Internet χρηστών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Social Media Αλλάζουν Media

Η διείσδυση των social media έχει αυξηθεί κατά 222 εκατομμύρια από το 2014 ως το 2015, παρουσιάζοντας ποσοστιαία βελτίωση 12%.

Έτσι, όπως είναι λογικό, οι publishers εφημερίδων και περιοδικών επενδύουν σε αυτή την εντυπωσιακή ανάπτυξη και, σαν επιστροφή, λαμβάνουν διψήφιες αυξήσεις σε social media αναφορές.

Oι Bασικές Tάσεις

Η σημαντική αύξηση στην κίνηση των social media αναφορών είναι αποτέλεσμα δύο κυρίαρχων τάσεων:

• Είναι προφανείς οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες των social media αλληλεπιδρούν με το content στα social media sites και ειδικά η μεγάλη τους επιθυμία να μοιράζονται περιεχόμενο που εμπιστεύονται και τους ενδιαφέρει.

• Παρατηρούνται πιο επιθετικές ενέργειες από την πλευρά των publishers για το share περιεχομένου στις social media πλατφόρμες και στη βελτίωση αυτού του περιεχομένου μέσω προετοιμασίας τίτλων, φωτογραφιών και videos, τα οποία διαμορφώνονται ανάλογα με τις προδιαγραφές του social δικτύου στο οποίο θα προβληθούν.

Οι publishers αναγνωρίζουν πως δεν είναι πλέον αρκετό για εκείνους να διατηρούν απλά σελίδες και λογαριασμούς σε Facebook, Twitter ή Instagram.

Οι media εταιρείες οφείλουν να επενδύσουν πιο έντονα σε social media στρατηγικές, για να αυξήσουν την κίνηση γύρω από το content και τα brands, ώστε να βελτιώσουν και τα έσοδά τους.

Για τους Publishers, το Social Media Otpimisation (SMO) αποτελεί ένα ισχυρό και απαραίτητο marketing στρατηγικό εργαλείο για το μέλλον.

Επιπλέον, οι συνεργασίες με παγκόσμια social δίκτυα για την επίτευξη μεγαλύτερης προβολής και αύξηση του μεριδίου εσόδων, μπορεί να είναι μια έξυπνη βραχυπρόθεσμη επιλογή, όμως πρέπει να γίνει με προσεκτικά βήματα.

SMO vs SEO

Οι εποχές που οι αναγνώστες κατευθύνονταν απευθείας σε μια home page ενός ενημερωτικού site έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Τα περισσότερα περιοδικά και εφημερίδες παρατηρούν πως λιγότερο από το 10% της κίνησής τους προέρχεται directly από τις home pages που διατηρούν.

Την ίδια στιγμή, η διπλάσια και τριπλάσια αύξηση των social media αναφορών μπορεί να έχει φτάσει σε ένα σημείο καμπής με τις αναφορές των μηχανών αναζήτησης, σαν marketing Μέθοδος για την καθοδήγηση του media περιεχομένου εφημερίδων και περιοδικών.

Για τους παραπάνω λόγους, οι publishers πρέπει να ενισχύσουν τις Social Media Optimisation (SMO) ενέργειες, ταυτόχρονα με τη συνέχιση των Search Engine Optimisation (SEO) καμπανιών.

Εξάλλου, τα social media καθοδηγούν, κατά μέσο όρο, το 1/3 (31,7%) της κίνησης στα sites των publishers, σύμφωνα με στοιχεία της Shareaholic τον Δεκέμβριο του 2014 σε σύγκριση με τις αντίστοιχες μετρήσεις του 2013.

Οι social αναφορές σε publisher websites προσπέρασαν τις search αναφορές τον Ιούνιο του 2014 (30,9% έναντι 29.4%) και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους (29,4% έναντι 29,1%), με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από 360.000 websites και 420 εκατομμύρια unique website visits.

Επιπλέον, οι publishers αναφέρουν πως το ποσοστό της κίνησης των αναφορών από τα social networks είναι κατά πολύ υψηλότερο: το BuzzFeed αναφέρει πως το 80% της web traffic του προέρχεται από τα social media, ενώ την ίδια στιγμή, μόνο το Facebook είναι υπεύθυνο για περισσότερη από τη μισή κίνηση αναφορών στα περιοδικά του ομίλου Hearst.

Τάσεις στη Xρήση των Social Media

Μόλις πριν από πέντε χρόνια, οι bookmarking και direct-to-homepage επισκέψεις αποτελούσαν μακράν τις επιλογές των χρηστών για την πρόσβαση σε websites εφημερίδων και περιοδικών.

Σήμερα, τα social media και το search κυριαρχούν σε αυτό το κομμάτι.

Στο μεταξύ, οι χρήστες των social media μοιράζονται με φίλους, συνεργάτες και μέλη της οικογένειας, links, posts και σχόλια στις social πλατφόρμες, τα οποία τους αντιπροσωπεύουν.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Facebook κυριαρχεί με ποσοστό 82% στο σύνολο των άρθρων που διαμοιράζεται, σύμφωνα με την έκθεση της Buzzsumo and Fractl για το 2014.

Η συγκεκριμένη έκθεση εξέτασε 2,6 δισεκατομμύρια shares από 1 εκατομμύριο άρθρα από 90 publishers σε ολόκληρο τον κόσμο και σε πέντε social πλατφόρμες το πρώτο μισό του 2014.

Τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα που ακολούθησαν από μεγάλη απόσταση το Facebook σε αυτή τη μέτρηση, ήταν το Twitter (8,6%), το Google (4,3%), το Pinterest (3%) και το LinkedIn (2,2%).

Τα Social Media Aλλάζουν τα Media

Δημοφιλία και Virality στα Social Media

Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που καθοδηγούν τη δημοφιλία των social media posts και ποιες είναι οι συνθήκες που ωθούν τα posts να γίνουν viral;

Μπορεί να μην υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο που οδηγεί κατευθείαν σε αυτό το αποτέλεσμα, ωστόσο υπάρχουν κάποιες αναφερόμενες τάσεις, οι οποίες λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Σύμφωνα με την έκθεση της Buzzsumo and Fractl, κάποιες φράσεις με θετικό χαρακτήρα, τίτλοι και λέξεις δράσης, καθοδηγούν τις αναφορές.

Για παράδειγμα:

1. Η χρήση ρημάτων γνώσης, όπως τα: καταλαβαίνω, ξέρω, νομίζω, αποδεικνύω και πιστεύω.

2. Η χρήση θετικών επιθέτων, όπως: ξεκαρδιστικός, ευτυχισμένος, χαριτωμένος, αξιοθαύμαστος.

3. Η χρήση επικεφαλίδων με λέξεις δράσης, όπως: εστιασμένος, διαμορφωμένος, στοχευμένος, καθοδηγούμενος.

4. Η προσθήκη φωτογραφιών και videos στα posts.

Παράλληλα, η έρευνα αποκάλυψε πως η κάθε social media πλατφόρμα διαθέτει συγκεκριμένα θέματα περιεχομένου που καθοδηγούν τη δημοφιλία.

Έτσι, το Facebook έχει γίνει ο αγαπημένος social media προορισμός για τα ειδησεογραφικά sites, επειδή τα είδη περιεχομένου που φιλοξενεί είναι αρκετά: διασκέδαση, ειδήσεις και εμπόριο.

Το Twitter επικεντρώνεται σε pop culture, το Google+ σε διεθνή και βιομηχανικά νέα, το Pinterest σε θέματα τροφίμων, σπιτιού, υγείας και ομορφιάς και το LinkedIn σε θέματα επαγγελματικής ανέλιξης και επιχειρήσεων.

Χρόνος που Αφιερώνεται στα Social Media

Η συχνότητα των επισκέψεων αποτελεί άλλη μια σημαντική μέτρηση του κάθε social media δικτύου, σύμφωνα με το GlobalWebIndex (GWI).

Οι χρήστες του Facebook είναι οι πιο εθισμένοι στην καθημερινή επίσκεψη για περισσότερες από μία φορές, με το 56% να λειτουργεί κατά αυτό τον τρόπο.

Την ίδια στιγμή, τα υπόλοιπα τέσσερα δημοφιλή δίκτυα συγκεντρώνουν το μισό περίπου από την καθημερινή επανάληψη επισκέψεων του Facebook, με το YouTube να βρίσκεται στο 31%, το Twitter στο 29%, το Instagram στο 28% και το Google στο 27%.

Στο μεταξύ, λιγότεροι είναι οι ενεργοί χρήστες που έχουν πρόσβαση στα πιο δημοφιλή social media sites σε εβδομαδιαία βάση, ενώ περισσότεροι είναι εκείνοι που επισκέπτονται τη λιγότερο δημοφιλή social media πλατφόρμα πιο συχνά μέσα στην εβδομάδα.

Περισσότεροι από τους διπλάσιους είναι οι χρήστες που έχουν πρόσβαση στο Facebook μία φορά την ημέρα (25%) σε σύγκριση με τη μία επίσκεψη την εβδομάδα (11%).

Την ίδια στιγμή, στο 23% φτάνουν οι χρήστες που επισκέπτονται εβδομαδιαία το YouTube και το Twitter και στο 22% αυτοί που προτιμούν Instagram και Google+.

Επιπλέον, το GWI εξέτασε και το χρόνο που ξοδεύουν οι χρήστες σε social media δραστηριότητες.

Έτσι, περισσότερη από μισή ώρα την ημέρα (5%) ξοδεύεται στο blogging κι αυτός είναι ο ίδιος χρόνος που αφιερώνεται και στον παραδοσιακό Τύπο.

Περί τις 0,71 ώρες (6%) αφιερώνονται στον online Τύπο, ενώ το 15% της ημέρας (1,69 ώρες) ξοδεύονται στο social networking και το 7% (0,79 ώρες) στο microblogging, όπως το Twitter.

Πάντως, το μεγαλύτερο μέρος του ημερήσιου χρόνου εξακολουθεί να αφιερώνεται στην τηλεοπτική παρακολούθηση, καθώς φτάνει στο 23% ή στις 2,58 ώρες, ενώ σημαντικό μέρος του χρόνου αφιερώνεται και στην online τηλεόραση (6% ή 0,61 ώρες).

Την ίδια στιγμή, το 10% του χρόνου των Media χρηστών αφιερώνεται στο ραδιόφωνο, το 5% στο online radio και άλλο ένα 10% στο nonsocial networking internet.

Πολύ σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός πως το social networking αποτελεί την υπ’ αριθμόν 1 online δραστηριότητα σε κάθε χώρα που εξέτασε το GWI, ακολουθούμενο από το micro-blogging και τον online Τύπο.

Συστάσεις για τις Social Media Στρατηγικές

Συνοψίζοντας, η έκθεση Social Media Trends 2015 παραθέτει μια σειρά από συστάσεις προς τις media εταιρείες, αναφορικά με την εκτέλεση των social media στρατηγικών τους.

Τα Social Media Aλλάζουν τα Media

Μεταξύ άλλων, προτείνονται:

1. Η δημιουργία social media στρατηγικής, που περιλαμβάνει short-term και long-term στόχους, με στοιχεία συνεργασίας, τεχνολογίας, εκπαίδευσης, data analytics και audience development.

2. Το χτίσιμο μιας social media ομάδας με στόχο την αξιοποίηση του κάθε social δικτύου.

3. Η ενίσχυση επαγγελματικών σχέσεων με τα social media, τα newsrooms και τις τεχνολογικές ομάδες.

4. Η δημοσίευση περισσότερων videos και φωτογραφιών στα social δίκτυα.

5. Η χρήση linkbacks στα social media posts.

6. Οι προσεκτικές συνεργασίες με τα social media, χωρίς την παραπλάνηση από το άμεσο κέρδος.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.